Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2012-03-07 22:32:41 // 38092
A HEX file is hozzáférhető?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:31:00 // 38091
Megvolt a 40 gyújtásráadás, lámpa továbbra is virít :-(
GTPeti2012-03-07 22:30:58 // 38090
Tudom, hogy mi egy pull-up. :) A kérdés arra irányult, hogy miért weak, az 1k. Nálunk mondjuk egy 47k talán már annak nyilvánul. Amúgy lényegtelen, csak érdekelt volna.
[k i z z o]2012-03-07 22:28:11 // 38088
A weak mindíg logikai szintekre húz. Strong kapcsolástechnikában nincs. A strong pullupokat már loadnak hívják :)
GTPeti2012-03-07 22:27:41 // 38087
"Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához?"
Ha így lenne, nem lehetne hibakódot törölni.
Ha így lenne, nem lehetne hibakódot törölni.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:24:24 // 38086
Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához? Adjam rá a gyújtást szorgalmasan?
(A rajzot nem tudnád nagyobban feltenni, így nehéz tanulmányozni.)
(A rajzot nem tudnád nagyobban feltenni, így nehéz tanulmányozni.)
GTPeti2012-03-07 22:24:10 // 38085
Nem értetted jól. Az 1k, a kábelben mérhető a 15 és 16 között. Mint írtam - és kizzo is megerősített - ez egy pull-up.
(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
[k i z z o]2012-03-07 22:21:28 // 38084
16 -os láb a Battery. A 15 -ös láb az L line. Az L Line kimenetén van egy weak pullup 1kohm.
A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.
Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.
A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.
Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.
GTPeti2012-03-07 22:16:06 // 38083
Egyszerűen bevinni oldalt és rácsukni az ajtót. Mi anno a carlsson-os időkben így csináltuk.
B)
B)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:15:24 // 38082
Esetleg egy USB toldó?
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
Wickey2012-03-07 22:13:06 // 38081
mingyá. Töltöm a laptopot. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
Wickey2012-03-07 22:11:46 // 38080
sejj. Mondjuk még mindig jobb, mint amikor élőadatelemzést csináltunk 145TS-en. Motorháztető levételén gondolkodtunk, de oszt valahogy megoldottuk a kábel bevezetését az utastérbe. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:11:28 // 38079
Ma egy fél délutánom ment rá, mire megtaláltam a csatit. A végén a 2700 oldalas manualt kellett végignyálaznom és az x századik oldalon találtam meg az ábrát :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:10:06 // 38078
inkább próbáld ki a működését! :-))
Wickey2012-03-07 22:09:55 // 38077
a nemkapcsolósom megdöglött. Többet semmi ilyesmit nem adok kölcsön. :P
GTPeti2012-03-07 22:09:24 // 38076
A Mareának kb. a fékpedál fölött van a 16pol OBD csatija. (Igen átgondolt hely...)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:08:56 // 38075
Ez ugyanaz lesz, csak kapcsolós kivitelben.
Wickey2012-03-07 22:08:42 // 38074
oszt akkor most tükrözzem meg a képet neked? :)))
Wickey2012-03-07 22:08:24 // 38073
hát... ööö... nem biztos, hogy értem a kérdést, de valszeg igen a válasz. KK/L interface kábeled van neked is, van még ugye az ELM, de az a spiderhez semmihez sem jó.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:08:20 // 38072
De ez egy jobb kormányos Vas! :-O
GTPeti2012-03-07 22:06:47 // 38071
Nem tudom. Mindenesetre a VAGCom-ot szokás KKL kábelnek is hívni. Ami azt jelenti, hogy 2x K-line és 1x L-line.
Wickey2012-03-07 22:06:29 // 38070
a 3pin pofázmányra ugyanúgy néz ki, az OBD csatim meg ilyesmi.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:05:27 // 38069
Hm, most néztem meg a FES a kábelemet Kline/VAGCOM interfésznek ismeri fel.
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Wickey2012-03-07 22:04:50 // 38068
Gerappa. Vagyis méginkább ckómac. Egy ideig keresgéltem volna. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:03:20 // 38067
GTPeti2012-03-07 22:02:34 // 38066
Lényegtelen. Lehet, hogy egy 1K-s pull-up ellenállás. Lehet, hogy a föld felé nem is megy tranzisztor.
GTPeti2012-03-07 22:01:31 // 38065
Nem kamu, lehet, hogy biztos-ami-biztos alapon odavitték. Mi is szoktunk ilyet csinálni. Mint írtam, szerintem nincs használva és meg is lehetne szakítani. (Nem 100%, csak erős megérzés.)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:00:56 // 38064
Mindkét irányban 996 ohmot mérek. Nem félvezető adja.
GTPeti2012-03-07 21:59:41 // 38063
Az még mondjuk nem jelenti azt, hogy működik is az az illesztőáramkör. A K-line működik, ezt már láttad.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:59:09 // 38062
Akkor azt mondod, hogy az ABS-nél a harmadik érintkező bekötése csak kamu?
Wickey2012-03-07 21:58:51 // 38061
ok, az más tészta. Az simán lehet egy nagyimpedanciás IO.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:58:17 // 38060
Nem! Az ODB/USB csati 15 és 16 lába között mérek 1 kOhmot, de lehet, hogy ez csak egy sima kimeneti terhelő ellenállás.
GTPeti2012-03-07 21:58:13 // 38059
Ez annyit árul el, hogy a 15-ös láb is be van kötve. Az ellenállás szinte teljesen indiferens, mivel különböző (nemlineáris) félvezetők "alultáplált állapotukban" adják ki ezt az értékek.
Wickey2012-03-07 21:58:00 // 38058
Bazzeg most már felidegesítettem magam. Tünde lustadisznó volt és a 156tal ment el melózni, mert az állt kívül, szóval hálistennek tádé itthon lakik.
ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin
megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:56:43 // 38057
Nekem be van...
GTPeti2012-03-07 21:56:33 // 38056
Mert az ABS elektronikák nem használják csak a K-line-t. Ezért.
Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
Wickey2012-03-07 21:54:44 // 38055
Jól értem, hogy az OBD-3pin átalakítón a 15-16 között 1kOhm van fixen? Az nem biztos, hogy úgy jó... vagy?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:54:38 // 38054
"ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör." - akkor miért van bekötve a NYÁK-on? De már én is erre gyanakszom. Mivel nincs meg mindkettő kommunikáció nem ismeri fel a cuccot.
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
Továbbra sem tiszta, hogy akkor az ABS miért megy? Ott is be van kötve. Lehet, hogy csak kamuból?
GTPeti2012-03-07 21:53:41 // 38053
Így van! Nekem is az a legfrissebb tippem, hogy talán magában az USB-kábelben sincs bekötve a 15-ös láb.
GTPeti2012-03-07 21:52:11 // 38052
"A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak."
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Helyes. Mert a kábel elektronikájának szüksége van erre. Ha nem is a tápellátás miatt, de az USB chip egy bemenetére rá van vezetve (az egyik modemvezérlő jelre magyarul) és a FES ezt nézi. Egyes kábeleket azonban ténylegesen táplál is. Lásd lentebb.
Wickey2012-03-07 21:52:00 // 38051
Aha, ez valószínűbb, hogy helyes.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Aszongya, hogy eszerint az OBD4 a fekete krokodil, az OBD5 a középső (föld), az OBD7 a K-line, az OBD15 meg az L-line. De azt valszeg nem nagyon használja fiat vonalon semmi, mert a fiatecuscan-os oldalon az "adapter cable1-2-3"-ból mindből hiányzik.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:50:53 // 38050
A krokodilok a 16-al és a 4-el vannak összekötve, ahogy kell,
GTPeti2012-03-07 21:49:55 // 38049
Gondolatolvasó vagyok... Lásd előző hsz., amit a tieddel egy időben írtam. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:49:39 // 38048
No, megnéztem az ABS csatiban is be van kötve mind a három PIN!
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
Az ODB adapterben a 15 és 16-os láb között stabilan 1kOhm-ot mérek, tehát össze vannak kötve egy ellenállással.
A 12 Voltot külön két vezetéken kell adni a 3PIN/ODB átalakítónak.
GTPeti2012-03-07 21:48:36 // 38047
Ez az adapter pedig azt mutatja, hogy az OBD kábelnek vszínüleg egy +12V-ra is szüksége van. Az ELM327-nél ez tuti így van, mert a kábel "felét" a 12V táplálja.
Wickey2012-03-07 21:47:08 // 38046
"nem tűnik fel nekik (ECU, ABS), hogy nem jön a harmadik szálon +12V, ami amúgy jönne, "
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
Figyeljcsak Peti, elméleti síkon okoskodva picikét, az a 16-os lábon a battery. Az vajon honnan jön? Melyik irányból? Mármint: kinek kéne szolgáltatnia? Az autónak az akksiról (és ezért van a piros krokodilcsipesz a 3pin-en, és az (is) van kivezetékelve a PIN16-ra, vagy az interface kéne, hogy visszatáplálja meghajtandó a kiolvasandó elektronikát? Utóbbi esetben felmerül a kérdés: USB5V-ből hogy lesz +12V, dc-dckonvertert eddig még nem láttam interface kábel belsejében.
GTPeti2012-03-07 21:44:44 // 38045
Fiat-os oldalakon pedig inkább a 15-öst írják. (Egyenlőre csak úgy tűnik.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
...no meg azt, hogy a harmadik szál az L-line.
...ha ez így van, akkor az sem biztos, hogy Piritu kábelében egyáltalán van L-line áramkör. (Ui. erre ritkán van szükség.)
Wickey2012-03-07 21:42:52 // 38044
Ja jó. Akkor ok. Lényeg: konverterkábelnél KLINE-7 és nemkell kapcsolgatni. Papíron.
Wickey2012-03-07 21:41:13 // 38043
a kiosztást biztos, hogy nem tudom jól, arra tuti ne vegyél mérget. Tehát hogy a pin1-pin2-pin3-ra milyen sorrendben megy az OBD7 OBD4 és OBD16 azt kérdéses.
Online tag
1
Vendég1
577