Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2012-03-08 11:33:42 // 38105
Nem afelől érdeklődtél, hogy hozzáfogjatok -e, hanem hogy mennyi idő!:)))))
Ferke2012-03-08 11:32:33 // 38104
Nem írtad, hogy ki csinálja:) Ha minden nap csinálsz egyet, akkor 1 éven belül már elég gyorsan megy:))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 23:00:06 // 38103
Mármint beállítást...
(FES 3.3)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:58:56 // 38102
Egy csomót kipróbáltam már :-(
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:58:21 // 38101
Köszönöm mindenkinek a segítséget! :-)
Wickey2012-03-07 22:54:34 // 38100
holnap eljátszadozok még picikét port speed meg egyéb hasonló beállításokkal, meg kipróbálok pár másik sw-t is a listából
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:45:46 // 38099
Akkor nálad is ODB kábel :-(
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:45:00 // 38098
Sikertelen próbálkozás. A kábel lesz a hunyó :-(
[k i z z o]2012-03-07 22:44:11 // 38097
Sajna nincs.
Wickey2012-03-07 22:38:52 // 38096
na csakhogy teljes legyen az öröm. Megtaláltam a légzsákcsatit a 145-ben, és természetesen nem kommunikál vele a FES (2.1, 9600bps KKL). A légzsák lámpa gyújtás ráadásakor kigyullad, majd pár másodperc múlva elalszik, ebből azt szűröm le, hogy légzsákvezérlő legalábbis valamilyen formában van benne és működni is látszik, connectolni mégse tudok rája.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:33:57 // 38095
No akkor kiviszem a laptopot...
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:33:34 // 38094
Kösz, így már oké.
[k i z z o]2012-03-07 22:33:15 // 38093
Akkor ideje beszélni a vezérlővel...
GTPeti2012-03-07 22:32:41 // 38092
A HEX file is hozzáférhető?
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:31:00 // 38091
Megvolt a 40 gyújtásráadás, lámpa továbbra is virít :-(
GTPeti2012-03-07 22:30:58 // 38090
Tudom, hogy mi egy pull-up. :) A kérdés arra irányult, hogy miért weak, az 1k. Nálunk mondjuk egy 47k talán már annak nyilvánul. Amúgy lényegtelen, csak érdekelt volna.
[k i z z o]2012-03-07 22:28:11 // 38088
A weak mindíg logikai szintekre húz. Strong kapcsolástechnikában nincs. A strong pullupokat már loadnak hívják :)
GTPeti2012-03-07 22:27:41 // 38087
"Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához?"
Ha így lenne, nem lehetne hibakódot törölni.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:24:24 // 38086
Ez azt jelenti, hogy amíg világít a lámpa nem férek hozzá az elektronikához? Adjam rá a gyújtást szorgalmasan?
(A rajzot nem tudnád nagyobban feltenni, így nehéz tanulmányozni.)
GTPeti2012-03-07 22:24:10 // 38085
Nem értetted jól. Az 1k, a kábelben mérhető a 15 és 16 között. Mint írtam - és kizzo is megerősített - ez egy pull-up.


(@kizzo: Mi nálatok a "strong" pull-up, ha 1k a weak? :)
[k i z z o]2012-03-07 22:21:28 // 38084
16 -os láb a Battery. A 15 -ös láb az L line. Az L Line kimenetén van egy weak pullup 1kohm.

A légzsákvezérlő kell, hogy beszéljen. ha lehúzott pass.pret. -el mentél, akkor csak egy external hibakód van benne. ha jól emlékszem 40 ciklus után törlődik, de nem biztos, hogy a te SW verziód már ilyen.

Amíg világít a piros lámpa, nyitás nincs.

GTPeti2012-03-07 22:16:06 // 38083
Egyszerűen bevinni oldalt és rácsukni az ajtót. Mi anno a carlsson-os időkben így csináltuk.
B)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:15:24 // 38082
Esetleg egy USB toldó?
A Spiderben szerencsére az anyósülés lábterében van a csati, a motorházban csak az ABS-é van.
Wickey2012-03-07 22:13:06 // 38081
mingyá. Töltöm a laptopot. :)
...
bazmeg. Most ugrik be: van hozzá szivargyújtó töltőm is, plusz a garázsban oldalanként 6-6 konnektor van egyenletesen elosztva mindkét falon. Na akkor brb. :)
Wickey2012-03-07 22:11:46 // 38080
sejj. Mondjuk még mindig jobb, mint amikor élőadatelemzést csináltunk 145TS-en. Motorháztető levételén gondolkodtunk, de oszt valahogy megoldottuk a kábel bevezetését az utastérbe. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:11:28 // 38079
Ma egy fél délutánom ment rá, mire megtaláltam a csatit. A végén a 2700 oldalas manualt kellett végignyálaznom és az x századik oldalon találtam meg az ábrát :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:10:06 // 38078
inkább próbáld ki a működését! :-))
Wickey2012-03-07 22:09:55 // 38077
a nemkapcsolósom megdöglött. Többet semmi ilyesmit nem adok kölcsön. :P
GTPeti2012-03-07 22:09:24 // 38076
A Mareának kb. a fékpedál fölött van a 16pol OBD csatija. (Igen átgondolt hely...)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:08:56 // 38075
Ez ugyanaz lesz, csak kapcsolós kivitelben.
Wickey2012-03-07 22:08:42 // 38074
oszt akkor most tükrözzem meg a képet neked? :)))
Wickey2012-03-07 22:08:24 // 38073
hát... ööö... nem biztos, hogy értem a kérdést, de valszeg igen a válasz. KK/L interface kábeled van neked is, van még ugye az ELM, de az a spiderhez semmihez sem jó.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:08:20 // 38072
De ez egy jobb kormányos Vas! :-O
GTPeti2012-03-07 22:06:47 // 38071
Nem tudom. Mindenesetre a VAGCom-ot szokás KKL kábelnek is hívni. Ami azt jelenti, hogy 2x K-line és 1x L-line.
Wickey2012-03-07 22:06:29 // 38070
a 3pin pofázmányra ugyanúgy néz ki, az OBD csatim meg ilyesmi.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:05:27 // 38069
Hm, most néztem meg a FES a kábelemet Kline/VAGCOM interfésznek ismeri fel.
Lehet, hogy a nevében lévő Kline arra utal, hogy tényleg csak az van benne?
Wickey2012-03-07 22:04:50 // 38068
Gerappa. Vagyis méginkább ckómac. Egy ideig keresgéltem volna. :)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:03:20 // 38067
Milyen ODB csatid van? Nekem ilyen:

Meg ilyen átalakító
GTPeti2012-03-07 22:02:34 // 38066
Lényegtelen. Lehet, hogy egy 1K-s pull-up ellenállás. Lehet, hogy a föld felé nem is megy tranzisztor.
GTPeti2012-03-07 22:01:31 // 38065
Nem kamu, lehet, hogy biztos-ami-biztos alapon odavitték. Mi is szoktunk ilyet csinálni. Mint írtam, szerintem nincs használva és meg is lehetne szakítani. (Nem 100%, csak erős megérzés.)
Piritu - 1.000.0002012-03-07 22:00:56 // 38064
Mindkét irányban 996 ohmot mérek. Nem félvezető adja.
GTPeti2012-03-07 21:59:41 // 38063
Az még mondjuk nem jelenti azt, hogy működik is az az illesztőáramkör. A K-line működik, ezt már láttad.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:59:09 // 38062
Akkor azt mondod, hogy az ABS-nél a harmadik érintkező bekötése csak kamu?
Wickey2012-03-07 21:58:51 // 38061
ok, az más tészta. Az simán lehet egy nagyimpedanciás IO.
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:58:17 // 38060
Nem! Az ODB/USB csati 15 és 16 lába között mérek 1 kOhmot, de lehet, hogy ez csak egy sima kimeneti terhelő ellenállás.
GTPeti2012-03-07 21:58:13 // 38059
Ez annyit árul el, hogy a 15-ös láb is be van kötve. Az ellenállás szinte teljesen indiferens, mivel különböző (nemlineáris) félvezetők "alultáplált állapotukban" adják ki ezt az értékek.
Wickey2012-03-07 21:58:00 // 38058
Bazzeg most már felidegesítettem magam. Tünde lustadisznó volt és a 156tal ment el melózni, mert az állt kívül, szóval hálistennek tádé itthon lakik.

ALFA145TD
Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
TRW MY97 Airbag (2F) |INFO|DTC|PRM| KLOBDKey 3-Pin

megyek is, rátöltök picit a laptopra és megtekintem. Addigis: hol a bánatban lehet a 145TD-n a légzsákcsati? :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-07 21:56:43 // 38057
Nekem be van...
GTPeti2012-03-07 21:56:33 // 38056
Mert az ABS elektronikák nem használják csak a K-line-t. Ezért.

Sem a 156, sem pl. egy Marea nem. Ezért működik az a DIP-switch-es dolog, amiről írtam a blogomban.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak