Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Buksi2012-04-17 10:51:41 // 38555
Na ez durva! Az oké, hogy vannak ilyen "trükkök", de van olyan aki erre vetemedik?
Ferke2012-04-17 10:09:56 // 38554
Elképesztő gányolás
Ezt a sörösdobozos csapágypótlást el se hiszem, ilyen nincs, nem létezhet!:PP
hg6idn2012-04-17 09:51:08 // 38553
Szerencsére régi vágású "szaki" a szerelőm. Precíz , már 15 éve szervizeli olasz csodáimat (eddig csak Fiat volt a palettán)
.......................2012-04-17 09:27:05 // 38552
Várpalota, Csörgö autoszerviz
ha nem is a közelben van
legálább autózol egy jót a Bakonyban
.......................2012-04-17 09:24:09 // 38551
Azér nem árt ha utánanéz a szerelöd,vagy te magad ,egyáltalám milyen helyzetben kell ezeknek rendesen állnia
Kau2012-04-17 09:12:21 // 38550
Magyarán maradna katalyzátor után a cső és a végén a sportdob?
Ha hosszú utakon használod az autót, akkor az már elég zavaró tud lenni. Nekem 146-os van, de hasonló a dobelosztás. Próbáltam több féle képpen. Így nekem 2 napig volt, utána visszatetettem a katalyzátor utáni középdobot. Az úgyis csak hangot csillapít, átlátni rajta.
Imyx2012-04-17 09:04:59 // 38549
Véleményekre lennék kíváncsi :). Supersprint hátsó dobot kapott a vas (156) (megfelelőt). Kivettük a középső dobot, így van lightos hangja, 3000-ig :)), utána elhallgat. Ha kikerülne a kisebbik hangtompító, (ami közelebb van a hátsó dobhoz) akkor mennyire lenne hangos?Véleményekre lennék kíváncsi :). Illetve bezavarna-e bárminek is, lambda szondának pl.
forrasr2012-04-17 08:36:00 // 38548
Sziasztok!
Néhány hét garázslakás után kikerült a gép a "műhelyből" új légtömegmérőt is kapott korábbi bevillanó motorvezérlő visszajelző miatt-a korábbi tünet változatlanul megmaradt, szívócsöveket coolert kitisztítottam kívül belül, azonban a korábbi hiba , 1es és 2 es 3as fokozatban pörgethető vidáman a motor (cf2es 2,4JTD 136le A34202 cucc) azonban 4. től felfele 2500-3000es fordulat körül padlógáznál bevillan a motorvezérlő hibajel-van hogy kialszik-van hogy csak gyújtás levétel után, véleményetek szerint régifajta még nem vellanyos EGR szelep lekormolódása is okozhat ilyet? még nem szedtem szét de tervben van, esetéegesen Győr környékén tudtok valakit aki ért a lelkivilágukhoz és diagol hasonló gépcsodát?
LacUS2012-04-16 23:34:00 // 38547
Sok minden nincs kifejteni. 1 forgótömeg amit nem kell a motornak forgatni, és akármennyire is kenve van súrlódó felület is. Egyáltalán nem sufni tuning megoldás, ha nem csak ebben merül ki a tuning.a 16V turbo motoroknál (Lancia/Fiat/Alfa) ez az egyik első lépés vagy balansz tengely nélküli blokkot keresünk, ez olyan mostanára mint a fehér holló sajnos. Egy versenymotornál nem szempont,hogy mennyire rázza a kasztnit, az viszont igen,hogy a motor ereje mennyire veszik el a különböző segédberendezések kiszolgálásában.Persze sokan legyintenek,hogy ezek nem olyan nagy dolgok, de próbálj meg egy generátor egy fúróval meghajtani és meglátod amikor kitépi a kezedből a fúrót hogy mekkora erőkről van szó.. :-) Kipróbáltuk... :) Ja a kompresszorom jó esetbe fog kb 70LE-t hozni, viszont a motor erejéből kb 25 megy el a meghajtására...nem tudom világos-e amit írni akartam :)
Hari2012-04-16 22:17:41 // 38546
Ezt fejtsd ki nekem kicsit! Azt még csak megértem, hogy csökkentik a forgó tömeget ezáltal! (Ezt simán felfogja az a kis korlátolt agyam!) ... de akkor miért nem a főtengely és a hk. tömegét csökkentik? ....Ahhha!....vagy itt olyan sufnis tuningról van szó!!! :) Így már érthető!
Liquid2012-04-16 22:09:00 // 38545
és attól jobb lesz hogy kikötik? ez kb. annyi teljesítménynövelést okozhat mint a sport testkábel. Vagy tényleg van pozitív hozadéka? Mert ugye elvben azért van, hogy a motor járását kisimítsa
LacUS2012-04-16 21:42:50 // 38544
Nem feltétlenül idióták,főleg ha tényleg teljesítmény növelés miatt csinálták, ott ugyanis bevett szokás.
Dévid2012-04-16 21:33:10 // 38543
Legyen hozzá szerencséd!
Liquid2012-04-16 21:03:16 // 38542
tuningosok? miért? idióták :(
azt még megértem (illetve, van magyarázat), hogy drága, de akkor vegyen fábiát az ilyen
szücs2012-04-16 20:38:04 // 38541
Helló!
Keresgéltem már itt a fórumon hátha megtalálom a probléma megoldását, de nem sikerült. A következő a gond a géppel. Nem tudom hogy a riasztó, vagy a központi zár okozza a jelenséget. De ha a kulcson található gombbal zárom be az autót akkor bár az ajtókat bezárja viszont az indexek folyamatos világításba kezdenek és nem is alszanak ki. Ezt a jelenséget akkor is produkálja, ha a riasztót kikapcsolt állapotban tartom. Ha valakinek van ötlete a megoldásra kérem jelezze. Ha több infó kell azt is megértem, de a jelenlegi sima kulcsos nyitás zárás annyira nem jön be. Előre is köszi.
hg6idn2012-04-16 19:58:05 // 38540
Nálam minden OK tűnt az autóval elsőre, úgy tűnt gondos a gazdi. Az első sokkot okozó lambdás hibákat végül is megoldottam, lásd blog.
Ezen a szíjon kicsit kiakadtam, de lassan már arra gondolok használt autó vásárlásnál kompletten szét kell szedni az autót :(
hg6idn2012-04-16 19:55:37 // 38539
Hali!
Nekem nyáron az offos autóm (Fiat Marea 1,6 16V) csinált hasonló tünetet, csak nálam a motortérből fémes csattanások jöttek. 2 darab injektort kellet cserélnem. A jelenség után ellenállás mérővel mérve az injektorokat szépen mutatták is a hibát.
Dévid2012-04-16 19:51:47 // 38538
Az én TS-emből is hiányzott, mert nem akart az előző tulaj annyit költeni rá. Meg még pár apróság nem volt jó, ugyanezen szempontok miatt. Én meg megvettem a nagy eszemmel, bár a többségről nem tájékoztattak.
Nágel1562012-04-16 19:45:32 // 38537
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a baja a kocsimnak ha reggeli első indításkor és utána hosszabb állás után, indításkor az alapjárata megvan de amikor megnyomom a gázpedált lefullad. Ha nem fullad le akkor sokáig teljesen benyomva tartom a gázt(de a fordulatszám kb. 900-1000 között van) eközben motortérből pufogó hangot hallok (ami kb. fél perc után megszűnik) és a motor felpörög. És ez a jelenség addig nem szűnik meg még kereszteződésekben sem amíg a motor fel nem melegszik.
Sotime2012-04-16 14:57:02 // 38536
megnézem akkor alaposabban... köszi!;)
biqci2012-04-16 12:51:57 // 38535
Köszönöm szépen!
András bácsi2012-04-16 12:37:15 // 38534
Váltó teteje, akkutálca alatt.
.......................2012-04-16 12:13:56 // 38533
akkor valahol ereszt
száraz idöben meg lehet találni ,hol ereszt
nem árt megkeresni ,nehogy nagy baj legyen a nyáron
Sotime2012-04-16 12:10:59 // 38532
Sziasztok!
A fagyálló folyadék fogyásától mennyire kell rettegni?
Próbáltam utánaolvasni, de alapigazságot nem találtam ez ügyben...
90C°fölé egyébként sosem megy a hőfok, folyást sem látok, bár nem tüzetesen vizsgáltam a dolgot...
Havonta kb 1deci fagyállót kell utána töltenem...
Normális, vagy baj van??
Köszi! :)
LacUS2012-04-16 11:51:04 // 38531
Egyszerű, azért mert "tuningosoknál" felesleges forgótömeg.
hg6idn2012-04-16 11:50:28 // 38530
Köszi! Minden képen bekerül az új szíj! Aztán majd kíváncsian várom mit produkál.
Itt is gondolom a gazdi nem tudott a hiányról, az új gazdi meg igen :).
biqci2012-04-16 11:46:07 // 38529
Segítség!!! :)
Nem ég a tolatólámpám! Tudja vki, hogy hol találom a "kapcsolóját"? És hogyan férek hozzá?

Válaszokat előre is köszi!

(156 2,4 jtdM facelift 2004)

Üdv.......
.......................2012-04-16 11:35:31 // 38528
A tuningosok ki szokták kötni,
azt ne kérdezd miért
ha már beépítették a gyárban akkor szerintem is forogjon
Hari2012-04-16 11:10:52 // 38527
Sajnos én sok ilyennel találkoztam már! :( ... kérdezd meg tőle!
Volt olyan akinek mondtam, hogy hiányzik a kiegyenlítő tengely szíja! Erre a válasz: "Tudom! ... a szerelő azt mondta nem kell az bele! El megy az anélkül is! ... meg amúgy is drága!" :(((
Meg sem próbáltam megmagyarázni neki minek rakták azt bele! Burkolat visszarak és elküldtem a szerelőjéhez! (... meg melegebb éghajlatra!!!)
(Ilyenkor azért nyílik a bicska a zsebemben!)
Minek vesz az ilyen Alfát???? .... vegyen "übervagent"! Abba nincs! ... meg 'ocsóbb!
hg6idn2012-04-16 10:23:57 // 38526
Sziasztok!
Most hívott a szerelőm, hogy frissen vásárolt Alfámból hiányzik a balansz tengely hajtó szíj :(
Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy a JTS motornál van típus hibája ezeknek a tengelyeknek. Kézzel simán szépen forog mind a két tengely,. Az új szíj be lesz építve.
Azért meglepő, hogy kinézetre is rendben tartott autónál ilyet találjon az ember fia!
Kíváncsi lennék a tulajdonos tudott e róla...
mreni2012-04-15 22:01:03 // 38525
ja igen,ez nálam is kimaradt :)
Hari2012-04-15 21:44:50 // 38524
Azt viszont elfelejtettem, hogy a 145TS és a 155TS esetében!!!
Hari2012-04-15 21:41:16 // 38523
Tuti, hogy jó! Mondjuk más a cikszáma az Eibachnál, de a lengéscsillapító az ua.! .... max. a súlykülönbség okoz némi eltérést.
mreni2012-04-15 21:22:56 // 38522
jó :)
Azzurro2012-04-15 21:03:28 // 38521
Sziasztok!
Valaki esetleg nem tudja, hogy 155-ös alatt lévő ültetőszett jó-e 145 alá??
Skodra2012-04-15 15:29:45 // 38520
Sziasztok!
Biztos volt már kérés,kérdés, hogy valaki tudna leírást adni a 156-os stabrúd szilent kiszereléséről,cseréjéről,esetleg robbantott ábra,vagy képek is jók lennének!
Valami elképzelésem van már,de aki már cserélte az már tapasztaltabb !!
Köszönöm!
Bilux2012-04-15 14:28:49 // 38519
Köszönöm, azt a csöves megoldást még megpróbálom, ha nem esik ki a lábtérnél.
Ezért kéne egy rajz.
145-höz volt...
Imyx2012-04-15 14:06:50 // 38518
Szerintem jó, de nem esküdnék meg rá :). Megírja majd valaki, aki pontosan tudja.
GTPeti2012-04-15 13:27:45 // 38517
Lehet, egy kb. 8-10mm átmérőjű akvarisztikai gumicsövet kéne rászigszalagozni a porszívócső végére és azt bevezetni.
Csöri2012-04-15 13:16:09 // 38516
Nem lesz egyszerű kiszedni, főleg ha bennt maradt a szellőző alagútban. A szellőző lapoknál is be tud szorulni, de ha szerencséd van nem csinál galibát.
Bilux2012-04-15 12:56:44 // 38515
Elkövettem egy bakit.
Vettem azt a vezetékes klímatisztítót a szélvédő fúvókánál beleesett a végéről a szórófej. Kb 3-4mm hosszú kis műanyag. Namármost kárt okozhat nekem valamiben vagy hogy tudnám azt kivenni. Gondolom a fűtőradiátorig le fog esni ha nem esik át rajta. akkor a ventilátorba.
Van valakinek egy rajza hogy átlássam a levegő útját a műszerfalban?
156-os alfa FL már ha számít. Digit klímás.
hg6idn2012-04-14 22:43:45 // 38514
Szia!
Sajnos vagyok olyan hülye, hogy próbálom magam megoldani a problémáimat. Az elmúlt két évben sokat foglalkoztam ECU analízissel :) az offos autóm (Fiat Marea 1,6 Weekend) etanolos átalakítása kapcsán. E85Power kittet kapott, a 19 sorszámú darabot építettem bele, ami elég sok gyermekbetegséggel küzdött,de jó terméket csinált belőle a fejlesztő a tapasztalatok alapján, off: amit sajnos a narancssárgák jövedéki adóval teljesen tönkre tettek on.
Ezért próbálok most jó lambdás élő adathoz hozzá jutni. Az én két szabályzó lambdám nem hozza az elvárt 600mV csúcstól csúcsig fesz. differenciát, tehát valószínű a csere.
Igazából nem benzinszagú, hanem talán poloskára emlékeztető a szag, mint amikor a katalizátor még nem üzem meleg. A vezérlés csere utáni következő lépés a kipufogógáz elemzés lesz.
Dzsozy2012-04-14 21:59:16 // 38513
Megérne azért egy-két ezrest egy hibakód olvasás,a tároltakat főleg, meg beméretném a lambdaszondát ha esetleg túl benzinszagú a kipu.gáz.
Azzurro2012-04-14 21:57:03 // 38512
Sziasztok!
Valaki esetleg nem tudja, hogy 155-ös alatt lévő ültetőszett jó-e 145 alá??
alfa kutya2012-04-14 19:13:58 // 38511
Sziasztok befolyásolhatja a az alapjáratot hideinditásnál a kipufogócső mert van egy kis luk a leömlőnél?
mreni2012-04-14 17:38:25 // 38510
ScanMaster vagy MoDiag,ezek magyar progik
Gabesz2012-04-14 17:33:23 // 38509
Sziasztok! Egy off- kérdésem lenne: tud valaki közületek univerzális diagnosztikai programot obd2 autóhoz? Link, vagy program név is jól jönne. Esetleg ha valakinek van psa-diag programja, az is érdekelne. előre is köszönöm!!
hg6idn2012-04-14 11:14:33 // 38508
Túl vagyok a kb első 1400 Km-en az Alfámmal :)
Kis érdekesség, vásárlás után kb 150 Km után dobta a chek engine piktogramot. Katalizátor, lambda hibák, processzor hiba, agyvérzés közeli állapotok :( Hiba törlés után újra és újra visszajött a hibajel.
Múlt héten volt pár órám ismerkedni a motorral.
Hengerfej tetején egy testkábel rögzítő csavar épphogy a helyén volt, a 2-es henger gyújtó trafójánál az alsó szigetelő gumi szoknya benn maradt a gyertyán.
Gyors, hőálló szilinokos javítás, gyertya tisztítás, csavar meghúzás, plusz az elérhető csatik kontakt sprayes kezelése után egyenlőre a hiba nem jelentkezett újra! (Kb 400 Km mentem)
Viszont azért biztos, hogy van még szervi gond mert a kipufogógáz nekem nem tetsző "illatú".
andrej0312012-04-14 07:01:16 // 38507
jobban jársz ha kitanulod magad én is igy oldottam meg mert Szigetvár közelében rengeteg szerelő van de egy se értet hozzá,Tönkre ment a vizpumpám és hengerfejet akartak meg kiegyenlitő tartály sapkát cserélni,gyujtásbeálitáshoz is nekem kellet megvenni a cuccot
DELFIN2012-04-13 21:19:28 // 38506
Szerintetek nem passzol a 145-re más márkáról / VW,AUDI,FORD/ való oldalindex ???
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak