Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Wickey2012-05-08 22:23:10 // 38742
a bowdenes is tud kiakadni. Ne tudd meg milyen vicces volt, amikor a gtv6 adott konstans félgázt. Egyes-kettesben is gyorsabb voltam a fél városnál. :-)
admirális2012-05-08 22:00:45 // 38741
Szép lett volna ha úgy elektromos a pedál. Az lett volna a megrázó élmény:).
admirális2012-05-08 21:59:40 // 38740
De az EU3-asok bovdenesek? Azt hittem olyan mint a Selespeed.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-05-08 21:54:57 // 38739
azt írja a pedál vissza állt a helyére...elektromos a pedál állás érzékelője de maga a pedál nem elektromos :P
admirális2012-05-08 21:50:53 // 38738
Éljen az elektromos gázpedál...
Toyotáék ilyen miatt egész szériákat hívtak vissza.
Toyotáék ilyen miatt egész szériákat hívtak vissza.
nyámnyila2012-05-08 21:20:38 // 38737
Hella skacok! Kis segitsegre lenne szuksegem,ma majdnem eltuntettem szeretett 156 osom elejet.Ugyanis 2 esben padlozas utan bent maradt a gazpedal a padlon!LOL.Szerencsere nemvolt nedves az aszfalt igy a jardan landolva megaltam.Valakinek otlet?Ja meg annyit mellekesen ,hogy multheten aksi le majd fel (a zenet butykoltem) es az inditas utan az alapjarat rendben volt viszont 4500 nal tiltott az elektronika vagyis ojan erzes volt mint amikor elfogy a benzin!Es ez a gond a mai mutatvanyom utan megszunt miutan a jardan ujrainditottam es a pedal visszaalt a helyere!
mreni2012-05-08 20:46:34 // 38736
inkább,csak jó áron jutottam hozzá :))
GTPeti2012-05-08 20:09:35 // 38735
Na jó, te specialista vagy. :))
mreni2012-05-08 19:59:43 // 38734
én LMM tisztíót szoktam használni hozzá :P :D
GTPeti2012-05-08 18:59:49 // 38733
A féktisztító vszínüleg sokkal agresszívabb. Szerintem is a denszesz a jobb választás.
Dzsozy2012-05-08 18:56:44 // 38732
Igazán nincs mit! Azért ne rohanj LMM-t venni, az úgyse egy olcsó mulatság. Abból csak a GYÁRI tetszik az alfáknak, ez is tapasztalat. Vegyél DENATURÁLT szeszt,kis ecsetet, esetleg fülpiszkálót :) és azzal pucold ki az LMM-t. Vedd ki a betétet belőle és úgy könnyebb. Ha ezt a módszert választod,akkor egy vasfűrész lappal vágd be az LMM betétet rögzítő csavar tetejét, hogy egy egyszerű csavarhúzóval is ki tudd tekerni. Én a tisztításhoz denszeszt ajánlom, valaki a féktisztítót. ( nekem korábban egy, a helyi műszaki egyetemen oktató mondta, hogy a forrófilmest denszesszel pucolgassam,de megvárni míg rendesen kiszárad, és utána vissza)
Amúgy meg ha lekaptad a csatit utána meg vissza, és megjavult a paripa, nem is biztos, hogy sz@r az LMM. :)
Amúgy meg ha lekaptad a csatit utána meg vissza, és megjavult a paripa, nem is biztos, hogy sz@r az LMM. :)
rstyleAlfa2012-05-08 18:22:34 // 38731
Sziasztok!
Először is köszönöm mindenki segítő szándékát, kipróbáltam az LMM csati le, felpörget, aztán vissza és megint. Nos az eredmény magáért beszélt, tényleg jobb lett az autó, nincs torpanás azóta. Tehát ezek szerint az LMM megérett a cserére? Hétvégén még egy diagnosztikát csináltatok, aztán meglátjuk.
Először is köszönöm mindenki segítő szándékát, kipróbáltam az LMM csati le, felpörget, aztán vissza és megint. Nos az eredmény magáért beszélt, tényleg jobb lett az autó, nincs torpanás azóta. Tehát ezek szerint az LMM megérett a cserére? Hétvégén még egy diagnosztikát csináltatok, aztán meglátjuk.
Imyx2012-05-08 11:30:23 // 38730
Én nem mernék utángyártottat beletenni, ahogy sokan mondják, az utángyártottat szinte mindig a Bosch követi.
Forsberg2012-05-08 10:41:03 // 38729
Köszönöm, mindent értek! :) Szóval tudtam, hogy azzal nem javítom, ha törlöm. :)
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Grando2012-05-08 10:30:56 // 38727
Persze, hogy nem a törlés a gond. ;)))
A gond az, hogy ha csupán a hibaüzenetet törlöd, azzal nem oldhatod meg a problémát. Hiszen csak a fennálló hibára figyelmeztető üzenetet törlöd. A probléma ettől még naná, hogy megmarad. Majd jön róla egy újabb üzenet.
Pont úgy, mint egy lejárt határidejű tartozásról szóló figyelmeztető levélke. Aztán később esetleg a bírósági határozat, majd végül a végrehajtó - abban az esetben, ha olyan bajról van szó, ami esetlegesen továbbgyűrűzhet. ;)))
A gond az, hogy ha csupán a hibaüzenetet törlöd, azzal nem oldhatod meg a problémát. Hiszen csak a fennálló hibára figyelmeztető üzenetet törlöd. A probléma ettől még naná, hogy megmarad. Majd jön róla egy újabb üzenet.
Pont úgy, mint egy lejárt határidejű tartozásról szóló figyelmeztető levélke. Aztán később esetleg a bírósági határozat, majd végül a végrehajtó - abban az esetben, ha olyan bajról van szó, ami esetlegesen továbbgyűrűzhet. ;)))
Forsberg2012-05-08 10:28:37 // 38726
De az az érdekes, nem érzem, hogy bármikor torpanna az autó.
Jó húzós ára van, ahogy hallom. :(
Jó húzós ára van, ahogy hallom. :(
Liquid2012-05-08 10:23:30 // 38725
tisztítani nem lehet, mert nagy valószínűséggel maga a poti belseje kopott meg, ezért néha szakadást jelez. Valaki (talán Ferke) szívott ezzel, nekem is volt ilyen gondom de még az UNO-nál, bontottra csere után helyreállt a törvényes rend
Forsberg2012-05-08 10:20:45 // 38724
Ok értem, köszönöm! :)
Sejtettem, hogy nem oldom meg a problémát a törléssel, csak más off-os autónál is volt olyan gond, amit valami pillanatnyi probléma okozott, és törlés után nem jött vissza többet.
De mivel itt újra előjött, gondoltam, hogy nem úszom meg törölgetéssel.
Igazából kíváncsi voltam mi lehet ez a hiba. Mit kell cserélni, vagy esetleg tisztítani.
Sejtettem, hogy nem oldom meg a problémát a törléssel, csak más off-os autónál is volt olyan gond, amit valami pillanatnyi probléma okozott, és törlés után nem jött vissza többet.
De mivel itt újra előjött, gondoltam, hogy nem úszom meg törölgetéssel.
Igazából kíváncsi voltam mi lehet ez a hiba. Mit kell cserélni, vagy esetleg tisztítani.
Bilux2012-05-08 10:02:24 // 38723
Szerkeszteni nem lehet tehát még egyszer: :D
"A gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű az elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldja meg a problémád."
Talán tisztább amit közölni akartam veled.
"A gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű az elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldja meg a problémád."
Talán tisztább amit közölni akartam veled.
Bilux2012-05-08 10:00:23 // 38722
Nem a gond a hiba okozója a "tűz" ami nálad valószínű a elektromos gázpedál potmétere.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldjaj meg a problémád.
Bontottan szerezz egyet cseréld töröld a hibát és el van oltva a tűz.
Nem pedig az ordibáló tulaj lesz fejbeb@szva jelen esetben a hibaüzenet törölve állandóan ami nyilván nem oldjaj meg a problémád.
Forsberg2012-05-08 09:19:11 // 38721
Biztos korán van még, de ezt most nem értem. :)
Mármint a poént értem, csak azt, hogy a gond a törlés lenne?
Mármint a poént értem, csak azt, hogy a gond a törlés lenne?
Grando2012-05-08 09:03:28 // 38720
Lehet, hogy nem a hibaüzenet miatt van a probléma, hanem fordítva?
Látom magam előtt a tűzoltókat, ahogy kivonulnak az égő házhoz. A ház tulaja az utcán futkos és üvölt, hogy "Ég a házam!! Segítség!". A tűzoltók egy lapáttal fejbecsapják a tulajt, aki ájultan elterül. Majd elvonulnak. Probléma megoldva.(?) :D ;)))
Látom magam előtt a tűzoltókat, ahogy kivonulnak az égő házhoz. A ház tulaja az utcán futkos és üvölt, hogy "Ég a házam!! Segítség!". A tűzoltók egy lapáttal fejbecsapják a tulajt, aki ájultan elterül. Majd elvonulnak. Probléma megoldva.(?) :D ;)))
Forsberg2012-05-08 08:54:11 // 38719
Amikor felvillan a kontroll lámpa, akkor érzem, hogy torpan egyet, de utána nem érzek problémát. Csak hiába törlöm a hibaüzenetet, egy idő után újra jön.
Kareszka19842012-05-08 08:50:30 // 38718
ötletes dolog, igaz meg kell sozkni, meg azis, hogy rálehet szokni :)
Liquid2012-05-08 08:48:19 // 38717
nem hallottam még ilyen problémáról, de lehet hogy "kikopott" a potméter
van érezhető jele az autó viselkedésében? pl. adott fordulat környékén megtorpanás
van érezhető jele az autó viselkedésében? pl. adott fordulat környékén megtorpanás
Forsberg2012-05-08 08:41:21 // 38716
Sziasztok!
Ezt a hibakódot dobja fel az autó: P0220=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó B funkció-rendellenesség. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is!
Ezt a hibakódot dobja fel az autó: P0220=Fojtószelep-/pedálhelyzet-jeladó B funkció-rendellenesség. Mi lehet a probléma? Köszönöm előre is!
Liquid2012-05-08 08:15:58 // 38715
lambdaszonda ügyben mi a tapasztalat? szigorúan gyári (Bosch) mint az LMM-nél vagy lehet mást is használni?
Ferke2012-05-07 22:37:48 // 38714
Engwm rohadtul idegesilített mindíg is ez az automata többetindexelő.:-)Fiestaban ültem először,amiben gyárilag volt,én nem szeretem,ha helyettem indexel az autó:-)
Kazes☻2012-05-07 21:53:36 // 38713
Ellenszer a parasztindexelésre: komfortindex utólag
Klassz, szvsz, és hátha valakinek pont jól jön. :)
Klassz, szvsz, és hátha valakinek pont jól jön. :)
mreni2012-05-07 18:06:53 // 38712
"Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! " rosszul hiszed,könnyen lehet LMM hiba is
Dzsozy2012-05-07 12:44:26 // 38711
Na már elkéstem, de talán még tud segíteni a blogom 3 és 4 oldalán leírtak, ami ezzel kapcsolatos.
Liquid2012-05-07 08:04:50 // 38710
nagyon köszi, lecsekkolom!
zee2012-05-07 07:42:29 // 38709
Esetleg még a reléjét ellenőrizd,az az akku és a zárhíd között van. Nálam ennek a hibája nyírta ki rövid idő alatt az új vezmódot. Ha a motortérből adsz gázt fordulaton (per pill nem tudom az értéket) kapcsolnia kell a relének ami táplálja a szolenoidot. Ha ráteszed az ujjad a relé hátzára még úgy is érezni ha működik.
Z
Z
Liquid2012-05-06 23:18:02 // 38707
Köszi! meg fogom nézni, még annyi kérdeznék, hogy hol találom ezt?
[k i z z o]2012-05-06 22:40:37 // 38706
A vez. mod solenoiddal lesz valami gond, illetve az ő áramkörében.
Ha minden igaz, 10 - 12 ohm körül kell lennie a tekercsnek. Lehet néha megszakad.
A P1653 -t dobja testzárlat, batt. zárlat és szakadás esetén is. Az első kettő lehet harness, az utóbbi maga a solenoid.
Kell egy multiméter és megnézni mit mutat. Menet közben is megnézheted, ha a tekercset aktiválja a vezérlő, hogy mekkora áram folyik rajta, ill. milyen feszültség van rajta (Egyáltalán meghúz e?) Lehet alapjáraton is meghúzatni és ha működik, azt hallanod kell a motor járásában. Ehhez be kell táplálnod a tekercset.
Ha minden igaz, 10 - 12 ohm körül kell lennie a tekercsnek. Lehet néha megszakad.
A P1653 -t dobja testzárlat, batt. zárlat és szakadás esetén is. Az első kettő lehet harness, az utóbbi maga a solenoid.
Kell egy multiméter és megnézni mit mutat. Menet közben is megnézheted, ha a tekercset aktiválja a vezérlő, hogy mekkora áram folyik rajta, ill. milyen feszültség van rajta (Egyáltalán meghúz e?) Lehet alapjáraton is meghúzatni és ha működik, azt hallanod kell a motor járásában. Ehhez be kell táplálnod a tekercset.
Liquid2012-05-06 22:05:07 // 38705
nemtudom :) hol keressem és hogy tudom tesztelni?
Dzsozy2012-05-06 21:33:56 // 38704
Mit jelen az, hogy "vez.mód környékéről jön" ?
Vez.mód.működését befolyásoló mágnesszeleppel minden rendben?
Vez.mód.működését befolyásoló mágnesszeleppel minden rendben?
Liquid2012-05-06 21:11:36 // 38703
Van némi parajelenség a géppel, gondoltam bedobom ide hátha tudtok segíteni.
Az első dolog valamelyest egyértelmű inkább megerősítést várok .)
P0170-magas jel-tárolt, illetve P0130-alacsony jel-tárolt. A 170-es már 1 hónapja is előfordult, a 130-asra viszont nem emlékszem hogy láttam volna tegnapig. Ezek a kódok lambdacserét javasolnak?
A másik kicsit érdekesebb, P1653-nincs jel-tárolt a vezérlésmódosító környékéről jön, de mit jelenthet?
Annyit érzékeltem csak, hogy párszor előfordult olyan, hogy 0-ról kigyorsítva 3000 alatt szinte halott volt, aztán magához tért és minden OK. néhány alkalommal fordult elő 2 párszáz km-es út alatt, majd töröltem a hibákat és azóta nem éreztem gyengeséget, de a 3 hiba megvan
Az első dolog valamelyest egyértelmű inkább megerősítést várok .)
P0170-magas jel-tárolt, illetve P0130-alacsony jel-tárolt. A 170-es már 1 hónapja is előfordult, a 130-asra viszont nem emlékszem hogy láttam volna tegnapig. Ezek a kódok lambdacserét javasolnak?
A másik kicsit érdekesebb, P1653-nincs jel-tárolt a vezérlésmódosító környékéről jön, de mit jelenthet?
Annyit érzékeltem csak, hogy párszor előfordult olyan, hogy 0-ról kigyorsítva 3000 alatt szinte halott volt, aztán magához tért és minden OK. néhány alkalommal fordult elő 2 párszáz km-es út alatt, majd töröltem a hibákat és azóta nem éreztem gyengeséget, de a 3 hiba megvan
Dzsozy2012-05-06 20:27:16 // 38702
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a cartárs azt írta, hogy " egy-két pillanatra" torpan az autó. Nem lebeszélni akarom a gépi kiolvasásról, de nem egy tipikus Lmm hiba egy pillanatnyi torpanás. Igaz egy denszeszes tisztítás nem árt neki, ill.az sose árt! :)
Grando2012-05-06 18:24:08 // 38701
Nekem a V6-ban anno a beteg légtömegmérővel 5000-nél megtorpant. Vagy pontosabban fogalmazva: a gyorsulás abbamaradt, olyan érzés volt, mintha onnantól elkezdték volna húzni hátrafelé egy gumikötéllel. Gyorsult az, csak onnantól lassabban. Egyéb tünet nem volt. Se rángatás, se semmi. Légtömegmérő cseréje után megindult, és húzott mint a táltosparipa, át az 5000-es fordulaton, egészen a leszabályozásig. Szóval vannak fázisok. Érdemes lenne ránéznie a cartársnak a LMM/lambda párosra. Ha vmi a gyári konfiggal nem tökéletes, akkor ilyen légszűrős meg lekötögetős kuruzslásokkal sem lesz az. Bár a hibát nem fogja esetleg tapasztalni, de a gép ettől tuti nem lesz 100-as. Legfeljebb stabilan gyenge. ;)))
Mint a 33-asom, amiben lekötöttem a lambdaszondát. Azóta hidegen első indítás után nem áll le, és talán kevésbé torpan gyorsításkor 2800-3000-nél. A szonda bele 30-40 rongy, azaz a kisautó piaci árának tetemes hányada. Plusz vmelyik jeladó sem okés. Úgyhogy most eltötyörög itt a városban néhanapján így vészprogramon. :(( De egy pillanatig sem állítanám, hogy megoldottam a problémát. ;))
Mint a 33-asom, amiben lekötöttem a lambdaszondát. Azóta hidegen első indítás után nem áll le, és talán kevésbé torpan gyorsításkor 2800-3000-nél. A szonda bele 30-40 rongy, azaz a kisautó piaci árának tetemes hányada. Plusz vmelyik jeladó sem okés. Úgyhogy most eltötyörög itt a városban néhanapján így vészprogramon. :(( De egy pillanatig sem állítanám, hogy megoldottam a problémát. ;))
GTPeti2012-05-06 17:25:51 // 38700
Gyári szűrővel sem szabad(na) megtorpanni. A hibát kéne megkeresni.
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38699
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Dzsozy2012-05-06 17:01:34 // 38698
Gázadásra történő torpanásnál nem hiszem, hogy Lmm hiba lenne. 2000 ford. történő tirpanás, kengurubenzin, egyenetlen alapjárat, és gázadásra sem pörög fel a motor, az már LMM hiba! LMM csati le, gáztneki, csati vissza és ugyan ez. De hát oldalakat regéltünk erről!!!!!! Félre értés ne essék, én sem vagyok a direktszűrő híve. Nekem is feltűnt, hogy gázadásra egy-két pillanat, míg reagált a vas,mintha megfulladna. Kipróbáltam a direktsz. és láss csodát, megtáltosodott a paripa. :) Hosszú távon nekem is megkajált egy LMM-t, de a tény az még tény maradt, nem bök le tőle a vas, apró gázadásra is húz. Csak zárójelben, gyári szűrőm van nekem is! :)
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:31:23 // 38697
Egyetértek, a "tünet" eltüntetése nem segít. Törött lábra se jó a kalmopirin.
Piritu - 1.000.0002012-05-05 21:29:08 // 38696
Ki kellene olvasni, hogy mi a nyűgje. Vélhetően LMM lesz.
Dévid2012-05-05 21:26:45 // 38695
Nem kellene inkább a hiba okát megkeresni? Ha már alapállapotban nem torpanik, utána lehet LMM gyilkos dolgokat felszerelni. :)
Dzsozy2012-05-05 21:18:59 // 38694
Tegyél rá direktszűrőt. Van aki ellenzi, van aki mellette van. Vannak előnyei is, vannak hátrányai is, de az biztos, hogy a torpanás megszűnik. (tapasztalat)
rstyleAlfa2012-05-05 20:39:57 // 38693
Üdvözlök Mindenkit!
Van egy kis gondom az alfámmal, ha tudna valaki segíteni előre is köszönöm. Gázadásra néha megtorpanással reagál az autó, mintha 1-2 pillanat erejéig nem lenne ereje, olyan mintha ''turbólyuk'' lenne, pedig szívó 1.6. Segítséget előre is köszönöm.
Van egy kis gondom az alfámmal, ha tudna valaki segíteni előre is köszönöm. Gázadásra néha megtorpanással reagál az autó, mintha 1-2 pillanat erejéig nem lenne ereje, olyan mintha ''turbólyuk'' lenne, pedig szívó 1.6. Segítséget előre is köszönöm.