Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Hari2012-10-28 18:31:07 // 40905
Pont az előbb néztem a fotókat a 155 topikban.
Innen elég nehéz megállapítani a tényleges problémát!
Mi az, hogy megette a fagyálló a HF tömítést???! ... miből volt at csomagolópapírból?
OK! Kicserélted a tömítést!
- Mi alapján választottad meg a HF tömítés vastagságát? (Nem az éppen benne lévő tömítés alapján szokták! Inkább a dugattyú túlnyúlás alapján!)
- Az, hogy 1 tizeddel vékonyabb tömítés került bele semmi képen nem okoz indítási nehézséget! (Inkább az aksi! ... esetleg az önindítód bolygóművében lehet némi probléma!)

Ne haragudj, hogy megkérdem, de van tapasztalatod a VM javításában, vagy legalább utána néztél? (... esetleg csörgess meg! Így elég körülményes elmagyarázni mire, merre, hogyan!)
VaMpGeCO2012-10-28 18:28:54 // 40904
gyakorlatilag is így van, valszeg az unix programban elírták.
atis_166jtd2012-10-28 18:25:10 // 40903
Elméletileg ez úgy müködik, hogy minél több ék van rajta annál vastagabb. Viszont megméred a dugatyú kiállását és akkor meg tudod nézni milyen tömítés kell hozzá.
atesssz2012-10-28 18:13:51 // 40902
sziasztok, egy kérdésem lenne Hozzátok:

Alfa 155 2.5 TD:
HF-es lett az autó, ezért megejtettük a hengerfej tömítés cserét, a HF-ek síkolását, szóval mindent amit ilyenkor illő cserélni.
Az előző hengerfej tömítésen 1 bevágás volt, ami bele került, azon 2 bevágás van, viszont az unix cikkszám szerint a 2 bevágásos az 1 ékes.
A fizikálisan 2 bevágásos tömítés 1,52mm vastag összenyomva, az 1 bevágásos 1,62mm.
A lényeg az, hogy nem indul be az autó, nehezen forgatja az indító motor a motort. Most vagy az a gond, hogy az akksi gyenge, bár töltve volt, de már párszor csutkára lemerült. vagy az, hogy vékonyabb tömítés került a hengerfejek alá, így nagyobb lett a kompresszió. Melyik lehet a reálisabb ok?

köszi
[k i z z o]2012-10-28 18:02:15 // 40901
Az RFID - n biztosan nem tudsz semmit forrasztani.

A kitámasztást elem kontakt hiba miatt rakták bele valószínűleg.

Adóoldalon is nézz körül, az immo gyűrű és csatlakozása körül, nagyobb a lehetősége a hibának, mint a kapszulasérülésnek.
Imike2012-10-28 16:37:46 // 40900
hm nem látok rajta forrasztani valot de valamit már tuti monyoztak vele mert találtam a kulcsban egy "nem gyárinak tünö" 2x2cmes félbehajtott szikszalagdarabot.....
hm megprobálom majd kiugrok a chipet jobban nekitolna az elemnek hátha....
GTPeti2012-10-28 15:34:46 // 40899
Kulcs szétszed, kis immo chipet újraforraszt. Utána működi fog. (Össze sem kell rakni, próbaképpen elég, ha felcelluxozod a nyákot a kulcslyuk mellé. Csak arra vigyázz, hogy menet közben ne essen le!)
SpJani2012-10-28 14:19:47 // 40898
Sziasztok!

A 40642-es hozzászólásomban leírt hibajelenséggel kapcsolatban írnám le a tapasztalatokat. A hiba gyakorlatilag "tünetmentessé" vált bármiféle beavatkozás nélkül.
Ettől függetlenül nekimentünk a hibafeltárásnak. Szívósor, LMM stb.
Az történt, hogy az LMM tisztítást követően a hiba visszatért. Ezt gyorsan ki is cseréltük egy másikra (nem belevaló cikkszámú), amivel ugyan hibakódot dobott, de úgy ment ahogy az illik.
Ezt követően visszatettük az eredetit egy alaposabb tisztítást követően és azóta rendben van a gép.

Ezúton is köszönet mreni segítségéért!
Imike2012-10-28 07:45:47 // 40897
hali!

MA reggel mikor épp végezte ma 13 órás müszakkal......... lejtettem a sluszkulcsot aztán mikor inditani akarok csak teker semmi....... akkor nézem világit az alfa code........ mondom ez kurvajo aztán probálgatom de semmi...
persze mint a használtan vett gépek 99%ához ehhez sincs műár meg a gyári kodkártya valkinek valami használhatóü ötlete? szétb@sz az ideg ráadsául vasárnap reggel még szerviz sincs akit felhivhatnék vagy szerelö szaki nagyon és még a ho is esett egész este szuper plusz egy ora melo pluszba ingyen hála az óraállitásnak
aszem megyek ledölök mert szétrobbani kaz agyam ..hátha mire felkelek lesz használhato terv.... szegéyn kocsi meg ott rohad kinnt.. :(
atika2012-10-28 07:34:59 // 40896
Vagy a fékpedálnál lévő kapcsoló! Nálam ez volt a gond, meg kellett igazítani a csatit!
Liquid2012-10-27 23:21:19 // 40895
az aksid rendben van? mert nekem akkor írogatott ilyen hibákat, mikor szar volt az aksi, nem volt elég kraft és indítózásnál kiakadt
Ferke2012-10-27 20:31:54 // 40894
A harmadik gondolom a vdc failure volt...ki kéne olvasni, lehet, hogy csak az egyik jeladód szórakozik....
szilard147jtd2012-10-27 19:29:09 // 40893
Sziasztok!

Pár hete van meg az autó, első indításnál kiírta, hogy ASR Failure, de aztán elaludt a lámpa, és úgy is maradt. Néhány indításnál ezt megismételte, viszont ma azt is kiírta, hogy ABS Failure, meg még valami 3 betűset, de arra nem emlékszem..., az ASR mellett, de ez után minden hiba lámpa elaludt. Leállítottam, újra indítottam, ismét ugyanaz történt.
Tudja valaki, hogy miért csinálhatta?

Segítséget előre is köszi!
Hari2012-10-27 18:11:26 // 40892
Na vazz'e! .... :(
Hengerfej tömítetlenség tünetei:
- állandóan nyomás van a kiegyenlítő tartályban! (Feltéve, hogy jó a sapkában a szelep! - meglazításnál mindig szusszan.)
- rendszeresen csökken a hűtőfolyadék szintje!
- Hidegindítás után 1 esetleg 2 henger sem megy% ... majd kis idő múlva üzemel mind! (Figyelem! Ebben az estben a hűtőfolyadék a hengerbe szivárog! Minél hamarabb el kell hárítani a hibát, különben tönkre teszi a henger falát!!!
Hiba megállapítása:
- a hűtőfolyadék lakmusz papiros vizsgálata. ???
- ha kéznél van egy gázelemző (Magyarul CO mérő:) egyszerűen a kiegyenlítő tartályba kell tenni a végét. - Járó motornál érzékelhető a kipufogógáz jelenléte! ( Folyadékba véletlenül sem belenyomni a cső végét!)

:)
Ferke2012-10-27 16:33:36 // 40891
Termosztát mellett van egy jeladó, azt kéne csekkolni...
Arno1662012-10-27 16:08:54 // 40890
Hogyan lehet egyszeruen kiszurni ha egy motor hengerfejes? (V6 gyanus, hogy az)

-fogyogat a viz ugy tunik.
-egyik henger nem megy hidegen, aztan beindul

Kompressziot kellene gondolom merni.
Esetleg a hutovizbe indikátor anyag / papir működő dolog? Ph mérés elven működik ha jól rémlik, arra gondolok.
Hogyisvanez? Jolenne legalabb azt kiszurni melyik hengersor... ha valóban az a gond.


Thx.
gecsa2012-10-26 21:31:34 // 40889
akkor több jeladó,több kábel...:D:D:D:D
Piritu - 1.000.0002012-10-26 21:27:22 // 40888
Kicsit bonyolultabb, a kijelzőn mutatja több fokozatban a tényleges szintet.
gecsa2012-10-26 21:25:43 // 40887
gondolom csak egy jeladóból, és egy izzóból, meg némi kábelből áll a dolog, ergo utólag is beszerelhető, főleg, hogy gyárilag is létezik...
Piritu - 1.000.0002012-10-26 21:15:58 // 40886
Érdekes, mert pont a kormosokra nem jellemző az olajfogyasztás mégis azokba tettek. A TS-hez nem, pedig ott jellemzőbb a dolog.
gecsa2012-10-26 21:12:15 // 40885
az enyém meg nem eszi az olajat...:D :P
Piritu - 1.000.0002012-10-26 20:57:22 // 40884
A 156-omban a mjetnek volt kijelzője, ami a szintet mutatta. A 159-ben is van :-)
gecsa2012-10-26 20:55:35 // 40883
ha már valami annyira eszi az olajat,hogy ilyen lámpa kellene bele, az már régen rossz...:)
gecsa2012-10-26 14:35:16 // 40881
azért van a nívópálca...:D
ha elmegy az olajnyomás, akkor gondolom kis piros olajoskanna jelenik meg valahol..:D
Kareszka19842012-10-26 13:56:09 // 40879
halihó
kiskujelzős 147-ben ha kevés az olaj azt jelzi valami a műszerfalon?
gecsa2012-10-26 11:59:19 // 40877
akkor fék..esetleg a kerékcsapágy is tud melegedni,ha valami nem kóser, de azt érezni, és hallani is...:)
147jtd2012-10-26 11:33:57 // 40876
kijött simán, és a menet vége sem volt megkopva, ledörzsölve,
kimértem tolómérővel, még egy centivel lehetett volna hosszabb a csavar.
gecsa2012-10-26 11:33:29 // 40875
szerintem meg tudja oldani...legalábbis,ha a focilabdát be tudja varrni,akkor az ülést is..:D egy kérdést megér szerintem..
Sotime2012-10-26 11:19:35 // 40874
jobb híján meg tudom kérdezni a cipészbácsit...:)
gecsa2012-10-26 11:12:12 // 40873
esetleg egy cipész a környéken?
Sotime2012-10-26 11:09:32 // 40872
Sziasztok!
Autókárpitost tudna valaki ajánlani lehetőleg Budapest közelében?
Bőrülés varrása adta meg magát, újra kéne fűzni benne a cérnát...:D
Köszi előre is!
VaMpGeCO2012-10-26 11:08:37 // 40871
legalalábbis itt Mo-n és keletre
VaMpGeCO2012-10-26 10:50:44 // 40870
Egyik (7 pólusú) általában elterjedtebb mint a 13 pólusú. De ha jól tudom többnyire 13 pólusút nyugaton használnak meg amerikában.
.......................2012-10-26 10:06:52 // 40869
Mi a külömbség a 7 póusú ,és a 13 pólusú vonóhorog csatlakozók között?
felvilágosítana valaki?
@kos2012-10-26 09:22:31 // 40868
Sziasztok!
Beindítom hidegen a motort (2.4 JTD 156) és eléri az 50 fokot utána ki-be kapcsolgat a ventilátor (közbe hibakód felvillan) amíg el nem éri a 80-as vonalat, utána semmi baj, bár a 90 fokos vonalat nem igen akarja elérni! Valakinek volt ilyen problémája? Ötlet?
gecsa2012-10-26 08:02:58 // 40867
a hengerfejes,az hamar megvan...kupak le, kupak fel,és kész is..:):):)
Wickey2012-10-26 06:53:47 // 40866
nembaj, kis változatosság lesz a sok főtengelycsapágyas TS mellett egy hengerfejes is. :-)
Wickey2012-10-26 06:50:51 // 40865
az egy dolog, hogy mibe érhettek bele, de ha beleért valamibe, akkor azt onnan max. a kerékagyban levő menettel együtt tekered ki... :-(
Hátul amúgy nem nagyon tud beleérni semmibe amennyire én emlékszem, elöl tud bibi lenni.
Nem arról lehet szó, hogy a JH kerék fékje picit befog és az melegített fel ott a környéken mindent?
147jtd2012-10-25 20:02:54 // 40864
ma cseréltem téli gumit, de csak a hosszu csavarok voltak nálam, hátra betettem őket, előre volt kicsi, mire hazaértem a jobb hátsó kerékben tűz forrók voltak a csavarok.

mibe érhettek bele?
DeezL2012-10-25 17:54:47 // 40863
csak a csati lett kicserélve ,de majd kiszedem az egrt is..csak valaki mér buherálta és a csavarokból elnyírta a menetet szal okosságot ki kell találni
gecsa2012-10-25 09:11:39 // 40862
mindenképp cserés volt? nem lett volna elég egy tisztítás? volt otthon tarcsiban,vagy vettél egyet? mennyiért dobálják manapság?
DeezL2012-10-24 17:04:20 // 40861
kiovastuk, EGR hibát irt be,kilett cserélve az EGR csatija most az jó de még 1x megtorpant
gecsa2012-10-24 15:26:42 // 40860
mondom én,hogy valami ott lesz a ludas... ;)
VaMpGeCO2012-10-24 15:14:44 // 40859
Hali.

Nekem légtömegmérő csere oldotta meg ezt a problémát.
DeezL2012-10-24 14:53:56 // 40858
majd kiderül,de még megöntözöm kicsit injector pucolóval,nagyon jók ezek a LIqui Molys adalékanyagok..öntöttem bele szeleppucolót.,azzal sokkal jobban is ment..de még majd cserélek rajta benzinszűrőt is....veszteni való nincs vele,plusz hibakódot is kiolvasom,aztán ha találok valamit törölni kell:)
gecsa2012-10-24 14:50:12 // 40857
nekem is csinálja..talán egr tisztítás segíthet...?
DeezL2012-10-24 14:46:49 // 40856
valaki nem tudja mitől van az hogy 1500-2000ig néha-néha rángat az autó..? ma nagyot rántott vissza,tegnap csak érezhetően kicsiket,2000től fölfelé meg semmi gáz sincs vele....raktam bele injector pucolót,de megcsinálta ugyanúgy,Légtömegmérő csatiját megfújtam kontaktspray-el....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak