Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Marek2012-12-07 22:35:15 // 41701
Nem sok helyen!
gecsa2012-12-07 22:16:50 // 41700
Majd osszegondolom a dolgokat..hirdeted is valahol?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-07 20:50:27 // 41699
Írtam már nem is egynek, ilyen kieg fűtést meg faceliftes gyári xenon fényszórókat kerestem de nem válaszoltak az üzenetekre.
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-07 20:26:02 // 41698
Nahh megy ez mindenre meg lesz a válasz:D
forrasr2012-12-07 20:13:06 // 41697
Sziasztok! 166-hoz ülésfűtés kapcsoló van valakinél esetleg eladó?
Marek2012-12-07 19:24:19 // 41696
Egyébként sokmindenem van JTD-khez 1.9 8 és 16 v, 2.4 10v, motorok, váltók, kuplungok érzékelők! és most bontok egy 150 lovas 16v JTD 147-est! :)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-07 15:10:44 // 41695
Persze. :-) Nekem azért feltűnő, mert mostmár biztos vagyok benne hogy le volt ragadva, hiába volt lehúzva a vezérlő vákuumcső. Falazás óta szép lassan megy le a fogyasztásom, és most érezhetően gyorsabban melegszik mint eddig bármikor.
gecsa2012-12-07 12:56:39 // 41694
de elméletileg ez csak nyitott állásban igaz..
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-07 12:40:24 // 41693
Végülis igen, az EGR feladata az, hogy csökkentse az égési hőmérsékletet olyan szintre, ahol kevesebb NOx keletkezik. Vagyis magasabb a hőmérséklet a motorban, ha kiiktatom. Tehát igaz, tényleg nem meglepő :-)
gecsa2012-12-07 08:15:25 // 41692
adok-veszekben bontanak épp jtd-t..egy kérdést csak megér, nem? :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2012-12-07 05:58:01 // 41691
Enyémből sajna ezt ki spórólták :( Akartam venni bele de bontóban sem volt.
GTPeti2012-12-06 21:11:20 // 41690
Emiatt. Ez igazából -20°C körül (*) látszik a legjobban, amikor esély nem lenne rá, hogy jégteleníts, mert a motor nem melegszik fel a helyben ketyegéstől.
(*: De utálom...)
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-06 21:03:39 // 41689
nahh akkor itt is van:D mostmár ezt is tudom:) köszönöm:) valahogy sejtettem hogy nem a franciák találták fel a spanyol viaszt:D
gecsa2012-12-06 21:00:40 // 41688
érezhetően langyoskás levegőt fúj... ;)
GTPeti2012-12-06 20:52:17 // 41687
A JTD-knél három izzítógyertya van benne. A legtöbbünk dízeljében van is ilyen. (Jó darabig én sem tudtam róla, hogy van ilyenem...)
Emiatt kezdi el pár perc elteltével olvasztani a jeget a szélvédőn. (Persze csak módjával, de akkor is.)
gecsa2012-12-06 20:46:27 // 41686
minden reggel aláfekszik a steiner kristóf, és pikk-pakk fel is melegedett az olaj, és a víz is..:D
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-06 19:49:43 // 41685
jó ez eddig nem volt szempont:D
mreni2012-12-06 19:48:46 // 41684
na ja,csak az állófűtés nem jön ki 30-50k ból :D
de nyilván,ha az olajad meleg,hamarbb bemelegszik a víz is :)
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-06 19:31:44 // 41683
a renault a DCi-knél használja csak nem fűtőszálas,hanem a cső közé iktatott ház amiben 4 db izzítógyertya foglal helyet...
forrasr2012-12-06 19:31:40 // 41682
10korul fizettem egy gyor kornyeki villanyasznal. Kulcs taviranyito tanitas meg 5e korul volt e rieglernel
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-06 19:28:16 // 41681
hát jahh az a motorkenés és élettartam szempontjából frankó,de mint ahogy tentacle is említette a fűtés szempontjából sovány vigasz...és van akinek ez fontosabb:D mondjuk én ha ilyenbe gondolkodnék akkor állófűtés lenne:D
DieselManiaco(NagyVad)2012-12-06 19:18:45 // 41680
hogyne fűtene jobban,elvileg az égés minőségét rontja ugyebár az EGR,namost feltételezéseim szerint az égéshő és az égésminőség valahol kötődhet egymáshoz:)
Kareszka19842012-12-06 18:38:10 // 41679
vagy esetleg mi az átmérője a hútő csatlakozásának...elvileg egyforma vastag mindenhol a cső :)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-06 18:03:31 // 41678
Érdekel az elv, ha nem titkos. Mostanában hallottam pár magyar találmányról ilyen témában ,bár lehet hogy csak szezon van. Sajnos a legtöbb neten keringő "újítás" szélhámosság, szemfényvesztés, vagy épp működik csak semmi értelme. Amiről hallottam és érdekes is lehet az a kavitációs kazán, de gondolom nem erről van szó :-) Szóval ha megosztható az infó akár magánban is érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2012-12-06 17:53:34 // 41677
Ez nem hülyeség, valószínű sokat hosszabbít a motor életén. Plusz biztos hogy hamarabb is fűt. Ha már jár a motor, onnantól sok jtd-ben úgyis van fűtőbetét. :-) Meg le kell falazni az egért. Úgy tapasztalom, hogy meglepő módon hamarabb fűt egy kicsivel.
mreni2012-12-06 17:25:32 // 41676
van dízelhez is,más gyártóknál,de ha alkalmaznék ilyet akkor az olajos lenne elsősorban.
Agyalok is rajta,hogy be kellene szerezni egy olyat amit kívülről raksz a karterra és úgy melegíti át az olajat,DEFA gyártja asszem és 2.5 óra alatt 50fokosra melegíti elő az olajat -10fokról.
mreni2012-12-06 17:23:50 // 41675
és a motor/turbo élettartama? :)
Tentacle2012-12-06 15:43:52 // 41674
Valami oka csak van, hogy dízelhez nincs hozzárendelve ilyen ... csak még nem jöttem rá mi (nem is fogok). Más lenne a hűtőkörben valami ? Hőcserélő az nincs az olaj meg a víz között az biztos (van amit oda kell berakni az ajánlásuk szerint).
Tentacle2012-12-06 15:39:57 // 41673
Hát engem nem vigasztal, hogy az olaj meleg, ha nem látok ki az ablakon és odafagyok a kormányhoz :)
gecsa2012-12-06 15:11:15 // 41672
ha a tanka dugod, akkor nem..:D
Fairlane2012-12-06 15:02:46 // 41671
Nem mindegy a melegítőnek, hogy B vagy D? :S
Fairlane2012-12-06 15:00:45 // 41670
Nincs fűtőszál?
Akkor mi melegít?

Indukciós? :)
mreni2012-12-06 14:59:25 // 41669
az olaj a lényeg :P
Tentacle2012-12-06 14:57:46 // 41668
Ehh, jtd-hez csak olajmelegítő van, bezzeg a benzineseknél meg mindnél a vizet melegíti ...
Kareszka19842012-12-06 14:40:09 // 41667
ettől azért hatékonyabb rendszer :) egy idős bácsi kísérletezte ki az ősszel, neki már úgy megy a fűtés otthon :) kis méretben megoldható+nincs fűtőszál :) a melegítés pedig gyorsan végbemegy. nála a központi rendszert a házban 6 perc alatt emelte meg 20 fokkal. egyenlőre ennyi, ha lesz valami belőle, közölni fogok fotókat is :)
de a cső belső átmérője még mindig kérdőjel :)
gecsa2012-12-06 14:39:51 // 41666
bőven elég, ha a belső kört melegíti..a belső átmérő? passz..talán eper, vagy szervízcd? vagy, ha valakinek van elfekvőben a polcon, megméri..:D
Fairlane2012-12-06 14:37:11 // 41665
Kísérleteztek? De azt már feltalálták... :))
Nézd meg pl ezt a defa doksit. Sok ábra van benne...

Egyébként milyen gyártmányú cuccod van? Vagy saját?
Kareszka19842012-12-06 14:31:31 // 41664
motor előmelegítőt kísérletezünk, ezért kérdem ezeket. lényegében a meleg felfelé, hideg lefelé száll elven működik a rendszer, ezért kérdeztem amit kérdeztem :)
belső átmérőt tud valaki? ez egy elég fontos momentum lenne az ügy érdekében...
gecsa2012-12-06 14:25:13 // 41663
inkább a belső a lényeg, de mivel gumi, ezért 1-2 mm-t biztos enged.. a falvastagság már egy másik kérdés, meg a hő és nyomásállóság..:)

ha zárva a termosztát, akkor nem folyik át rajta a lé, hiszen az a lényege. a vízpumpa keringeti a rendszerben a löttyöt, a termosztát nyitásával lép be a körbe a hűtő a körbe. leegyszerűsítve ennyi a mutatvány. ha a termosztáton zárt állásban is átmegy a folyadék akkor nem, vagy csak nehezen melegszik fel a víz, főleg ilyen időben.

amúgy lehet kapni univerzális csöveket is.. ;)
Kareszka19842012-12-06 14:05:45 // 41662
+ugye a termosztátig semmi akadályba nem ütközik a folyadék útja? álló helyzetben is keresztül tud folyni a vízpumpán? (mondjuk ezt logikusan nézve igen, mert valahogy le is kell engedni néha a rendszert)
Kareszka19842012-12-06 14:02:19 // 41661
igazábol most csak mintadarabnak kellene valamihez :)
egyenlőre talán olyasmi infó is elég lenne, hogy belső/külső átmérő
gecsa2012-12-06 13:52:33 // 41660
unix

webshop, majd végigzongorázod az autó adatait, kiválasztod ami neked kell, majd a bal oldali oszlop alján lesz a vízcső. ott is kiválasztod az egyetlen márkát, ha jól emlékszem, és ott felhozza neked a 3 fajta csövet ami van náluk. cikkszám, meg kép is van hozzájuk..

bontott is jó lehet, ha nincs kikeményedve a gumi, nem lyukas, nem repedezett..
Kareszka19842012-12-06 13:44:14 // 41659
fotót tudna valaki küldeni róla? :) bontottan mennyire ajánlatos venni?
Dömpi (il dottore)2012-12-06 09:45:43 // 41658
Sziasztok!

Van egy Jó Barátom, aki már 1 éve szereli az aláfmat. Úgy döntött átszakosodik az ALFA-kra!
Kiváló szerelő, nagyon precíz és megbízható. Tudom ajánlani, keressétek bizalommal!

Elérhetőség: Dudinszky Csaba +36 20 379 7 333
gecsa2012-12-06 08:02:39 // 41657
történ ma reggel, hogy az ajtótó már megszokásból jágoldóztam, hogy ki lehessen nyitni, aztán melegítés, jégkaparás, stb..-2 fok nem a világ vége..aztán induláskor jött a meglepi, hogy befagyott a kézifék..ok, semmi gond, 200 méter múlva a kúton megálltam, kiolvasztottam..fel voltam rá készülve, hogy befagy, de nem -2 fokban..nem is húztam már be annyira a kézit, mint jó időben, de muszáj, mert lejtós a terep..
a lényege az egésznek, hogy az abs jel világít, abs nem működik..gondolom törölni kellene a kódot?vagy valaki találkozott már a problémával?
Hakesh2012-12-05 22:29:05 // 41656
Köszi, akkor most már végképp elbizonytalanodtam! :D
gecsa2012-12-05 21:08:07 // 41655
Mennyibe fajt a tanitas,ha nem titkos az info?
forrasr2012-12-05 21:06:07 // 41654
Nekem is hasonlo volt a jelenseg,a hiba az immo boxban levo nyákra forrasztott egyik chippel volt,külön nem tudtam beszerezni,komplett box csere lett bontottra,az lett összetanitva az ecuval.code 2esverzio.
forrasr2012-12-05 20:59:23 // 41653
Nekem is hasonlo volt a jelenseg,a hiba az immo boxban levo nyákra forrasztott egyik chippel volt,külön nem tudtam beszerezni,komplett box csere lett bontottra,az lett összetanitva az ecuval.code 2esverzio.
gecsa2012-12-05 20:06:40 // 41652
Vegulis ez is egy jo megoldas lehet,es egyszerubb a kivitelezes..:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak