Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
.......................2013-01-25 13:14:35 // 42299
az milyen rég volt?
Buksi2013-01-25 13:09:22 // 42298
Én egy elektronika megszállott sráccal csináltattam led-es belső világítást meg stb. (lsd. blogom), mert én is meguntam, hogy a drága pénzért megvett led-es izzók nem bírták sokáig! Na azóta nem égett ki egy sem! ;-)
.......................2013-01-25 12:55:21 // 42297
Nekem folyton kiégnek az utólagos LED es izzók ban a ledek,
szépen egyesével mind megadja magát egy évet sem bír ki
van egyáltalán olyan ami tartós,mert az árához képest ez így nem kóser
szépen egyesével mind megadja magát egy évet sem bír ki
van egyáltalán olyan ami tartós,mert az árához képest ez így nem kóser
atis_166jtd2013-01-25 09:32:31 // 42296
Itthon könnyü a kapros müvelet mert van a gyerköcnek ilyen tesos melegitöje azt szoktam berakni a kocsiba egy 10 percre és szépen leolvad körbe plusz egy kis meleg is van benne és kitart mig elkezd füteni.
A takarásrol nekem rossz emlékeim vannak igy hát inkább melegitem. Megfigyeltem hogy kb annyi idö kell neki az olvasztáshoz mig más körbekaparja az autót. Igy ritkán kaparom meg nem is tesz jot az üvegnek föleg a rézfejes kaparó.
A takarásrol nekem rossz emlékeim vannak igy hát inkább melegitem. Megfigyeltem hogy kb annyi idö kell neki az olvasztáshoz mig más körbekaparja az autót. Igy ritkán kaparom meg nem is tesz jot az üvegnek föleg a rézfejes kaparó.
Jorjie2013-01-24 22:14:13 // 42295
Nekem is így volt a TD, aztán Mifi kicserélte a relét és voilá :-)
Piritu - 1.000.0002013-01-24 21:15:14 // 42294
Az oldalablakokat elég nehéz :-P
Arról nem is beszélve, hogy induláskor hová rakom az összefagyott, jeges hullámpapírt/pokrócot.
Arról nem is beszélve, hogy induláskor hová rakom az összefagyott, jeges hullámpapírt/pokrócot.
Piritu - 1.000.0002013-01-24 21:13:17 // 42293
Szerintem se árt a normális cucc. Jelentősen le lehet vele rövidíteni az elindulásig eltöltendő időt.
Piritu - 1.000.0002013-01-24 21:11:37 // 42292
Így bizony. Normális cuccnál ilyen nincs.
pepe.052013-01-24 21:08:58 // 42291
Szevasztok alfások van tippetek arra, a hátsó szélvédő fűtésem nem működik pedig a gombon a sárga lámpa világít. de a fűtés a hátsó szélvédőn nem kapcsol be.Tippeiteket előre is köszönöm.Pepe.
_ÁRPÁD_2013-01-24 20:54:32 // 42290
Igen, csak az oldalán sem baj ha kilátunk :-) vagy ha nem nézem az időjárás-előrejelzést akkor el szoktam felejteni elég sűrűn :(
Ilyenkor marad a kaparás :S
Ilyenkor marad a kaparás :S
GTPeti2013-01-24 20:52:35 // 42289
"az a legjobb az ablakmosóban, amikor annak ellenére, hogy -2x fok van ráírtva, ráfagy az ablakra miután a lapát elkente.." Amikor az alkohol párolog, akkor lehűl, a hátramaradt víz pedig megfagy. Ez van. :(
Liquid2013-01-24 20:50:20 // 42287
inkább letakarom a szélvédőt, oszt nem köll kaparni :)
mreni2013-01-24 20:41:22 // 42286
ha normálisat veszel akkor semminek :)
de kinek mi jött be
de kinek mi jött be
Liquid2013-01-24 20:40:25 // 42285
nemszeretem az ilyen kegyszereket, az Isten se tudja minek ártok vele
Imyx2013-01-24 15:20:06 // 42284
Benzines se melegszik be hamarabb! :D.
mreni2013-01-24 14:37:13 // 42283
én soha nem kaparom,inkább fújok rá egy kis jégoldót és fél perc alatt jégmentes lesz a szélvédő :)
mreni2013-01-24 14:36:23 // 42282
nekem 15perc alapjáratozás után -8fokban ~60fok a víz :D pedig állítólag EGR nélkül sokkal lasaban melegszik :D
Liquid2013-01-24 13:46:04 // 42281
akkor nem megfelelőt választott kend :)
gecsa2013-01-24 12:05:01 // 42280
az a legjobb az ablakmosóban, amikor annak ellenére, hogy -2x fok van ráírtva, ráfagy az ablakra miután a lapát elkente..:)
Liquid2013-01-24 11:33:52 // 42279
pedig le illik kaparni, és le is lehet rendesen, aztán mehet rá a mosófolyadék, ha a jégen tolod az ablaktörlőt, akkor nagyon hamar tönkremegy, azonkívül meg mit látsz ha jeges az ablak?
_ÁRPÁD_2013-01-24 10:18:08 // 42278
A szélvédőt szoktam utoljára hagyni a kaparás szempotjából.... mire körbe lekaparom addigra valamelyest "megolvassza" a jeges felületet és könnyebben le lehet szenvedni a jeget :)
gecsa2013-01-24 09:58:33 // 42277
egy helyben pöfögéssel nekem a jtd-t kb 3/4 óráig kellene járatnom, hogy leolvassza az ablakot teljesen. ha elindulok, ahoz látni kell. jégoldót nem használok, nem szeretem a korai rozsdát.. jégkaparóval meg nem lehet úgy levakarni, hogy itt-ott ne maradjon..legalábbis ésszerű időkeretek közt. :D
Liquid2013-01-24 09:18:28 // 42276
szerintem ez abszolut nemjó hozzáállás :)
Egyrészt nem kell a jégen karistolni, akkor törlünk ablakot ha már nem jegyes, másrészt pont ebben az időszakban kell igazán az ablaktörlő, amikor folyamatosan maszatos az ablak.
Egyrészt nem kell a jégen karistolni, akkor törlünk ablakot ha már nem jegyes, másrészt pont ebben az időszakban kell igazán az ablaktörlő, amikor folyamatosan maszatos az ablak.
gecsa2013-01-24 08:44:06 // 42275
mondjuk egy aerotwint sjnálnék télen karistoltatni a jeges szélvédőn...télire jó lenne a tesós gagyi..az aerotwin így még az autót is túlélné..:D
Liquid2013-01-24 08:33:22 // 42274
attól függ szereted-e félévente max évente cserélni a gagyit, vagy ugyanazon az áron (mint az 5-6 gagyi) megveszed az AeroTwin-t, ami autospecifikus és nem lesz gondod sok évig
andrej0312013-01-24 08:33:09 // 42273
Sajna itt szigetvárom is van egy márkaszervíz és kereskedő ahol egy hölgy nulkilóméteres autót vett majd 2 év mulva szoltak neki a töltőállomáson valami levan törve az alján .Elment az első szervízbe és ott jött a hidegzuhany hogy egy totálkáros autót vett amibe már jópár kilóméter volt és hitványul volt kihegesztve most pereskedhet a céggel a hölgy
andrej0312013-01-24 08:28:02 // 42272
nekem a két csapágykerült 5 ezerbe a munka része volt sokáig nehézvolt kiütni a régieket az újat csak oda illesztettem és finoman kalapáccsal ütögettem körbe
gecsa2013-01-24 07:45:34 // 42271
irónikus megjegyzés volt, hogy a válság miatt kevesbb lenne a bevételük, így azt kompenzálni kell..:)
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
Ferke2013-01-23 21:58:23 // 42270
Miről beszélünk? Mikor volt egy márkaszerviz megbízható ebben az országban??:) Ennek semmi köze a válsághoz...
GTPeti2013-01-23 21:46:54 // 42269
OFF Én örülök, hogy a MOL támogatja őket. Illetve, hogy egyáltalán van még Mo-n kenőanyaggyártás. Bár egy olyan cikket nagyon hiányolok, amiben megkísérelnék meggyőzni a zembereket, hogy jó minőségűek ezek az olajok. Tesztekkel persze. ON
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:34:18 // 42268
Köszi a válaszokat, gyanús, hogy ez lesz a gond.
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Piritu - 1.000.0002013-01-23 21:32:54 // 42267
15w40 a csomagtartóból :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-23 21:31:08 // 42266
igen ez kerékcsapágy
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:29:14 // 42265
Akarom mondani: féltengely...
Késő van, na.
Késő van, na.
G-Burt2013-01-23 21:27:55 // 42264
kerékcsapágy
Alfa 159 Zico2013-01-23 21:26:05 // 42263
Sziasztok!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
GTPeti2013-01-23 21:24:52 // 42262
Klassz az a mézszerű olaj... B)
Piritu - 1.000.0002013-01-23 21:23:54 // 42261
Az olajos flakon misztériuma - klatty
[k i z z o]2013-01-23 19:44:06 // 42260
Ideális esetben egymás inverzei.
atis_166jtd2013-01-23 19:42:42 // 42259
Értem. Köszi szépen a segitséget. Viszont még egy kérdés tudom volt már szo róla de most had ne kutassak. A gázpedál hejzet érzékelönél alap állásban két értéket kell mérnem. Egy 5 volt közelit és egy 0 volt közelit ha jol gondolom mert referencia értékkel dolgozik.
[k i z z o]2013-01-23 18:52:03 // 42258
Alap esetben leállításkor zárják el, hogy a kellemetlen rángatózást csökkentsék, azaz a motor "szépen" álljon le + vészüzemben a motort lehet vele limitálni (egyes szoftverek pl. letapadt geometria miatti overboost esetén ezzel avatkoznak be) .
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
[k i z z o]2013-01-23 18:20:53 // 42257
A Toyotának is volt kompresszorosa, itthon az a baj nehéz hozzájutni, de tengerentúlon pl. nagyon szeretik, még alfára is használják:)
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
andrej0312013-01-23 18:18:41 // 42256
azért mondom mert sok opel és folkswagenes ismerősőm van és mind elégedett a kocsijával hogy alig kel költeni rájuk kivéve az új folkswageneket azok már könnyen romlanak
mreni2013-01-23 18:10:23 // 42255
opel meg vw sose volt megbízható,max az 1.6 D golf I korszakban :D
andrej0312013-01-23 18:04:55 // 42254
Ez érdekes mivel bármerre járok a legmegbízhatób motornak mindenütt a szuzukit az opelt és Volkswagent tartják és a legmegbizhatatlanabbak köuött van ebből kettő
gecsa2013-01-23 17:59:39 // 42253
akkor a lexus-t se válasszuk szét a toyotától, és akkor 6...:D
.......................2013-01-23 17:55:59 // 42252
én azért szétválasztottam volna a Benzin és Diesel motorokat a statisztikában
.......................2013-01-23 17:54:57 // 42251
az alfa motorok szinte 100% ban Fiat motorok mostanság,
úgyhogy a 7. hely igen jó
úgyhogy a 7. hely igen jó
gecsa2013-01-23 17:39:42 // 42250
mint a másik topicban is az észrevétel, hogy az Alfa hiányzik a listáról...lehet, hogy annyira mégsem szarolasz, mint mondják??:D