Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002022-11-20 18:36:47 // 55542
Eddig még nem találkoztam szoftveres megoldással, csak ezzel.
Holnap megyek a kocsiért rákérdezek.
Liquid2022-11-20 10:47:03 // 55541
Ezt én is megtaláltam, de elegánsabbnak érezném a szoftveres megoldást. :)
jjohn2022-11-20 10:29:22 // 55540
Okés köszönöm neked!
Liquid2022-11-19 21:43:10 // 55538
Stelvionál meg lehet oldani valahogy szoftveresen a:
- start-stop kikapcsolását
- a menetfénnyel együtt a hátsó helyzetjelző is világítson
Piritu - 1.000.0002022-11-19 11:24:21 // 55537
Az álmoskönyv szerint nem célszerü keverni az olajokat, de ha nincs más...
jjohn2022-11-19 08:47:55 // 55536
Köszi majd ránézek a castrol paramétereire.
Meg rátölthető e a régire (Selenia)?
berobbantam2022-11-19 04:34:25 // 55535
Haldoklik a center.Jövőre már melegben sem lesz jó.Van hozzá csak kijelző.Ez 40 körül volt ha jól emlékszek mikor az enyém csinálta.Vagy veszel egy bontottat ami jó.Én utóbbi mellett döntöttem,mivel nekem a napfényérzékelő kábelét is levágta valami nagyeszű.A régi azóta is polcon.Egyszer majd megvizsgálom.Gyanús,hogy csak valami kontakthiba lehet.
Piritu - 1.000.0002022-11-18 21:33:31 // 55534
Fázik :-)
Emlékeim szerint anno a csere segített...
...vagy vársz türelemmel :-)
Piritu - 1.000.0002022-11-18 21:31:47 // 55533
A könyve alapján 10W40 ACEA-A3 API-SL olaj kell bele FIAT 9.55535-G2 minősítéssel. Ha az általad írtak ennek megfelelnek akkor mehet bele.
Csabyx2022-11-18 21:23:52 // 55532
Sziasztok!

Az alany egy 156-os Fl. Ma vettem észre, hogy a levegő lehűlésével nincs infocenterem amíg be nem melegszik a motor.
Mi okozhatja a problémát??
jjohn2022-11-18 14:22:23 // 55531
Hali mindenki!
Kérdésem lenne.
ALFA 147 1,6 TS 105 Le 2005, hozzá mindig10W40 20 K Seleniát vettem. Ma mondták már nem elérhető, a kérdés castrol Magnatec 10W40, esetleg a CASTROL GTX ULTRACLEAN 10W-40-et is beletehetem?
Köszi mindenkinek.
jjohn2022-11-06 10:20:15 // 55530
Sziasztok!
Kérdezném, melyik a főtengely holtpont jeladó csatija, szeretném kimérni, a kék az a vezérműtengelyé a fehér azt nem tudom mi, de nincs is rajta ellenállás érték. Más csatit eddig nem találtam. Alfa 1,6 TS 2005 105 Le.
Köszi előre is.
tomimod2022-11-05 23:53:23 // 55529
Sziasztok!
Részecskeszűrő tisztítására tudtok ajánlani jó szakit/szervízt Bp-en vagy környékén? Esetleg még Szabolcs megyében érdekelhet.
Giulietta 2.0 jtdm az alany egyébként.
Köszi
atee132022-11-02 12:04:45 // 55528
Üdv!

Komolyabb műszaki háttérismeret nélkül jött egy vad gondolatom. :D

159 2.0 JTDm kézi váltója lecserélhető a 2.2 JTS Selespeed re?

Nyilván végtelen pénzel végtelen megoldás lehetséges, de ésszerű kereteken belül kb menni a realitása?
Skodra2022-11-01 08:56:03 // 55527
A turbó geometria állítás szerintem nem működik megfelelően, a motor indításakor egy kicsit megmozdul,de a fordulat növelésével nem változtat az állásán.Kézzel is csak nagyon nagy erőkifejtéssel lehet változtatni az állásán ,a vácumot is elég gyengének találom,de nem tudom milyennek kellene lennie. A mágnes szelepet ( N75) kicseréltem igaz utángyártott új került bele,de nem lett semmi javulás sajnos. Szerintem az lehet a baj ,hogy a turbógeometria nem állítódik, az autón nyitott kipufogórendszer van, nagyon szépen lehetett hallani a turbó pörgését,és amikor elengette a levegőt(lefújt) , na most ilyet abszolut nem hallani.
Skodra2022-10-30 16:36:02 // 55526
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! 156 2.4 M-JTD 20V

Hibajelenség, az autó erőtlen,gyenge 3000 fordulat felett nagyon gyakran beadja a 1235 Turbo pressure signal hibakódot,valamint minden fordulat tartományban jobban füstöl mint eddig... Lehet turbó hiba, vagy valamelyik érzékelő hibás?
Köszönettel!
URBAN2022-10-25 10:34:44 // 55525
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem.
Alfa 147 1.6ts eco 5 sebességes váltókar szorul nem tér vissza középre nehezen mozog. Youtubon találtam diesel autónál videót, hogyan javítható ez a probléma, de az én váltóm nem úgy nèz ki ahogy a diesel váltó mechanika. Mit kellene megzsíroznom, hogy meg tudjam szüntetni ezt a problémát. Előre is köszönöm, ha valaki tud valami hasznosat.
someday2022-10-19 18:38:12 // 55524
Jogos. Ilyen értelemszerűen nem történt, majd ha tudom / kénytelen leszek otthagyom a közeljövőben.
pettinke2022-10-19 18:31:18 // 55523
"Rá tudják kötni diaghnosztikára, de az nem mondott semmit."
Nem hibakód olvasásra gondolok - amikor éppen vacakul jár, akkor kellene értékeket kiolvasni, hogy az elvárt és a valós dolgok mennyire fedik egymást.
someday2022-10-19 18:11:48 // 55522
Köszi a választ!
Nem misztikus neki, ha valamit nem tud azt megmondja,de a 156ossal találkoztam sokféle szerelővel, akikkel / akiknél voltak gondok.

Rá tudják kötni diaghnosztikára, de az nem mondott semmit.

Eredetileg a hátsó ajtó kábelezés miatt vittem, azt megcsinálták.
Mondtam a gondom, mondták megnézik.
Hibakód nem volt, gyertát cseréltek NGK platinumról ugyanarra, csak újra. Úgy sem tudtam mennyi volt a gyertyában.
Ezt még délelőtt csinálták, aztán félrerakták. Indították hidegen, mondták hogy szerintük a gyertyacsere nem oldotta meg, éreztek bizonytalanságot, még nyomozunk. Egyelőre elhoztam, figyelem majd.
pettinke2022-10-19 11:09:17 // 55521
- holtponti jeladó
- kábel / csatlakozó kb. bárhol
- alapjárati levegő csövek
- motor hőmérő
- ...
sok minden lehet.

ha a szerelődnek ez az autó "misztikus", akkor vidd máshová. ha nincs Alfához való szoftverje, amivel hibát / paramétereket bír olvasni, szintén vidd máshová.

ha mégis értelmesen foglalkozik vele, akkor nyilván elsőre azt fogja mondani, hogy nála nincs hiba - mert nem reggel, hidegen próbálja. tehát hagyd neki ott az autót.
someday2022-10-19 08:12:56 // 55520
Sziasztok!

A kocsi aggasztó tűneteket produkál. Hidegen mikor indul - főleg reggel első indításnál - van hogy beindul majd lefullad.
Ma reggel viszont már inkább kétségbeejtő volt.
Beindítom, vacakol a fordulat, állnék ki és teljesen begyengül nem tudja eldönteni hogy lefulladjon e és furán-hangosan kattog valami a motortérből, mint a klíma mikor kapcsol.
Leállítotom, újraindítom és jó. :(
Ez valakinek ismerős, esetleg valami típus-tipikus?
Ma viszem szerelőhöz kábelcsere miatt, de az alfák mindig misztikusak a szerelőknek, jó lenne valami támpont.
Giulietta 2010
(Bocs, hogy két topicba is beírom, de nem tudom, hogy esetleg egy nagytudású kartárs melyiket olvassa)
[k i z z o]2022-10-18 00:02:39 // 55519
Szia,

ebben minden benne van. Csak szétszedve tudod őket tisztítani.

https://www.youtube.com/watch?v=5_feG-bfSPs&ab_channel=Vadeout
[k i z z o]2022-10-18 00:02:34 // 55518
Szia,

ebben minden benne van. Csak szétszedve tudod őket tisztítani.

https://www.youtube.com/watch?v=5_feG-bfSPs&ab_channel=Vadeout
Piritu - 1.000.0002022-10-17 21:08:02 // 55517
A kemény a "jó". Az azt jelenti hogy a benne lévő szelep jól zár és nem engedi el az olajat.
berobbantam2022-10-17 17:58:21 // 55516
Szia
Bravás emlék.A jó hidrotőke kemény.Csak satuba lehet kinyomni belőle az olajat.A rossz a puha.És leállítás után kifolyik belőle az olaj.Majd indításkor csattog míg tele nem lesz megint.Én vennék egy garnitúra újat.Már ha van rá mód.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-10-16 22:06:02 // 55515
sziasztok

folyik a motorprojekt, nekem még lapkás szelepállítású az autóban lévő hengerfej (nem eredeti sajnos már, hidrotőkésnek kellene lennie annak is...) így nem nagyon konyítok a hidrotőkékhez...

most viszont van 2 szett hengerfej is donornak, ami hidrotőkés.

Alapkérdés hogy akár futásteljesítmény, akár egyéb teszt alapján lehet-e az állapotukat megítélni?

az egyik szett nagy eséllyel az óra szerinti 129 ezret ment, a másik elmondásra olyan 180-190 ezret.
Érdekes mert a többet futott tőkék rugalmasak, a kevesebbet futott szett közül több is kemény.
(azt azért tudni kell, hogy a 190ezres blokkot nemrég állították le, szépen leengedték az olajat és szép bronzszínű volt belül minden...A 129 ezresben viszont 16(!) évig benne maradt az olaj, a hajtókarok kráteresek voltak, a főtengelysonkák koromfeketék :-(

Mosni (nem motorban és olajadalékkal) mivel lehet és szabad őket?

Kösz!
Zsombor2022-10-16 11:55:54 // 55514
Sziasztok!

Lassan egy éve használom a My Alfa Connect alkalmazást a Giulia-hoz, ami múlt héten kizárt és semmilyen, általam eddig ismert, jellemzően használt jelszóval nem hajlandó belépni. A jelszóváltoztatási kérésre meg is érkezik a megfelelő levél a regisztrált címre, de az abban szereplő linkre 3 platformon (Win, Mac, IOS) sem lehet eredményesen kattintani. Egyszerűen nem ugrik fel a jelszóváltoztatást felajánló ablak. Hívtam a FIAT ügyfélszolgálatot, adtak egy címet, amire írtam, bizonyos adatokat megadva annak érdekében, hogy resetelni tudják, vagy mi... Sokadik érdeklődésre sem mozgatja a füle botját senki. Egyik böngésző sem jelzi, hogy feltörték volna a fiókot, jelszót loptak volna, stb. Aztán annyi történt, hogy kereskedésből hívtak, elvileg tudnak segíteni. Kaptam is mail-t, sms-t, hogy leválasztották az autót a nemtomhonnan, most próbáljam. Ugyanaz. Nem tudom, hogy lehet-e köze ehhez, de pár hete dobott valami, nem is igazán hibát, hogy a connect box nem elérhető, vagy valami. Egy pillanatra villant csak fel. Mivel minden ugyanúgy működött, nem foglalkoztam vele.

Járt valaki még így rajtam kívül?
alfa1562022-10-15 12:22:09 // 55513
Köszi átnézzük.
BoszaG2022-10-15 09:43:17 // 55512
Szia, legnagyobb valószínűséggel testkábel probléma, vagy halódó generátor. Elképzelhető hogy egy akksi töltés elég neki hogy mozdítható legyen rövidtávon.
alfa1562022-10-15 09:03:06 // 55511
Sziasztok, vőm 147 je 1.9 diesel az alábbi hibát produkálta. Hazafelé jött sorba minden hibajel kigyulladt neki. Motor , imob , abs, lámpa olaj , aksi stb tehát minden. Leállította várt és egy negyed óra múlva próbálta indittani. A kijelző ismét minden világít de nem indul meg se tekeri csak gyújtás van . Ötlet esetleg merre induljunk hogy egyáltalán mozditható legyen. Köszönöm előre is a segítséget.
BoszaG2022-10-11 08:19:14 // 55510
Szia, ha jól tudom a fedelet leszámítva ugyan az mint a többi 156-osé. Nekem is kellett cserélni (összerohadt a csavar a menetes betéttel) és talán egy 1.6-é került bele, stimmelt mindenhol csak a fedélből kellett a régit használni.
tgy2022-10-10 22:31:23 // 55509
Sziasztok! 156 2.5 v6-hoz levegőszűrő házat honnan tudnék szerezni?
Shadin2022-10-05 19:52:36 // 55508
Sziasztok!

GT JTS az alany. Van valami lógás a hajtásláncban, indulásnál, ill. váltásnál is ránt valami, ha nem figyelek oda a kuplungolásra. Nem tudom hogy tudnám pontosan megfogalmazni, mint egy lógós kéttömegű aminek egyik oldala elindul, majd a másik oldalát utoléri :-(

Komplett kuplung új, csere előtt is csinálta, lendkerék szabályozva, nem kagylós, tökéletesen együttműködnek.

Féltengely kihajtás, ricnis tengely nem lóg, belső csuklók cserélve, külsők még polcon, de nem hiszem, hogy azok tudnak ilyet csinálni.

Billegő bakok alul közepén és felül a jobb tornyon cserélve újakra, váltó és motortartó bakok használatra, változás nincs.

A váltó maradt, de nem tudom az okozhatja-e, rendesen csendben működik, friss az olaj, 75w-85 emlékeim szerint.

Mit hagytam ki? Van valakinek hasonlóval tapasztalata?

Köszönöm!
Shadin
Poló2022-09-17 14:02:51 // 55507
Veszel az Elaforgtól. Ők a hivatalos magyarországi importőrök, garantáltan nem kapsz tőlük hamisítványt, egy végtelenül korrekt csapat.
Ha valakik, akkor ők meg tudják mondani, hogy kapható -e még, ha pedig nem, akkor mivel helyettesíthető.

https://elaforg.hu/termek-kereses/product/selenia-20k-ar-2l-f-70562gc5
alfa1562022-09-17 10:53:11 // 55506
Sziasztok, Giulietta ajtózár gondom van. Kulccsal nem nyílik, else fordúl benne. Csak távirányítóval. Ötlet? Köszi.
Demecsab2022-09-13 19:21:26 // 55505
Szia!

Veszel innen?

Olaj24 selenia
marci912022-09-13 12:50:18 // 55504
Sziasztok!
A napokban készültem az olajcserére, de rejtélyes módon nem találtam sehol a jól bevált Selenia Alfa 10W40 olajamat. 20 éven keresztül ez került az autóba és Erhard mondta, hogy nyáron leállt a gyártása, eladták már a maradékot. Mit ajánlanátok helyette az 1.6 TS-be?
Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002022-09-12 12:46:43 // 55503
Kinyírták a Toyotát

A CF3-as TS motorokon nincs is ilyen furat...
TnS2022-08-29 15:07:33 // 55502
A D. Z. Tuning and Service-ről lehet tudni valamit? Nálam ki se csörög a telefonjuk.
Tocsa2022-08-29 13:20:13 // 55501
Ki lehet dögleni ebbe a melegbe kocsiszerelés közben. 😀

Első fék.
Tocsa2022-08-29 13:14:34 // 55500
Ha már furcsa színek. 😀
Sziasztok.
Jó móka ez a fék felújítósdi. Van mikor a készletben van extra mert másfajta dugattyús nyereghez is jó ami hátsó kézifékes pl.
Kazes☻2022-08-29 00:11:18 // 55499
Témánál... ;)
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék” - hogyhogy kiütötted?! Egy jókora ronggyal letakarva/betekerve sűrített levegővel óvatosan megnyomatod és szépen kijön. :)

2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét” - ezt nem tudom mi lehet, így kép nélkül, de az biztos! :D

Érdekes színe van a képen... minek nevezhetjük?! :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:30:56 // 55498
mármint 2005-ben rakták rendbe, azóta csak polcon állt - én tavasszal hoztam el...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 21:29:46 // 55497
témánál vagyunk! .-)
ezt a fékszettet ajándékba kaptam, lefestve-felújítva és fel-nem-szerelve 2005-ben.
sajnos a fékcső és a légtelenítőcsavar nem volt benne - és a helye sem volt ledugózva, emiatt azt mondtam látnom kell belülről...
mire kipüföltem a dugattyúkat lejött a festék :-p , amúgy dugó hibátlan , a henger belsejében kis rozsdacsíkok . azt kipolíroztam rézsúrolóval.

a nagy gumiharang rendben volt - végül is a karmantyú is, csak az adományozó összefestette kicsit - vettem ilyen alapszintű felújítót amiben ez a kettő volt + légtelenítőcsavarkupak és 2 kis tömítés aminek nem tudom a helyét :-o

lefestettem


kicsit rendbetettem (inkább az is csak össze volt festve) a csúszkákat, gondoltam megtisztítom a gumikat...hááát: mind újnak tűnt de a 4ből 2 egyezett (abból az egyik szakad) - a másik 2 két különböző :-)
(gyanús volt, hogy leugráltak feszt a helyükről mikor még csak első alkalmakkor nézegettem a fékeket)

ha ezt tudom, akkor nem minimálfelújítószettet veszek, hanem rendeset...külön gumikat nem nagyon lehet - de csúszkákkal együtt meg a csavarjaival létezik, holnap rendelem meg...Még így sem lesz annyiba, mint a teljes felújító - igaz ha veszek rézzsírt kb. ugyanott leszek...szerencsére ezresekről van szó, sztem rezsicsökkentés csökkentése mellet is bele kell férjen! ;-)
Kazes☻2022-08-28 14:59:09 // 55496
Rendes fékre gondoltam, ami nem csúszkál! 😃 De bütyköltem ilyet is, ám általában a felújító szetthez kapott vörös színű zsírt használtam fel, ám előfordult, hogy simán az általad említett anyagot használtam és ahogy mondod, fontos a jól záró gumialkatrész és persze nem túltöltve a matéria, oszt nem lehet baj, minden tutterájos és kész... sok sikert! 😀
ÁdidiGaga (il hempescattore)2022-08-28 13:47:13 // 55495
kösz Kazes!

közben megnézem egy videót és most már vágom , úgy látom ha minden gumis meló előtt megkenem a cuccokat, abból nem lehet baj! :-)

említetted, hogy szereltél úgynevezett fékeket: a két nyereg-fél közé magára a csúszkára milyen kenőanyagot tettél? Mert a mozgás maga nem veszélyesebb egy kerékcspágyénál - de nem tudom mekkora a hő ott, illetve ugye féknél nagyon kell vigyázni hogy a kenőanyag ne juthasson a fékező felületekre..
Vagy túlaggódom és sima 2-es konzisztenciájú lítiumos zsír + jól záró gumiharang ""oszt kísz"..?
jjohn2022-08-26 06:58:03 // 55494
Igen ezekkel tisztában vagyok. De hogy néha jól működik hosszú ideig, néha meggondolja magát és nem, nem tudom összekapcsolni a meleggel hideggel.
Mert csinálta téli hidegben, meg nyári melegben is ezt a hol jó vagyok hol nem.
Ezért érthetetlen számomra.
Azért köszi!
Aztán majd kiderül később. Ha nagyon nem boldogulok, akkor mindkettő csere és ha akkor is előjön, akkor motorvezérlő maradhat szerintem.
Csak rohadtul bosszantó, mondjuk szeretnél előzni valami lassú kocsit és nem mered megtenni, mert 100-nál nem akar többet menni, ha meg tolod neki tovább rángatni kezd.
Piritu - 1.000.0002022-08-25 21:15:37 // 55493
A főtengely jeladó egy egyszerű tekercs. Nagyon vékony huzalból (valószínűleg) több száz menet. Ha itt az egymásra tekert menetek idővel a hőmozgás miatt elvágják egymást simán lehet hogy néha összeér, kicsit melegedve meg nem. Aztán hűl és újra összeér a két drótvég valahol a tekercs belsejében.
A főtengely jeladó elektronikus (valószínűleg Hall-Ic-s) az nem nagyon megy tönkre.
Ott inkább a kábelezést nézném végig.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak