Új videó
Ti pedálokat kapott Bella
Alfa Romeo 159/Brera Ti pedál felújítás és beszerelés
Remélem tetszeni fog nektek! 😁🍀
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
leopop32021-06-06 20:09:27 // 55286
marci912021-06-06 12:10:48 // 55284
Kijött a féltengely, de a váltót sehogy sem tudjuk lehúzni a motorról, egyszerűen nincs elég hely.
A kérdésem az lenne, hogy mi a technika? A bölcsőt meg kell engedni lefelé, vagy a motort hátrahúzni?
Köszi! :)
A kérdésem az lenne, hogy mi a technika? A bölcsőt meg kell engedni lefelé, vagy a motort hátrahúzni?
Köszi! :)
Kazes☻2021-06-05 19:13:58 // 55283
Erősen. Nincs semmi egyéb. :)
marci912021-06-05 19:04:03 // 55282
Sziasztok!
146 1.6 TS váltóját szeretném levenni. A bal féltengely tárcsa csavarjait kivettem, de magát a tárcsát nem tudom kihúzni a váltóból, a jobb oldalon szintúgy. Hogy lehet őket kihúzni, van valami rejtett rögzítése?
Köszönöm!
146 1.6 TS váltóját szeretném levenni. A bal féltengely tárcsa csavarjait kivettem, de magát a tárcsát nem tudom kihúzni a váltóból, a jobb oldalon szintúgy. Hogy lehet őket kihúzni, van valami rejtett rögzítése?
Köszönöm!
Zozi732021-06-02 20:01:16 // 55281
Helló!
Segítséget szeretnék kérni.
Új szerzemény, 147 FL. 1.6 ECO. Nagyszervíz (vezérlés, olaj, gyertyák stb) megvolt.
A jelenség: Hidegen nehezen indul. Van, hogy csak pörgeti és semmi, de utána újraindítva általában azonnal életre kel. Hibatárolóban nincs semmi hiba. Esetleg üzemanyagpumpa?
Segítséget szeretnék kérni.
Új szerzemény, 147 FL. 1.6 ECO. Nagyszervíz (vezérlés, olaj, gyertyák stb) megvolt.
A jelenség: Hidegen nehezen indul. Van, hogy csak pörgeti és semmi, de utána újraindítva általában azonnal életre kel. Hibatárolóban nincs semmi hiba. Esetleg üzemanyagpumpa?
Liquid2021-05-24 13:10:04 // 55280
A Giu-nál nem tudom hogy van, de a 159-nél a mérő óra csak tájékoztató jellegű.
MES-sel ki tudod olvasni a valós értéket.
MES-sel ki tudod olvasni a valós értéket.
Kiskalap2021-05-24 12:50:58 // 55279
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy dynamic módban a turbófeltöltőnek nem kéne maxon töltenie? Egy oszlop hiányzik ha padlógázt nyomok, tehát nem tölt maxon. Nemrég vettem az autót, úgyhogy kérdezném hogy ez normális e. Giulietta veloce 1,75 ről van szó. Korábban Bravo sport om volt abban, ha sport módba raktam maxon töltött. Köszi a válaszokat.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy dynamic módban a turbófeltöltőnek nem kéne maxon töltenie? Egy oszlop hiányzik ha padlógázt nyomok, tehát nem tölt maxon. Nemrég vettem az autót, úgyhogy kérdezném hogy ez normális e. Giulietta veloce 1,75 ről van szó. Korábban Bravo sport om volt abban, ha sport módba raktam maxon töltött. Köszi a válaszokat.
berobbantam2021-05-23 19:23:01 // 55278
Szia.
Amennyire én tudom a klímát nem nyomásra töltik,hanem súlyra.Amikor "rátöltenek"sem rátöltenek.Leengedik ami benne van,majd kipótolják gyári mennyiségre és visszatöltik.
Amennyire én tudom a klímát nem nyomásra töltik,hanem súlyra.Amikor "rátöltenek"sem rátöltenek.Leengedik ami benne van,majd kipótolják gyári mennyiségre és visszatöltik.
Piritu - 1.000.0002021-05-23 09:22:52 // 55277
Bocs, KKL-nél nincs ilyen :-(
A MES oldalán ott van az installációs segédlet. (Eddig kimaradtam a Win10-es őrületből, azt nem ismerem, de általában gondot okozott ha csak rádugjuk az interfészt és hagyjuk hogy a windows ismerje fel és installálja. Nekem általában úgy működött hogy felraktam a drivert és utána dugtam rá.)
A MES oldalán ott van az installációs segédlet. (Eddig kimaradtam a Win10-es őrületből, azt nem ismerem, de általában gondot okozott ha csak rádugjuk az interfészt és hagyjuk hogy a windows ismerje fel és installálja. Nekem általában úgy működött hogy felraktam a drivert és utána dugtam rá.)
berobbantam2021-05-23 09:17:20 // 55276
Welectronic2021-05-23 09:12:51 // 55275
Üdv mindenkinek!
Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat, ha már így sikerült szivatni magam ilyen sokáig.
Most a héten hogy behalt az ablaktörlő motorom kénytelen voltam itthon maradni szabadságon... ebéd után elkészültem a javítással,így maradt még egy szabad délutánom... gondoltam nekiugrok harmadjára a klímának.
Ismét rádugtam gépre a vezérlőt, természetesen hiba mente és minden is jó, csak épp baszik bekapcsolni a kompresszort... kilogikáztam, hogy mivel csak a nyomásértékeket nem mutatja és jelzi ki (akár hibára) a vezérlő, tuti azzal lesz a gond. Rámértem a nyomásra a töltővel, természetesen fullon volt még mindig. Aztán gondoltam egyet és adtam direkt feszültséget a kuplungnak, ezt tiltsd le te #### felkiálltással és lássunk csodát, leesett a nyomás azonnal. Rányitottam tölteni a rendszert, közben járattam alapjáraton kicsit. Kivettem a direkt hajtást, majd visszadugtam a gyári csatit. Bekapcsoltam a klímát és töltöttem tovább... majd a vezérlő ki-be kapcsolgatta egyre kisebb szünetekkel a kuplungot, ahogy érte el az üzemi nyomást az egész rendszer.
Kis idő elteltével már folyamatosan járt a kompresszor és feltöltődött üzemi nyomásra, végre működik rendesen és fújja a hideget is tökéletesen.
A lényeg az, hogy ennyi baja volt a klímámnak csak a fene se gondolta volna, vagy tudta hogy ez a gond.
Remélem segít valakinek a kis leírás, aki esetleg hasonló cipőben jár.
További szép napot!
Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat, ha már így sikerült szivatni magam ilyen sokáig.
Most a héten hogy behalt az ablaktörlő motorom kénytelen voltam itthon maradni szabadságon... ebéd után elkészültem a javítással,így maradt még egy szabad délutánom... gondoltam nekiugrok harmadjára a klímának.
Ismét rádugtam gépre a vezérlőt, természetesen hiba mente és minden is jó, csak épp baszik bekapcsolni a kompresszort... kilogikáztam, hogy mivel csak a nyomásértékeket nem mutatja és jelzi ki (akár hibára) a vezérlő, tuti azzal lesz a gond. Rámértem a nyomásra a töltővel, természetesen fullon volt még mindig. Aztán gondoltam egyet és adtam direkt feszültséget a kuplungnak, ezt tiltsd le te #### felkiálltással és lássunk csodát, leesett a nyomás azonnal. Rányitottam tölteni a rendszert, közben járattam alapjáraton kicsit. Kivettem a direkt hajtást, majd visszadugtam a gyári csatit. Bekapcsoltam a klímát és töltöttem tovább... majd a vezérlő ki-be kapcsolgatta egyre kisebb szünetekkel a kuplungot, ahogy érte el az üzemi nyomást az egész rendszer.
Kis idő elteltével már folyamatosan járt a kompresszor és feltöltődött üzemi nyomásra, végre működik rendesen és fújja a hideget is tökéletesen.
A lényeg az, hogy ennyi baja volt a klímámnak csak a fene se gondolta volna, vagy tudta hogy ez a gond.
Remélem segít valakinek a kis leírás, aki esetleg hasonló cipőben jár.
További szép napot!
berobbantam2021-05-23 09:08:10 // 55274
Nekem a teszt gomb alatt nincs ott az a fül.
berobbantam2021-05-23 09:00:35 // 55273
Köszi kipróbálom.Csak épp frissül a win 10 is.
Piritu - 1.000.0002021-05-23 08:51:54 // 55272
berobbantam2021-05-23 07:28:02 // 55271
Szép reggelt.
Nekiálltam hibakódot törölni.Kábel kapcsolós kkl.Egyenlőre a multi ecu scan demó verziója van fent windows 10-el.A kábel driverét feltelepítettem.A beállításoknál az interfész1 K-line/VAGCOM, port tipusa com5(usb serial port).Ha tesztelném azt írja időtullépés történt a művelet végrehajtása során.Mit kell még beállítanom?
Nekiálltam hibakódot törölni.Kábel kapcsolós kkl.Egyenlőre a multi ecu scan demó verziója van fent windows 10-el.A kábel driverét feltelepítettem.A beállításoknál az interfész1 K-line/VAGCOM, port tipusa com5(usb serial port).Ha tesztelném azt írja időtullépés történt a művelet végrehajtása során.Mit kell még beállítanom?
Piritu - 1.000.0002021-05-21 21:03:54 // 55270
A szimulációs részt csipem, ki lehet próbálni kocsi nélkül is nagyon sok dolgot :-)
berobbantam2021-05-21 20:57:02 // 55269
Én meg pont a teljes verzió szabadságátol félek😃Anno egy "hozzáértő" vállalta az egr szelepem kiírását.Jól sikerült,mert lenullázta a motorvezérlő.Manky rakta vissza rá a szoftvert.Nem lett egy olcsó buli se nekem se az illetőnek.Van fejlemény is.Ma szétszedtem az anyósülést is.Ez már provi módon megy😃.43 ohmot mértem rajta.Kiszedtem a légzsákot.Az rendben van.Kapott másik kábelt.Jó móka cserélni úgy,hogy az üléshuzat csak alul van megbontva.De megoldható.Összeszerelés közben minden egyes rögzítés után mértem.A végeredmény2.3-2.4 ohm.Összedugtam.Akkusaru vissza és ráindítottam.Mire beállítottam a rádiót kialudt a hibalámpa.Meg jött a kkl kábel is.Egyenlőre okosodok majd a témâban.És várok hátha megint előjön a hiba.Ha igen akkor mindenképp kódtörlés lesz.De ha tartósnak bizonyul a műtét valószínű kitöröltetem inkább.Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget.Ennyi hasznos infót sokára bogarásztam volna össze a neten.
Liquid2021-05-20 20:32:43 // 55268
Én is csak szórakozásból nézegetem :)
Azért érdemes megvenni, mert a free nagyon korlátozott.
Azért érdemes megvenni, mert a free nagyon korlátozott.
berobbantam2021-05-20 20:27:06 // 55267
Ezt a kábelt rendeltem és innen😁A messel sem az ára a bajom.Tényleg nem drága.Inkább az a bajom,hogy ha ebbe bele onyolódok megint evvel bajolok majd egy darabig.Ráadásul a teljes verzió alkalmas arra is,hogy bajokat okozzak a" fergeteges " tudâsommal.
berobbantam2021-05-20 20:06:32 // 55266
Köszi a választ mindkettőtöknek.Igazábol elm 327-em van már vagy 2 éve,de még ki sem próbáltam.Adapter kábelek viszont nincsenek hozzá.Most jön a kkl,de ha azt mondjátok az jobb akkor avval próbálkozok.Már ha próbálkozok😃A mes-t megnézem Piritu linkjein.Alapvetően nem akarnék belebonyolódni ebbe a hibakódozgatásba.Egyenlőre rendbeszedem az anyósülést is.Utána megnézem,hogy elalszik-e a hibalámpa 5 indítás után.Ha igen,akkor királyság van.Kitöröltetem a hibakódokat és boldogság.Ha nem akkor belebonyolódok a diagnosztikába.A messel sem az ára a bajom.Egyszerűen öreg vagyok már mindíg újat tanulni🤣Nem terhelem a kobakom ha nem muszáj
[k i z z o]2021-05-20 20:00:01 // 55265
Kapcsolós KKL kábel kell, abban van KLine interfész, amit át kell kapcsolnod az OBD csati oldalán Airbag állásba. Ekkor a légzsákvezérlő KLine -ja csatlakozik az KKL adapter K busz I/Ojára, ami egy szintillesztés és soros / USB átalakítás után megy a PCbe.
A KKL -ben is van egy ELM, azaz tud CAN és Kline illesztést, de a Kline osztható egy kapcsolósorral.
Az ELM327 ben fixen ki van osztva az OBD 7-es lábára a Kbusz, ami std. szerint az ECU KLineja, így nem tudod fizikailag elérni az OBDbe befűzött airbag diag lábat (ezért kell az átkapcsolós.)
MES ca. 50 EUR, sztem egy hibakód olvasás + benzin árával versenyzik szerviz esetére, de van torrenten törve is. Én megvenném, ha már nincs az ára egy tank benzin vagy olajcsere.
Ez kell neked:
http://netdigi.hu/FIAT-Ecuscan-VAGCOM-Multiplexer-KKL-usb-diagnoszti
A KKL -ben is van egy ELM, azaz tud CAN és Kline illesztést, de a Kline osztható egy kapcsolósorral.
Az ELM327 ben fixen ki van osztva az OBD 7-es lábára a Kbusz, ami std. szerint az ECU KLineja, így nem tudod fizikailag elérni az OBDbe befűzött airbag diag lábat (ezért kell az átkapcsolós.)
MES ca. 50 EUR, sztem egy hibakód olvasás + benzin árával versenyzik szerviz esetére, de van torrenten törve is. Én megvenném, ha már nincs az ára egy tank benzin vagy olajcsere.
Ez kell neked:
http://netdigi.hu/FIAT-Ecuscan-VAGCOM-Multiplexer-KKL-usb-diagnoszti
Liquid2021-05-20 19:53:17 // 55264
Amit Piritu belinkelt azt nézd meg. A free nem sokat tud, alapvetően csak a motorvezérlőhöz tud kapcsolódni, emlékeim lehet vele hibát törölni meg monitorozni pár dolgot rövid ideig. Célszerű megvenni, plusz egy KKL kapcsolósat (ahogy te is tetted, a 156-hoz az a jobb) vagy egy ELM327-et plusz kábel szettet.
Piritu - 1.000.0002021-05-20 19:47:41 // 55263
A MES oldalán megtalálod hogy mit tud a free, sőt azt is hogy melyik kocsit milyen interfésszel visz.
berobbantam2021-05-20 19:35:20 // 55262
Ma megint légzsákoztam kicsit😀.Gondolkoztam és arra jutottam kimérem a légzsákok ellenállását.Csináltam egy mérő adaptert az egyik nem használt csatibol.Teszteltem a régi légzsákokon.Rádugtam egy ülés kábelt is,hogy pontosabb legyen a mérés.Az egyik 2.2 ohm a másik 2.3.Adapter jó.Kimértem a sofőr ülést.A tegnapi műtét sikeresnek tűnik.2.2 ohm.Ha ezt továbbra is hibának fogja dobni,összeforrasztom az ülés alatti csatit.Kimértem az utas oldalt is.4.2 ohm.A következő projekt ennek a műtétje lesz.
Elvileg holnap jön a kkl kábel.Evvel kapcsolatban lett egy kis zűr a fejemben.Az oldalon ahonnan rendeltem azt írják,hogy can buszos autóhoz elm 327 kell adapter kâbellel.Amennyire tudom,az fl 156 az.Vagy ettöl a légzsákot tudom olvasni kkl-el is?A másik kérdés ami felmerült.A mes-el kapcsolatban azt olvastam,hogy a demo verzióval csak olvasni lehet a hibakódokat,törölni nem.Törölni csak a teljes verzióval lehet.Ez igaz,vagy tévinfó.
Elvileg holnap jön a kkl kábel.Evvel kapcsolatban lett egy kis zűr a fejemben.Az oldalon ahonnan rendeltem azt írják,hogy can buszos autóhoz elm 327 kell adapter kâbellel.Amennyire tudom,az fl 156 az.Vagy ettöl a légzsákot tudom olvasni kkl-el is?A másik kérdés ami felmerült.A mes-el kapcsolatban azt olvastam,hogy a demo verzióval csak olvasni lehet a hibakódokat,törölni nem.Törölni csak a teljes verzióval lehet.Ez igaz,vagy tévinfó.
berobbantam2021-05-20 05:40:18 // 55261
Köszi a választ.Rendeltem kapcsolós kkl kábelt.A vezetőülésben tegnap kicseréltem a kábelt.Az utasoldalira .ár nem jutott idő.Az eredményt se tudom meg,amíg nem jön meg a kábel.Maga a töltet elvileg jó.Ezek voltak eddig is az autóban.Ha meg jön a kábel majd okosabb leszek.
[k i z z o]2021-05-19 22:19:40 // 55260
1. Oldallégzsák kör nyitva. Itt egy nyitott áramkört érez a diagnosztika. Lehet valamelyik csatlakozás nem lett összedugva, vagy vezeték szakadt, nehezen, de lehet szétcsúszott, ha sérült a csatlakozó ház. Azt kell végig nézni. Vagy a töltet maga szakadt elektromosan.
Ez külső hibakód, MES -el törölhető, ha nem áll fenn.
2. Az utasoldali oldallégzsák kör ellenállása magas. Ezt 3.23ohm feletti körellenállás esetén állítja be. A kör normál ellenállása 2.0 ohm +- 0.3 ohm. Jó eséllyel valamelyik kontaktusnak magas az ellenállása (+ kb. 1 ohmot összeszedett a kör). Ezeket lehet tisztítani valamilyen finomabb kontakt tisztítóval pl. Tuner 600. Van az ülésnél, és a légzsákvezérlő után is egy a légzsákvezérlő mellett, attól függ melyik köteg van benne.
De ülést cseréltél, valahol ott lesz a gond.
Ez is külső hibakód, MES -el törölhető.
Nem tudom pontosan milyen vezérlőd van (SW verzió) de ahogy leírtad, az alapján mindkét hiba esetére ha az 5 gyújtásciklusban nem áll fenn, a vezérlő a hibalámpát oltja, csak a hiba megy le inaktívba, de EEpromban marad.
Ez külső hibakód, MES -el törölhető, ha nem áll fenn.
2. Az utasoldali oldallégzsák kör ellenállása magas. Ezt 3.23ohm feletti körellenállás esetén állítja be. A kör normál ellenállása 2.0 ohm +- 0.3 ohm. Jó eséllyel valamelyik kontaktusnak magas az ellenállása (+ kb. 1 ohmot összeszedett a kör). Ezeket lehet tisztítani valamilyen finomabb kontakt tisztítóval pl. Tuner 600. Van az ülésnél, és a légzsákvezérlő után is egy a légzsákvezérlő mellett, attól függ melyik köteg van benne.
De ülést cseréltél, valahol ott lesz a gond.
Ez is külső hibakód, MES -el törölhető.
Nem tudom pontosan milyen vezérlőd van (SW verzió) de ahogy leírtad, az alapján mindkét hiba esetére ha az 5 gyújtásciklusban nem áll fenn, a vezérlő a hibalámpát oltja, csak a hiba megy le inaktívba, de EEpromban marad.
berobbantam2021-05-19 18:58:45 // 55259
Ujabb fejlemény van.Kiolvastattam a szolnoki fiatnál a vezérlőt.Sofőroldal oldallégzsák robbanótöltet szakadás.Utasoldal oldallégyzsák robbanótöltet túl magas érték.
berobbantam2021-05-18 19:59:52 // 55258
Megprobálok keríteni valakit aki ki tudja olvasni.Aztán jelentkezek.Addig is köszi
[k i z z o]2021-05-18 19:51:52 // 55257
Ki kellene olvasni a légzsákvezérlőt. Kapcsolós KKL kábel + MES. Olvasás után lehet látni mi indítja el a hibát. Ha van hibakódód, jelezd és lehet tovább menni.
2005 -ös rendszer, elektromos kontaktok már nem maiak.
2005 -ös rendszer, elektromos kontaktok már nem maiak.
berobbantam2021-05-18 19:44:32 // 55256
Sziasztok.
Az alany 2005-ös 156 berlina.Nem túl rég kapott egy másik ülés szettet.A légzsákokat átraktam a régiböl.Az akkusaru le volt véve közben.Nem is volt semmi gond.Pár napja elkezdte,hogy random mód menet közben kigyulladt a légzsák visszajelző.Volt hogy ujraindítás után aludt el,olyan is,hogy menet közben magátol.Most eljutottunk oda,hogy gyujtás után elalszik ahogy szokott,majd vissza kigyullad.Én kábeltörésre gondolok az ülésben.Ha kicserêlem a kábelt a hibát kell törölni?Ha igen ezt mi el tudom megoldani.Autó villamosságis nem nagyon van felénk.
Az alany 2005-ös 156 berlina.Nem túl rég kapott egy másik ülés szettet.A légzsákokat átraktam a régiböl.Az akkusaru le volt véve közben.Nem is volt semmi gond.Pár napja elkezdte,hogy random mód menet közben kigyulladt a légzsák visszajelző.Volt hogy ujraindítás után aludt el,olyan is,hogy menet közben magátol.Most eljutottunk oda,hogy gyujtás után elalszik ahogy szokott,majd vissza kigyullad.Én kábeltörésre gondolok az ülésben.Ha kicserêlem a kábelt a hibát kell törölni?Ha igen ezt mi el tudom megoldani.Autó villamosságis nem nagyon van felénk.
Csabo222021-05-16 21:55:42 // 55255
Azt tudjátok esetleg, h Gt jtd-nél injektor csere esetén miért nem képes a MES-em átirni a kódokat? Azt irja, h ha sikertelen, akkor újból meg kell próbálni. de hiába próbálom, mindig a régi kód marad benne.
Kicseréltem mind a 4 inkjektort, nem indul a gép. sztem nem amiatt, h nincsenek a kódok átirva...
Kicseréltem mind a 4 inkjektort, nem indul a gép. sztem nem amiatt, h nincsenek a kódok átirva...
Csabo222021-05-16 21:52:10 // 55254
Világos. Régebbi MES-em van jelenleg, amiben nincs még ez a funkció
Köszi
Köszi
forrasr2021-05-14 08:48:11 // 55253
Ezt Gt 1,8 ts-re néztem a MES-ben Bosch ABS 8 egységgel:
Nyerferdítés by google:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti fel a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Nyerferdítés by google:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti fel a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Csabo222021-05-11 09:57:28 // 55252
Magyarul öblítés esetén a kocka esetleg koszos löttyét feldolgozza a tartályba?
147-156-gt abs rendszerére is érvényes ez?
147-156-gt abs rendszerére is érvényes ez?
Csabo222021-05-11 09:54:27 // 55251
2,5 fölötti érték esetén cserélni kell.
Vszeg a 243 végű injektor van benne ami ugyan tuning szempontjából jó, ám kevésbé masszív mint a 111 végű.
Nekem is 1,3 az egyes korrekciója, a többi 0 közeli. De csak egy enyhe csattogást hallok, más tünet nincs.
Mielőbb vizsgáld ki az okot.
Vszeg a 243 végű injektor van benne ami ugyan tuning szempontjából jó, ám kevésbé masszív mint a 111 végű.
Nekem is 1,3 az egyes korrekciója, a többi 0 közeli. De csak egy enyhe csattogást hallok, más tünet nincs.
Mielőbb vizsgáld ki az okot.
bhudcser2021-05-10 22:36:26 // 55250
Mindenképpen megcsinálom a csati ellenőrzést.
Piritu - 1.000.0002021-05-10 22:26:15 // 55249
ellenben egy csati ellenőrzés nem kerül semmibe...
Piritu - 1.000.0002021-05-10 22:23:51 // 55248
A csere nem egyszerű, át is kell kódolni a comp-ba.
bhudcser2021-05-10 22:17:54 // 55247
Köszi szépen a válaszokat. Arra gondoltam, hogy felcserélem az 1-est egy másikkal és megnézem, hogy "átmegy-e" a hiba. Amúgy az a furcsa, hogy csak nagyon ritkán csinálja és akkor is rövid ideig.
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-10 21:49:04 // 55246
Vagyis várj csak.. 159-ről van szó, tehát a vacak 'sárga' injektor csatlakozói vannak. Próbáld meg az érintkezőit szorosabbra hajlítani pl egy órás csavarhúzóval. Dugd vissza, és nézd meg újra a korrekciókat. Ha változott,akkor lehet hogy csak a csatik szivatnak.
Én lecseréltem régi fajta injektor csatlakozókra a 159-en, és megszűnt minden rángatós, kihagyós hiba. Ha viszont mégis az injektor, akkor mihamarabb cseréld, mielőtt más gondot okoz. Pl. a dpf-nek sem az igazi, ha pisil valamelyik porlasztó.
Én lecseréltem régi fajta injektor csatlakozókra a 159-en, és megszűnt minden rángatós, kihagyós hiba. Ha viszont mégis az injektor, akkor mihamarabb cseréld, mielőtt más gondot okoz. Pl. a dpf-nek sem az igazi, ha pisil valamelyik porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-10 21:43:58 // 55245
Egyes porlasztót cserélném, aztán újra megnézném. A 3.55 rengeteg.
Piritu - 1.000.0002021-05-10 21:26:46 // 55244
2 feletti érték nem túl jó :-(
bhudcser2021-05-10 20:38:43 // 55243
Sziasztok,
többször észervettem már, hogy ha nagyon meleg van (mint pl ma) akkor az autó (1.9jtdm 16v 150le) első indítása után az alapjárat ingadozik, picit dadog is. Néhány percig egyenetlenül jár és utána minden rendben.
AlfaOBD-vel megnéztem az injektorok korrekciós értékeit: c1 3.55, c2 -1.7, c3 -1.2, c4 -0.5
Mi lehet a gond? Normál használat mellett illetve ha hűvösebb van akkor semmi ilyet nem tapasztalok.
többször észervettem már, hogy ha nagyon meleg van (mint pl ma) akkor az autó (1.9jtdm 16v 150le) első indítása után az alapjárat ingadozik, picit dadog is. Néhány percig egyenetlenül jár és utána minden rendben.
AlfaOBD-vel megnéztem az injektorok korrekciós értékeit: c1 3.55, c2 -1.7, c3 -1.2, c4 -0.5
Mi lehet a gond? Normál használat mellett illetve ha hűvösebb van akkor semmi ilyet nem tapasztalok.
forrasr2021-05-10 10:13:46 // 55242
A 2 hidraulika kör leürítéséhez, illetve a fékkörök légtelenítéséhez kell valaki a légtelenítőhöz is. (írja is a MES-megjegyzésben, azt el sem szabad indítani a légtelenítők kinyitása nélkül))
A hidraulika egységben lévő folyadék átöblítéséhez nem kell kinyitni a légtelenítőket(tartályban kell legyen elég folyadék és le kell lazítani a kupakot), elindítod a funkciót pedált nyomod lefelé ás átmozgatja a folyadékot az abs egység tárolói és a főhenger között.
A hidraulika egységben lévő folyadék átöblítéséhez nem kell kinyitni a légtelenítőket(tartályban kell legyen elég folyadék és le kell lazítani a kupakot), elindítod a funkciót pedált nyomod lefelé ás átmozgatja a folyadékot az abs egység tárolói és a főhenger között.
Csabo222021-05-08 23:06:52 // 55241
Nekem úgy rémlik, h kell 1 ember a légtelenitő csavarhoz is, illetve az sem mind1, h milyen erővel nyomod a pedált. egyedül sztem nem fog menni a dolog.
AlfaGT2021-05-08 17:28:42 // 55240
Mondjuk nekem Bosch ABS 8 rendszer van a kocsiban, nyomtam közben a pedált, várva a hatást, de nem történt semmi.
pettinke2021-05-08 17:17:32 // 55238
https://www.alfadriver.com/forum/index.php?/topic/3299-abs-bleed-using-multiecuscan/
Ha jól értem, ehhez nyomni kell a pedált is közben.
Ha jól értem, ehhez nyomni kell a pedált is közben.
AlfaGT2021-05-08 15:35:52 // 55237
Ma próbáltam beindítani az ABS szivattyút a MES segítségével , de nem történt semmi...?
Kiválasztottam a ,,hydraulic unit bleed” funkciót, végrehajtás, jelezte, hogy indul a procedúra, majd pár másodperc múlva írta, hogy ,,completed”, dehát nem történt semmi, a szivattyú meg se mozdult. Most nem tudom....
Kiválasztottam a ,,hydraulic unit bleed” funkciót, végrehajtás, jelezte, hogy indul a procedúra, majd pár másodperc múlva írta, hogy ,,completed”, dehát nem történt semmi, a szivattyú meg se mozdult. Most nem tudom....