Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Zsifi2006-04-22 21:16:34 // 11492
Szeretett volna de méretgondok miatt nem vállalta be. A feje eléri a tetőt!
Zsifi2006-04-22 21:14:22 // 11491
Köszi! Az a baj, hogy én sem ismerem. A hibát meg lehet szüntetni ha üresben jobbra-balra mozgatom a váltókart. Ezt követően 1 és 2 után a 3, 4 nem kapcsolható. Nincs helye! Nekem sajnos robbantott ábrám sincs.
András bácsi2006-04-22 21:02:56 // 11490
A váltókartól a közepkonzol alatt megy előre. A Stilot nem igazán ismerem, így nem tudom, mit kell és milyen sorrendben levenni hozzá.
Poló2006-04-22 21:02:23 // 11489
Azt hiszem Kulcson van. Keress rá a tagok között. Piri a neve :-)
FRob2006-04-22 21:00:49 // 11488
Üdv néktek
friss alfásként még jóformán csak olvasgatom a fórumokat
keresgélek jó szerelőt lehetőleg kecskemét közelében
többen emlegettek egy Piri nevű egyént
ki ő és hol van helyileg, szereném a kicsikémet jó helyre vinni
ahol nem bajszarintanak át a palánkon
előre is köszi a választ(okat)
Buddha2006-04-21 22:56:07 // 11487
Hali!
Igen, az automata utánállítóját így tudod visszahajtani! Asztalos vagy pillanatszorítóval összefeszíted, aztán pl. vízpumpafogóval óvatosan, hogy a gumit ki ne szakítsd tekered amig megy visszafelé. Ha nem halad feszítsd ujra a szorítót. 4-5 fogásra teljesen vissza tudod tekerni!
Üdv.
Tocsa2006-04-21 22:47:26 // 11486
Bár nemértem most mind a két óránál megvan a hiba ? Egyszerre csinálják vagy csak az egyik?
Tocsa2006-04-21 22:45:19 // 11485
Valószinűleg akad a csillapító ellensúLy bár nemtudom a 156 os on hogy van megoldva . Valami kosz kerülhetett bele mindenképp darabokra kell szedni hogy lásd mi a gond pontosan!
Karakot2006-04-21 22:18:26 // 11484
Van egy kis problémám a km óra-fordulatszámmérő párossal. Néha nem folyamatosan mennek a mutatók, hanem meg-meg ragadnak egy értéknél, majd hirtelen odaugranak a valós értékhez. Érthatőbben, ha pl gyorsítok, akkor szépemm megy a mutató felfelé, majd megakad egy rövid időre, aztán egy nagyobbat ugrik oda, ahol tényleg tartunk. Ha kiszedem, akkor meg lehet kenni valahol? Egyáltalán ez a mutató mechanikájának kenési problémája? Tippek, megoldások?
Előre is köszi!
mesa2006-04-21 22:10:37 // 11483
Köszi, megpróbálom holnap. Ha nem megy, akkor szerelőre bízom :)
Jety2006-04-21 20:46:43 // 11481
Hali, nekem 156on csak úgy sikerült...
Zsifi2006-04-21 20:44:44 // 11480
Váltóbowden? Azt én tudom házilag ellenőrizni? Vagy az hol helyezedik el benne?
mesa2006-04-21 20:39:37 // 11479
Ciao!
Hátsó fékmunkahengert tényleg csak úgy lehet visszatolni, hogy meg kell feszíteni pillanatszorítóval, és közben csavargatni, és újrafeszíteni ? (164 TS)
Zsolesz2006-04-21 20:19:26 // 11478
Hali! 156-ban már kérdeztem de nem válaszolt senki (vagy nem láttam). Kicsit mintha elhagyta volna magát a tetőkárpitom a B oszlop felett is nyiszog. Mivel lehetne vissza erősíteni a tetőhöz?? Volt valakinek ilyen gondja már?
András bácsi2006-04-21 20:16:30 // 11477
Váltóbowden?
Zsifi2006-04-21 20:00:24 // 11476
Kicsit OFF-os téma.
Fiamnak a Stiloja produkált ma olyat, hogy a váltón nem tudott 4.-et kapcsolni, a 3. sebességet is nehezen tudta kapcsolni. Ekkor félre állt, és álló helyzetben nehezen, de bevette a 4. sebességet. Álló helyzetben 1-től 3-ig, 5.-et és Rükit tud kapcsolni. Menet közben semmi rendellenes hangja nincsen.
Ha tud valaki valami ötletet mondani, azt szívesen veszem.
Wickey2006-04-20 22:33:56 // 11475
Érthető ez is... ámbár azért feleslegesen a pénzemet nem szórjuk ki az ablakon :-)
Amikor az én motorjaim épülnek, általában ott vagyok, és helyben tudunk döntésre jutni mint pl. ma meg tegnap is számtalan esetben.
Nem akarom elkiabálni, de most pl. úgy néz ki, hogy 5ezer forintból megépítettünk egy 2.5ös motort :-)
András bácsi2006-04-20 22:09:12 // 11474
Na ez jó végszó: feleslegesen nem kell síkoltatni.
Scott2006-04-20 22:07:07 // 11473
Nyilvánvaló, hogy nem a boxerre gondoltam, bár az is ide tartozna :)
Ebben én is Robi-val értek egyet. Én sem látom értelmét feleslegesen síkolgatni...
Robi2006-04-20 22:05:36 // 11472
Lehet, hogy ez a "szerencse" annak tudható be, hogy viszonylag kevés sor4-gyel van dolgunk. A V6 és a VM dízel hengerfeje nem túl érzékeny lelkivilágú.
DCS2006-04-20 22:01:55 // 11471
hát ,akkot Ti tudtok valamit!! :-)))
DCS2006-04-20 22:01:10 // 11470
egy V6 Gtv-nél szinte mindenhez hozzáférsz...,próbáld meg ezt egy 166- V6-nál!!na ott indul a "cigi"! :-))
Robi2006-04-20 22:00:47 // 11469
Eddig még mindig sík maradt. Egy kivétellel. Az a kivétel a 626-os Mazdám volt, azt mindig síkolni kellett. De az nem számít, annak csak annyi baja volt, hogy japán. :)
Mondjuk olyat láttam, hogy túlhúzták a hengerfejcsavarokat, és elvetemedett a hengerfej, de ez szerencsére nem nálunk történt.
András bácsi2006-04-20 21:57:53 // 11467
Azért a boxer hengerfejét ne hasonlítsd össze egy sor4-gyel. Az előbbinél elhiszem, hogy leveszed anélkül, hogy síkolni kéne, az utóbbinál már csak nagy szerencsével jön össze.
Robi2006-04-20 21:56:01 // 11466
Lehet, hogy majd megváltozik erről a véleményem, ha egyszer jól megszívom. :)
Scott2006-04-20 21:53:48 // 11465
Különbözőek vagyunk :)
DCS2006-04-20 21:49:42 // 11464
ezt megvitathatjuk ... ha egy hengerfejet lehúzol egyszer ,utána leveszed szerinted az sík marad???én még egy ladát sem raknék így össze... :-)
DCS2006-04-20 21:48:22 // 11463
amikor az ember a barátjának csinálja,akkor ha valami nem sikerül és folyik,van idő újra nekiállni és kicserélni ,de ezt egy ügyfélnek nem lehet mondani ,hogy bocsi hagyd itt az autót még egy napra mert a veztengely szimmering elkezdett folyni és ehhez mindent újra szét kell szedni, meg szerintem nekem sem érné meg valamit 2X szét +össze és abból az egyik gari... :-)) vagy esetleg pár nap múlva a hátsó hengersor szelepfedéltömítését újra leszedni és cserélni....Én nem merek kockáztatni! :-)
Robi2006-04-20 21:45:00 // 11462
Szerintem egy sík hengerfejből tök felesleges levenni.
DCS2006-04-20 21:44:03 // 11461
ez sem rossz ötlet! :-)
Robi2006-04-20 21:39:25 // 11460
Wickey cartársnak ingyen dolgozok. Ő se tökölt, amikor szarban voltam, és kicsengette helyettem a tartozásomat.
Egyébként valószínűleg nem mondok újat: az ügyfél igényeihez kell alkalmazkodni: ha attól jobban érzi magát, akkor ki kell cserélni a fél motorját.
De egy hengerfejről nem nehéz megállapítani, hogy sík-e. Fölöslegesen pedig nem veszünk le belőle.
Szívó- és kipufogósor tömítés az általában nem árt. Wickey-én nem cseréltük, mert úgy gondoltuk, hogy még a régiek is jók. És jól gondoltuk, mivel nem szív falschot, és nem fúj ki.
Szelepfedél tömítés szintén jó volt még. Nem folyik azóta se. A gyertyákhoz se folyik le az olaj. Sőt, a vezérműtengely szimmering se folyik.
Fagyállót már nem tudom, hogy mennyiért vettük. A tömítés márkájára sem emléxem már, de azzal sincs gond azóta se.
Egyébként valóban egyszerűbb mindent cserélni, akkor nem kell azzal tökölni, hogy mi az, ami felhasználható még, és mi az, ami kuka. Persze ha a pénz nem számítana, akkor én is mindent cserélnék.
András bácsi2006-04-20 21:35:12 // 11459
Vagy okos útvonaltervező: mindig csak jobbra. :)
DCS2006-04-20 21:21:39 // 11458
kell csinálni egy okos szerkezetet ,amikor kanyarodsz ,akkor felhangosítja a zenét!! :-))
András bácsi2006-04-20 21:20:40 // 11457
De csak grafitossal, hogy színe is legyen! :))))
DCS2006-04-20 21:18:55 // 11456
be kell zsírozni... :-)))
DCS2006-04-20 21:10:37 // 11455
egy hengerfejet egyszer lehúzol utána síkolni kell ,legalábbis mi csak így csináljuk !! / 2.2 bar + nitro :-)) /
DCS2006-04-20 21:09:08 // 11454
ingyen dolgoztak??nem síkoltátok?? nem kellett szívó és kipufogósortömítés??Kipufogócsonk tömítés?? Szelepfedéltömítés??A gyertyák köré a gumigyűrű?? Veztengely szimmering??Fagyálló??ja és Glaser?? :-(
Scott2006-04-20 21:07:30 // 11451
Feltételezem, hogy nem ment el a hengerfej síkja, a TS hengerfej elég masszív darab. Természetesen a takarításon kívűl gondoltam, hogy van-e egyéb feladat :)
András bácsi2006-04-20 21:06:33 // 11450
Nem kellett hozzá fékezni, ezt elfelejtettem írni.
Én nem is szoktam, ez az asszonyé... :)))
jandibandi2006-04-20 21:04:35 // 11449
vagy szólni kéne a rendőrnek ne sípolgasson ha már nem tudott megállítani :)
András bácsi2006-04-20 21:04:30 // 11448
Hát igen, kb. 50e csak az anyag, és akkor még olyan apróságokkal, hogy "egyszer levett szíjat nem rakunk vissza, meg ilyenek", nem is gondolkodunk.
Wickey2006-04-20 21:02:18 // 11447
hmm.
Nekem a két hengerfejjel együtt (V6...) megvolt 80ból, glaser tömítésekkel...
25/db a két bontott hengerfej, 20 a tömítés, és 10 az olaj....
és ebben két "új" hengerfej is bennevan, a régiek megmaradtak (gátrepedésesen, tehát egy tányér lecsót nem érnek, de akkoris..)
Poló2006-04-20 21:02:17 // 11446
Kanyarban ne fékezgessél :-)
András bácsi2006-04-20 21:01:19 // 11445
No szakik, erre mondjatok valami okosat:
145 bal hátsó fék, balos kanyarban irdatlanul sípolt. (csak balosban) Szétszedés előtt minden műxik, kézi is, lábfék is. Tárcsa új, nem üt. Betét új nem gagyi minőség (az új alatt értem: kb 2-3e km-rel ezelőtt volt cserélve.) Dugattyú könnyen tekerhető, vezetőstiftek nem lógnak. Mi lehetett a gond?
(Hogy mit csináltam, azt direkt nem írom le, mert magam sem tudom megjavult vagy sem.)
jandibandi2006-04-20 21:01:02 // 11444
na ez kezd olyan lenni mint a tegnapi xenonos beszélgetés, zajlik az élet :)
DCS2006-04-20 20:59:17 // 11443
Ha olajos az egész vízrendszer ,Te mit tennél csak kicserélnéd a tömítést??