Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bb182005-05-14 21:39:36 // 5149
már régen akartam kérdezni: a 40k-ban a kilo jel honnan jött, mert ugye a fizikában valóban ezer, de az argóban százat jelent ( bélás, mallér, kiló, rongy, lepedő stb )
Bg.2005-05-14 21:39:36 // 5148
Gyáriban nem is létetzik (ezért nem bontja a gyári CD, nincs is gyári cikkszáma), csak utángyártottban.
Bg.2005-05-14 21:36:09 // 5147
Akkor én is saccolok egy kicsit: egy felső tömítés szett (szszárszim+szelepfedél+hengerfejtöm+ apróságok) 40k, Egy gyűrű garnitúra legyen mondjuk 10K. Szíjak cseréje 10+8k. Egy-egy görgő ... anyagban ~100k + kb. 2napi munkadíj.
Wickey2005-05-14 21:36:02 // 5146
Ehe. Szegény. Majd amikor a frissen szerzett tudásával megpróbálja magát eladni. :-)
tzoli1462005-05-14 21:36:01 // 5145
Ez így van! Veszel egy alfát és kapsz hozzá egy ilyen közösséget, amihez fogható nem hiszem, hogy létezik!!!!!!! Alfa Amore!!!!!!!! :))))))))))))
Gábor1662005-05-14 21:35:01 // 5144
Szegény admirálisnak annyian és annyira próbálunk segíteni, hogy csak győzze kapkodni a fejét. :-))) Ezért szeretem ezt a csapatot!
bb182005-05-14 21:33:52 // 5143
néztétek ? első kerékagyat rajzol hátulra. vagy tényleg ilyen ?
bb182005-05-14 21:31:18 // 5142
sajna megint nem talált. a stabiszilent rá van füzve a rudra nincs külön számozva. 1. stabilizátor pálca gömbfejekkel ( nem szétszedhető ) 2. alátét 3. anya 4. stabirud 5. felfogocsavar
Gábor1662005-05-14 21:31:04 // 5141
Az egy alátét.
Wickey2005-05-14 21:30:15 // 5140
Viszont ha már megbontod, a "filléres" dolgokat illik kicserélni. A gyűrűk a TSnél sem hiszem hogy horror árba kerülnek. 200,000 km elég sok, megbontásos motorvizsgálat nem valami megbotránkoztató dolog ekkormár. Ki se kell szedni asszem. Alulról főtengely, hajtókarok, felülről dugattyú, hüvely és gyűrűk szemrevételezhetők. Legalább egy gyűrűcsere, ha már úgyis össze kell fűzni. Szelepszárszimmering csere, mert mér ne, szelepszárvezetők, szelepek vizsgálata. Összes tömítés csere, előírt módon összeépítés, és gyűrűzés utáni óvatos járatás. Az egész szvsz megvan 100ezer forintból, nekem protekcióval mindennel ennyi volt a két használt de jó hengerfej a kocsimra, meg mindenféle tömítéscsere, friss olajjal, szűrővel, új vezműszíjjal, felújított szíjfeszítővel stbstb. Egyből szétborítottam a motort, ahogy megvettem a kocsit. Végeredmény: parádés hangon duruzsol a V6 :-)
Gábor1662005-05-14 21:29:30 // 5139
admirális:
Szerintem következő a megoldás:

Hátsó stabilizátor szilent, a bekarikázott alkatrész


Hátsó kerék kitámasztó szilentek: (oldalanként 4 db)


Csonktengely állvány szilent az 5-ös alkatrész:
bb182005-05-14 21:25:47 // 5138
igen. persze annak is amikor egy kupac vas életre kel.
admirális2005-05-14 21:23:29 // 5137
Szerintem amikor csonkszilentre gondoltak, akkor a 6-osra gondoltak. Ez lehet?
Bg.2005-05-14 21:22:36 // 5136
A bontatlan motornak, gyári fényezésnek... van egy varázsa - persze, csak ha jól működik...
admirális2005-05-14 21:21:15 // 5135
Ok, asszem értem, de pontosítsunk:)!
Szóval itt van egy másik rajz. Jól értem, hogy a stabilizátor szilent az ezen a 2-es számú alkatrész?
bb182005-05-14 21:12:34 // 5134
kezdő koromban többször megjártam hogy nem gondolkodtam előre kellőképp. akikkel jol együtt tudtam dolgozni azok is csak ilyenek lehettek.
Bg.2005-05-14 21:09:39 // 5133
Szvsz: nincs rosszabb egy feleslegesen szétszedett főtengelycsapágynál, vagy gyűrűnél:))
bb182005-05-14 21:06:53 // 5132
nem tudom milyen csak eszembe jutott. én általában ugy javitok mint a sakkozok sakkoznak, mindig 4-5 lépéssel előre gondolkozom ugy nem nagyon érhet meglepetés.
Bg.2005-05-14 21:04:49 // 5131
Kizártnak tartom, hogy nagyon kopott legyen...
bb182005-05-14 20:58:28 // 5130
ha nagyon kopott a henger még akkor is lehet trükközni ideiglenesen a gyürükkel.
Bg.2005-05-14 20:57:13 // 5129
Egy hengerfej leszedés sokat elárul (egy gyűrűr csere szszárszim. csere) nagy valószínűséggel áthidalja a gondokat.
bb182005-05-14 20:57:07 // 5128
perze csk márkás ( absolut, vagy hasonlo minőség. )
bb182005-05-14 20:56:14 // 5127
igy este ált. a vodka a jó minusz 20 fokon a mélyhütőből. jó érzés ahogy kuszik lefelé.
Wickey2005-05-14 20:54:51 // 5126
ááá, még megyek el valszeg. De már betáraztam az okosságot a hűtőbe, a jégkocka is generálódik.
bb182005-05-14 20:53:53 // 5125
belülről is kell ápolni de min. 40%-ossal. : )))
Wickey2005-05-14 20:52:45 // 5124
Annyira nem gáz, nem fáj, csak nem akarom hogy totál bevérezzen holnapra. Most leültem a szgép elé is, különbenis egy kis szemcsepp sosem árt. :-)
Wickey2005-05-14 20:51:44 // 5123
Lehet pajzs nélkül hegeszteni, csak nem huzamosabb ideig. Ez a kalapájjunkfoltot, próbáljukrá, pöttyözzükoda, igazítsunkrajta, pöttyözdvégigmajommérvagyokmajomazérmeraszmondtam nemsietős tempó pont kellemes volt a szemnek... meg lébecoltunk ott hárman, volt váltás. :-) Nálunk sem volt divatban a pajzs, de verőfényes napsütés volt. Lehet, egy sötét garázs mélyén jobban kikészített volna a hegesztés fénye.
bb182005-05-14 20:49:39 // 5122
azt mondják még a reszelt krumpli jó.
bb182005-05-14 20:49:02 // 5121
sokan vannak igy. hálisten nekem még sosem kellett. pedig van hogy lehülyéznek mert képes vagyok akár pajzs nélkül hegeszteni.
Wickey2005-05-14 20:45:16 // 5120
öhö.. Mi I-es Golfot lakatoltunk :-)) megyek is megkeresem a szemcseppet.
bb182005-05-14 20:40:59 // 5119
a stabilizátorszilent pont egyik sem. az a vékonyvonalas rajzon van az ahova a függőleges kar ( rud ) csatlakozik az a stabirud és annak a felfogása. takarja a hid, a felső saroknál kicsit kilátszik. kitámasztoszilent: vagy inkább lengőkar. na de hoszz vagy keresztlengőkar ? csonkszilent: a tengelycsonknak nincs szilentje, hacsak nem valami másra gondoltak. szerintem.
mikey2005-05-14 19:37:08 // 5118
sziasztok. sajnos szar van a palacsintamban es egy kicsit tanacstalan vagyok: a 145 1.6 TS-em alapjarata 500-1500 kozott ugrandozik, mi lehet ennek az oka?
admirális2005-05-14 19:32:45 // 5117
Szamosiék felírtak alkatrészeket, amiket be kéne szereznem az autómhoz, de némelyiket nem sikerült így simán névről beazonosítani.

Ezek lennének:
hátsó stabilizátor szilent
hátsó kerék kitámasztó szilentek
jobb hátsó csonk szilent

Itt egy rajz a hátsó futóműről.



Segítsetek megmutatni nekem a rajzon, hogy melyik alkatrészhez melyik szám tartozik! Köszönöm.
bb182005-05-14 19:17:26 // 5116
bor-sajt-pezsgő ?
Paco2005-05-14 19:15:58 // 5115
Itt nem esik. Egész délután mondogatta az asszony, hogy rögtön elered, már csak 10 percem van de én nem hittem neki :) Most is csak kabátot viszek :o)
Gábor1662005-05-14 19:14:23 // 5114
Ernyőt vigyél! :-)))
Paco2005-05-14 19:09:11 // 5113
:) Én autót mostam meg waxoltam. Alig 4 óra alatt :) De most azt hiszem elmegyek borfesztiválra....
bb182005-05-14 19:04:41 // 5112
ilyenkor szoktak jönni a T. ügyfelek hogy be kellene lemezelni. majdcsak jó lesz ugy is.
Thomasz2005-05-14 19:03:22 // 5111
a fater gépébe 130k -nél kellett turbócsre ,mikor nyomta neki megtorpant kb 100-nál 380.000körül volt csak a turbó,mert javítani már nem lehetett
bb182005-05-14 19:03:11 // 5110
egész nap hegesztettem meg köszörültem és festettem egy 6 m-es tolokaput. valahogy most jól esik itt üdögélni.
Gábor1662005-05-14 18:53:29 // 5109
Nekem ablaktörlőt és pollenszűtőt kellene cserélnem. Ott van a csomagtartóban, de (ott) nem látják el feladatukat tökéletesen. Nincs kedvem lemenni és kicserélni. Lustaság rulez!
bb182005-05-14 18:48:31 // 5108
amugy már én is a délutánnal küzdök.
bb182005-05-14 18:47:57 // 5107
márhogy a gyürükre értettem. igy nem kell uj darabokra beruházni.
Gábor1662005-05-14 18:43:00 // 5106
Lehet, hogy nekem van túl szombat délutáni hangulatom! De nem értem!
bb182005-05-14 17:46:56 // 5105
ha mondjuk egy off verdát tuningolok alfa szivvel az befér az oldlra ?
bb182005-05-14 17:28:31 // 5104
a legolcsobb ha a hármast a négyesre a kettest meg az egyesre cseréli. : ))))
Gábor1662005-05-14 17:21:28 // 5103
Hát ez az! Ezért írtam a gyűrű cserét.
bb182005-05-14 16:52:41 // 5102
ráadásul az a gond, hogy a diagnosztizálás is nehéz mert lehet, hogy kompresszio van, csak felhordja az olajat. de a hengerfej le az szinte tuti. csak az a kérdés, hogy ha leveszed mit tlálsz alatta.
Gábor1662005-05-14 16:40:12 // 5101
Látod Bg.! Gyűlik az ellendrukkerk tábora! :-) Nehéz döntés, hogy az ember ilyenkor mit tegyen. Ha a pénz és idő nem számít, én 200 ekm-nél, leszedném a hengerfejet, szelep szabályozás (vezető ellenőrzés, csere, ha kell), síkba munkálni, új szimeringek. Dugattyúkat kihúznám, új gyűrűk és hajtókarcsapágyak. Ha egy alkalommal kisebb költséget, és időt, de részmegoldást választanám, akkor szelepszár szimering csere, fenn hagyott hengerfejjel. Aztán majd kiderül... Lehet, hogy mégis motor szétborítás lesz a következő lépés. És hengerfej gond esetén, ismét vehetsz új szimeringeket. :-( Tudom, nehéz döntés.
bb182005-05-14 16:08:37 // 5100
csatlakozom.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak