Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Don Gombóc2005-05-20 08:37:02 // 5242
Hát úgy hogy kétszázas sebességnél szétszállt a turbóm tömítése, és beletolta a turbó az olajat a levegőrendszerbe, mindezt 5 ezres fordulat felett. Az olajat nem tudja ugy összekomprimálni mint a levegőt így a dugattyú gyűrűknek kellett engedni, az meg szétcseszte a hüvelyt. Hát ennyi . most megyek megnézni majd később beszámolok, ha valakit érdekel.
GEORGE2005-05-20 08:36:31 // 5241
Ugy nem lehet, hogy annyi került bele hogy nem tudta összenyomni viszont a hajtókar nyomta felfele a dugatyút és valaminek engedni kelett????
GEORGE2005-05-20 08:35:01 // 5240
ÓÓÓÓÓÓó Gomboc csak nem usztad meg :-((((((((
Vazeee ha baj van akkor jön mindenestül:-(((((
Sajnálom barátom fel a fejjel:-)
TtK2005-05-20 08:25:18 // 5239
a motorba került olaj szétvert egy dugót a hüvellyel együt
???? Hát azt meg hogy' ?
Don Gombóc2005-05-20 08:08:40 // 5238
Sziasztok látom BG túl van a szervízen. Jó neked! Nekem tegnap kőrvonalazódott a dolog, ugyanis a turbó halálakor a motorba került olaj szétvert egy dugót a hüvellyel együt. Így már biztos hogy motor felújítás lesz a dologból. Most megyek megnézni hogy néz ki csak előbb bekapok egy nyugtatót.
Gábor1662005-05-20 07:36:20 // 5237
Néhány Bosch számos alkatrészről azt hallottam, hogy az alapján rendelve, nem Alfa számon, lényegesen olcsóbb.
Akkor most ismét nyomatékszegény lettél. :-)
Bg.2005-05-19 21:33:12 // 5236
Ne hogy valaki félre értse, nem VW van benne
Bg.2005-05-19 21:32:14 // 5235
Egy alapjárati motor ~25 és LMM ~60, alapjárat beállítás, 2nap szívás (amiből 4 órát fizettem)=> majdnem 100.
Egyébként belemegy az off VW légtömegmérő is (az is Bosch), de nem tud többet és nem birja tovább...
Gábor1662005-05-19 21:02:02 // 5234
Bg:
Örülök, hogy jó a gépezet.
Egy LMM mennyit kóstál? Utángyártott van?
Bg.2005-05-19 20:48:42 // 5233
Az autó egész jól működik... úgy látszik 80-100e Km-ként egy új LMM szükségeltetik, 200eKm -ként egy alapjárati motor...
Cacho2005-05-19 18:50:23 // 5232
Köszönöm szépen a választ mindenkinek, lesz minek utánanézni :)
bb182005-05-19 16:41:16 // 5231
JA ! ez is jo volt: egy teherautó szerelésénél a kipufogocsőbe beesett egy 19-es crovafej, nem baj majd veszek másikat nem éri meg ezért az egészet szétszedni. egy hét mulva jött az ember hogy csináljak valamit mert fáj a feje az állandó zörgéstől.
bb182005-05-19 16:38:31 // 5230
szereld át a kormányt jobb oldalra és ugy saját sulyoddal balanszérozhatsz.
bb182005-05-19 16:36:56 // 5229
ezt a sztorit sztem egy kicsit megszépitette az idö. olyat már láttam hogy a hengerfejen a szivó réseket betömte az ember ronggyal, majd a szivocsonkot felrakva ráinditott. egy hétig szedte ki a darabokat mert 1992 az a motor kb 2 millát ért !!
Gábor1662005-05-19 07:38:21 // 5228
Valóban! Rosszul emlékeztem.
Bg.2005-05-18 23:16:53 // 5227
Az asszonynak ott a 146,
a145TD a szervíz csereautó
tom1642005-05-18 22:26:44 // 5226
Csá!
Alapjárati problémáim megoldásához még mindíg keresek egy pillangószelep helyzetjeladót, aminek Bosch száma: 0280 120 315.
Minden megoldás érdekel!!!!
Gábor1662005-05-18 21:49:02 // 5225
Az asszony meg gyalog megy ebben a ronda időben, gyerekeket cipelve...
Ezt nevezem .... :-))
Ha kész, írd be a tapasztalatokat.
Bg.2005-05-18 21:38:52 // 5224
Erőtlenségi diagnózis (156 2.0TSMY2000)
Féktisztó ide, vagy oda (bár a hidegindítás és az alapjárat is elég jó lett), úgy tűnik mégis LMM csere lesz, hab a tortán a rossz hangú kicsit lassú alapjárati motor is cserés lett. De most az erő ismét velem van (holnaptól) - addig is 145TD:)
Robi2005-05-18 21:32:02 // 5223
De, megtévesztésig! :)
Én meg örülök, mint majom a farkának, mert raktam jókis GTV gátlókat a régi szar első gátlóim helyére.
Meg egy régi probléma is megoldódni látszik. Mármint az, hogy balra dől az autóm. Először a hátsó rugókra gyanakodtam. El volt törve a bal oldali, úgyhogy kicseréltem. Még mindig dőlt. Kiszedtem mindkettőt, és rájöttem, hogy amit beraktam balra, az meg van már ülve egy kicsit. Beraktam két egyforma rugót. Még mindig dőlt. Most ott tart a projekt, hogy észrevettem, hogy a bal első torziós rudam jelre van állítva, a jobbos két ricnivel magasabbra. Ha minden igaz, akkor itt van a kutya elásva. Ha valamikor lesz hozzá türelmem, akkor nekiesek, és helyrerakom.
Paco2005-05-18 21:24:35 // 5222
Mé? Nem úgy nézek ki ? :-P
Robi2005-05-18 21:23:18 // 5221
Tééényleg helikopter vaaagy? :)))
Robi2005-05-18 21:22:44 // 5220
Velem is történt hasonló. Az Alfám motorjának vízterében van egy üreges csavar, és egy rézalátét. Beleesett, és nem tudtam kipiszkálni. Végülis elfér. :) Majd ha egyszer kihúzom a hüvelyeket, akkor kiveszem. :)
Paco2005-05-18 21:21:28 // 5219
Hát persze. Én meg helikopter vagyok :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-05-18 21:19:17 // 5218
jó a sztorik! :-)
nekem keresztfater mesélte,hogy anno valami krehácsban,amit a haverjával szereltek - asszem Wartburg volt - az összeszereléskor bennefelejtették a rongyokat ,amivel a hüvelyeket betömték.
De nem volt gond,jóízűen megette a páciens! :-)
Robi2005-05-18 21:11:39 // 5217
Simán lehet. De szerencsére nem vette zokon. :)
Paco2005-05-18 20:52:36 // 5216
És a múltkori "bibi" kiderült már? Nem lehet hogy akkor szippantotta be és azóta így ment? :)
bb182005-05-18 18:07:20 // 5215
egy cimborámmal volt hasonlo szintén off-al. az elömelegitett levegöt bevezető papir-alu csö roggyant meg és annak a darabjait szippantotta le a vw diesel. hengerfej le, kipiszkálás aztán tüz tovább. : ))
Megérte, lehet majd hívlak.
Balage2005-05-18 08:49:29 // 5212
Na akkor részletesen:
1. Olajcsere - szűrő, meg minden. Olajat én vittem Selénia 20K "Alfa Romeo"
2. Vezérlés módosító javítókészlet
3. Vezérműszíj, görgők stb.
Összesen: 39.000 munkadíjjal, plusz Áfa, mert kellett a számla.
Szerintem így olajostúl mindenestül a 60K HUF nem vészes.
tom1642005-05-18 01:40:24 // 5211
Csá!
Amikor az alapjárati kanossza-járásom kezdödött, megcsináltuk azt a trükköt, hogy az alapjárati motort egyszerüen kihagytuk a rendszerből és egy mezei csövel helyettesítettük. Lett rátéve egy folytószelep, amivel beállítottunk egy átlagos alapjáratot. Amikor hidegre fordult az idő, eljöttek a problémák, amiket te is leírsz. Ahogy melegedett a motor, kisebb lett a belsö ellenállása és elkezdett felfelé ballagni az alapjárat,mivel az alapjárati motor nyilván nem tudott folyamatosan szabályozni, így ha ilyenkor sokat mentem meleg motorral, akkor a folytón vissza kellett venni. Rángatni viszont nem rángatott...
Rizzo2005-05-18 01:17:41 // 5210
Nekem is hasonló volt a gondom(155 2.0TS).
Alapjárat ingadozott,gázadásnál fulladt,rángatott.
Pedig elötte cseréltem gyertyákat.Kiderült hogy pont ez volt a gond.
A 10 éves gyertyakábelek (bosch) nem birták ki a le-fel dugdosást.
A gyertyakábelek elött én is a légtömegmérő,alapjárati motor párossal próbálkoztamde az nem jött be.
Robi2005-05-17 23:52:55 // 5209
Egy kis story, ami szereléssel végződött. Némileg off, de azért megosztom veletek, így utólag elég viccesnek tűnik. :)
A hétvégén vitorlázgattam a Balatonon, Fűzfőről indultam, Földváron vártak egy kis kocsmázásra. Almádinál elment a szél, de nem akartunk lemaradni a buliról, beröffentettem a kb 30 éves egyhengeres Volvo Penta dízelt. Alsóörs magasságában elkezdett visszadurrogni a szívócsőbe. Kicsit értetlenül álltam a jelenség előtt, a dízeleknek nem szokása az ilyesmi. Visszavettem félgázra, úgy mentem tovább, meg is szűnt a jelenség. Amikor a Füredi medence vonalába értem, egyszer csak szó nélkül leállt a motor. Megvizsgáltam, nem volt benne semmi kompresszió, egyből visszanyomta a szívószelepen keresztül. Lekaptam a szelepfedelet, a szelephézag rendben volt. Sőt, még egy picit nagyobb is volt a kelleténél. Nem voltak nálam komolyabb szerszámok, úgyhogy feladtam. Vitorlát húztam, és visszafordultam Fűzfő felé, hogy még valami emberi időben hazajussunk. Másfél napon keresztül teljes szélcsendben 1 darab evezővel evezgettünk, hogy a 3,7 tonnás hajóval visszaevickéljünk Fűzfőre. Persze hétfő este, amikor már csak kb 500 méter választott el a kikötőtől, lecsapott egy fasza kis vihar, kiadós esővel, és jó erős széllel. Murphy törvénye, de legalább dagadó vitorlákkal berongyoltam a helyünkre.
Ma bepakoltam szerszámokat, és lementünk Balatonra, hogy gatyába rázzuk a motort. Levettük a hengerfejet, és pillanatok alatt kiderült, mi a hiba. A légszűrőből elszabadult egy darab lemez, beszippantotta a motor, és bement a szívószelep alá, nem engedte bezáródni. Kiszedtük a fémdarabot, visszaraktuk a hengerfejet, összeraktuk a motort, és pöcc-röff. :) Semmit nem kellett venni, vagy cserélni, egyszerűen ki kellett venni azt a darab szemetet a motorból. Úgy tűnik, 30 éve még tudtak strapabíró motort építeni. :)))
GEORGE2005-05-17 23:05:56 // 5208
Javító szettel került enyibe??? vagy komplett újjat adott ezért az árért??
Balage2005-05-17 23:05:25 // 5207
Ja és vezérműszíj meg görgők cseréje is volt. Mindezt kevesebb, mint 3 óra alatt.
Balage2005-05-17 23:04:19 // 5206
Hello Mindenki!
Ma megtörtént a vez.mód felújítása ill. a kötelező 60e szervíz.
Éppen ezért, ha valaki itt Pécsen szerelőt keres, hívjon, ez a srác a csúcs. Összesen fizettem 50e HUF-ot, anyaggal, számlára. Ez szerintem isteni jó ár. Ennél már csak akkor olcsóbb, ha magam csinálom. (De ugye én nem értek ehhez. :-))) )
Szóval a kontakt privátba, de megéri.
tom1642005-05-17 22:18:26 // 5205
Üdv!
Az alapjárati problémáim (extrém túráztatás magától ill. minimális pöfékelés) talán megoldódni látszanak. Hogy biztos legyek benne, szükségem lenne egy pillangószelep állás jeladóra, részletek az adok-kapok topicban. Ha van ilyesmi valakinek, légyszi írjon! köszi! Az eszköz egyébként 164 2.0 TS.
EDDI2005-05-17 19:53:22 // 5204
wwwSentinelwww2005-05-17 19:50:03 // 5203
Hohó, ilyenem is volt. Illetve ennyire nem durván. Nekem nem indult be. Az aksimnál volt a hunyó, valamelyik vezeték rossz helyen érintkezett és fordított töltést adott oda ahova nem kellett volna asszem. Amint megmozgattad, leállt a motor, meg ha behimbálózott a V6 induláskor nem indult el. A hajamat téptem mire rájött a szerelő mi volt az. Talán lehet ez megoldás, bár fura lenne ha ilyen gond lenne ott is. Nekem pörgette az aksi a motort, de nem kapott szikrát. Jó szerelést. Ahogy Wadarr mondta mindegyik alfának ugyanaz a hibája, sok kicsi, idegesítő, kezdem elhinni neki, merthogy a topicot olvasgatva felismerem az összes hibát ami a kocsimon volt :-) ( na ennek nem örülök azért, hehe)
EDDI2005-05-17 19:49:57 // 5202
Mit tesz egy kasznis meg egy hegesztő (ALFA BOLONDOK), ha megdöglik egy traktormotor? Beletesz egy Alfát! többit az oldalamon...
mikey2005-05-17 17:14:33 // 5201
sziasztok,
nincs esetleg v.kinek egy szerelesi segdlete a 145-os 1,6 TS alfahoz??? nagyon-nagy szuksegem lenne ra!
tovabba ami meg a tokeletes alapjarathoz kellene:
+ legtomegmero
+ alapjarati motor
+ lambda
esetleg ha v.kinek erre barmilyen okosabb otlete van, mint az elaforg, akkor azt is szivesen fogadnam...
Ipacsfa utcai bontóban kb. 50 Alfa-Fiat váltó pihen a polcokon. Próbáld meg. 30 954 54 35 vagy 30 620 40 40
Cacho2005-05-17 15:14:35 // 5199
Köszi, végülis azt néztem már, de lecsekkolom mégegyszer, hátha nem jól dugtam vissza.
A régi 8 szelepes TS-nél egyébként összevissza durrogott a moci, mikor véletlen le lett húzva a légtömegmérő csatija.
Újabb kérdés.
Haverom 1.8 TS 8v-je olyat csinál, hogy menet közben többször is leáll. Pár percen belül újraindul, de elég idegesítő lehet országúton, hogy egyszer csak frankó motorfék (nem rángat, meg ilyesmi) és megáll az autó... Alapjárati motor nem tudom, hogy ebbe beleszól-e, de azt mondja, hogy hidegen valami 700 és csak melegen megy följebb (ugye pont fordítva, mint kéne) 900 körülre. Szóval valami nagyon nem kerek ott se.
Thomika2005-05-17 13:50:23 // 5198
156 váltója nem jó bele?Csakmert SN kolléga most bontott Szegeden egy 18. TS 156-ot, kérdezd meg,hátha...
tzoli1462005-05-17 13:48:56 // 5197
Sziasztok!
Tudtok valahol Bp-en, mondjuk a 13. ker. környékén egy klímást, aki esetleg elfogadható áron töltene klímát. Ma ugyanis rettenetes nagy hőség volt és nem dolgozott úgy a klímám, ahogy kellett volna. Tervezem a pollenszűrő cseréjét is, de gondolom nem azért fújt be alig hideget... :-)))
Köszönöm előre is!
bb182005-05-17 13:10:55 // 5195
a mérőpontok a kasznin vannak mindig az után menj !
pb_2005-05-17 11:37:49 // 5194
Klíma az enyémben sincs. Nálad nem szervos a kormány?
Ha menetirány sz. nézzük, akkor nekem is jobb oldalon van a venti. Szíjaim száma 4.
Hétvégén kuplungot cseréltünk(nem az enyémen), + 1 csomó apróság, 1,5 nap volt nyugodt munkatempóval.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-05-17 11:28:32 // 5193
jóvannna,
nekem nincsenek ilyen puccos dolgok a kocsimban! :-)
nálam vezérművel együtt 3 a szíjak száma, ja és a ventillátor a jobb oldalon van ,a jobb vezérlés előtt.