Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

bb182005-05-25 20:22:43 // 5442
nagy sebességnél a ventillátor kevésbé számit , inkább léassunál.
bb182005-05-25 20:21:50 // 5441
hidegen nem veszed le a sapeszt és megy a csere. max 2-3 deci elmegy. inkább mint leereszteni aztán töltögetni.
perdix1552005-05-25 20:21:45 // 5440
Az rendben hogy ki be kapcsol a hőmérséklettől függően de kapcsolhatna előbb is így nagy sebességnél esetleg tovább menne a venti, de ez csak egy gondolat.
Robi2005-05-25 20:20:23 // 5439
A hűtőbe van betekerve. Vagy nagyon gyorsnak kell lenni, vagy le kell ereszteni a hűtővizet a cseréhez.
bb182005-05-25 20:20:15 // 5438
körülbelül igen, de vannak határok. és ne alfa boltba menj.
Robi2005-05-25 20:19:23 // 5437
A hőpatronoknak van egy bekapcsolási, és egy kikapcsolási hőmérséklete. Ha ez a két hőmérséklet távolabb van egymástól, akkor ritkábban kapcsolgat a ventillátor.
Robi2005-05-25 20:17:54 // 5436
Az teljesen normális, hogy folyamatosan megy a ventillátor, ha be van kapcsolva a klíma, mert folyamatosan hűteni kell a klímahűtőt. Ha nincs klíma, akkor a vízhűtő hőmérsékletétől függően kapcsol ki-be a ventillátor. Ha egy adott hőmérséklet fölé kerül a hűtő, akkor bekapcsol. Ha visszahül, akkor pedig kikapcsol. Ebből kifolyólag teljesen normális, hogy ki-be kapcsolgat.
perdix1552005-05-25 20:17:48 // 5435
És még olyan kérdésem lenne hogy hol van a jeladó, és nehéz e berakni?
perdix1552005-05-25 20:17:07 // 5434
Ezt hogy érted, hogy amilyenre akarom?? Bemegyek a boltba és kérek egy olyat, amitől hamarabb bekapcsol?
bb182005-05-25 20:15:54 // 5433
cserél ki a hőpatront olyanra amilyenre karod. lehet válogatni.
tom1642005-05-25 20:09:26 // 5432
Egyszer egy zöldkártyás muki majdnem hanyatt vágta magát a TS-em dupla gyújtása láttán, azt mondja mit buheráltam ezzel a motorral? Motorháztető le és viszlát.....
perdix1552005-05-25 20:06:06 // 5431
Értettem főtörzs Úr!
perdix1552005-05-25 20:04:50 // 5430
Hát igen tavaly az auto vásárlása után egyből a hűtés rendszerrel kezdtem: Alapból új hűtő, új termosztát. Viszont feltünt, hogy a 155-ök hűtésrendszerét sztem alulméretezték. Főleg a ventillátor beés kikapcsolása, na azt sztem elszúrták, mer ha nincs klíma bekapcsolva, akkor nálam 90fele kapcsol csak be, ez így rendben is volna, de ha terhelem a motrot, akkor nis csak szaggatottan be ki be kikapcsol szóval nem folyamatos akkor sem, még 110-nél, ha mongyuk felmenne odáig, akkor sem. Viszont ha klíma be van kapcsolva, de csak 80 nál áll a hőfok, akkor meg folyamatosan megy a venti, ha meleg a motor, ha nem, folyamatos. Én a klíma nélküli módnál a meleg motornál nem folyamatosságot hiányolom, illetve előbb bekapcsolhatna és tovább mehetne.
EDDI2005-05-25 20:03:38 // 5429
Én is csipem a hülye arcokat!Persze azokét az okostojásokét is akik"Te az én gofomon hátul tárcsa van"! Mire én: Az enyémen meg nincs is hátsófék, mert az így is megáll, ha kell.
bb182005-05-25 20:00:20 // 5428
én a suddal jártam igy, azután mutattam az embernek hogy nézzen egy kicsit beljebb. hihetetlen hogy sokan ebböl a szakmábol élnek és lövésük nincs sok dologhoz.
gabi332005-05-25 19:57:40 // 5427
A motort a víz és az olaj egyszerre hűti. Ha az olaj túllép egy adott hőmérsékletet elszenesedik. Az olaj hőleadó felülete az olajteknő ami nem változik. A vízhűtő teljesítménye a hőm. függvényében változik. A meleg időjárás hatására az olajteknőben melegebb az olaj, de a kényes helyeken (pl:dugattyúk) a víz hűtőhatása erősebb ezért az olaj nem ég meg. Tehát az olaj elvileg 200°C is lehetne az olajteknőben, ha a dugattyúknál nem éri el a 350°C-t. Remélem érthető :-)))
Robi2005-05-25 19:55:13 // 5426
Ha a vized is melegszik, akkor esetleg érdemes megpróbálkozni egy termosztát cserével.
Robi2005-05-25 19:54:08 // 5425
LOL! Egyszer én is kiakasztottam egy gumist, nem értette, hogy miért nincs hátsó fék a kocsimon. :))) Igen nagyon megdöbbent, amikor megmutattam neki, hogy hol keresse. :)))
perdix1552005-05-25 19:52:45 // 5424
Jovan de azért a hűtőket nagynyomással átveretem, azzal talán nem csinálok bajt... Hátha az a plussz levegő kell neki... Majd meglátjuk.
EDDI2005-05-25 19:50:58 // 5423
Még, hogy valaki észrevenné, hogy eltünta fékerő szabályzó? Nekem a jó öreg 75-ön a vizsgabiztos azt mondta, hogy hozzam vissza az autót, ha felraktam a hátsó tárcsákat és a féktuskót is. Itt, ahol én lakok(Tapolca) hülyék hozzá, mint tyúk az ABC-hez.
Robi2005-05-25 19:50:10 // 5422
Szerintem simán a meleg miatt. Amíg nincs gond az olajnyomással, és szép hangja van az autónak, addig ne aggódj.
perdix1552005-05-25 19:49:56 // 5421
Jól mondod, én is erre gyanakszom, hogy egy pici bibi lehet a hűtésrendszerben, és emiatt nagyobb 1 picit az olajhőfok. 130 alatt, sőt 130-ig semmi probléma, amit a kép is mutat, de terhelésnél jön ki a probléma
Robi2005-05-25 19:48:56 // 5420
Azért lehet. Ha túlmelegszik az olaj, akkor nagyon felhígul, és romlik a kenés. Persze ez a probléma nem 100-110 foknál fog jelentkezni, hanem mondjuk 140-150 foktól.
perdix1552005-05-25 19:48:14 // 5419
Le galább megnyugodtam, mármint én sztem se koszos. Akkor meg mi a bánatos életbe megy fel 100-ra az olaj?? A meleg miatt???
bb182005-05-25 19:47:44 // 5418
1: sztem ez teljesen tiszta 2: a hütésprobléma természetesen hatással lehet az olaj höre. valahol megjelenik a höfelesleg.
gabi332005-05-25 19:46:21 // 5417
Ha a víz nem forr akkor valszeg az olaj sem ég le. Az a lényeg, h. az olajszint jó legyen és akkor nem lehet gond!
Robi2005-05-25 19:45:37 // 5416
Nem koszos az a karter. Szerintem egyszerűen a melegebb idő miatt melegszik jobban az olajad.
gabi332005-05-25 19:44:15 // 5415
Az olaj 340-350 °C körül kezd el kokszosodni!
perdix1552005-05-25 19:42:46 // 5414
Paco: közben utánanéztem a 'lennti állapotoknak", így néz ki, sztem nem dzsuvás, szerinted??? Vagy azé' mosassam át???
Na most sztem a képek alapján nem lehet, hogy ettől megy 100 fokra az oil. De amit 2,jára mondtál, azaz a hűtőket/klímahűtő, hűtő/ az 1 éve lett cserélve, de lehet, hogy a sok bogár, meg egyebek eltömítették??? Mer ha jól belegondolok 150 fölött már a vízhőfok is 90 fölé megy, tehát lehet hogy nem kap elég friss levegőt??? és az akkor kihatással van az olajra is???
Robi2005-05-25 19:36:14 // 5413
Azt tudom, azért írtam oda, hogy erősebb is az első fék. Szerencsére pont ideális a fékerő eloszlása.
bb182005-05-25 19:30:51 // 5412
lehet hogy ennél a tipusnál bejött, nekem volt hogy csuszosabb uton mindig befogott a háso fék. ez kanyarban igen ciki lehet.( a fékerö nem függ a felületek negyságától ! )
Robi2005-05-25 19:03:31 // 5411
Ott sincs gond. Az első fék nagyobb, mint a hátsó, és erősebb is. Ugyanarra a pedálerőre jobban fog az első fék, mint a hátsó. Hidd el, ha nem működne ideálisan a fékem, akkor vettem volna másik fékerőszabályzót. De tökéletes.
Robi2005-05-25 19:00:04 // 5410
Tényleg 4 db légtelenítő van hátul. A kézifékkel nem kell csinálni semmit. Viszont nem olyan egyszerű a hátsó féket beállítani és lelégteleníteni, mint ahogy azt az ember gondolná. 1. lépés: Be kell állítani a betétek és a tárcsa távolságát. A féknyergek külső oldalán van egy-egy imbuszcsavar, egy-egy anyával lekontrázva. Nálam ez úgy működik, hogy rá van rohadva a kontraanya, és annál fogva kényelmesen be lehet állítani a külső betét távolságát. A belső betét állítója (meglepő módon :)) a nyereg belső oldalán van, egy csavar, aminek az autó hátulja felé áll a vége. Erre ha jól emléxem, akkor 8-as kulcs megy rá. A lényeg, hogy úgy kell beállítani a féket, hogy mindkét oldalt éppen hozzáérjen a betét a tárcsához, de még ne fogjon a fék. Ez azért is fontos, mert különben nem fog normálisan működni a kézifék. 2. lépés: Ki kell légteleníteni. 4 db csavar van, érdemes többször is végigmenni rajta. Egy nyergen azért van két csavar, mert két "legmagasabb pontja" van, ahol meg tud állni a levegő. Én legalább két kört szoktam futni. Ha ezek után is gond van vele, akkor valahol tömítetlen a fékrendszered. A legrosszabb eshetőséget le se szeretném írni, de azért megteszem: rossz a főfékhenger. De ezt nem tartom annyira valószínűnek. Szerintem csak egyszerűen nem légtelenítetted ki eléggé, vagy nem állítottad be a nyergeket.
bb182005-05-25 18:34:18 // 5409
igazábol nincs elöttem a szerkezet, de lehet hogy utána kell állitani kézféknek is, vagy esetleg valami más van. leginkább látni kéne. van néhány trükk de ahoz tényleg bele kell nézni hogy lássa az ember mihez nyuljon.
bb182005-05-25 18:29:54 // 5408
ezzel azért ovatosan mert néznek pedálerőt is és kibukhat a dolog.
bb182005-05-25 18:28:31 // 5407
ez teljesen igaz, bár ha rallyra csinálom akkor az ülések közé beteszek egy golyoscsapot is. ( akkor az lesz a szabályzó meg a rögzitő fék ). természetesen igy csak ,,tolos" vizsgára mehet, de feltételezem hogy azért valami szabályzó visszakerül elöbb-utobb. igy viszont marad idő a régi darab szétberhelésére és addig is megy a vas.
bb182005-05-25 18:24:23 // 5406
már bocs de ezt ugye nem mondod igazán komolyan ugye ? : ))
Wickey2005-05-25 18:17:52 // 5405
Így van. Ha nagyon szét akar hullani, szabunk oda valamit fémből. De akkor már egy délelőttös a munka, szóval pizzáznunk is kell :-)
Wickey2005-05-25 17:18:22 // 5404
mindent lehet, kérdés, hogy érdemes-e.
ALf902005-05-25 15:00:09 // 5403
ROBi.levetem a fékerő szabályzot,ugy ahogy montad,és öszekötötem a rendszert.most már eljut az olaj hátra,de valami még mindig nem koser!mert felkeményedik lehet is légteleniteni,de valamiért kb 1 perc után megpuhul.az olaj nem folyik sehol.mi lehet a gond?plusz még 1 kérdés.a kéziféket is légteleniteni kel?mert hátul 4db légtelenitö csavar található.ha igen akkor hogy kezdjek hozzá?
perdix1552005-05-25 14:33:47 // 5402
120 fok? Na szépen is néznék ki, remélem annyi sose lessz... Olajhűtőt, ha bontóban veszek, azt útólag be lehet építeni?
Robi2005-05-25 14:25:47 // 5401
Szerintem annyiról van szó, hogy melegebb lett az időjárás. Ha nincs olajhűtőd, akkor semmi nem szabályozza az olaj hőmérsékletét. A karternak van egy hőleadó felülete, ami hideg időben jobban hűti az olajat, melegben kevésbé. Ráérsz akkor aggódni, ha a 120 fokot is elhagyja az olajhőmérsékleted.
perdix1552005-05-25 14:20:29 // 5400
Na szóval ezek a képek most készület, az egyiken 130 tartósnál a 85-90 fok körül van az olajhőfok, visszafele, clímahasználat mellett / de anélkül is annyi lenne.../ már 100 fok, sőt a végén 105 fokra is felkuszik....
Igaz, hogy itt már 4500-öt forog a főtengely, és az is logikusnak tűnhet, hogy a vízben a 90 fok van függölegesen, tehát üzemi szinten, az olajnál a függöleges az 100-on van. Szal tudni léne, hogy ez normális e? Mer régebben én úgy emlékszem, hogy 150-160-as temponál nem volt 100-on az olaj, csak ha 180-200-al mentem... Na ezt kellene tisztázni.
Paco2005-05-25 11:08:47 // 5399
Lehet hogy hegeszteni kell de hogy az a nyúlvány és a felfelé nyúló többi része egyben kapható, kb 40-50 centis és valahol 2000 és 2500 HUF között azt tutira merem mondani, mert ott volt a kezemben, még el is gondolkodtam, hogy rendelek a 155 re kettőt.
Robi2005-05-25 11:05:55 // 5398
Megnézném azt a vizsgabiztost, aki tudja, hogy ott kellene legyen egy ilyen kütyü. (Már csak azért is, mert nagyon kevés transaxle Alfán van meg a fékerőszabályzó, a legtöbb autóból már kihajították.)
TtK2005-05-25 09:14:57 // 5397
Az a nyúlvány biza oda van hegesztve. Nekem is elhajlott, mikor leszakítottam a lökhárítót és elég nagy szívás volt kiegyenesíteni (az utcán nem is sikerült, Szamosiék csinálták végül). Az autó fél elejét szét kell bontani, hogy azt az idomot cserélni lehessen. Szerintem egyszerűbb a végét kipótolni, ha nagyon lerohadt.
Paco2005-05-25 08:44:57 // 5396
Durván 2000 forint az elaforgban a komplet új idom amit csak oda kell csavarozni.
Wikicica.2005-05-25 08:18:48 // 5395
Üdv! 33-asok FIGYELEM!eladó egy alkatrésznek behozott 92-es 33-as! ár: 80.000pengő, de valszeg 60-be mehetne!Megvásárlásához keresek partnert!Nekem az elejéről kell a lökös, lámpa, motortető,a többin megegyezünk.SÜRGÖS!!
pb_2005-05-25 08:18:09 // 5394
Már, ha észreveszik.
Barni1472005-05-25 02:52:24 // 5393
Nem a mérés miatt , hanem a hiány miatt. Az átvizsgálás során szempont a megléte vagy nem léte.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak