Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Thomasz2005-05-22 22:08:22 // 5292
sziasztok!
hogyan kell 146-os visszapillantó tükröt levenni,válaszaitokat köszönöm!!
Wickey2005-05-22 21:33:16 // 5291
Lebizniszeljük Magyar vándor módra:
"Nem kapsz két hatalmas pofont Tas barátomtól, ha..."
:-))
Vagy vatikáni valuta? (Isten fizesse meg...)
Paco2005-05-22 20:48:36 // 5290
Bocsika, nem jótékonykodom. Ha valami szolgáltatást kapok annak van ellenértéke. De csak úgy blikkre? :-P
Robi2005-05-22 20:46:33 // 5289
Ha ennyire jótékonykodni akarsz, akkor beszéld meg Wickey-vel, hogy tankolsz neki az autómba. :)))
Paco2005-05-22 20:42:04 // 5288
Jóvanna, honnan tudjam, hogy hol van az a fránya kút? Amúgy meg miért nem szóltál, vagy tankoltál többet? Mondtam, hogy a naftát én állom, a hajó költségét meg te.....
Robi2005-05-22 20:33:05 // 5287
Ehemm... Balatonra menet félúton tankoltunk tök üres tankba 17 litert. Azóta már fogyott belőle pár liter, nem gondolod? :P Ezenkívül a jövőre is gondolnom kell, holnap melóba kell mennem a kocsival, az pedig nehezen kivitelezhető, ha ma az utolsó cseppig kiautózzuk belőle a gázolajat.
Wickey2005-05-22 20:24:35 // 5286
gatyám ráment arra is hogy az omegával Pestre rángassam ezt a szartartályt.
Bazeg, ahányszor Sopronba megyek, mindig lerohad. Amikor pedig hét közben naponta járok Vácra, heti 600km-et leautózva, mérnemmegy ganéjra?
Na mindegy, ma már semmit nem csinálok. Holnap meg Bandi, lepucolom a régi 2.5ös blokkomat, és keresek egy patent állapotú 2.5 főtengelyt az itthoni készletben. El kell kezdenem motort építeni. Ami a zöldben van, gyűrűtöréses.
Paco2005-05-22 20:23:48 // 5285
Porzik? Neba. Mennyit eszik az a verda? 17 literből még én is hazajövök. :-P
Robi2005-05-22 20:20:40 // 5284
Porzik a tank. Ha tankolsz a kocsimba néhány litert, akkor szívesen. :)
Wickey2005-05-22 20:18:47 // 5283
te inkább gyúrjál motorgenerálra.
Robi. Nincs kedved elrángatni Bandihoz? Most?
Robi2005-05-22 20:14:25 // 5282
"furcsa morajló hang jőn a mociból
szabájtalan periódusokban,finoman rázva a mocit"
Esetleg a hűtőventillátorok? Igen nagy hangjuk van.
EDDI2005-05-22 19:53:44 // 5281
A füstölés azért lehet mert pisál a porlaszto!
A csörgés azért csak kis fordulaton van,mert nem egyenletes a járás.
A gardán levétel kb fél ora(megemelve)
Nem a hardyt kell cserélni!!!!!!!!!
A középsö hardyt szétszedni és a bent lévő központositoz cserélni!
Gábor(figi75)2005-05-22 19:38:16 // 5280
ok!beméretem.eddig azértnem gondoltam rá mert a vas jol megy.
a hardy csere nagy megbontással jár?az itteni szerelő ezt állitja.
más:ha a városban tötyörgök füstölget a vas ha odalépek neki utánna kitisztul,ez természetes?a csörgésre visszatérve miért csak alapjáraton csinálja?meg akkor ha visszaesik a fordulat.
EDDI2005-05-22 19:15:35 // 5279
figi 75!
Motorból származó morajló hang és a kasznirázás nálam akkor jelentkezik, ha kevés benne a gázolaj. Egyébként nem tudom, hogy miért.
A csörgő hang a hátsókerekesek betegsége, általában a középső hardy központosítója. Először csörgés alapjáraton, aztán folyamatos sírás és később magasabb fordulaton is hallani fogod! A csörgésre ideiglenes megoldás a WD 40!
Nekem, ha megmozdul a vízhőfok mutatóm, akkor ízzítás nélkül is indul. Szinte biztos, hogy kompresszió hiányod van!
ALFA75td2005-05-22 19:03:46 // 5278
Az azért vam mert az iditásnál nem ég el tökéletesen a gázolaj akkor tud ilyen fustöt engedni de az mihelyt eléri az üzemi fordulatot abba kell hogy maradjon szerintem amig hidegben indul addig ne aggodj de ha pontos képet szeretnél kapni a motor állapotáról akkor a kompresszió méréssel kell kezdeni
Gábor(figi75)2005-05-22 18:38:51 // 5277
amúgy hidegenis indul csak furán!1-2 mp dadogás és kész.picit tovább kell inditózni akkor jó!elereszt egy nagy fehéres füstöt utánna semmi.vanbenne 230 ezer km lehet hogy azért?erős a motor gyorsan kigyorsúl a vége 170 volt az jó?a csörgést megnézte egy szerelő de nemtudta beazonosítani azt mondja lehet,hogy motortartó bak hátul,vagy hardi tárcsa de melyik?aztmondja ő nemért hozzá csak akkor látja ha szét termeli,nagy megbontással jár úgygondolja.
ALFA75td2005-05-22 16:24:13 // 5276
szereti ha izzitanak de azért melegen be kénne indulnia szerintem azért egy kompressziót méress
ALFA75td2005-05-22 16:22:38 // 5275
A csörgést pont most hétvégén én is néztem nekem valahol a középső hardy és a kardán támasztócsapágy felöl jön legalább is nálam
Gábor(figi75)2005-05-22 16:15:30 // 5274
Szevasztok!
Kérdésem volna 75 tdi szakikhoz!
Meleg motornál hosszútáv után furcsa morajló hang jőn a mociból
szabájtalan periódusokban,finoman rázva a mocit.Mintha egy szivatyú be-ki kapcsolgatna,de a teljesítményre nincs kihatással,hang forrását nemtudtam lokalizálni.Más kérdés:alapjáraton csőrgő hang alulról,mintha egy bilincs zörögne de nem az,magasabb fordulaton teljesen kisímul.Más:természetes
dolog,hogy melegen izzítani kell?különben nem indul.
Bg.2005-05-22 12:45:22 // 5273
harmic valami volt a XI Budafoki 11-113-ban
Bg.2005-05-22 12:44:47 // 5272
Akkor csak computerrel fogod beszabályoztatni.
Majom2005-05-22 09:43:32 // 5271
Meg tudna mondani valaki hogy hol lehet allitani az alapjaratot 146-oson?
A kis csavar ami a gazkart tolja elore mar tokig ki van csavarva de meg mendig 1100korul van, alapjarati motor es folytoszelep mar volt tisztitva!
Ja es valaki esetleg a legmennyisegmero 8 jegyu szamat ha tudja!
Koszonom
EDDI2005-05-21 21:58:29 // 5270
Mükődött szépen csak gyenge volt mint a harmat!
TáDé2005-05-21 21:30:04 // 5269
Hengerfejei milyen állapotban vannak?
EDDI2005-05-21 21:27:37 // 5268
Ráérő időmben bontok egy Giulietta2.0td-t!
Ha valakinek kell valami .....!
raga2005-05-21 21:20:06 // 5267
Én is a Pillkingtonal cseréltettem kb 1 éve 50.000 volt.
ALFA75td2005-05-21 16:49:34 // 5266
Próbáld meg Csepelen a Tanácsház utcában Pillkingtonnál
bb182005-05-21 16:42:09 // 5265
nekem az autoglas szokott a legjobb árat mondani a határ uton
RT2005-05-21 15:02:38 // 5264
Sziasztok!
Cseréltetett már valaki itt 156-ban szélvédőt?
Ha igen, akkor hol és milyen árban sikerült?
Üdv:
RT
Don Gombóc2005-05-21 10:00:28 // 5263
Azt én is megcsináltam mindig. Megéri mert szinte kiesik a motorból az olaj.
bb182005-05-21 09:45:25 // 5262
én minden autora ajánlani szoktam a beltér tisztitást és ált. el is fogadjá kb 1000huf-al több. szerintem ennyit megér.
Don Gombóc2005-05-21 09:30:28 // 5261
Még annyit a turbós társaimnak hogy a felűjító műhelyben a mester fő embere bemutatta a turbó felújítás lépéseit és anyagait. ott látva hogy milyen kicsi speckó cuccok vannak benne és milyen réseken fut az olaj, meggyőződtem róla hogy a turbós autón nem árt a tízezres olajcsere egy olajtisztító illetve higító adalékkal előtte.
Gábor1662005-05-21 09:18:50 // 5260
A 164-emre gyűrűzés+stb. után rá sem lehetett ismerni. Ég és föld volt a különbség. Bár először volt egy kis izgalom: Bronz szelepvezetőt (ez a gyári) nem sikerült szerezni. Utángyártott öntvény került bele. Bemelegedés után viszont néhány kezdett szorulni. Lehetett újra leszedni a hengerfejet és nagyobb hézagúra dörzsárazni a vezetőket. De végül minden happy lett.
Lagyen így Neked is!
Don Gombóc2005-05-21 09:09:54 // 5259
Hát ez most komoly restaurálási munka lesz Piri barátomnak. De jó kezekben van a vas így remélem új életet kezd.
Gábor1662005-05-21 09:05:38 // 5258
Végül a jobb hátsó kerék marad csak a helyén! :-))
Don Gombóc2005-05-21 09:04:31 // 5257
Ja hálla az ócska Olasz vasnak. Azért ezt a motort Arézében rendesen kitalálták mert így 200 ezer kilométer után, vagy a fene sem tudja mennyi a valós, a hüvelyek tök símák, annak az egynek a kivételével, és semmi válluk.
Don Gombóc2005-05-21 09:00:05 // 5256
Jó reggelt!! Hát áll. Tegnap ott voltam melette mert meghoztam a turbót, és megvártam a hajtókar csapágyak kiszedését a rendelés miatt meg hogy hogy néz ki. Hát ott nincs gebasz hállistennek. Csak a leolvadt dugó úgy televerte a blokkot nagyon apró aluspénnel hogy a Piri azt mondta kiveszi a motor blokkot is abból meg a főtengelyt hogy tutira kitudja mosni az egész motorrendszer összes likát mindenét hogy ne maradjon benne egy szál gané sem. Alkatrész az úgyis csak csütörtök körűl jön úgyhogy még két hetet hiányolom a verdát. Az önindítót és a generátort is mérgemben elküldtem egy persely és szénkefe cserére, mert ugyan nem volt baja de tudod azokat elég szívás onnan kivenni így most inkább áldozok rá egy kicsit mert ugye hét éves a verda aztán ne kelljen azt egy hónap mulva levenni. Most így kap egy új hüvelyt és dugót egy garnitúra gyűrűt és hajtókar csapágyat egy komplett hengerfej szelep felújítással felújított turbó, és kész is van az új autó. Csak azt nem tudom milyen színüre fessük e blokkot meg a váltó házat. Hi.
Gábor1662005-05-21 08:45:41 // 5255
Gomboc:
Hogy áll a verda?
Gábor1662005-05-21 08:35:17 // 5254
Bg:
Itt folytatom, mert nam a Márkaszerviz topicba való...
Pont az a gond, hogy a jelenség 100%-ig nem besorolható a tipikus hibák közé. Hidegindítás pld. tökéletes, bár picit egyenetlenül jár. Hidegen rángat. Az autő elég erőtlen, különösen alacsonyabb fordulaton. Intenzív gyorsításkor (értsd padlógáz) megindul 4000-ig húz, aztán 1-2-3 db rángatás, azután megy tovább.
Felmerült teóriák, pillanatnyi valószínűségük szerint:
- hátsó hengersornál nem cserélték ki a gyertyákat.
- hátsó hengersornál egyik vezérműtengely elrakva
- sérült, vagy buherált motorvezérlő program
- valamelyik hőmérő hiba
- LMM hiba
A két elsőhöz a fél motort szét kell szedni. Amint lehet azokat ellenőriztetem.
bb182005-05-20 18:11:19 // 5253
elképzelhető hogy volt ott más gixer is csak most tudatosult a dolog.
Bg.2005-05-20 17:49:10 // 5252
Ez elég rosszul hangzik:((
Nekem is volt több hasonló eseten (turbos koromban), de mindig a kipufogó felé ment ki az olaj. Nálad miért a másik irányba?
bb182005-05-20 17:29:00 // 5251
alaposan vizsgáld meg mert a lé a hengerben cudar dolgokat tud müvelni.
Don Gombóc2005-05-20 17:20:42 // 5250
Köszi a vígaszt de ott volt annál a hengernél egy kis kék láng égés is hogy megolvadt a dugó de már a jövőhét közepére megjönnek a cuccosok aztán ha kész beszámolok.
Bg.2005-05-20 15:14:44 // 5249
Ha ez vígasztal valakit, nem olcsóbb a audi-vw sem - sőt.
explosive2005-05-20 12:01:28 // 5248
Huh ez szörnyű:((
Gábor1662005-05-20 11:58:22 // 5247
Sajnálom, ami történt. :-( Még szerencse, hogy csak egy henger adta meg magát. Viszont gyűrűzés, szelepcsiszolás, turbó csere után egy nagyon pöpec motorod lesz! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-05-20 09:13:43 // 5246
Ááá,még olvasni is fáj! :-(
Részvét és mielőbbi gyógyulást - mindkettőtöknek!
GEORGE2005-05-20 08:43:50 // 5245
Mindjárt indulok én is a Pirihez Gomboc barátom !
TtK2005-05-20 08:43:04 // 5244
Aha értem. Szóval olyan volt, mintha vizet szívott volna a gép.. Részvét! :((
Paco2005-05-20 08:38:55 // 5243
Az olaj mint folyadék ellentétben a a levegővel sajnos nem összenyomható :(