Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
TáDé2005-05-24 15:10:35 // 5342
Húzd le a légtömegmérőt ... Batinak be szokott válni. ;)
giovanni2005-05-24 15:10:19 // 5341
Beep
mail ment...
Bálint332005-05-24 15:10:03 // 5340
Hát az az érdekes, hogy a főfékhengert épp 3 hete nézte szerelő, mer' azthittem folyik az olaj. A folyásról kiderült, hogy nem az volt. Azóta mondjuk nem néztem fékolajszintet. Elvileg ha a főfékhenger megy tönkre, akkor fölül a tartájnál szokta kinyomni az olajat, nem?
A fő munkahenger is megadhatta magát. Olaj fogy belőle?
Wickey2005-05-24 15:04:28 // 5338
Ha fel tudod pumpálni, akkor lehet, hogy csak levegős a fék.
De elég valószínű a főfékmunkahenger hibája is. A fék nem vicces, nézesd meg minél előbb, próbálják lelégteleníteni, ha sikerül, akkor jó...
Bálint332005-05-24 15:01:26 // 5337
Üdv cartársak!
A fékpedálom menet közben néha beesik és csak nagyon bent fog egy kicsit (fel kell pumpálni és akkor fog megint), mi lehet ez? (nálam még nem produkálta eddíg, de most hétvégén szüleim elmentek Dunaújvárosba vele és állítólag a hazafeleúton többször is megcsinálta.)
bb182005-05-24 14:03:26 // 5336
olvastam hogy szlikont nem ajánlanak a kollegák, akkor más : FOMAREX spray ( valami nagyon finom babaolaj ). a kisbabák fenekét fujkálták vele valamikor. nem tudom létezik-e még. anno receptre vettük ingyen, és fujtuk a müszerfaltol kezdve mindenre.
SzJ2005-05-24 14:03:15 // 5335
Szerintem csöpögni kéne, mert a kondenzviznek valahol távozni kell. Legegyszerübben úgy lehetne megnézni, hogy aknára állsz, és alulról keresel egy kivezetést. Valószínű, hogy el van dugulva. Érdemes kitisztítani, mert akkor valahol a víz megáll, és csak kárt okozhat.
bb182005-05-24 14:00:27 // 5334
végig kéne bogarászni mert : lehet hogy állitás finomitás vagy kosz ment alá, vagy kikopott a filc és kint van a gumi akkor meg csere. én amugy szilikonnal fujkáltam anno.
Gábor1662005-05-24 13:08:43 // 5333
Ttk:
1. Dízelhez nem értek.
Szal lehet, hogy hülyeség a benzines ismeret alapján. De próbálok segíteni.
2. A turbó akkor érzi jól magát, ha a moci terhelve van. Tehát magasabb fokozatokban.
3. Lehet akkor épül fel akkora töltőnyomás, hogy valahol meg tudjon szökni:
-repedt gumicső, laza bilincs, széthulló félben levő intercooler.
4. kipufogó oldakon is lehet gond. (ez ritkább) Ha menetes a labda és a lefúvó közötti pálce, fellazult az anya, és a kipufogó gáz nyomása kinyitja a csigaházban a kis szelepet. (szerintem nem olyan, ez csak elméleti lehetőség)
5. (nem is merem leírni) Gátrepedés.
beeep1462005-05-24 12:36:29 // 5331
Üdv!!
Nagyon gondolkodtam, hogy melyik topicban tegyem is fel a kérdésem... Itt is felteszem, hátha.. :-))
Naszóval. Szeretnék az autómban könyöklőt. Nagyon sok 146-145 kolléga van itt az Alfaamorén, hátha valaki már szerzett be utólag. Honnan, hogyan, mennyiért? Mennyire kendácsolás az utólagosa beszerelés?
Tommaso 1592005-05-24 12:23:09 // 5330
Sziasztok!Még egyszer leirom hátha valaki tudja a problémámra a választ..
A lényeg,h klima bekapcs után nem csöpög semmi kondenzviz ki,de nem is büdös a klimám,és nem is rossz a hatásfoka,szerintem:))
De eddig minden autónál úgy tudtam, hogy a lecsapódott kondenzviznek ki kell folynia,különben eldugulhat,ill begombásithatja a pollenszűrőt.
Ezt az Alfáknál megoldották vhogy,vagy itt is csöpögni kéne....
147 es alfáról beszélek.
Előre is köszi a segitséget!
Viktor852005-05-24 12:14:47 // 5329
XEROX műszerolaj. Teljesen átlátszó.
Viktor852005-05-24 12:14:11 // 5328
Ablaktömítő gumihoz vagy mihez pont nem használtam. De szerintem oda is jó lehet, mert le lehet mindenhonnan törölni. Nem olyan mint a szilikon spray. Fogalmam sincs hol lehet kapni. Kb 7-8éve van itthon egy 5 literes flakonban:)
bb_1452005-05-24 12:10:26 // 5327
Hi!
Ez az olaj érdekelne engem is, nekem is nehezen mozognak az ablakaim.
Viktor852005-05-24 12:06:07 // 5326
Szilikon spray-t szerintem ne fújj rá. Elég ha szappanos-nedves rongyal tisztára törölgeted.
Egyébként létezik Xerox márkájú olaj. Én azzal szokdtam bekenni a gumi-műanyag alkatrészeket. Magukbaszívják és szépen megpuhulnak. A régi műanyag alkatrészeknek meg kihozza az eredeti fekete színét.
Robi2005-05-24 11:54:34 // 5325
Ezzel én is szívok, már az előző autómnál is találkoztam ezzel a problémával.
Szilikonspray-t javasoltak, de az összedzsuvázta az ablakot.
Én azt javaslom, hogy szedd ki az összes gumit, ami az ablak körül van (csak óvatosan, ne szakítsd el), és mosószeres vízzel sikáld, amíg jön belőle a mocsok. Én megcsináltam a 90-esen, mert volt, hogy már kézzel kellett segíteni az ablaknak. Azóta se tökéletes, de azért viszonylag normálisan működik.
Stee1462005-05-24 10:48:40 // 5324
Hali!
Érdekes problémám lenne.
Eső után, mikor megszárad a kocsi a B1-en az ablakhoz baromira tapad az a gumi ami mellett becsúszik az ablak az ajtóba.
(na ezt jól megmondtam) :)))
Szóval gumivisítás hallatszik ahogy húzom fel az ablakot. Legutóbb már majdnem meg is állt félúton. Mikor túlmegy az ablak félúton, onnantól csökken a gumivisítás és az ablak is könnyebben halad felfelé.
Arra gondoltam be kellene kenni a gumicsíkot valami kotyvalékkal ami csökkentené a surlódást. Persze olyan kotyvalék kellene ami az ablakot nem dzsuvázza össze.
Előre is thx az ötleteket.
TtK2005-05-24 10:39:07 // 5323
Szakik!
Egy kis probléma: a gépezet (2.4 JTD) olyat csinál, hogy negyedik/ötödik fokozatban gyorsítva 1800/2000-től megindul, ahogy egy illedelmes turbóhoz illik, de 2300 körül megtorpan, mintha elmenne a nyomás. Első/második/harmadik fokozatban nem csinálja (illetve nem észrevehető). A vége is 180 óra szerint. Alapjárat mint a cövek, pöcc-röff indul, fogyasztás 7,5 alatt (full város némi 150-es autópáyázással). Mi lehet ez??
granturismo2005-05-24 10:13:34 // 5322
paco
kösz a biznicet még egyszer.
csati szinten stimmel a dolog, rápróbáltam. Funkcionális szinten még nem tudom, mert ráeresztek először egy nagygenerált. Ripityára szedtem. Az alu rész már homokfújónál van.:-) Utána fújom. Ha nem funkcionál majd, legalább lesz egy szép (bár szar) alkatrészed:-)
BF1562005-05-24 09:40:58 // 5321
Szeva Szomszéd!
Nem mondod, hogy most lett kész az ótód????
Szokták mondani, hogy a jó munkához idő kell! De a rosszhoz még több!!!:)))
András bácsi2005-05-24 09:35:42 // 5320
Sajna nem olyan jó ismerősöm, hogy csak úgy odaadná... De majd áttételesen megpróbálok érdeklődni a hétvégén.
Cacho2005-05-24 09:33:09 // 5319
Explosive!
Én is lehúztam a lambdaszondát (vagy legalábbis remélem, hogy azt, dobozkája melletti csatit húztam le, a dobozhoz nem fértem hozzá a toronymerevítőtől, otthon nem volt szerszámom, hogy levegyem). Már vasárnap ilyen 2100-as alapjáratom volt hidegen, amit még 55 fokos víznél (tehát már nem tökhideg motornál) is tartott, sőt, még elkezdett táncolni 3-400-at föl-le. Ekkor egy leállítás és újraindítás után beállt egyből a normál 900-ra.
Most megpróbálom tesztelni a hidegindítást egy darabig lehúzott szondával, az első elég biztató volt.
Wickey2005-05-24 07:46:40 // 5318
Ugyanmár, szívócsonk javítás után égett műanyag szag?
Szerintem ez-az belekerült a motorba, és most ég el. Örülj, hogy nem egy nyolcas anya pottyant bele :-)
Majom2005-05-24 07:13:51 // 5317
En sokallom, 8.4, es varosban nem is maszkaltam vele! De a ventillatorom be szokott kapcsolni, attol meg lehet a homerseklet jelado? Melegen zar hidegen pedig nyitott ugye? Ja es hol van? Huttoben vagy motorban?
GEORGE2005-05-24 00:36:27 // 5316
Azért figyeld a fogyit hátha az megnött mert akkor tuti sok benyát kap a géped ami meg a katalizátort öli meg marha gyorsan:-((
Tedi2005-05-24 00:32:23 // 5315
nem, sajna annyit még nem mentem. meg közben szétbarmoltam a műszeregységet is, mert beszart a refivisszajelzőm, meg a háttérvilágítás és a napi km eldobta az agyát.
GEORGE2005-05-24 00:26:28 // 5314
Azért vidd nekik vissza mit mondanak rá??!!
Nekem ezenkivül nincs most per pillanat ötletem. Fura, hogy most feketén füstől főleg, hogy ez elött nem csinálta!
Fogyi nem nőt meg?? Vagy még nem mentél anyit, hogy kimutatható lenne mit is eszik így??
Tedi2005-05-24 00:18:19 // 5313
Kisigényű vagyok egyébként :))))))
Igen, kellemes égett műanyag szag is volt. Az szerencsére már nincs, minden más van
GEORGE2005-05-24 00:11:54 // 5312
Háááát szebb is lett a hangja és jól is megy ..akkor meg ne füstöljön???:-)))
De sokat akarnál egyszerre!!!.-DDD
Vicet félretéve...a fekete füst az a tökéletesen el nem égett üzemanyagot jelöli..hmmm
Ugyérted égett müanyag szag is van??
Tedi2005-05-23 23:56:03 // 5311
Üdv újra Urak! :)
Végére ért a sztorim, végre sikerült elhozni a kicsikét a szervízből, végül egy jeladó cserével és egy szyívócsonk cserével orvosolták a dolgot. Végre jól megy, szebb a hangja mint volt, de egy valami azért mégis vanik... :(
Amióta elhoztam, párszor már kipörgettem, gyorsulgattam vele. Viszont minden egyes ilyen gyorsulás után a kipuff ollyan szép fekete füstöt eregetett, hogy öröm volt nézni. Először még überfasza égett műanyag szag is párosult hozzá, ma már csak szimplán fekete füst volt.
Valakinek valami tippje?
Előre is köszi!
Barni1472005-05-23 23:12:16 // 5310
Fogyasztásod rendben van? Valószínű a motorhő jeladód van beakadva. Ezért tartja 1100 en hogy melegedjen a moci.
Atek2005-05-23 22:49:02 // 5309
Ha tudnál csináltatni nekünk király lenne!!! (156 2.0 TS 155 1.8 TS-hez)
Vagy valakit akivel beszélhetnénk ezügybe. Előre is kösz.
Tommaso 1592005-05-23 20:53:30 // 5308
meg a "z" betűt sem:)))))
Tommaso 1592005-05-23 20:52:46 // 5307
Szeru!
Következő lenne a kérdésem: bekapcsolt klimánál elvileg kéne csöpögni a kondenzviznek,de nekem semmi viz!Nem büdös a klima sem!Forduljak klimás szakemberhez,vagy ez az Alfánál természetes???
(bocsi,de nem találtam a hossú "i" betűt)
Ja 147 a kicsike!!!
András bácsi2005-05-23 17:57:27 // 5305
CNC-maróval lehet csinálni, már láttam egy-két koppintottat. Ismerősömnek ha jól emlékszem 10e-ért csinálták.
Atek2005-05-23 16:45:43 // 5304
1.6-osét a szaki imerősöm lekoppintotta. De nem öntéssel hanem "kivágta v köszörülte" nem tom pontosan de valahogy lekoppintotta. Én azt sem tom hogy néz ki de valahogy biztos meglehet oldani. Amit írtál az a gyáriszáma?
Biztos hogy jó a 156 2.0 TS-hez is?
kertecs2005-05-23 16:40:02 // 5303
Én is gondoltam rá, végül tudtam szerezni egyet kölcsön... de aztán úgy láttam nem lenne egyszerű. Pláne szerintem 1.6-osé volt amit kaptam, mert nem illeszkedett teljesen jól a bütyök ívére. Aki adta, az szerint mindenhez ugyanaz kell. A manual az 1.6-ra másikat ír...
Valami ügyes fémöntő biztos le tudná venni a mintát.
Atek2005-05-23 16:35:09 // 5302
Ha stimmel a két motortípushoz megveszünk 1-et, szerintem le lehet koppintani és kész. Egyik eredeti a tiéd másik az enyém :-)
kertecs2005-05-23 16:30:49 // 5300
Hali!
Én is keresek ilyet. Igaz 1.8 16V-hez és 155, de 155-nél ugyanezt írja a manual a 2.0-hoz is:
1.825.041.000
Én csak márkaképviseleteknél tudtam volna megrendelni, 30E körüli áron, és azzal bíztattak lehet hónapokat is kell rá várni...
Ha találsz más forrást, dobd fel ide is!
Atek2005-05-23 16:21:27 // 5299
Sziasztok!
Alfa 156 2.0 TS vezérlésének szerelésénél a vezérműtengejekre felrakandó specszerszámot hol lehet beszerezni? Ha van valakinek, esetleg a gyáriszámát megtudná adni? Vagy ha tud valaki hozni külföldről azt megköszönném.
Csongor2005-05-23 13:01:18 // 5298
Thx,
közben megtaláltam a weboldalukat, amin rajta volt a telefonszám. Imádom ezt a technikát. :-)
cs
giovanni2005-05-23 12:07:41 // 5297
Jantyik:
3 imbusz csavar tartja belülről amiket a magassugárzót takaró műanyag alatt találsz azt pedig egy csavar és 3 müagyag fül tartja..
A csavart kicsavarod utána ovatosan kezd el lepattingatni a takarót mert elég rideg úgyhogy törik mint a picsa ha leszedted látni fogod a három imbuszt..
ja és ha elektromos a tükör húzd szét a stekkert is :))
Csongor2005-05-23 10:12:33 // 5295
Sziasztok!
A nyár beköszöntével kezdenek előjönni a problémák a kocsimon, amiket nem vettem észre a vásárláskor, valamint 1-2 alkatrész is megérett a cserére. Gondolom itt Budapesten mindenki Szamosi mestert ajánlja. Valaki meg tudja mondani, hogy a mester kb. mekkora óradíjjal dolgozik?
Előre is köszi,
cs