Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ofi2007-03-20 00:34:29 // 14794
Ovatosan írj arról az 50-60 000 km-ről, ugyanis nem csak az olajon mullik, hogy egy motorban hány km-t bír ki az olaj, hanem a motoron is. Ha gyárilag azt írják elő, hogy húszezrenként kell példáúl cserélni akkor a legjobb olajjal sem fogsz többet elmenni károsodás nélkül.
pb_2007-03-20 00:01:08 // 14793
Felesleges, ha az ember 2-3 7ente leszedi a kartert, vagy leengedni az olajat, és mondjuk az olajban van 1-2k km, és mellesleg a szűrő amit rákerült vadiúj volt. Sztem felesleges a szűrő scerével kölön bajlódni, 10-12k km után ígyis-úgyis lecseréled az olajat szűrővel 1ütt.
Ezeken a motorokon nincs olajhűtő, ha melegszik az olaj, akkor 1értelmű hűtési problémák vannak, amik a hűtőkörben keresendők.
pb_2007-03-19 23:53:59 // 14792
A szűrő mindenképp csereérett volt akkor.)) De, hogy ezért ment volna el a nyomás, számomra 1 kicsit rejtélyes a dolog.
pb_2007-03-19 23:52:14 // 14791
Pedig könnyen elképzelhető.
Suttogó2007-03-19 18:51:19 // 14790
Mit hallok? Nem cseréltél szűrőt olajcserénél? Ne légy ilyen hanyag.
A mostani modern olajok (pl.: helix) simán kibírnak 40-50 ezer kilométert, ha a szűrőt cserélnéd mondjuk 5 ezrenként. Ezt nem én mondom hanem egy fizikus-kémikus aki pont motorolajokkal foglalkozik.
Egyébként szerintem nagyon melegszik a motorolajod, és ezért nincs olajnyomásod alapjáraton. Olajhűtő nincs a gépen, mert ha van azt kellene megnézni.
Nasty2007-03-19 18:40:09 // 14789
Oh! Thx a gyors választ!
András bácsi2007-03-19 18:38:24 // 14788
A 147/156/GT futóműve azonos, a 155/145/146 megint azonos. (zömében) ezeknek csereszabatosak a rugói, de 155-é még nem is hasonlít a 156-ra.
Suttogó2007-03-19 18:34:14 // 14787
Sziasztok!
Valaki segítsen!
A két első lámpám bevakult. Csak komplett az egészet lehet cserélni, vagy ki lehet cserélni benne a projektort külön?
166-osom van.
Nasty2007-03-19 18:31:22 // 14786
Egy röpke kérdés:
Ha jól tudom a 147 és a 156 futóműve ugyan az. Akkor ugyan olyan ültetőrugó is mehet bele? Olyat is hallottam h 155 rugója jó a 156-ba. Hülyeség? Vélemény? (gondolom azé' az autó tömege is meghatározó)
Wickey2007-03-19 16:45:50 // 14785
tudja a hátam.
Az olajban nem volt sok, mert szivárgott az olajteknő tömítésénél, és mindig töltögetni kellett rá, tehát ÁTLAGOSAN friss olaj volt benne :-)) Kedélyes méretű olajtócsákat hagytam mindenhol.
A szűrőben? Szerintem még az emberiség előtti időkben tehették fel. Nemtudom. Hogy 30ezer volt benne az a minimum.
Ferke2007-03-19 16:11:01 // 14784
Azért az szép volna, ha a bazidrága import pumpa döglött volna be...
pb_2007-03-19 15:51:24 // 14783
1k km-enként, minden olaj leengedésnél teljesen felesleges.
pb_2007-03-19 15:47:14 // 14782
Azt tudom.) Én Wickey kolléga adataira lennék kíváncsi.)
Tommaso 1592007-03-19 15:46:07 // 14781
Én nem tudnám elképzelni az olajcserét szűrőcsere nélkül:-(((
granturismo2007-03-19 15:36:39 // 14780
Mondjuk Opel olaj volt:-(
De hát frissen összetett motor volt teszt olajjal.
pb_2007-03-19 15:32:58 // 14778
Hány km volt az olajban, és a szűrőben?
granturismo2007-03-19 15:06:37 // 14777
Hát ezaz hogy a 164-ban van gyárilag olajnyomásmérő, de ezekből már kispórolták:-(
De a hiba ami ott előfordult tök ugyanaz mint nálam.
granturismo2007-03-19 15:02:32 // 14776
Pont ezen spekuláltam hogy be kéne építeni egy olajnyomásmérőt.
Olajszűrőt megpróbálok cserélni ez nem jutott az eszembe. Köszi.
dfg (Tanárúr)2007-03-19 13:25:47 // 14775
Köszönöm.
Wickey2007-03-19 13:08:27 // 14774
Egyszer már szűrő okozott nálam pont ilyen tüneteket. 1000rpm alatt melegen világított az olajnyomás lámpa, és az olajnyomás mutatója is nulla körül feküdt (164 3.0V6). Fordulaton (2000 fölött) jó volt, kicsit alacsony volt ugyan a nyomás, de megfelelő. Azt mondta utána a srác, hogy cserélt olajat és szűrőt, utána jó lett. Valamint hozzátette hogy a szűrő volt eltömődve dzsuvával.
A shell helix nem gagyi olaj, annak bírnia kéne, pláne ha vadonat új. A gyári új olajpumpa, főleg ha hónapokig jó volt, akkor valszeg jó.
Mértél már mechanikusan olajnyomást melegen?
granturismo2007-03-19 11:52:15 // 14773
Van másik olajpumpám igen. Csak az lesz a következő lépés, azt beletenni. Egyébként a most lévő olajpumpa a nyáron került bele gyári új.
Az olajat frissen tegnap öntöttem bele, hogy összeraktam a motort az ellenőrzés után, Shell Helix 10W40.
Az olajszűrő is okozhat ilyet? Nem hinném hogy el lenne tömődve. vagy a fenékszelep a szűrőn az tud ilyet okozni? Mondjuk a szűrőt azt most nem cseréltem. De amúgy egy hónapja raktam össze a motort egy darabig jó volt aztán voltunk vele Szombathelyen kicsit lett hajtva és azóta van ez a probléma. Akkor kapta azt a Purolator szűrőt ami most rajta van szóval az sem egy őskövület.
Wickey2007-03-19 10:32:35 // 14772
Van másik olajpumpád? Próba erejéig? Ha ugyanis kopott a pumpa és vacak az olaj, akkor:
1. Hideg, sűrű olajból még megfelelő nyomást elő tud állítani.
2. Meleg, híg olajból már nem tud alapjáraton megfelelő nyomást előállítani, ha megemeled a fordulatszámot, nő a nyomás, egészen addig amíg az elkerülőszelep nyit.
Namost:
a.) A szelepet kialátétezni nincs értelme, attól még nem lesz alapjáraton nyomásod, ellenben hidegen fordulaton egészségtelenül magas lehet az olajnyomás.
b.) Érdemes lenne (ha nem tudjuk milyen olaj van benne) egy szűrőt és olajat cserélni, az eltömődött szűrő is megfoghatja az olajat, és az olaj maga is lehet vacak.
Hirtelen ennyi jut eszembe. A csapágyazásra azt mondtad jó, szóval azt kihúztam a listáról.
Ferke2007-03-19 10:26:25 // 14771
HEllo gt! Nekem sem jut más az eszembe, mint az olajpumpa. Lehet, hogy érdemes volna kipróbálni egy másik olajpumpával, szerintem más nem nagyon lehet.
FRC2007-03-19 09:46:01 // 14770
Nekem is volt már hasonló, vagy rossz olaj esetleg már öreg, mérjétek még le a kompressziót is. igaz nállam hál istennek nem az alfával volt ilyen gondom
granturismo2007-03-19 09:20:55 // 14769
Kolléga urak.
Boxer 16V.
Alapjáraton nincs olajnyomás. A lámpa kigyullad. Ha picit megemelem a fordulatot már elalszik. Olajgomba cserélve, ugyanaz. Motor szét csapágyazás rendben, olajpumpa látszólag rendben. Mi lehet még?
Ja és ha meghajtom az autót akkor jön elő a hiba.
granturismo2007-03-19 09:12:58 // 14768
Ha TS akkor ez nem üzaszűrő, inkább lmm gond lehet.
granturismo2007-03-19 09:12:03 // 14767
Milyen 145-ös ez pontosan? Motor, évjárat...
csocsi2007-03-19 09:10:55 // 14766
Én csere után nem mentem sehova és nem volt gondom vele.
granturismo2007-03-19 08:59:53 // 14765
A tiéden nem.
dfg (Tanárúr)2007-03-19 08:51:02 // 14764
Sziasztok. A lambdaszonda cseréje után kell hibakódot töröltetni?
Fonzo2007-03-18 13:49:48 // 14763
Sziasztok!!!!!
Tudnátok nekem segíteni?? Pontosabban nem nekem hanem egy egy Alfás ismerősömnek!!
Idézem amit írt:
Nem tudnád megmondani véletlenül h a 145 ösön hol helyezkedik el a benzinszűrő vagy egyáltalán van e?
Mert az enyim mikor terhelést kap 1-2 ezres fordulatnál ugy megy mint a bakkecske mintha a benzincsöbe lévö üzemanyagot elégetné majd mikor kívánná a többit utánna elkezd rángatni motor jól jár semmi fura zaj csak terhelésnél+ 1-2 perc alapjárat után ingadozik az alpjárat mintha le akarna állni???
Éljenek az Alfások!!!!!!
vgyurci (powered by boxer)2007-03-15 17:04:54 // 14762
Szerintem, vedd fel a kaocsolatot granturismoval. Ő nagy mágus + 146-osa van.
sty2007-03-15 14:37:15 // 14761
tud nekem valaki segiteni?
146-ál a kormányon lévö duda nyomógombhoz milyen szinü vezetékek mennek?
nem szól és nem tudom hogy melyik csatinál keresgéljek,a biztositék jó ha külön áramot adok neki akkor szól
Wickey2007-03-15 14:20:16 // 14760
gtv-hez kéne lesüttetnem két garnitúra szilentet.
A 156 alatt vadonat új a futómű, tavaly áprilisban lett cserélve (igaz, az már vagy 25-30ezer km-el ezelőtt volt)...
Morphin2007-03-14 21:55:59 // 14759
Volt itt régebben az a szilentes hírdetés... Ma beszéltem a sráccal... Még csak 164-hez csináltak, így 156-hoz akit érdekel összefoghatnánk. (97'-02' facelift előtti cartársak)Jónéhányunk vasa úgyis megérett már rá. Ami kell hozzá: az összes szilent+a robbantott rajzos képes méretleírós. Ha jól tudom 18db van összesen és ha 100 fölötti darabszámban (6tag) rendelnénk akkor discount még belőle. Amúgy átlag méretű 40*50 szilent 3-4000Ft/db. Ez a rallys szilentes srác Bonyhádon. Viszont csak április végén tudná kezdeni a gyártást. Indul a versenyszezon, le van terhelve.
Wickey2007-03-14 20:36:43 // 14758
Jó lesz az csak kérdés mennyiből. Ezt azért feltételezem hogy még Szamosi is tudja.
Egy csapágyszett (fekvő, hajtókar és tám) a főtengely környékére, új főtengelyszimmeringek, új hüvely-dugó szett minőségi (nem forrasztóón lágyságú) gyűrűkkel, egy kis szelepszárszimmeringezés, és máris nincs hol elmennie az olajnak. Ja, hogy ez fél millió alaphangon amit így leírtam? Az lehet... :)
Attiska2007-03-14 20:33:27 // 14757
Ismerős 166 2,0 TS-e ha jól emlékszem, kb. 1,5 litert fogyaszt 1000 km-en olajból, és a Szamosi nem meri megbontani a motort, nem nem tudhja garantálni, hogy utána jobb lesz.
Wickey2007-03-14 19:01:16 // 14756
most hogy így egy picit belegondoltam, 10 literes átlagfogyival számolva az 1liter/1.000 km az 100:1-hez keverék. A wartburg mennyivel is megy? 33:1 körül? Aszt' az se eszik sokkal jobban 10 liternél városban... :)
Magyarul alig harmadannyi olajat éget el egy olyan autó ami az 1l/1000km-et tudja, mint egy wartyogó. :-)))))))))))))
Wickey2007-03-14 18:50:56 // 14754
Attól függ kit kérdezel. Ha az autógyártókat, akkor ők 1L/1000km-ig aszongyák hogy oké.
Ha a juzereket, akkor a két olajcsere közötti (10.000-15.000km) alatt min-max nívópálcajelzés (ami általában 1L körül van) az elfogadható. Magyarán: ne kelljen rátölteni a csereperiódus alatt. :)
Hari2007-03-14 18:37:49 // 14753
.....nem-nem. Ez egy kicsit durva. Tudtommal 1lier/ 10'000km az még megengedett, ha ennél több az már gázzzzz! (:))))
András bácsi2007-03-14 18:05:48 // 14752
Pusztaszabolcs, Schulek Béla?
vgyurci (powered by boxer)2007-03-14 18:03:30 // 14751
Hi! Tud valaki Fejérben egy műhelyt, ahol pontosan bemérik a járgányom motorját? A szerelőm azt mondta, hogy szerinte valamelyik hengerben nem tökéletes az égés.
Attiska2007-03-14 08:02:42 // 14750
maxx,
Azért ez függ az olaj milyenségétől is. Az 5W-s esetében nagyobb az esélye, hogy fogyni fog, mint mondjuk gy 10W-s.
Surcy2007-03-13 21:13:44 // 14749
Azt pontosan,hogy mi a jobb eset azt nem tudom de az én 1.9 TD 15000km után(olaj csere)kb 0.5L.Persze a benzines más.
maxx2007-03-13 21:10:04 // 14748
Jobb esetben semennyi. Kevésbé jobb esetben akármennyi, de ha ez 1l/1000km fölé emelkedik érdemes egy motorgenerálon elgondolodni. :(
andraska2007-03-13 19:31:38 // 14747
sziasztok mennyi olaj fogyhat jobb esetben az 1.6 ts motorbol/1000km-enként??
maxx2007-03-12 20:44:15 // 14746
Valószínűleg a reléd adta meg magát. Nekem anno az volt a ludas, ha érdekel van egy nekem feleslegben, két sörért a tiéd :)
KG1462007-03-12 20:27:37 // 14745
Hali!
Valaki tudna segítséget adni?
146-os hátsó ablakfűtéssel lenne gond!
Ha bekapcsolom a műszerfalon a visszajelző jelez, hogy bekapcsolva de mégsem működik!
A szálak nincsenek megszskadva!
Hol megy rá a csatlakozó a szélvédőre? Az összes burkolatot le kell szedni?
Köszi