Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Robi2005-06-27 12:59:06 // 6392
Keresztkulcs + colos vascső. Még csak erőlködni se kell. :)
J-Imi2005-06-27 11:49:17 // 6391
Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy egy 33-as 89-es évjáratú kombi hátsó sárvédőíve megegyezik-e az ugyanilyen nem kombi 33-aséval?
Thomika2005-06-26 21:23:57 // 6389
Srácok!
Megmaradt a 33asomról 4db gyári állapotú Speeline 14"os felni, és 4 db 13"os lemezfelni 90%os téli gumival gyári dísztárcsával. Ha netán ismeretségi körben szüksége lenne vkinek ilyesmi cuccokra szóljatok!!!! hálás lennék ha segítenétek elpasszolni ezeket,mert csak a helyet foglalja!
Thx :)
Gabriel2005-06-26 19:52:23 // 6388
...biztos olyan pisztollyan húzták be mint a F1 istálókban, persze ilyen nincs senkinek a garázsban (tisztelet a kivételnek).
bb182005-06-26 19:46:01 // 6387
na ezért nem használok gyári ( verdához adott ) kulcsokat, csak amik már átmentek a tüzkeresztségen. :-))
bb182005-06-26 19:44:33 // 6386
a vizsgabiztos azt mondta hogy korrekt válasz, a lényeg hogy megoldja.
Viktor852005-06-26 19:07:10 // 6385
Ami szerintem igaz is, mert gumiszerelők úgy meg tudják húzni levegőskulcsal a csavarokat, h. egyedül képtelenség leszedni. Apának sikerült az off opeljének elhajlítani a gyári kerékanyakulcsát, de a csavar meg se mozdult:D
Ofi2005-06-26 18:48:49 // 6384
Tetszik a találékonysága és szerintem a vizsgabiztos is ezért engedte át. Amikor én jártam vezetési gyakorlatra az oktató nem engedett beülni az autóba addig amig nem néztem meg az olajat a kerekeket és a lámpákat. De azért bevallom én is mentem már úgy olajcserére, hogy a köztes időben nem néztem meg.
bb182005-06-26 17:46:51 // 6383
ez a cpipészcipő ismerös de van magyarázat: én ha hallok valami hangit akkor akár ut közben is megnézem de ha nem veszélyes akkor nem érdekel, majd megcsinálom. az urvezető meg szalad a szervizbe és megcsináltatja, ezután megint nem zörög vagy nyikorog. épp minap szurtak le az egyik megrendelömnél hogy hogy néz ki az oto eleje ( tavasszal félrelöktem egy opelt az utbol és csak hütő meg vizpumpa csere volt mert ugye dolgozni kell ), de mondtam ha megyek nyaralni majd meg lesz csináltatva és különben is az a lényeg hogy az áru mindig ott legyen ahol kell nem ? ( igaz ami igaz tényleg csunya a verda eleje )
bb182005-06-26 17:41:56 // 6382
müszakibol a feleségemnek nem kellett semmit sem csinálni a gyakorlatban csak kérdésre válaszolni. kérdés: mit tesz ha defektet kap ? válasz : félreállok, kiteszem az elakadásjező háromszöget és felhivom a férjem. átment.
Gabriel2005-06-26 17:39:18 // 6381
Na én mondjuk a két szint között vagyok, azaz a motorbabújós és motorháztetőt nemkinyitós gáztnyomós, de nem azért mert nem akarom, hanem mert nincs időm ezzel foglalkozni. Az ember örül ha este beesik a lakásába és nem mindenki rohan a garázsba buherálni, hanem mondjuk elviszi apósához aki ótószerelő (pláne ha a zsebében vannak a szerviz CDk is :-))). Ettől függetlenül gépészmérnök vagyok, de tudjátok mindig a cipész cipője a likas.
Ofi2005-06-26 17:27:56 // 6380
Igazad van amit írtam az a 16V vonatkozik. Elárulom, hogy az én 1,9JTD-be sem hajszálpontosan ugyanaz a mennyiség megy bele, de ez plusz minusz 2 deci.
Ofi2005-06-26 17:25:25 // 6379
Ez igaz pedig a jogositvány megszerzéséhez kellett az olajszint ellenörzés is. Vagy lehet hogy ma már nem kell, akkor az ilyen vezetőt rá kell beszélni, hogy 1000 km után mindig menjen be a szerelőjéhez, ha ugyanoda jár mindig gondolom ezt ingyen is megnézi neki.
bb182005-06-26 17:16:44 // 6378
jo de nem csak ts mototor vannak és azokba ha tapasztalt vagy megmondod mennyi kell de csak kb. megaztán van aki csak a gázt nyomja de semmit nem tud az autorol. olyan ugyfelem is volt aki a motorháztetőt se tudta kinyitni. a kelly höseiben mondta a csodabogár : én csak vezetem a tankot de hogy mitöl megy az nem tudom.
perdix1552005-06-26 17:16:15 // 6377
Háát: az 1.8TS 8V-be 5L-t, az olasz kezelési gyári útmutató meg 5,5 L-t ír, a 4,5L az kevés bele.
Ofi2005-06-26 17:10:17 // 6376
Szerintem mindenki tudja, hogy a saját autójába mennyi olajat szoktak önteni ha meg új autója van megkérdezheti a régi tulajt. Nagy eltérések nincsenek mert a TS motorokba 1,6-2,0-ig 4,5 liter és csak a V6-os motorokba kell több.
Új autó esetén ( Alfáról beszélek ) már én is találkoztam olyan esettel, hogy a motorban lévő olajnivó pálca nem belevaló volt és igy nem a megfelelő szintet mutatta.
A műhelyekben különben tényleg megnézik a mérőpálcával is az olajat akkor is ha tudják mennyi kell bele.
bb182005-06-26 14:09:54 // 6375
utoirat: mint az közismert. :-))
bb182005-06-26 14:09:23 // 6374
egyetértek WICKEY kollégával. az olajcserét nem hogy nem illik hidegen csinálni, hanem kifejezetten üzemmelegen kell elvégezni. igy az olaj ami belemegy az is felmelegszik és 2-3 perc alatt teljesen leér . ha nem akkor ott valami nagy gáz van. amikor futoszalagon csináltunk az olajcserét akkor spec mérőpisztollyal nyomtuk bele de az után is ellenöriztük minden esetben. szélsöséges esetben ha valami spec motor, akkor függ az olaszürötöl is meg olajhütős vagy sem, spec karter, szárazkarteres kenés stb.
Wickey2005-06-26 12:55:53 // 6373
Sau, ezért szokás meleg motorban olajat cserélni.
Másrészről télen sehr wilkommen trükk a radiátoron tárolni az olajat, mielőtt beleöntöd.
Nameg szépen néznénk ki ha egy napig folyna le az olaj a motorban. Ezekszerint ne menj olajcsere után a kocsival, mert kifekszenek a főtengelycsapágyak, mivel 1 nap mire méltóztatik leesni az olaj?? Az olajpumpa is egy hétig nyomja fel a hengerfejbe az olajat indítás után, mi?
Amiben igazad van: ha valaki havonta 2-3 olajcserét elvégez 156 1.6TS-en, az fejből fogja tudni mennyi olaj kell bele, és annyit borít bele, de akkor is örülnék személy szerint, ha gépátadás előtt leellenőrizné a nívópálcán is a szintet.
Saughassy2005-06-26 12:08:27 // 6372
Nem mintha vedeni kellene a szervizeket, de teljesen igazuk van a nivopalca bizonytalansagat illetoen. Ahhoz hogy teljesen leulepedjen az olaj es valos szintet merjen, nem orak, hanem egy nap kell. Szamit a viszkozitas, a kulso homerseklet, a motor homerseklete. Honnan tudnak, hogy mikor fog lefolyni az osszes. Raadasul motorkonstrukcionkent valtozhat az ulepedes ideje. De mivel nem az elsot toltik fel, nyilvan tudjak mennyi kell bele nivo nelkul. Egy dolog ami nem valtozik, es az maga a motor. Logikus, hogy ahhoz igazodnak.
bb182005-06-25 20:15:25 // 6371
a másik meg hogy láttam már marhaságokat az irásban, meg olyat is hogy nem is irtak feltöltési adatot hanem hogy figyeld a gyári jelet.
Wickey2005-06-25 20:13:05 // 6370
Véleményem szerint is ez a helyes.
Nehogymár egy katalógus adat döntse el mennyi kell a motorba... azt a pálca jobban kéne hogy tudja. :-)
bb182005-06-25 19:44:00 // 6369
ezt hogy nem érnek rá nem tudom elfogadni. akármekkora a ,, pörgés ,, mindig megnézem a nivot beinditás után is mert az a biztos. ha meg nem tudom a mennyiséget akkor pl 3 l-el kezdek és majd kiderül a pálcából.
"Márkaidegen" helyen is előkeresik a katalógust és az alapján öntik fel a szükséges mennyiséget.
Akármennyi lyuk is van kell egy kis idő amíg az összes lefolyik. Náluk ,eg elég nagy a pörgés, nem érnek rá annyira.
bb182005-06-25 15:59:21 // 6366
ez a csalós dolog érdekes. hogy csinálhat ilyet? osszehuzza magát a szintmérő vagy kinyujtja a lábát ?
Wickey2005-06-25 09:44:40 // 6365
Igaz, néhány mm nem számít, de ha valaki egy nívón levő autóba beleborít egy flakonnal, az már meglepődhet. :-)
Szamosiék meg valszeg csak tudják mibe mennyi olaj kell, beleöntik, és mehet. Aszt' majd beáll a nívó is :-)
Punisher2005-06-25 09:34:48 // 6364
Azért maradjunk abban, hogy nagyot nem lehet hibázni, ha nem szaroznak a nívópálcával, mert attól hogy néhány mm-el a felső nívó fölött van a szint, attól még sehol sem fogja kinyomni az olajat. A szerviz pörgésébe pedig nem fér bele, hogy a nívószinttel precízkedjenek.
Szerintem csak a szöveg szar, hogy a nívópálca csalhat.
Punisher2005-06-25 09:24:36 // 6363
Hogy csalhat? Rövidebb, vagy hosszabb a pálca? Vagy kisebb vagy nagyobb a karter az autón? Vagy domboldalra állnak olajcsrekeor és azért csal?
Vagy csak egyszerűen nincs kedvük megvárni amíg rendesen lefolyik az olaj, amit betöltenek, és nincs kedvük szarakodni azzal, hogy jól belőjék a szintet?
Wickey2005-06-25 09:17:36 // 6362
legrosszabb esetben szétcseszi a szimmeringeket.
Belenyomnak annyit amennyi kell a köny szerint, utána ellenőrzik.
raga2005-06-24 23:51:14 // 6359
Nekem Szamosiék mondták, hogy olajcserénél nem nézik a nívót az csalhat, hanem beleöntenek annyit amennyi a motorba kell, ez nálam is a felső szint felett volt!?
András bácsi2005-06-24 21:51:03 // 6358
Occsóért újítottam egy másik váltót, nincs időm szétkapni a szerkezetet. Eláll az alkatrésznek. Szerintem ha javítanám sem jönnék ki olcsóbban, szerintem egy új kerék van annyi, mint a váltó volt. :-)
Paco2005-06-24 21:40:30 // 6357
Mivel az egyik oldal szilánkokra tört, a másik pedig csak darabokra meg sem próbáltam leszedni (főleg mert úgy gondoltam, hogy hegesztett....) A jelenlegin meg nem kerestem még a csavarokat. Így elhiszem neked látatlanban is :)
bb182005-06-24 21:40:11 // 6356
az a baj hogy teljesen szét kell dobni a váltot és nem is olcso sem a ház sem a difi. lehet hogy a ház hegeszthető és ha nagy szerencséd van akkor lehet elég a tengely meg a bolygokerék csere.
András bácsi2005-06-24 21:31:16 // 6355
Minden esetre a legrosszabbkor jött. Marha meleg van a jó kis lapos tetős műhelyben, természetesen az a szerszám, ami kéne kölcsönadva, kutya kiborítja a csavarokat, és sietni is kéne vele. Meg rendesen megcsinálni. Na mindegy, a motor, váltó, kormánymű, első futómű már kiugrott, és - lekopogom - eddig mindin szétjött, nem volt beleszakadt csavar.
bb182005-06-24 21:25:32 // 6354
sajna láttam már néhányat : ))
András bácsi2005-06-24 21:19:54 // 6353
Valószínű hiányoztam a suliból, amikor a difit tanították, de igazad van. :-)
András bácsi2005-06-24 21:18:56 // 6352
Majdnem, fateré. Egyébként is esdékes volt a felújítás, csak előbbre jött egy kicsit. Plusz egy másik váltó.
András bácsi2005-06-24 21:17:03 // 6351
Paco, most megkérdőjelezem, hogy bontottál 155-öst. A hátsó sárvédőt fogja két csavar a c-oszlop műanyag íve alatt, három az ajtó hátsó élénél, egy a lökös oldalfala alatt, és ha jól emlékszem három a csomagtartóból. A illesztéséknél csak ki van kenve tömítőanyaggal. Kérésre fényképet küldök... :-)))
bb182005-06-24 21:08:02 // 6350
nagy gond nincs belöle, de figyeld a szintet mert az olajszint különbözö hibák miatt akár nöhet is !!!
bb182005-06-24 21:06:20 // 6349
bocsi de ez bolygokerék és valszeg a tengelye tört el. amugy részvétem.
Sasi2005-06-24 20:02:55 // 6346
Hali! Most egy olajos kérdésem volna. Mikor megvettem a 156-ost, észrevettem, hogy vagy 2 decivel túl volt töltve az olaj. Ha az elôzô tulaj betartotta az olajcsereciklust, és feltételezve, hogy az utolsó töltéskor lett túltöltve, akkor kb 7 ezer km-t ment több olajjal. Nyugtassatok meg, hogy azért ez a figyelmetlenség nem nullázta le a motort, bár gondolom nem használ neki. :-(
Sasi
Gabriel2005-06-24 19:52:23 // 6345
Ez tényleg gáz...
Gabriel2005-06-24 19:51:39 // 6344
Naon köszi a szerelési leírást hálás vók...
1x Szamosiék muatattak egy olyat ahol a váltó oldalán kikandikált egy ~10cm hosszú darabka vas. Fényképen láttam egy 156-ból való. A tulajcsak azt vette észre, hogy egy kicsit csöpög olaj, de egy időután megállt mivel a lyuk alá ért a szint. Bevászorgott vele hozzájuk ahol tájékoztatták az állapotról ....