Tagok >> berobbantam >> Blog
Meg jött a multkoriban sikeresen eltört vízérzékelőm.Egyúttal berendeltem a hosszbordás szíly szettet is a lassan esedékes cseréhez.Az érzékelőt ma be is szereltem,mivel belefért a napirendbe.
Sikeresen fogtam egy rókát hajnalba.Hála az üvegszálas toldatnak Alfi elég jól megúszta a csókot.A bal oldali ködlámpa keret tört csak.Mivel épp fehérvárra mentem aznap adta magát,hogy hazafelé beugrok az érdi bontóba.Vettem is egyet.Ha már ott voltam lett egy ablakemelő kapcsoló is.A sofőr ülésböl nem tudtam lehúzni a mögöttem lévő ablakot,csak fel.Valamint pótoltam a kuplungpedál visszanyomó rugót is.Haza érve be is szereltem mindent.Az ablak tuti lett.Igaz eztán se fogom használni😀Sose húzom le az ablakokat.A kuplung pedig meglepő módon sokkal könnyebb lett.Tényleg rásegít a rugó nem keveset.
Megint begurult 10 k a kocsiba.Erhardtol érkezett a szokásos szervíz csomag.Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő.Rá fért már mindenre a csere.A gázolajszűrő alján lévő vízérzékelőt sikeresen eltörtem.Nem tudom ez a hidegnek a 13 évnek vagy a balfaszságomnak köszönhető,de elreccsent.Majd pótolom.Az ablaktörlővel is volt egy idegesítő probléma.Szakaszos üzemben nem tudtam állítani a törlés sebességét.Mindegy hova tekertem a kapcsolót,csak a leg lassab fokozatban volt hajlandó működni.Némi kutakodás után arra jutottam,hogy a bajuszkapcsolóval lesz a gond.Adtam egy esélyt a javításnak.Leszedtem a kormányt és a kormányoszlop burkolatot is.Valamint a légzsák átvezetőt,bár ez abszolút maradhatott volna mint utóbb kiderült.Igazábol a kormányt is feleslegesen vettem le.A bajuszkapcsolót a helyén javítottam,nem kellett levenni.A karban van a tekerős kapcsoló.Ennek az egyik vezetéke tört le.Forrasztottam rá másik kettőt,és a karon kívül toldottam a régihez.A toldást is leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Vissza minden a helyére és mükszik rendesen.A kapcsolót elég vicces kivarázsolni a helyéröl.Ki lehet húzni egy műanyag hüvellyel együtt a karbol.Viszont ebbe a hüvelybe két fül tartja egymással szemben.Na evvel eljátszottam egy darabig.A tekerőt három köröm fogja szintén ehez a hüvelyhez.Na ebböl egyet sikeresen kitörtem.Viszont összerakva elég stabilan áll a helyén így is.Azt hiszem majd veszek egy bontott darabot és ha jobb idő lesz majd lecserélem.Addig marad így.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568839-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568804-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519569871-10503-blog.jpg
Régóta idegesített a kuplungpedál nyüszögése.Hallható hangja nem volt,de éreztem lábbal benyomáskor hogy valami gumi pattog a fémen.A hétvégén ráértem így kibányásztam.Meglepődve láttam,hogy a pedál tengelynek dupla tűgörgős csapágyazása van.Ez biztos nem akad.Megkentem szilikon zsírral a pedál oldalát,a munkahenger. Szárán lévő fejet és magát a szárat is.Sokat javult.A pattogás megszünt és ami még meglepőbb a kuplung is sokkal puhább lett.Elsőre majd kirugtam a tűzfalat.A pedálon lévő rugónak nálam hült helye.Így van mióta megvettem.Ha találok emberi áron bontóba akkor pótolom,de vagyonokat tuti nem adok érte.Akkor marad így.Eddig is így volt és semmi baja.
Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg
Régóta szemezgettem már vele.Ami visszatartott,hogy nem volt kedvem kábelezni.Be kellett volna kötni az ajtók nyitásérzékelőjéhez,meg 12 voltot is kellett volna vinni az ajtókba.Ráadásul nem egy e-bay-es kütyübe belefutottam már amit autóba hirdettek 12 voltosnak,de 5.5 V kellett neki.Most viszont szembe jött velem a tuti.3 db AAA-s elemmel működik,és hall szenzoros.Nem kell a nyitásérzékelő csak egy mágnest kell felragasztani a küszöbre.Elvileg a kárpitra kellet volna tenni kétoldalúval,de ez a megoldás nem nagyon tetszett.Ráadásul a mágnest se lett volna hova feltenni.Az ajtókárpitokat viszont gondolkodás nélkül szétvágtam alulrol.A kütyüt felragasztottam egy l alakú lemezre,amit két csavarral rögzítettem a kárpithoz.Így nem látszik abszolút,csak ha valaki aláfekszik a nyitott ajtónak.Az elemcsere is megoldott íly módon.És a pici mágnes se látszik,csak ha nyitva az ajtó.Ha már lúd legyen kövér.Mind a négy ajtóba rendeltem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226260-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226284-10503-blog.jpg
Már egy ideje megérkezett a két hátsó toronyszilent,valamint előre a két gumi fékcső.Csak ihletet gyüjtöttem a cseréhez,és vártam hogy legyen pár szabad napom.Azt már rég megtanultam,hogy autót szerelni csak úgy szabad,ha az embernek nincs kicentizve az ideje.Olyankor minden flottul megy.Szerszám nem sok kellet.Pár dugókulcs,imbuszkulcs,fél kilos kockakalapács és legalább három különböző méretű hidegvágó.Előbbiek nem baj ha minőségi darabok.Ha már szétszedtem kicseréltem a hátsó rugókat is az újakra.A régieknek sincs semmi baja,de ha már meg van.Ahol fém találkozik gumival mindenütt kapott bőven szilikon zsírt.Délre meg is lett a hátulja.Délután kicseréltem a két fékcsövet,meg ha már fel volt emelve az olajat is lecseréltem.Ez is aktuális volt már.Bónuszként felöntöttem szélvédő mosóval.Ujabb 10 k kilóméterre felkészítve.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514225552-10503-blog.jpg
Volt egy apróság ami egy ideje ujra és ujra bosszantott.Mikor fejegységet cseréltem a kihangosító mikrofonját nem épp a leg jobb helyre tettem.Ha lehajtottam a napellenzőt beleakadt és elállította.Ma volt némi szabadidőm és új helyet kerestem neki.Lejjebb került az a oszlopon és másképp oldottam meg a felfogatását is.Ehez meg kellett furni az a oszlop takarót,de nekem nem hat gányolásként.És ami lényeg nincs utba a napellenzőnek és beszálláskor sem lögdösöm el.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1511193637-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1511193660-10503-blog.jpg
Csak szúrta a szemem,hogy a lökös nem áll szépen.A sors iróniája,hogy a sértetlen oldalon állt csúnyábban.Alul is zavart a hupli ami a dobbetéttöl a kipufogóig volt benne.Legalább 3-4 centit le volt hasasodva.Ezt megmelegítettem óvatosan hőlégfújóval.Egy deszkára tettem rongyot,és emelővel felbakoltam éjszakára.Így hűlt ki,és egyenes is maradt.Már csak a kerékívnél lévő hézaggal kellet kezdeni valamit.A lökösnek itt elég széles pereme van,ráadásul ennek is a belsó felén van a felfogató csavar.Kivettem mindkét oldalon ezt az egy csavart.20-as laposvasbol vágtam egy 10 centis darabot.Belefurtam a csavarhelyet,de féloldalasra,hogy a látható illesztést huzza oda a sárvédőhöz.Visszacsavaroztam,és jó lett az illesztés.Így már jó,nem szurja a szemem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325049-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325077-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325019-10503-blog.jpg
Megtörték az autót.A zebra előtt álltam mimor egy öreg elvitte a hátulját.Lökhárító kuka és ajobb hátsó sárvédő elég rendesen horpadt.A szokásos hivatalos ügymenet után elkezdtem intézni az autó rendbetételét.Be volt jelentve eg, sráchoz kisebb kozmetikára.Megnézettem vele.Azt mondta sárvédőt ne vegyek egyenlőre.Az 90 százalék hogy menthető.Közben körbetelefonáltam a bontókat lökhárító ügyben.Érden sikerült találni egyet.Nem volt teljesen makulátlan.Volt némi rossz tárolásbol adódó deformáció az alján,de elhoztam.Levittem az autot a lakatoshoz.Nehezen telt az első nap.Aggasztott hogy sikerül neki kikalapálni,mivel a lökbárító illeszkedő pereme is hajlott.Másnap hívtam telón.Azt mondta menjek le nézzem meg az autót.Hát az én szemembe csodát tett vele.Szinkódom nincs,hurrá.Ezt is sikerült neki jól eltalálni.Először ugy volt a lököst telibe fujja a sárvédőbe belejavít.Aztán végül ezt is lefujta a tetőtöl a küszöbig.Nem bánom.Összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.Nem mondom hogy jobb mint az új.De jobb lett mint amire számítottam.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204265-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204306-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204341-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204530-10503-blog.jpg