A fél éves Exide Premiummal nem vagyok elégedett. Mióta megvan, azóta bizonytalan az indulás. 1-2 hét állás után már kérdéses van-e kedve indítani.
Februárban visszavittem, cseréljék ki garanciába, ez nem állapot. Nem cserélték, nem cellazárlatos.
Legalább feltöltötték rendesen, azután 1 hónapig egész jó erőben volt.
Ha vásárláskor rendesen feltöltve adják, sok mérgelődést megúsztam volna.
Mivel keveset használom most a kocsit, ezért beláttam kell egy karbantartó-töltő. Vettem egy CTEK MXS 5.0-t. 23.900Ft
otthoni munka, fél év 1.000 km :(
ennyiért nem rakatom fel a téli gumit
Erős sivító és kerregő hang jött a vezérlés felől.
162e km-nél egyébként is aktuális a vezérlés csere, bár a lánc még nem csörgött.
Vezérlés csere mellett döntöttem.
Febi láncszett került bele DZ-nél.
Vezérlés szett+tömítések+olaj csere+munka: 290.000Ft
Az ijesztő hangok a hidraulikacső elfáradása és az emiatt elvesztett olaj miatt voltak. Csere. Anyag+munkadíj 66.000Ft
A hátsó lökhárítómnak már egy éve nekimentek és eddig halogattam a fényezést. Most azt is megcsináltattam.
km.: 162.203



A jobb oldali ködlámpa foncsora megmattult.
Nem találtam jó állapotú gyári bontottat, utángyártott TYC-t vettem.
Csere közben kiderült, hogy a vezeték is megtört a csatlakozónál, ezért csatlakozót is cseréltem, a vezetéket megtoldottam 10cm-vel, hogy kényelmesebb legyen izzót cserélni.


Vírus miatt otthoni munka. Fél év alatt csak 1000km-t mentünk. A nyári gumiról még a kréta felírat sem kopott le, amit a téli cserekor írt rá a gumis.
A hátsó beázás és szélvédő gumi csere után a csomagtartó felnyitáskor beleért a gumiba. Zsanér állítással ez megoldódott, azonban közben eltört az egyik teleszkóp műanyag vége. Idővel a túlterheléstől a másik is megadta magát. Rendeltem 2 Marellit és pár perc alatt kicseréltem.
Utolsó nyári hétvégén autóztunk egyet. Azonban a tűző napon hiába kapcsoltam be a klímát, csak a kinti forró levegőt fújta.
Egyébként is már 1 éve sípol, ha bekapcsolom; ráadásul 1-2 hónapja égett bakelit szagot érzek, ha megy a fűtés ventilátor.
Mióta nálam van - 4 éve - nem nyúltam a klímához. Nem kellett tölteni és tisztítva se volt. Kicsit utánanézve, a töltés nem nagy ügy, tisztítani meg évente illene.
Szóval kerestem egy környékbeli klímást, akiről jó véleményeket mondanak. Szadán a HTK auto-hoz vittem. Most már én is ajánlom őket. Normális, figyelmes, szakértő szerelők, bármit kérdeztem mindenre korrektül válaszoltak, nem erőltettek rám semmi feleslegest.
Utánanéztek a mennyiségeknek és azt mondták, amit én is olvastam - gáz 460g, olaj 130ml.
Komoly töltőjük van, automatikusan csinál mindent. Leeresztették (csak 60g gáz volt benne, nem csoda a fenti jelenségek), nyomás próba, feltöltés, teszt. Teszt alatt kiderült, hogy a kompresszor nem kapcsolt be, szelep ellenőrzés, csere, újratöltés. Közben a klímatisztítást is megcsinálták MOTIP-al.
km. 161.850
A Varta Silver kerek 4 évet bírt. Keveslem. Amíg jó volt, addig tökéletes volt, -20, +40 fokban is mindig elsőre indított.
Kipróbáljuk az Exide Premiumot,
72Ah bőven elégnek kell lennie, remélem elmegy vele legalább 5-8 évet.
