Meguntam Exide-al szenvedni.
Újra Varta-t vettem. Szokásos Silver 74Ah 750A.
frissítés: Vartával 1 éve semmi probléma.
4000km ezelőtt 162e km-nél volt olajcsere MOTUL 8100 X-CESS 5W-40-re.
Azért váltottam Seleniáról, mert az 6-8e. km után koszolódott. Motult dicsérik, ezért gondoltam kipróbálom. Nekem nem jött be. 1 év, 3500km után felhígult. Már gyújtás ráadásakor is jelzi a kocsi, hogy nem az igazi az olaj, pályán még kisebb fordulaton is magasabb a motorolaj hőmérséklet, tartósan már nyomni sem merem neki.
Kipróbálom Eneos-t, abból is a spécibbet, a Sustina-t. 26.000ft volt a 6 liter.
Az olaj gyors koszolódása, ugyanolyan volt mint a Seleniánál. Szűrőt is váltok, Mann-ról Ufi-ra, hátha ennek is köze van hozzá.
km: 166.550
Frissítés: Eneos 7000km-t bírt, utána kezdett hígulni, addig elégedett voltam vele. Nem koszolódott, szűrő is jó.
Amint 5 fok alá ment a hőmérséklet és fél napot kint állt a kocsi, akku újra lemerült. Kezdte adni a hibakódokat: égő nem világít hiba, ABS hiba, majd be se indult.
Ez az Exide már újonnan se volt jó, de nem cserélték vissza, most másfél éves.
Töltőre tettem egy napra. Egyenlőre újra használható. Kezd megtérülni a Ctek töltő ára...
Évekkel ezelőtt a 'víz mentes motormosás'-sal lemosták az Alfa feliratokat is a szelepfedélről.
Auchan-os ecsetelős javítófestékkel visszavarázsoltam.
Régen tettem már bele STP injektor tisztítót. Elvileg 5000km-ként ajánlják, annál már jóval többet mentem vele az előző beöntés óta.
Úgy vagyok vele, hogy ha használ az jó, ha nem, akkor sem vág földhöz az a 2000 Forint.
166.300km
A kamera tápkábele szépen le van vezetve, azonban lent ki volt vezetve és kívülről a szivargyújtóba tett usb csatlakozóba dugva.
Vettem 12V-5V USB átalakítót és ha már ki kell venni a könyöklőt, akkor a nem használt szivargyújtót is kicseréltem USB csatlakozókra.
A könyöklőt Pityukoma blogja alapján szereltem ki és szét. A szivargyújtó kábelét osztottam meg a csatlakozó után.
Bal első ablak felhúzás után kattant és utána nem moccant. Hallani, hogy motor zúg,
bowden szakadásra tippeltem. Szétszedtem, de mivel a szerkezet egy megbontatlan lemez mögött van, ezért a motor ellenőrzésével kezdtem, amit csak 3 csavar tart erről az oldalról. A motor ricnije (műanyag fogaskerék) tört el, így már nem is bontottam tovább.
Találtam ricnit és mivel nem egyszerű a cseréje, meg is csináltattam ott.
https://ablakemelok.hu/kapcsolat/
Ablak javításhoz bárkinek ajánlom őket. Korrekt, hozzáértő.