Atoska - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-10-20

Hi!

Újabb szép nap és szabadidő hasznos eltöltése.....
Ha esik az eső, használni kell az ablaktörlőt. Ez idáig szerintem evidens :-)
Viszont az nem, hogy az ablaktörlő kapcsolót szakaszoló törlésre állítom, akkor vékony kis fekete füstcsíkot ereget. Beköltöztek az indiánok és sms-t írtak. :-(
Vettem egy használtat. Igaz SW kapcsoló, így a hátsó vezérlés is rajta. De ez nem zavar.

Munkaidő: 1ó

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-10-18

Hi!

Ma elérkezettnek láttam lecserélni a szelepfedelet és a motorborítást.
A szelepfedél eredetileg alumínium , csak a régi, sokat emlegetett szerelő kolléga munkája során az egyik sarkát túlfeszítette és letörte. Volt hegesztve de mindig szivárgott onnan a motorolaj a blokkra. A trafótartó lemezt is cserélni kellett mert az annak is hiányzott a lefogató füle és átmenetileg odaszorították valami lemezdarabbal.

Aksitartót is lecseréltem egy másikra, aminek még jó a leszorító pántja.

Munkaidő kb. 4ó

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-10-14

Hi!

A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D

Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma

-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)

Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb

Munkaidő: egész nap

A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-10-13

Üdvözlet Márkatársak!

Ez a bejegyzést csak érdekességnek és elrettentő példának teszem fel!
Tanulva az autóvásárlás rejtelmeiből, a szakbarbárok munkájából akik "szakember szerelőknek" hívatják magukat és a tulaj tudta vagy tudta nélkül barbárkodnak nem kevés pénzért!
Személy szerint szeretek foglalkozni az autókkal és egyéb gépekkel. Szakmámból adódóan is.
Korábban észrevettem ezt a problémát és most került sor a kijavítására.
A hátsó motortartó bakk konzol két M8-as csavarral van felfogatva a motor bölcsőre.
Ennek az egyik csavarját korábban leszakította a szaki. De "se baj", gondolhatta....(vagyis nagyon szeretném tudni mi járhatott a fejében)...fordított rajta egy keveset és egy 6-os furattal átfúrta és átmenő M6-os csavarral és nagy alátétekkel odafogatta.
Gondolható, hogy a két csavarnak vastagságából adódóan sem egyforma a szakító szilárdsága. Lehetséges, hogy egy erősebb (gumicsikorgatós) elindulásnál le is szakadhatna a motor hátulja.
Javítási idő: 1,5 ó. + (jó magyar szokás szerint) fél óra káromkodás) :-P

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-09-09

Sziasztok!

Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.

Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db

A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km

Köszönöm a figyelmet

>> SzervizAlfa 156 1.6 TS // 2016-07-24

Üdv!

Generátor leszerelés sok időmbe telt, mivel a jobb első futóművet bontani kellett és a motortartó bakokat is. Tisztítások után.Generátort szétforrasztani...csapágyakat ki és beszerelni...visszaforrasztani...összeszerelni. Vissza a motorra. Motorbakok, futómű össze...
Ez az én kényelmes tempómban is kb. 8 órámba telt. Sokat pepecseltem a tisztítgatásokkal.
A levegő hőmérséklet mérő csere egyszerű volt. kb. 3 perc.

csapágyak: SKF 6k
hőmérő+futár: FACET +GLS 4,2k
tisztító és rezsianyagok 1-2k
Munkadíj a legkevesebb, mert megcsinálgatom. :-)