Blog >> vezérlő
Ma hozta a posta, alig vártam, hogy műszakból hazaérjek, és nekieshessek a cserének. Sokkal jobban néz ki az új gombokkal :)
Világít a légzsák lámpa, így nem tudtam elvinni vizsgára
az autót. Controller Faulty. Low Battery.
Az alacsony feszültség hibát ki lehet törölni,
a másikat nem. Tápot kap, mást nagyon nem lehet megállapítani.
Ma este kap még egy aksi töltést, de nem sok reményt fűzök hozzá.
Update: a légzsák vezérlő cseréje megoldotta a problémát. Egyben az is kideült, hogy
a 60625180 számú vezérlő és a 60631206 számú teljesen kompatibilisek.
Hi!
A történet ott kezdődött, hogy rendeltem a fűtésvezérlő egységbe 3 ledes izzót.
Egyedi foglalatos izzók ezek, amik nem a megszokott rizsszemizzó pikk-pakk cserével megoldhatók.
Ha vicces kedvemben lennék akkor azt mondanám, hogy a műtét sikerült csak a beteg halt meg. A lényeg a ledes fényforrásoknál, hogy polaritás függők, magyarán ha egyik beszerelt helyzetben nem világít akkor 180 fok fordítás után már világítaniuk kell.
Betettem hát ezeket....még mielőtt végképp összeraktam volna a közép boxot a csatikat visszatettem,,próba...,a két szélsőt meg is kellett fordítani,,újabb próba... szépen világít...Összeraktam a kocsit készre...este
Reggeli hűvös indulás...na fűtést odatekertem..de sajna akkor vettem észre, hogy szépen világító tekerőgombom csak dísznek van...fűtés nincs..
Minden más funkció (klímakapcs. belső keringetés, ventillátor és ütváló tekerő) működik, bár lassabban talán a megszokottnál.
Átnéztem még pár apróságot (termosztát, kinyit, meleg a fütéscső) mielőtt ráfogtam, hogy a fűtés vezérlő a ledek eltávolítása után sem kelt életre. Aki belekukkantott az tudja: két nyáklap nyomtatott áramkör tele mindennel.
4 nap fűtés nélkül, esőben, párában utazni nem kellemes. Közben kerestem cserealkatrészt.
A mai nap hála sikeres vadászat volt. Nevetségesen olcsón számtalan használt alkatrésszel és kiegészítőkkel együtt beszerelésre került.
Van fűtés!!!! Hurrá! Hmmm..de nem világít!! Beletegyem a ledet? :-D
Alkatrészlista és egyebek amiket kicseréltem ma
-Fűtésvezérlő
-3-mas óracsoport (a középső nekem nem működött)
-középső üza. tank pánt (szétrágta a rozsda és darabokra esett)
-bal hátsó ablakemelő mechanika és tekerő (bowdenszakadt)
-hátsó lámpatest belső borításának pótlása (nem volt)
-kerékcsere box beszerelése (nem kaptam a kocsival)
Tartalékban maradt alkatrészek:
-első lökhárító rácsbetét
-aksi lefogató kengyel
-ködlámpa és tükörállító kapcsolók
-hűtőtartó lemez
-4 injektor
-légtömeg mérő
- egyéb
Munkaidő: egész nap
A költség nem elírás! Privátban elmondom akit érdekel hogy is van ez! ;-)
A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(
A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)
A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......
Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587