Kiiktattuk. Rendesen le lett falazva, természetesen tűzforró motor mellett, hisz úgy jobb a fogása. :) Manky belerakta az átírt EGR táblát az ECU szoftverébe és Shadin mester feltöltötte. Közben sör volt a védőital. Levezetésképpen üzemanyagszűrő és pollenszűrő cserélve lett ... (130.000 km)
Az autó jól húz - bár ez eddig is rendben volt - és nem dob hibakódot. Kis NOx szag sajnos a velejárója, de majd nem járatom egy helyben.
(itt megjegyzem, egy csepp gázolaj nem folyt ki, tehát vagy Shadin ennyire profi, vagy a tankszivattyú nem tartja meg a gázolaj nyomást a szűrőig futó csőben és visszafolyik)
UPDATE: a P0237 hibakód mégse múlt el, 4. fokozat, 3500Giri körül, padlózva túlnyomást ír és letilt ... nyomozás folytatódik ..
Elsőre kínait rendeltem, de csípős savanyú lett, visszakértem az árát (ebay+Paypal) és inkább rendeltem háromszor annyiért a Budavill -től bluetoothost, ami szuper. Kaptam hozzá innen AlfaOBD appot, szinte mindent tud, plusz kellett egy A1 (zöld) adapter a xenon és az ABS miatt is.
Tegnap felkerült két új Bridgestone Potenza előre, nagyon (és ferdén, belül) kopottak voltak a papucsok amikkel vettem a 159-et. Elöl biztonság, de hátul maradtak a 4 éves, elég kopott Pirelli PZero gumik (le vagyok nettósodva :) amiket terveim szerint jövő nyárra cserélek majd le.
Viszont ... a 120km/h fölött jelentkező rezonancia nem múlt el, a felni-súlyokat elnézve a jobb hátsó kerékre gyanakszom. Irány a gumis még nyaralás előtt ...
127.000 km
UPDATE: gumis megnézte, megforgatta, kivett belőle egy bika csavart (szeget?) ami be volt ékelődve a vízelvezető bordába, centrírozta, ugyanígy ha már ott voltam a bal hátsót is és kész! MEGSZŰNT a remegés. A felnik pedig épek.
A délutánt kettesben töltöttem a Blue&Me cuccal .. Frissítés 4.x nemtomhonnét, igazából nincs is jelentősége, először 5.5 -re, majd 5.6 -ra, ez sem ment simán, az 5.5 kicsit felhúzott, mert Error 10 -el eldobálta, de aztán harmadikra asszem felment. Az 5.6 elsőre feltelepült. Na és ekkor jött a zseniális ötletem, hogy a Deutsche Freuleine -t száműzném és cserélem egy British Gal-ra, mert felb.szott így is, hogy nem értettem mit vakkantott a telepítés végén. De nem megy és ez most a kérdés: vajon miért nem települ fel az English Language Pack?
A Blue&Me oldaláról szedtem, próbáltam, úgy is, hogy mind a 4 file rajta van a penen, próbáltam úgy is, hogy csak a 3 amit felsorol a pdf. A vége mindig az lett, hogy "English Language Unavailable" és ilyenkor ugye az egész Blu&Me megy a levesbe, nem tudod használni semmi funkcióját kormányról. Legalább 4x próbáltam, sikertelenül. Végül visszatettem a Deutsch nyelvet, az egyből felment 15-20 mp. Próbáltam ismét angolra, nem jó, így most német van, még ...
A zenéket minden esetre lejátssza, Dire Straits teszt volt reggel melóba jövet B)
Adni kellett a láthatóságnak, így a csomagtérajtóban lévő két P21/5 helyzetjelző izzót kicseréltem és kapott a gép új ablaktörlőket is, hátra bontott gumit szépen méretre vágva, előre pedig egy Valeo Silenció X-Trm szettet.
Vettem eü csomagot, mellényeket, izzószettet is, de jó lenne egy Alfás csomagtér táska ...
Jah és első és hátsó Alfa Romeo embléma is kicserélve!
(tesztelni: AliExpress - SUMKS Wiper Blades for Alfa Romeo Brera 23"&18")
Kellett vennem egy szettet, mert az autóhoz a csomagtér aljában tárolórekeszek illetve egy bontatlan defektjavító kompresszor volt mellékelve. Ebben én annyira nem hiszek, legyen kerék ...
Köszönet az érdi Alfa bontós srácoknak, szinte gyári állapotú szettet kaptam minden habszivaccsal, rögzítéssel és egy hibátlan mankó kereket!
Lőttünk még ajtóbehúzó gumibetéteket és két Alfa Romeo emblémát (a hátsót elb*sztam) ...
... de kell még három kárpit patent.
2009/03 gyártású és 2009/11 forgalomba helyezésű autó 124.200 kilométer futással németországból, Dortmundból jött, elvileg egy nő nevén gurult.
Pappas Autó Alfa szervízben kapott új olajat, szűrőt, vételkor a Fiat márkaszervízben át lett nézetve:
- elöl jobb alsó-hátsó szilent repedt, kis terhelésen koppan
- jobb első lengéscsillapító ~40%
- első (gyári) fékbetétek igen kopottak
- mind a négy gumi (Pirelli PZero Nero) kopott, különösen a jobb első
- jah és hiányoznak sajnos a fránya gyári szőnyegek ...
Ezeken kívül más hibát nem találtunk, a kilométer szinte biztosan valós, többször, több helyen is átnéztük, elvileg januárban németországban átesett egy szervízen (az üzemanyagszűrő háza nagyon tiszta, az ékszíj teljesen újszerű, motortér egészen tiszta), Fehérváron a Fiat Szabó segítőkész szervizesei körbemérték, mindene gyári, semmi nem hiányzik.
Update: vezérlés cserekor a vízpumpán '14 -es dátumot találtunk, a szíjak szépek voltak, márkára gyári Dayco és gyári FPT, a csapágyak is gyárinak (INA) tűntek, ezek alapján valószínűsíthető, hogy 2014 környékén az 5 éves időszakos vezérlés szervíz megtörtént, kilométer állapot még mindig hihető
2.450.000.- Ft volt regadóval, átírással (forgalmi, rendszám, zöldkártya) és egy új D1S xenon jobb előre