262 000KM - ÖNGÓLT RÚGTAM!!!
Történetem egy generátor szíj nyikorgással kezdődött. Hűvösebb, hideg reggeleken - hideg indításnál kb 1 percig nyikorgó hangot adott a szteccs szíj. (kb fél éve)
2021 Jan. első hetére bevolt jelentve a szerelőhöz. Sajnos a vénkqrv@ja úgy gondolta 2020.Dec.30.-án nem vár tovább. Elszakadt! Azaz a fele szíj levált, és ahogy az a magykönvben megvolt írva a foszlányt bekapta a vezérműszíj és ennek hatására átugrott a vezérlés, reccs....
- 2,4 JTDm Motor (alfadepo)
- Gyári vezérlés szett (komplett)
- Klíma kompresszor csapágyazás
- Önindító rendberakás
- Olajak cseréje (2000km után leeresztem, majd kap frisset)
- Hűtőfolyadék csere
- Váltó olaj frissítés (2lit) Q-tronic
- Feszítők, görgők, egyéb sallangok...
Jó kis tanulópénz volt miért ne húzzunk - halasszunk ,egy jelentéktelennek tűnő "csak egy picit nyikorog"
- Befecskendezők bevizsgálása, regenerálása, nyomáskiegyenlítés
- Szívósor takarítás, terelőlapátok kiiktatása.
A gyári felnik már akkor sem tetszettek mikor megvettem az autót, tervben volt a csere de mivel téli kerékként használtam őket így nem volt égető a csere.
Egyik fórumon találtam a Giulietta QV 17" felniket, szép felújított állapotban, egér szürke színben.
Felszerelés közben derült ki, hogy a kerékcsavar nem megy át a Giulietta felnin. 15mm fel lett fúrva és így már jó lett...
Felni= 125.000
Gumi csere és egyéb költség 10.000
254.200
Először történt meg velem, hogy nem sikerült elvégezni 10eKM szervizt.
Túltoltam 2000km vel, :-(
- Olaj - MOTUL 5W-40 8100 X-cess
- Olajszűrő - MANN
- Levegő - Champion
Észre vettem, hogy a generátor szíj elég kopott, több helyen már eltűnt a bordázat és így nem mertem nekivágni a nyaralásnak. Az elvileg egyszerű szerelésből egy kétnapos tortúra lett.... A szíjat csak úgy "lehet" cserélni, ha a komplett elejét lebontják.
Közben kiderült, hogy a hosszbordás szíj feszítőjének felfogató csavarja félre van kapatva és így a feszítő lötyög, korrekció közben beletörték a csavart a tartókonzolba.
Két nap után sikeresen elindultunk Éviára (1100km) majd ott egy szerpentinen felment a vízhőfok 110°c -re, ekkor vettem észre, hogy nem mennek a hűtő ventilátorok. Biztosíték, relé, áramellátás van és mégsem megy!
Menet közben nem volt gond szépen beállt 90°c -re, viszont hazafelé úton az első fizetőkapunál ahol kb 30percet kellett állni ismét ugyrott felfelé a hőfok, így autót folyamatosan le-be indítottam vagy toltuk amíg amúgy is csak lépésenként lehetett haladni.
Ahogy hazaértünk, reggel vittem is a szerelőhöz hogy ez így nem fasza, mivel "rendes voltam velük" így garanciában visszakötötték a festet a hűtőre és láss csodát lett hűtés!
Hálás vagyok az autónak, hogy a 2800km hosszú útról szerencsésen hazahozott...
- 2db hosszbordás szíj
- generátor szíjtárcsa
+ munkadíj !!!!
Rendeltem egy 100W Xenon szettet amit pár hónap várakozás után sikerült beszerelni, ha már nyaralni megyünk és éjszakára terveztem az utat, legalább lássak is.
A rendszerhez, tartozékként adtak egy pót áramkört relével ellátva.
Az eredmény!? kb a reflektor fényerejével bír, viszont nem vakít nem szór messzebbre. kb 2000kb mentem vele autópályán és közúton vegyesen az elmúlt két hétben és még 1x sem villogtak rám, hogy vakítana...
- Eelső fékek cseréje - tárcsa+betét - Bosch
- Első kerékcsapágy csere NTN-SNR
- Klíma töltés (+210gr)
Továbbra sem tudtam megszokni a gyári "bordázott alumínium" belsőt és az automata váltókar konzolt.
A belső elemek kaptak egy szép antracit színt, a váltókonzolt kicsit átszabtam és egyediesítettem egy bőrszoknyával.
(Motip SD9901)
és az eredmény:
240.000KM
- Olajcsere - Motul X-cress
- Olajszűrő
- Levegő
- Pollenszűrő
- Hátsó spirálrugók cseréje
Már több hónapja a polcon várja a sorsát, de a mai napon beépítésre került.
AliExpress-ről vásárolt:
CCD Cam - NightVision - 170' - Waterproof