Mutasd

>> Egyéb2012-03-31

Aggódtam kicsit, mert nem hittem, hogy ilyet lehet újonnan szerezni, de valóban új és az a típus, ami kell.
Az eladó teljesen korrekt volt, a kiszállítás is pontos volt.

>> Szerviz2012-03-13

A januári sikertelen gyújtás probléma feltárás után, végül úgy döntöttem, hogy elviszem Novoth Tiborhoz (Novothauto) az autót. A TC-n több cikket is írt a Technika rovatban és ezek alapján kompetensnek és nagyon szimpatikusnak tűnt.
Megbeszéltük, hogy alapvetően az alapjárati egyenetlenségre kellene fókuszálni. Végül csütörtök este 6-ra vittem hozzá. Mondtam, hogy péntek délelőttig maradhat.
Akkor este még neki is állt. (!) Majd este 10 körül hívott, hogy megcsinálta a diagnosztikát, de ha nem bánom, ő kivenné az injektorokat, hogy próbapadon megmérje a szállítási kapacitásukat és ha szükséges, akkor péntek reggel kitisztítja őket (ultrahang). Miután megbeszéltük, hogy ez anyagilag mivel jár, mondtam neki, hogy csinálja, ha már ott van az autó, valószínűleg ilyet még úgysem követett el vele senki. :)
Másnap délelőtt 11-re mentem érte. Az injektorok szállítási kapacitásában voltak szép különbségek, de a tisztítás után szépen helyreállt a rend.
A műhelyben leültetett maga mellé és a laptopon megmutatta, hogy miket mért, milyen eredmények születtek és ezeket hogyan kell értelmezni. Amiket megvizsgált:
- ECU párhuzamos teszt (az ECUbe bejövő ill. kimenő összes jel vizsgálata), erről egyébként adott is egy kétoldalas listát, ami tartalmazza a határértékeket ill. a mért értéket. Ez mind OK.
- Gyújtás: nagyjából rendben, de érdemes lenne kábelszettet cserélni
- LMM jel. Szőrös a jel, de a fő "csapásvonal" rendben
- Folytószelep poti: teljesen rendben
- Alapjárati szabályzó: rendben, de ez is átesett egy ultrahangos tisztításon
- Kipu gáznyomás: ez alapján látható, hogy némely kipu szelep már nem zár tökéletesen, mert néha túl nagy visszaszívás van.

Az alapjárat sokkal jobb lett, de néha még előfordul egy picike bizonytalanság, ez persze nem jelenti azt, hogy az eredeti probléma szűnt meg, de amit csinált, az segített.

Összességében elmondhatom, hogy nagyon korrekt és segítőkész. A Gyömrői úton van most a műhelye, és mivel onnan fogalmunk nem volt hogy jutunk vissza a KÖKIhez így vissza is vitt autóval a KÖKIhez valamint másnap reggel odajött értem.
Ezen kívül sikeresen nála felejtettem az autó elhozalatakor a forgalmit, amit vasárnap elhozott nekem Bicskéig. Szóval korrekt és szerintem egyáltalán nem drága.
Csak ajánlani tudom.. tervben van, hogy a következő két hónap folyamán isméet meglátogatom, hogy egy motorállapot felmérést is csináljunk, esetleg ABS vizsgálatot.

Ha esetleg valaki menne hozzá: a cím ugyan Gyömrői út 150., de fontos, hogy a 10. kerben, ugyanis nem messze a 18. kerben is van egy Gyömrői út 150. :) (minket a GPS persze a rosszhoz vitt, mert nem írtam neki ir. számot)

>> Szerviz2012-01-04

A decemberi nagyobb szervíz után, bemelegedve alapjáraton néha köhögött, de csak alapjáraton, fordulaton nem volt semmi probléma. A decemberi szervíz során csak a gyertyák lettek cserélve, ami esetleg beleszólhat a jelenségbe. Feltételezve, hogy azok jók a gyújtókábelek vizsgálata történt sajátkezűleg. Sötétben látszott, hogy az 1. és 2. henger kábeleit összfogó gyűjtőről áthúz néha a blokkra (a képen látható a nyoma is). Először ki lettek szedve a gyűjtőből, majd egyenként közelítettem a kábeleket a blokkhoz (egy megfelelően szigetelt kombifogóval). Meglepő módon így egyik sem húzott át. Ezért kivettem mindegyik kábelt és szakadást kerestem. A 2. henger rövidebb kábele hajlítástól függően szakadást mutatott, ezért jobb híján abból a készletből pótoltam, ami 5 éve kijött belőle, az nem volt szakadt. Valamivel jobbnak tűnt a helyzet, de még mindig köhögött néha, valamint az áthúzás is megvolt párszor.
Egyelőre így maradt, és mivel a kábelszett nem olcsó mulatság, így amellett döntöttem, hogy elviszem inkább szakihoz, aki egyértelműen megmondja, hogy mi okozhatja a problémát.

>> Szerviz2012-01-04

A szellőztető venti kb. másfél hónapja kontakthibásnak tűnt, mivel néha nem akart elindulni, de a venti környékén lévő kábeleket igazgatva elindult. Így hát elkezdtem kibontani az ott lévő kábeleket a szigetelőszalagból, de nem láttam semmi érdekeset. Egy kábel tűnt gyanús színűnek, ami a venti vezérlőben lévő csatiba megy. Lehúztam a csatit.. volt baja. Össze volt olvadva, a test (!) csati megégve..
Szerencsére nemrég Marklartól hoztam egy zsák tyúkbelet meg csatikat így volt is otthon ugyanolyan csati, ami hibátlan. A csatiból a sarukat kiszedtük és levágtuk, helyükre pedig guberáltunk a zsákból jó állapotú sarukat.
Kivettem a szabályzó egységet is és szomorúan tapasztaltam, hogy a test csatlakozója laza (ami a nyák-ba volt forrasztva). Szerencsére az egység könnyen szétszdhető, így a nyák másik oldalán meg tudtuk erősíteni a forrasztást.
Aztán össze is lett rakva, frankó.
Csakhogy, volt még egy dolog, ami nem hagyott nyugodni, mégpedig, hogy a műszerfal háttérvilágítását megránjta az index ill. a venti is, viszont a ventit megrántja az index. Viszont a venti testje és az index testje messze nem közös. A háttérvilágításé és a ventié viszont igen. Azt előző nap sikerült kideríteni, h a gyújtáskapcsolóba érkező pozitív ingadozik indexeléskor valamint a venti is azt rántja le.
A jelenség a venti csatlakozó rendberakása után is megmaradt.
Valamikor 2009-ben volt egy kalandom olaszból hazafele, amikoris elkezdett füstölni a lábamnál valami. Ez egy szakszerű kábelsodrás miatt volt. Este eszembe ötlött, hogy ami akkor elkezdett füstölni, az két piros kábel összesodrása volt, amelyből az egyik a venti pozitívját adta. A vonatkozó kapcsolási rajzokat ekkor már majdnem fejből tudtam, de azért mégegyszer megvizslattam a ventihez kötödő kapcsolási rajzot. Nem meglepő módon aszerint a venti teljesen máshonnan kapja a pozitívot, nevezetesen "közvetlenül" az akksiról, egy 50A-s és egy 30A-s (motortérben levő relédobozban található) biztosítékon keresztül.
Emlékeztem én, hogy ott volt egy biztosíték annó, de ki lett szedve. Most azt gondoltam, biztos szakadás volt a pozitívon és így hidalták át. A vicc az az, hogy az eredeti pozitívra volt rákötve a bal oldalról áthúzott kábel. Szóval az eredeti kábel ott volt, így nem volt más dolgom, mint az 50A--s bizti kivétele után szakadást mérni a venti és a 30A bizti hely között. Nem volt szakadás.. Így bekerült a helyére a 30A-s biztosíték, az áthúzott pozitívot lecsaptuk az eredetiről és láss csodát megy a venti és nem ránt meg semmit.. Arra tudok tippelni, h vmelyik előző tulajnál kiment a 30A-s bitzosíték és fingja nem volt róla, h hol van, ezért megoldották okosan, vagyis onnan vették a ventinek a tápot ahonnan a legtöbb belső fogyasztó is.. mindezt bármiféle biztosíték nélkül.
A venti kipipálva. Jöhetett a másik probléma, az index.
Nem tudom, h ki volt az az aranykezű szaki, aki beszerelte a riasztót és az immot, de ónba kéne önteni a kezét, hogy egy életre megjegyezze, hogy az 1-es, 1,5-es pozitívról nem osztunk le tápot úgy, hogy csak összesodorjuk a kábeleket, de nem forrasztjuk. Rohadna meg az ilyen.. Ilyen kötésekkel volt tele a kormány alatti rész, és ezek közül nem kevés össze volt már égve. Szerencse, h nem gyulladt ki semmi, hogy rohadjon meg ismét..

>> Szerviz2011-12-29

A kuplung munkahenger miatt le kellett venni a szívóág egy részét, így ki lett cserélve a légszűrő is.

>> Szerviz2011-12-29

Miután az előbbi blogbejegyzésekben olvasható szervízelés után hazakerült az attó, majd állt kb. még egy hetet, sikerült megint meglepnie. Reggel beülök, gyújtás, kuplung be, indít, bal láb le a kuplung pedálról, pedál bent marad.. hát ilyen nincs vazze..
Munkahanger elfosta magát..
Biztos, ami biztos kicseréltük a főhengert is..
Egyébként bámulatos, hogy a munkahengert mekkora szopás visszarakni (pedig azt gondoltuk könnyebbnek), mivel felette mennek el a klímacsövek..
Most egy darabig befejezhetné a hisztitzést.. :)

>> Szerviz2011-12-16

Az előző ill. a mostani télen is befagyott már, így cserélve lett ez is.

>> Szerviz2011-12-16

A jobb oldali "összekötő" féltengely csapágya cserélve lett.

>> Szerviz2011-12-16

Mivel két hetet tölthetett a szerelőnél, így ezt a nem egyszerű műveletet is rájuk bíztam. Elmondásuk szerint gondoltak közben rám párszor.. :)

>> Szerviz2011-12-16

A kormánymű porvédők ill. a külső összekötők is cserélve lettek.