- főkép
>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-28

A légszűrőháznak már jó ideje egy füle sem ép (utolsó kép). Kettő letört egy pedig eltört. Bontottat egyrészt nem sikerült szerezni, másrészt le is tettem róla, mert annak az anyaga is valószínűleg már túl rideg és a rázkódástól széttörne hamarosan. Ezért magunk javítottuk meg.
Légszűrő is cserélve (294e km).

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-26

Főként a blokkra fogatott, a leömlő mögötti vízcső állapota izgatta már jó ideje a fantáziámat. Most elhatároztam, hogy leszedem. Miután a hűtőt már kiszedtem, beigazolódott, hogy nem lesz egyszerű művelet kibányászni.
Levettem a vízpumpáról is a háromágú gumicsövet, de az is kevésnek bizonyult. Próbálkoztam egy darabig, de be kellett lássam, hogy ennél több bontás kell, mert még ha ki is tudom feszesen szedni, visszarakásnál megszívom, mert össze-vissza fogom sérteni a festését. Végül két opció maradt. Vagy a leömlőt szedem le vagy az akksi tálcát. Nem volt nehéz döntés, a leömlőnek a berohadt csavaroknak biztos, hogy nem állok neki. :) Az akksi tálca kivétele után már egész egyszerűen ki lehetett venni, csak el kellett forgatni.
Mivel ez a cső a leömlő mögött van, ezért ez tisztítás és alapozás után kapott hőálló ezüstöt, mert feketét persze nem kaptam. :) Az alapozás elvileg nem kellett volna, a hőálló festék leírása alapján. Követve a festéken lévő instrukciókat, egy óra száradás után ki lett égetve, de a kis tartályos gázfúvóval nem volt egyszerű feltornászni a hőmérsékletét 160C-ra, majd ott tartani egy darabig. :)
Az alsó vízcsövet még én kezeltem és festettem le a legutóbbi vízcső és radiátor cserénél. Jól bírta rajta a festék, de sajna 1-2 helyen kidörzsölte az ott lévő szervócső védőburkolata és ott elkezdett rozsdásodni, ezért ez is le lett tisztítva majd le lett festve.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-24

Sokat gondolkodtam, hogy ha már szétdöntöm a hűtést, akkor cseréljem a radiátort is, biztos, ami biztos, de mivel még csak 4 éves és kiszerelve, úgy tűnik, hogy rendben van csak a felső és az alsó konzolok korrodáltak, valamint a lamellák között volt koszos, ezért maradt. Kapott egy slagos öblítést.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-08-24

Mivel novemberben két éves lenne már a hűtőfolyadék valamint volt pár dolog, amit meg szerettem volna csinálni, ezért a szabi alatt nekiestem szétbontani a hűtést. :)
Kiegyenlítő tartály tisztítás és megkapta a Paraflu 11 mixet.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-07-21

Egy ideje utas térdzúzóvá vált a kesztyűtartó ajtó, mivel bizonyos úthibáknál kinyílt az utas legnagyobb örömére. Legalábbis gondolom, mivel néha könnyet csalt a szemükbe. :)
A rögzítőpöckök már vásárláskor sem voltak százasok. Ebből az egyiket anno egy csavar betekerésével orvosoltuk, de az még így is elég esetlegesen talált be a helyére, így gyakorlatilag mindig csak egy pöcök tartotta a helyén (1. és 2. kép)
Emlékeztem, hogy valamikor bugáztam már Marklartól ilyen ajtót. Kis keresgélés után meg is találtam. Ennek viszont az volt a bibije, hogy a hátsó támasztó fülekből (amiken nyitott állapotban támaszkodik) az egyik már hiányzott. Ezt orvosoltuk egy kis saválló lemezzel és szegeccsel.
Mostmár a helyén marad szépen, de nekem úgy tűnik, hogy továbbra is csak egy pöcök tartja zárt állapotban, mégpedig azért, mert sajnos a pöcök lukjának a széle van letörve. Erre majd ki kell találni vmit...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-07-20

A tavalyi próbálkozás óta elmaradt a benzinszűrő csere, pedig már jóval több van benne, mint ami elő van írva.
Nekiláttam hát újra. A szűrő ugyanolyan, mint tavaly, tehát hosszabb ill. nagyobb átmérőjű, mint ami benne van, de próba alapján el kell férnie.
A visszaszerelés során ugyanaz a szopás. A bemenő oldalon enged, hiába húzom meg rendesen, pedig lecseréltem a rézgyűrűket újra. Fater tanácsára a bemenő oldalra alumínium tömítőgyűrűket tettem. Láss csodát egyből nem enged. :)
A szűrő felett az autó alján volt pár (egyelőre csak) felületi rozsdafolt, ezeket is lekezeltem (felcsiszolás, higítós tisztítás, rozsdamaró, tisztítás, cink spray, két réteg rücsi)

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-05-18

Még tavaly sikerült kideríteni, hogy a jobb első ablak működési problémáját az utólag beépített riasztó okozza, merthogy a riasztó beriasztáskor felhúzza az ablakot és így mindkét elektromos ablak normál vezérlése a is egy külön elektronikán keresztül történik és ebben az elektronikában valami elfáradt. Mivel nem gyári a cucc, valamint a jobbos ablakot nem lehetett felhúzni csak lefele működött, ezért inkább szerettem volna a gyári vezérlést visszaállítani.
A jobbos ablakot gyorsan sikerült is megoldani. Ha már ez megvan, akkor gondoltam állítsuk vissza a balos ablakot is, mert

1. ennél könnyen lehet, hogy nemsokára ez is problémás lesz

2. a riasztónak köszönhetően olyan kábelrengeteg van a kormány alatti burkolat alatt,
amit szerettem volna redukálni.

Szerencsére a balos ablakot is sikerült visszaalakítani viszonylag könnyen.
Eztán a még 1-2 forrasztást szétszedtünk, hogy a szigszalag helyett zsugorcsövet tegyünk rá. Ez meg is volt, gyorsan próba, hogy működik-e minden. Indításgátló nem old.. hmm.. riasztó működik, beriaszt, kp zárakat zárja, nyitni is lehet.
Keresgéltünk-keresgéltünk mígnem találtunk egy szabad kábelvéget, amin látszott, hogy a forrasztásnál eltörött. No, már "csak" azt kell kitalálni, hogy honnan tört ki. :) Na, ezzel együtt vagy egy órát szívtunk, mire a riasztó nem túl informatív leírásából sikerült megtalálni, hogy a riasztó egyik modulcsatlakozájából tört ki a kábel.
Ezt orvosoltuk, és végre sikerült értelmesebben elrendezni a kábeldzsungelt. :)
Az utolsó képen látható a fejfájást okozó modul és a hozzátartozó "minőségi" kötések ill. megcsapolási helyek. Kábelek színhelyességére természetesen sok hangsúlyt nem fektetett a "szaki". :)

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-03-13

A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:

"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."


Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:

"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "

Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)

Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.

Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-03-03

Tisztogatás közben, levéve a gyertyafedelet, nem szép látvány fogadott. A nem egészen egy éve cserélt kábelszett gyakorlatilag minden kábele meg van barnulva ott, ahol valamilyen módon hozzáér a szelep- vagy a gyertyafedélhez. Úgy tűnik áthúznak a kábelek.
Megnéztem a gyertyákat (Bosch Super 4), gyakorlatilag mindnél a négy pólusból 2 galambszürke, a másik kettő meg feketés-barnás.
Inkább a gyertyára tippelnék, bár ugyanilyen típussal elmentem már több, mint 90e km-t ilyen jellegű gond nélkül.
Ha valakinek egyébként van ilyen tapasztalata, szívesen fogadom a tanácsot. :)

Update: emellett a fogyasztás is megnőtt, az átlag 8,5-ről 9,5-re, ami esélyes, hogy ennek a problémának a számlájára írható.

>> AutóápolásAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-03-03

A hétvégi szép időt kihasználva végre rászántam magam, hogy a viseltes toronymerevítőt rendberakjam valamint megtisztogassam kicsit az utóbbi időben elhanyagolt motorteret.