Sikerult Alexandro cartarstol beszerezni egy mukodo oraval rendelkezo kodlampa kapcsolo panelt, plusz egy belso vilagitas szabalyozo dobozt, hetvegen beszerelem, remelem ezzel megoldodik a belso vilagitas es az ora probelmam. :)
Koltsegeim: 8000 Ft
UPDATE: - beszereltem a vilagitas boxot, problema nem oldodott meg, de lecarom :D Manualisan fel tudom kapcsolni barmikor szoval akkor ez igy marad :)
UPDATE 2.: - sikerult beuzemelni a digitalis orat, hianyzott mar :)
Na ha már ki lett cserélve a hátsó féknyereg, megnézte szerelő, hogy milyen a kézifék bowden, sajnos mindkettő cserés. :(
Költségeim:
Kézifék bowdenek (2db hátsó, Trw) 18000 Ft
Szerelő: 5000 Ft
Németh Mihály, Dunakeszi
Nos mivel bizalmat szavaztunk Alfikanak, igy be is szereztem par alkatreszt aminek surgosseget ereztem...
Ha mar a bal hatso feknyereg zsir uj lett, akkor mar iden kapjon egy zsir uj jobb hatsot is. A felso motortarto bakomban a gumi olyan lett a hidegben, mint hasonlo hofokon a ferfiak nemes szerve... :D Osszezsugorodott es elerett a gumi, ezert a felso bakot is beszereztem. Kap egy uj olajleereszto csavart is alatettel, mivel sajnos a jelenlegi verzio engedi az olajat egy nagyon picit.... Egy szep nagy fekvo zsernyakon amikor atbillentem kb gyok ketto sebesseggel sajnos egy also vedo burkolat lemez megadta magat amit szeretnek vissza rakatni majd amikor ezen alkatreszek is beszerelesre kerulnek.
Koltsegeim: Hatso felujitott feknyereg (DRI) 22000 Ft
Felso motortarto bak (Metalcaucho) 5000 Ft
Olajleereszto csavar es alatet (Mapco) 1500 Ft
Szerviz dija: 15000 Ft (Nemeth Mihaly, Dunakeszi)
Update: - az olajleereszto csavaromat ugyan tudta fixalni a szerelo, hogy ne csepegjen, de utol erte a deknit a TS dekni hiba, mar nem lehet nagyobb menetet vagni bele, igy cserelni kell az egesz deknit csavarostol, szerencsere van egy jo menetes deknim , kovetekezo olajcserevel ez is cseres dolog lesz.
Sikerult slimer Cartarstol egy szep allapotu OZ 15"-os felni szettet szerezni, ami tokeletesen megfelel teli felni garnituranak, igy vegre le lehet cserelni azokat a nem eppen ravalo lemezfelniket amik most fent vannak a kocsin.
Centírozás+szerelés: 10000 Ft
Gumisember, Göd
Hosszasan tanakodtam mi tévő legyek Alfival, elkezdtem lehetséges utód után nézni. Pár ígéretesnek tűnő autó (persze alfa) tulajdonosával beszéltem, de valahogy mindegyiknél volt valmi sumák vagy tanakodás, egyik sem győzött meg igazán, ráadásul elfogott egy szívbe markoló érzés amikor arra gondoltam Alfika nem fogja vidáman, mosolyogva várni mikor falhatjuk együtt újra a kilométereket... mondom ez így nem állapot. Végül barátnőm keze és lelke is benne volt a döntésben az enyémen kívül így végképp arra jutottam, hogy Alfika még élvezze az utazást amíg lehet nálam, és a blogomban szereplő tételeket mind cserélem, plusz még veszek bele egy szép bőr belsőt is, meg kap jó téli felniket is.
Szóval nem volt szívem elengedni, tudom, hogy kezd korosodni a maga 23 évével, de azért néha ha kedve támad száguldani gazdival együtt, akkor azért még a négy karikás és társai bizony csak a remekül rajzolt hátsójában gyönyörködhetnek. Magasra tette a mércét, ezért benzines alfából már nem vennék 150 lóerő alattit, amiket meg nézegettem mind gyengébbek lettek volna nála.
Bocs ha hosszúra és érzelem dúsra sikeredett... :)
A hidegebb idő megjöttével furcsa hangokat lehetett hallani Alfi motorteréből, így aztán foglaltam időpontot Németh Mihály alfa doktornál, és a mai napon el is vittem megnézetni mi a szösz lehet a baja.
Elsőre a klímakompresszorra gyanakodtam és el is találtam, mert kiderült, hogy a kompresszor csapágya, valamint a felső feszítő görgő adja meg magát szépen...
Mit volt mit tenni szerelőm lerendelt egy klíma nélküli verziós rövidebb ékszíjat, amit fel is tettek segédjével, ezzel szépen "kikötötték" a rendszerből a klímát... :)
Plusz korábban lebeszéltem velük, hogy a hátsó fékbetétek és tárcsák cseréje is essen meg akkor a mai napon, így szép új hátsó fékkel várhatja Alfika az új évet.
Költségek:
Ékszíj (Gates) 7000 Ft
Féktárcsák+betétek (Textar) 20000 Ft
Munkadíj 13000 Ft
Km állás: 166000
Ma végre sikerült megejteni az olajcserét is, erre az évre ez is letudva. :)
Ha már olajcsere, akkor a váltóban is esedékes volt a frissités, plusz még kapott egy üzemanyag szűrőt is újat a járgány. A nivó pálcám gumi gyűrűjét is elérte a vég, cseréltük gyárira, élt 22 évet... :)
Költségeim:
-Motul 8100 X-power 10w60 5L 15000 Ft
-Fuchs Titan 75w80 váltó olaj 2 L 6000 Ft
-Olajszűrő Gyári ricambi 2500 Ft
-Üzemanyag szűrő UFI 3000 Ft
-Nivó pálca gumi gyűrű FCA 1000 Ft
-Munkadij 8000 Ft
Összesen: 35500 Ft
Km állás: 162850, következő csere 173000-nél :)
-Bal hátsó féknyereg csere (Delco Remy) 30000 Ft
-Jobb hátsó kerékcsapágy csere (Starline) 15000 Ft
-Olajcsere+szűrő (Motul 8100 X-power 10w60, gyári szűrő) 30000 Ft
-Fékfolyadek csere (Tutela) 4000 Ft
-Üzemanyag szűrő csere (UFI) 3000 Ft
-Központi zár vezérlő csere (Exad) 5000 Ft
-Hátsó spirálrugók is cserések (KYB) 30000 Ft
-Új univerzális katalizátor (Novak)+ flexi cső (Bosal) csere+
egyedi leömlőt kap 50000 Ft
-Jobbos lengőkar csere+stab rudak cseréje (Lemfölder+TRW) 35 000 Ft
-Jobb oldali belső+külső féltengely gumiharang csere (Starline) 10000Ft
- Futómű állitás 8000 Ft
-Váltó olaj csere (Fuchs Titan 75w80) 6000 Ft
-Olajnívó pálca gumipersely csere (Gyári FCA) 1000 Ft
Sziasztok! Végül is öröm is meg nem is amit irni fogok.
A sztori úgy kezdődött, hogy elmentünk az asszonnyal egy szép hétvégi napon gondolván nézzük meg a közeli nógrádi várat. Nos sajnos az utak állapota igen sz@r arrafelé :(
Már majdnem beértünk Nógrádra mikor is az utolsó kanyarból kifele jövet elkaptam egy irgalmatlan nagy kátyút aminek következtében a felnim pereme köszönte szépen és elhajlott valamint a gumi is elengedte a levegőt.... :(
Nos pótkerék fel, haza araszolás... ránézésre semmi komoly a hatalmas koppanás ellenére sem...
Következő napokban, felnis és gumis keresése, szerencsémre akadt egy ahol elvállaltak. Nos imádkoztam, hogy a gumi ne fossa el magát, de sajnos imáim ezúttal nem találtak meghallgatásra, szál szakadt lett az is... Na akkor webshopok, gumisok hivogatása, sehol nem gyártják már ezt az abroncsot, raktáron sincs :( Nos, akkor nincs mit tenni venni kellett SOS-ben 2 abroncsot, persze jó kis 195/55 méret ami feláras, na az EMAG oldalán meg is rendeltem 2 olasz nevű (Premiorri) de ukrán gumit ... :D Megérkeztek, felrakattam a gumisokkal, centirozás is megvolt csilli-villi.
Már csak a futómű állitás volt hátra, mivel az összetartás nem gyengén elállitódott az ütéstől... tegnap azt is megcsinálták igy már semmi akadálya, hogy mehessünk nyaralni az Asszonnyal :D
Öröm az ürömben, hogy az új lengőkarom sem adta meg magát sem a stab rudam, viszont a féltengely gumiharang nem tudta lekövetni a hirtelen jött nagy ütést és elszakadt.... De szerencse, hogy ennyivel megúszta Alfi, igen kötséges a kátyúba hajtás... Vigyázzatok az utakon! :)
Költségek:
- Felni görgőzés: 5500,-
- 2 db Premiorri gumi 24000,-
-Futómű állitás 8000 Ft
- Gumisok dija, centirozás 5000 Ft
Összesen: 42500 Ft
UPDATE:
-Végül még egy kis apró probléma lett a kátyúból a jobbos külső féltengely gumiharangom is kapott egyet, szépen elszakadt így a következő szerviznél cserés lesz 5000 FT
Sziasztok!
Úgy döntöttem megpróbálom sorokba szedni végtelen örömöm, mivel végre lezárult egyenlőre egy hosszadalmas projekt ami még tavaly indult... :)
Amikor megvettem Alfit 2016. december 31-én, akkor még nem sejtettem milyen meglepetést fog tartalmazni a kipufogó rendszer a kocsi alatt... Nos a középső dob lukas volt több helyen is, aztán a hátsó sport dobnak nevezett valami az csörgött-csattogott, oltári hangos volt, a katalizátor helyett egy kibelezett univerzális Bosal katalizátor maradvány árválkodott... Elkezdődött hát a rendbe tétel...
Először is vásároltam egy piacvezető autóalkatrész áruházban egy ASSO (olasz) gyártmányú utángyártott dobot ami tartalmaz egy katalizátor utáni tompitót, középdobot és egy végdobot króm véggel, piaci ára 75 000 forint, beszereztem mellé egy kedves Cartárstól egy tűrhető állapotú gyári bontott katalizátort is, hogy azért átmenetileg legyen benne valami.
Nos elvittem egy sajnos sufni szakihoz, mint kiderült az autót. Hát valahogy felkinlódtuk a rendszert , lett amilyen lett. Na és elkezdődött a probléma, hogy az autó bizony nem úgy megy ahogy neki kéne, kicsit meg lett fogva...
Ránézésre nem is volt komolyabb probléma...
NA de ezek után elkezdett elől a motornál füstölni az autó de nagyon, hát elvittem egy Alfás és kipufogó szervizeshez, aki megmondta szar a leömlőm és a mögötte lévő tömités...Rendeltem Trencsikéktől egy bontott leömlőt, ami jónak is bizonyult egészen a felrakásig, amikor is kiderült az is repedt... Nos ezt megjavittattam kb 10 ezer forintért, aztán legyártattam egy kipufogó tömitést Fóton egy öreg tömités guruval potom 8 ezerért... Na felment a helyére, jó lett, pöpec meg minden, de az autó csak nem úgy megy, mint a rendszer felrakás előtt....
Nos akkor gondoltam egyet, hogy elmegyek Vácon egy jó kipufogóshoz, Florek Tibihez, megkérdezem mi a bibi, meg csináltatok egy sport dobot hátra kis szolid hangzással nem bömbölőset... Mondta ő is ránézésre az ASSO dobok rendben vannak, lehet a végdob lesz a ludas, mivel abban van fojtás, igy az foghatja legjobban, mondom próbáljuk meg. Csinált egy gyönyörű sport dobot (potom 50 ezerért) szép króm véggel, nagyon szépen szólt, de a kocsi csak nem ment rendesen, bár már egy fokkal jobban, na ezek után megbeszéltük , hogy ha összejön a pénzem rá akkor visszamegyek és meg lesz csinálva rendesen, csak a közép dobot hagyjuk meg....
Nos tegnap végre eljutottam Tibihez újra, beszereztem egy új flexi csövet, egy új univerzális katalizátort a bontott helyére, plusz egy jó kis Bosal tömitést a leömlők találkozásához is. Izgatottam hagytam ott Alfit és nem csalódtam az eredmény csodás lett.... Újabb 50 ezrem bánta, de megérte, végre jó az autóm :)
Ezúttal kaptam egy egyedi leömlő csövet, be lett épitve a flexi cső és a katalizátor, valamint ki lett szedve a régi katalizátor+első hangtompitó kombó és egy szép csővel pótolva... Nos utóbb kiderült a hangtompitó dob volt a ludas, nagyon igénytelenül tuszkolták tele fojtó anyaggal, ami sajnos az autó fulldoklását idézte elő... Miután meg lett csinálva,újra vidám hangon gurgulázik a kis Kékem, minden egyes gázfröccs öröm neki és nekem is :) A kipufogóst maximálisan ajánlani tudom mindenkinek!
Költségeim tételesen:
-Bontott katalizátor+szerelés 20 ezer
-ASSO 3 dobos rendszer+felrakás 80 ezer
-Leömlő+tömités vásárlás, javitás, felszerelés 30 ezer
-Egyedi hátsó dob elkészitése 50 ezer
-Katalizátor, flexi cső, tömités csere+ munkadij 50 ezer
Tehát elmondható, hogy másfél évnyi szenvedés és cca. 230 ezer forint elköltése után végre olyan a rendszer amilyennek kell lennie :)