2007.10.13-án véget ért a nagygenerál 95430 km-t követően. Megtörtént a vezérműszíj csere. Időszerű volt már. Azt tudom ajánlani mindenkinek, hogy ne húzza 95.000 km-ig, mint én, mert elég rizikós már ilyenkor. A fogak szép ívet írtak le már, és a tövüknél repedezettek voltak. Az tutkó, hogy újabb 60.000-70.000 km után újabb csere lesz. A haver cserélt még vezető és feszítőgörgőt, gyertyákat (NGK 100.000-eseket), LMM-et (Bosch), vízpumpát (Marelli), lambdaszondát (Bosch), hátsó lengéscsillapítókat (Copaf). Megcsinálta még a kéziféket is, valamint az olajdekni is meg lett heggesztve.
Ami számomra nagyon meglepő volt az az, hogy nem tapasztaltam a dízeles hangot. Helyette inkább kellemesen duruzsoló zörej jött - zene füleimnek! :-)))) Azért volt meglepi, mert nem gondoltam, hogy ilyen hamar megszűnik; azt hittem, hogy kell pár km, amíg megszokja az LMM-et. Most beindítom, és semmi kerregés! :-))))
Tolok fel néhány képet a régi alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.
2007.07.12-én ki lett cerélve lambdaszonda. Magnetti Marelli ment bele. Remélem, hogy ez beválik. Egy éve volt cserélve benne. Az előző lambda német gyártmány volt, de sajna nem tudom a nevét.
Amikor elromlott a szonda akkor 13-14 liter benzint megevett a kicsike. Leszedtem a csatlakozót, és akkor a középérték 9,2 volt. Kiváncsi vagyok a fogyasztásra most az új lambdával.
Friss info:
Sajnos a lambda kb 2 hónap után megadta magát. A károsanyag kibocsátásom baromira megnőtt; innen és a magas fogyasztásból vettem észre, hogy valami nincs rendjén. Nem örültem, hogy nem vált be. A 2007.10.13-án befejeződött nagygenerálban lecseréltem egy Bosch-ra.