- Típus:156 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:"ezüstemetááál" :D
Ismét elment 10eKm. A szokásostól eltérően most nem én cseréltem az olajat, szűrőket. Grátisz kaptam kipufogó fül hegesztéseket és egy hibakód kiolvasást, amiből sajnos kiderült a VDC hiba oka, nevezetesen a bal hátsó ABS jeladó kuka. A grátiszokért cserébe lett egy kör a "csereautómmal". :) Az ALS-es kör után annyit mondott a szerelősrác, bármikor jöjjek ha baj van az alfával :D :D
A munkát Ecseren Papp Pistiék csinálták.
Sajnos a lendkerék és komplett fék csere után is megmaradt a kasztni rázkódás. Kerepesi Jani egyből a féltengely csillagra gyanakodott, de sajnos idő hiányában nem tudta elvállalni, engem meg nagyon idegesített. Így végül apum szerelőjéhez vittem. Sajnos nem egy hanem mindkét oldali csillag kuka, de csak egy újat tudott szerezni. Friss váltóolaj, új szimeringek és egy új csillag is szinte teljesen eltüntette a rázkódást. Most várjuk a másik csillagot.
Jött egy szabadnap. Nem is tudtam mit csináljak, ja de. A teljesen random,de terhelésre néha jelentkező kasztni rázás miatt nem maradta más tippem,mint a Kerepesi Jani által jelzett haldokló felső lengőkarok megmaradt jobbos és a stabrúd szilentek okozhatják. Így neki álltam a fékkel együtt a jobbos lengőkart lecserélni. Sajnos meglátszik,hogy honnan jött a kocsi, minden csavar szépen berohadva. Végül happy end, minden kicserélve és nem ráz na meg a fék is új. A fékeknél Breco tárcsák körben, hátul Bosch betét elöl Jurid. Textart és Brembo betétekkel állítólag sok a panasz,hogy csikorognak. Ezért lettek ezek, és eddig csendesek tényleg.
A vizsga után elkezdett egyre hangosabban kopogni a futómű, ami alapvetően még nem volt a vészes kategória,de elkezdtem készülni a beavatkozásra. A téligumi cseréné a hátsó féken láttam,hogy megérett a cserére, így a tárcsát betétet megvettem, de az meglehetősen kevés szabadidőmben inkább az Integrale hibáinak javítását helyeztem előtérbe. Így utólag hiba volt, mert egyik nap a rettegett remegés megjelent. Kettős tömegű lendkerék, lelkileg már készülök amióta megvan,de azért nem jött jól. Paulovics Tibi bácsi beszerezte a lendkereket és a kuplung készletet valamint a váltó oldali főtengelyszimmeringet. Kerepesi Jani miután az Integralen mégse kellett hátsó difit cserélni, felszabadult így bevállalta helyette a 156-ot. Szépen el is kezdte, de hamarosan hívott,hogy az kopácsolás a futóműből azonnali beavatkozást kíván mégis az egyik oldalon. Az idő szorított, mert bármennyire álomautó az Integrale, nap mint nap a 17literes fogyi a betonkemény futómű és igen nap mint nap a zaj sem elviselhető, így tűzoltásképpen az bal felső lengőkar cserélve lett. Közben megrendeltem a másik oldalit és az első féket is, szóval a következő szabadnapomon a maradék melót megcsinálom. Jani ahogy szokta totálisan korrekt áron pontosan dolgozott, Tibi bácsinak meg a személyre szabott kedvezményem köszönöm.
A régi continental téligumikat használtan vettem, de így egy szezon után a kukába hajítom őket. Ilyen csapnivaló gumival én még nem találkoztam. Zajos, nem tapad amikor kell egyszóval soha többet. Először megint használtban gondolkodtam, aztán betértem a megszokott Pesti úti gumishoz, aki meglátta bennem a bizonytalanságot és egy jó ajánlattal végül eldöntötte a dilemmám. Hankook Icept Evo-k kerültek fel 205/55R16 méretben. Nem mondom,hogy csendes, mert egy téligumi sajnos nem tud igazán az lenni, de meglepően jól tapad 0 fok körüli taknyos úton, jég és hó teszt remélem hamarosan. Eddig maximálisan elégedett vagyok.
December 9.-én lejárt volna a műszaki. Kicsit félve (elkezdett nyikorogni hidegben a lengőkar szilent),de elgurultam reggel a hozzánk közeli vizsgaállomásra, majd fél óra múlva 2 évre megújított vizsgával távoztam, mindenféle okosság segítség nélkül utcáról beesve. A vizsgáztató srác mondta,hogy meglepik ezek a 156-ok, mert volt a héten egy nagy cooleres chippes nagykipufos dízel a héten és érdekes módon annak sem kellett segítség még a kipuf gáznál se. Mondtam tudom, a tesóm volt :D Szóval ilyen ezekkel a szarolaszokkal az élet. "Fura" , hogy ha mindent megkap időben mennyire stresszes...
Ja..volt egy hiba mégis...kb 3 hónapja mostam le utoljára (tudom-tudom. milyen trehány, és még a facebookra se rakhattam így ki,de ez egy mindennapi igásló nálam,még akkor is ha szeretem).Szóval a lényeg, hogy a kosztól hibát jelzett a tolatóradar, de most hogy lemosattam, minden jó. Borzasztó. Tényleg. :D
Augusztusban a 0-ason egy halk pattanó hang után meseszép repedés futott végig a szélvédőmön. Decemberben vizsga és családi kocsiról lévén szó a "okos" vizsga nem jöhet szóba, tehát mindennek hibátlanul kell teljesítenie. Elkezdtem körbejárni a jelenlegi legnagyobb hibát a repedt szélvédőt. Carglass-t mindenhol reklámozzák, a melóhelyhez közel volt is, bementem érdeklődni. Nos ez megmaradt ezen a szinten,mert 48e Ft-os ajánlatot nem volt túl vonzó, amikor a Pilkingtonnál 15e Ft a szélvédő....végül a péceli úton kötöttem ki,ahol a 28eFtba belefért a korábbi kontár csere miatt rozsdás tetőél rozsdamentesítése, a hatósági jelzés átmentése és a műszerfal takarítsa ápolása. :)
Ismét megcsúsztam az olajcserével, legalábbis ami az én 10-12e km periódusomat jellemzi,de még így is a gyári 20e-es intervallumon belül történt. Ahogy eddig most is az Alba autóalkatrész küldte a csomagot. A csúszásnak köszönmhetően pont 2100000km-nél lett meg a csere,így most még egyszerűbb számon tartani a következőt. :)
Nos történt,hogy egy decemberben amikor szokásos havi kisvárdai látogatásunkat tettük a 4-esen sikerült előzés közben 6ból 2-est kapcsolnom, szerencsére észnél voltam így a tiltásig sem forgott fel a motor,de a bólintás után check engine...Remek. Hazaérve ki akartam olvasni, lévén laptop és kábel mindig van nálam, de a MES azt mondta,hogy nincs csatlakozva interface..sebaj, majd a munkás laptoppal megnézem,azon van úgyis a regisztrált MES, hát detto... valami csoda folytán egyik gépen se akart működni az addig hibátlanul teljesítő interface. A hibajelzés eltűnt ( valószínűleg főtengely jeladó volt, tesóm márt járt így akkor azt ki tudtam időben olvasni) úgyhogy betudtam a interface hibának, rendeltem egy bluetoothos ELM327et, majd jó lesz az.. Valahogy mégse hagyott nyugodni a dolog, és keresgéltem mindenhol a megoldást SanyiJTD volt olyan rendes,hogy az általa árult interface szoftvereit is elküldte, de azokkal se jutottam semmire, ahogy az ftdi honlapján lévőkkel se..Kértem segítséget,de mindenki csak azt mondta,hogy amit kaptam szoftver vagy amit letöltök jó. Néztem a videókat és kezdtem volna feladni, amikor is véletlenül megtaláltam a megmentő videót itt végre rájöttem,hogy nem elég a sima install,hanem nekem kell megadni, a bushoz és porthoz KÜLÖN-KÜLÖN a drivert. Egy kis finomítás és a legújabb MES a régi interface a WIN8.1 és az Alfácskám egységet alkot. :) :) Öröm és boldogság van.
Mellesleg a régi akksikat lecseréltem egy újra (Varta Black Dynamics), elég volt tartalék akksival a csomagtartóban járni. Viszont az új akksi sem bírja a gyűrődést, ami MES és multiméterrel mért 11.9 -12.4V feszültség (fordulaton is) mutat, ami pedig a szarul "felújított" generátorra utalhat, a feszültség ugyanis nem szökik sehol. :(
Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)
Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(