- Típus:156 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:"ezüstemetááál" :D
Egy kicsit túl csúsztam az olajcserével, de megtörtént végre. A csomag az albaautótól jött, először rendeltem innen és elégedett vagyok a gyorsasággal az árakkal meg különösen.
A párom szülinapján történt,hogy néhány helyre elgurultunk és már a lakástól kb 200m-re egy lámpától indulásnál egy kattanást hallottam és a 4.-et nem vette be, még 3-asba vissza ment úgyhogy elértünk a ház elé...Kiscsaládot felpakoltam a 4.-re utána gyorsan megpróbáltam feltárni a hibát. A kocsi álló motornál minden sebességbe kapcsolható volt. Amint beindítottam semmi,hiába nyomtam ki a kuplungot. Ez jó volt, mert nem a váltó. Szóval valahol a kuplung környékén kellett keresni. Leállítva utána sebességbe téve és újra elindítva kinyomott kuplunggal is gurulni kezdett. Gyors telefon Hadada barátomnak, aki mondta,hogy mehetünk az ő műhelyébe, hogy ne kelljen a 75-öt Ecseren tologatni. Aztán a kuplungguru Kovács Szabival leegyeztettük a tüneteket, és kuplung vagy kinyomócsapágy. Szóval kb 6 körül nekiálltunk, 9-re lent volt a váltó és láttuk,hogy a kinyomó egyik füle letört, míg a szerkezet és a tárcsa elég jónak tűnt. Másnap szombaton a Paulovics Tibinél szereztünk egy szinte új szerkezetet kinyomócsapággyal. Pubi is jött segíteni, mert ilyen húzó kuplungot még nem raktam be és hát a kinyomócsapágy miatt trükkösen megy fel. Miután minden a helyére került jöhetett a próba, ami utána végeredmény egy kellemesen újszerűen puha kuplung lett. Közeben miután Hadada Lanciaja helyén csináltuk a 156-ot így a Lancsit meg kellett kicsit járatni... :) Amit ezen a linken nézhettek meg. :)
Folyamatosan P1238 hibakódot dobott és az utóbbi pár hétben egyre inkább 2es tdituninggóf szerű füstfelhőt eregetett. Azt tudtam,hogy az alsó turbócső már nem nagyon van a helyzet magaslatán, így nem húztam tovább a dolgot megvettem kicseréltem. Munkám végeztével valami miatt eszembe jutott átnézni a vákumcsőveket. Jól tettem, a nyomásszelep mindhárom csöve itt-ott ki volt repedve. Gyorsan méretre vágtam szilikoncsöveket, és beraktam. Hiba törlés és teszt. Azt hittem először valamit elrontottam, a kocsi alsó tartományban kb 2x úgy ment mint eddig, hibakód nem jött vissza szóval elvileg a probléma megoldva. A füstölés sokat csökkent,de padlón azért tolja. Az öcsémnek ugyanilyen 1.9 JTD 16V-je van Kollár chippel, és ő mondta,hogy szerinte ez nem gyári mert kb úgy megy mint az övé chippel. Szóval egyre gyanúsabb a dolog, hiszen az EGR-is le volt/van dugózva.. Lehet elviszem egy mérésre, ott kiderül minden.
A meleg megérkeztével elkezdtem rettegni. Tudni kell ugyanis,hogy az elmúlt időszakokban az összes autómban ami hozzám került, az első kánikulai napon kapitulált a klíma. Így volt a Pandánál és az off Omegánál és annál is aminek a nevét nem mondom ki soha. Szóval Mimike kezdett már-már rámcáfolni,de múlt héten meghallottam valamit. Én a kompresszor felől hallottam a zakatoló hangot, amit utána szakik is megerősítettek. Hát uccu neki, szóltam Paulovics Tibinek és mire odaértem ott várta a csere kompresszor.Miután a vezérléscserénél a hosszbordásszíjat és a görgőket feszítőket nem cseréltem a Bárdiban beszereztem egy Dayco készletet. Miután minden megvolt irány a garázs és Hadadával gyorsan lecseréltünk mindent. Az indítás után pedig a hang ha nem is olyan hangosan de jelen volt... fasza. Ennek ellenére irány a klímás legalább azt feltöltöm. Azt megállapították, hogy teljesen zárt a rendszer nem ereszt, de töltésnél kiderült,hogy a frissen (feleslegesen ) cserélt kompresszor nem kapcsol be...Tehát ott tartunk, hogy a hang is megvan és az addig hibátlanul működő klíma sem tölthető. Na remek, gondoltam másnak majd megoldjuk. A klímások hétfőre 06.16-ra újra beírták,hogy megoldják azt a részt, révén nekem nem volt több szabadnapom. Itt jött egy be nem tervezett kórházi pihi a kislányomnak, akivel az első 2 napot én feküdtem be, utána váltottam az a páromat itthon a 8 hónapos kisfiam gyógyítgatásában... A lényeg azonban,hogy megkértem aput vasárnap,hogy azért a klímáshoz ha már időpont van vigye el a kocsit. El is vitte a kocsit a kórház elől vasárnap délután, de Ecsertől 2km-re pukkanás töltéslámpa ki és szervó el.. a vadiúj Dayco szíj elszakadt. Mint kiderült utólag a generátor adta a hangot az állt meg és szakította el. Miután én a kórházban voltam, apu addig levitte a szerelőjéhez, akiknek szólt hogy sürgős.Mondták, 2 nap. Mondtuk ok, addig úgyis bent vagyunk. Hát a 2 nap 5 lett, és a klímát (ami benne volt a megállapodásban) nem sikerült elintézni,még vissza kell vinnem...
A szokásos havi kisvárdai rokonlátogatás keretein belül a jó időnek hála elmentünk az állatkertbe. Bár éppen nagy építések zajlanak mégis nagy élmény volt Csipetnek a sok állat amikből a szimpatikusabbakat (orrszarvú, elefánt, tigrispiton, fehér farkas, vaddisznó) azonnal haza akarta vinni a gekkó,márványsügér,ékszerteknős + 2 kutyus "gyűjtemény " bővítéséhez, azt megértette az én kis drágám, hogy a 4.-en nem nagyon kivitelezhető ez, de feltalálta magát és közölte,hogy a mamánál a kertben elférnek. :) :)
Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.
Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.
Tegnapi napon minden szépen jól indult. A munkahelyemen csak egy utcával lejjebb tudtam parkolni, ahol tűntek el autók, így egy szabad 10 percben amikor láttam hogy megürült egy hely az épület előtt gondoltam átállok. Beindítottam és kb 300m megtétele után fékeztem a parkolóhely előtt és meghallottam a "zajt". Mintha valaki kalapáccsal próbálná verni a hengerek ritmusát a szelepdeklin. Leállítottam és elég idegesen mentem vissza dolgozni. Természetes jeleztem örök szerelőtársamnak és barátomnak Hadadának hogy valami nem teljesen jó... 9re mire végeztem jött és beindítottuk a kocsit, kuplung lendkerék egyben, nem csapágyas, olajnyomás van, de a hang amellett hogy veszi a fordulatot, nem füstöl megvan. A szíjborítást hátrahúzva a vezérműszíj nem tűnt olyan feszesnek mint amikor cseréltük. Gyors tanakodás, döntés. Húzzuk el Paulovics Tibiékhez és majd holnap Pubival kiegészülve megnézzük mi a helyzet. Az egész nem lett volna érdekes annyira,ha nem terveztük volna a szokásos havi kisvárdi rokonlátogatással egybekötött egy hetes pihit. No jött az öcsém Vitya hozott vonószemet, mert az bizony nekem nem volt. Elhúztuk és közben hazáig mindenki kattogott., hogy mi is lehet. Eljött a reggel Pubival beindítottuk és azt mondta fülre olyan mint az a JTD amit pár napja szerelt amint átugrott a vezérlés. Hát nosza rajta lebontottuk és láss csodát egy 10 éves mackóalsó gumijának feszességével egyezett a vezérműszíj feszessége. Több mint 2000km ment a kocsi vezérlés csere óta. Na mindegy is, gyorsan helyére raktunk mindent és Pubi megfeszítettük, beindítottunk és láss csodát a hang megszűnt. Hurrá hurrá. Na de mi is volt a gond. Mint kiderült mi Hadadával a feszítőt a rajta lévő jelig feszítettük meg ahogy azt elvileg kell, gyakorlatban viszont kicsit túl kell feszíteni és onnan áll majd be ideális feszességre. Nekünk is beállt,de úgy néz ki ez a pár ezer km kellett hogy kilazítsa magát. Szóval megúsztam egy nagy szervizt és azóta gyorsan megjárattam Kisvárdáig a járművet. Itt a pályán elérte óra szerint a kerek 180000Km-t.
A mai napon 178400Km-es óraállásnál lecseréltem a vezérlést Hadada barátommal. Régebben mindig Daycot használtunk, ha nem gyári volt az igény, így most ahogy a 75-nél, itt is a márka mellett voksoltam. A művelet első része, burkolatok lebontása, bak lekötése meglehetősen gyorsan ment. A gondok a főtengely ékszíjtárcsánál kezdődtek és csúcsosodtak ki. A 4 csavar eltávolítása után egy kicsit megütögetve le kéne jönnie... Hát ez nem jött rozsdás volt eléggé, de nagyon nem akart jönni. Aztán 2 óra küzdelem után elég nagy erőfeszítések árán lejött, a képen látható rozsdás az ami fent volt. Vissza ezt nem akartuk tenni, úgyhogy Paulovics Tibi segítségével cserére került az is (bár nem hiányzott a költségvetésnek) Az összerakás már ehhez képest tényleg semmiség volt.
A párom édesanyja Kisvárdán él és minden hónapban felkerekedünk meglátogatni. Az előző családi autó pont egy ilyen túrán lehelte ki a lelkét, szóval ez volt az első hosszú út az új családtaggal, mert az alfa akinek immár neve is családtaggá vált, a neve Mimike. Hogy miért a rendszáma MMK, valahogy ez jött :) Szóval felpakoltunk én nekivágtunk. Tempomat 140 és szépen kényelmesen leértünk. 5.8 Literes fogyasztást produkált Mimi, elégedett voltam, főleg az opel 10-11 Literes fogyasztása után.