Tagok >> liusz >> 159 2.0 JTDm 170Le >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm 170Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Fehér AR296
A javítás után a motorvédőt is letakarítottam. Az olajteknő, váltó is tiszta lett.
Megjavíttattam a főtengelyszimering okozta olajfolyást. Egyúttal kapott kuplungkinyomót is. Kuplung és lendkerék maradtak. Jobb első gömbcsukló cserés lett a menete miatt. Futóműkeret tetejét waxszal átkentem ahol már picit rozsdás volt. Jobban veszi az egyest és a curükkot, ez tetszik.
Olajcsere 265600km.
Botondommal ellátogattunk Füredre. Ködös, nyálkás, vacak volt az út, kanyarok előtt nagy biztonsági fékezésekkel mentem. Inkább közlekedésnek, mint autózásnak mondanám.
Elugrottam Füredre. Úgy döntöttem legjobb, ha a 159-cel megyek. Ez egy sima út, nincs se idő se lehetőség csapatásra. Az időjárás is vacak volt, Soltig a vizes út, a Balatonnál erős köd akadályozta az élvezetes autózást.
Szerencsére a köztes kedvenc szakaszon száraz volt az útfelület és gyenge is volt a forgalom. Ott egy szokásosan tempós autózást tudtam hozni. Eszembe is jutott egy újabb vezetéstechnikai gyakorlat, amivel kicsit tudok készülni a következő szezonra: a ballábas fékezés, mint új lehetőség nemrég jutott eszembe. Most itt volt az alkalom, hogy gyakorolgassam. Mint gyakori fékbevasaló nem teljesen ismeretlen a dolog, de tempósan élesben azért más.
Egyelőre azt mondom megy, de amire ennél az autónál igazán használni lehetne, az nem lehetséges, a fékpedál lenyomása tiltja a motor gázadását, ráadásul, ha van átfedés, akkor tovább tart neki összeszedni magát, mint amúgy legyőzni a turbólyukat. Na mindegy, nem is ide kell ez a technika, csak treníroztam az idegpályákat. A v6 meg az öreg GTV nincs ilyen akadályozó technikákkal felvértezve.
Próbálgattam még a kuplungolás nélküli visszaváltást, tényleg nem lehetetlen, sikerült is mindannyiszor reccsenés nélkül 4-ből 3-ba visszaváltani, de ezt egyelőre pihentetem. Lehet inkább az asszony autója a megfelelő erre a gyakorlatra...míg nem vagyok rutinos.
261120 km.Csak legyen rendes tél is...Legalább hideg, hogy tudjunk a gyerekekkel korizni, ha már a pályára nem lehet menni.
Gtv szétkapva, v6 végül nem az eső miatt. Maradt az 59. Kötelező elfoglaltságom volt Füreden kora reggel. Aztán hozzátettem egy kis autókázást is.
Kmét-Földvár-Enying-Füred-Dörgicse-Zánka-Tagyon-Mencshely-Pécsely-Tótvázsony-Szőlős-Pécsely-Tótvázsony-Szőlős-Füred-Enying-Kmét.
Jókat mentem, kicsit túl is toltam néha. Nem jó ilyen ritkán kiszabadulni.
260520km.
Szíjak, görgők, vízpumpa, üzemanyag szűrő, generátor.
Szentendre-Visegrád szakaszt többen emlegették már, de ott még nem jártam. Épp a 159-cel volt alkalmam egy reggelen végig szaladni rajta. Nos, sajnos nem tett rám akkora benyomást, mint vártam. Nem rossz, de az útminőség az éppen elfogadható kategória. Majd ha kap új aszfaltot…
40km
Ma reggel kikormoltam a dízel Alfámat egy picit. Futóműből elég nagyot lehet ezzel is menni. Meg volt párszor olyan, hogy jé meg van negyed gázút a tövighez és lódult. Pörgetni kell mint a benzinest, csak a ford.szám kétharmadával. Mitagadás, egész jó.
Jártam itt a balatonfüredi környéken, ahol anno motorozni, autózni tanultam. Pécsely-Dörgicse tovabbra is nagyon jó, kedvencem a Kakas-hegyről lefelé a két balos kanyar a domb alján (Vászoly felől jövet). Harap a gumi...
Dörgicse-Mencshely vacak, utana Nagyvázsonyig új az út, lehet tépni. (Zánka-Nagyvázsony új.) N.vázsony-Tótvázsony ok. Viszont! Tótvázsony-B.szőlős felújítva, szuper. 8%-os rész is van, meg ceredi hullámkanyarokkal, szalagkorlát, ha ront az ember... Tótvázsony-Pécsely elég jó, ajánlott kategória.
Mikor 2016-ban elhoztam az autót feltűnt, hogy a jobb külső tükör autópálya tempónál remeg, kicsit zörög. Nem volt létfontosságú ügy, de most beszereztem egy gyári bontott tükröt.