Az autó az elmúlt pár hónapot az Alfáriumban töltötte. Többek között ennek eredménye és folyományaképpen a mai napon sikeresen OT-vizsgát tett Budaörsön. Várom a postást, hogy hozza a papírokat, amivel mehetünk az NKH-hoz, majd az okmányirodába a rendszámért.
Tavaly azzal záródott az év vége, hogy eltört a kupplung. Azt gondoltam, hogy most már a szerkezet is sérült, de végülis "csak" a tárcsa adta meg magát (megint).
Vettem egy nagy levegőt és egy 3 tárcsás Tiltont. Szokni kellett elsőre, mert elég kemény és hirtelen fog. Ennek már bírnia kell...
A géptetőt újra kellett fényezni, mert megrepedezett a festék a sok hőtől a kivezető nyílásnál. Most hőállóbb anyag került rá, eddig jól bírja.
Ha így folytatódik tovább ez az E85 történet, jövőre nem lesz hol tankolni. A kb 250-320km-es hatótávolságot figyelembe véve ez komoly fennakadás. Persze mióta megvan a GTV alig járok vele, de ha nem lesz változás vissza kell alakítani benzinesre.
Márciusban megint az Alfáriumban kezdtük a szezont olaj- és szűrőcserékkel. Semmi extra.
Aztán május környékén kilyukadt a hátsó dob, nem volt szép hangja. Elkezdtem a kipufogócserét. A supersprinttől rendeltem rozsdamentes hátsó és középső dobot. Legközelebb majd cseréljük a leömlőt és a maradékot is. Alexét rakták fel, kicsit kellett játszani vele.
3 hete otthonról indulva a 3-4. kupplungoláskor érzem, hogy erre lentebb fog a pedál. Ennek fele se tréfa, azonnal irányt változtattam és mentem az Alfáriumba. A kelenföldi pályaudvartól szumma két kupplungolással jutottam el hozzájuk, szerencsém volt a lámpákkal. :) Alsó kupplungmunkahenger ment el. 1 nap alatt lett kész.
Az autót nyaranta napi szinten használom, idén eddig 4-5e km ment bele. Jól bírja így 34 évesen...
A motorja füstöl (leginkább melegen, alapjáraton) tavaly óta, őszre van betervezve a felújítás, de mivel más hibajelenség nincs, lehet, hogy még egy szezont elmegyek így vele. Egyelőre 1l/1000km alatt van az olajfogyasztás.
Ja, nem olyan rég óta néha megreccsen kettesbe rakáskor a váltó. Ezzel viszont foglalkozni kell.
Ill. elképesztően csúsznak a használtan, méretpróbának vett Goodyear gumik és sajnos elöl, komolyabb kanyarban bele is érnek a sárvédő alján a műanyag betétbe. Ki fogom próbálni 215/40R17-tel, az egy kicsit alacsonyabb és vmi fórumon láttam, hogy többen is ezt a méretet használják.
Még tavaly történt, hogy véglegesítettem a hifi kérdést. Maradtam a klasszikus elrendezésnél, elöl egy komponens szett, a csomagtartóban mélyláda. Alpine-Helix-Audison-Focal darabokból áll a rendszer.
Szépen szól és ha kell hangosan is. Legalábbis amennyire nekem kell. A csomagtartó persze eredeti funkcióját teljesen elvesztette.
Megtörtént az idei ébresztés. Olajcsere, szelepfedél tömítés csere, apróbb igazítások.
A szelepfedél tömítés kapott extra hővédelmet (1mm-es rozsdamentes lemezt körbebandázsolva), mert rendszeresen megadta magát. Feltételezem sok hőt kapott a leömlőtől.
205/45 lett a jó méret, ez mindenhol elfér. Felkerültek a Zender Milano-k. Hosszú projekt volt.
Ellátogattunk az Alfáriumba ismét. A program:
- olajcsere, szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) csere
- üzemanyagcsövek cseréje a foszladozó helyeken
- jobbos ablakemelő motor és szerkezet csere/javítás
- olajnyomásjelző cseréje működőre
- gumi fékcsövek cseréje Goodridge fém kittre + fékolajcsere
- az egytárcsás kupplung helyett Ali kerített egy csodásan felújított Sachs kéttárcsást
- alsó kupplungmunkahenger felújítása
- hátsó difi kapott egy sperrt
- a géptető és a jobbos tükör újra lett fényezve durva kavicsfelverődés miatt
Piros Konik ki, sárgák be. Különösebb oka nem volt.
A generátor viszont gyengélkedett, ezért a Ferr-Vill-nél fel lett újítva.