Tagok >> Diny >> 156 1.9 JTD Executive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Executive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:sötétszürke
Elérkezett a tízezredforduló is.
LIA ma reggel, útban a munkahelyre érte el a 130.000 km-t még Csepelen :))
továbbra is kifogástalan minden, az akkumulátor kicsit gyengül a nagy hidegben.
Ma már egyre jobban úgy nézett ki, hogy itt a hideg és talán havas idő, Lia megkapta a téli papucsokat, amelyekkel hozzám került a nyáron.
A csere zökkenőmentes volt, bár mindenhol meglepődnek, amikor azt mondom, hogy én kellek a beindításhoz:))
A cserével egyúttal át is vizsgálták, a 12 pontosat nézték meg. Kifogástalan állapotban van:))
Amit javasoltak ennek ellenére, hogy a hátsó féktárcsákat cseréljem ki, mert már kezdenek nagyon elkopni. Ezt mindenképp hamarosan meg kell ejteni, de még bírja. Hiába, sokat mentem vele (lásd előző post)
Egy régóta esedékes dolgot is kértem, a fényszórókkal nagyon magam elé világítottam, azt is elintézték, tekertek rajta egy kicsit, és máris jobb lett:))
Folyadékok rendben, és a futóművek is, amitől azért tartottam, ezeken a rossz utakon itt a fővárosban... kipuff is szép, na szóval Lia egészséges:))
tegnap Lia elérte a 129.000 km-t. Az esemény Budapesten történt a Petőfi híd alatt, úton a munkahelyre:))
Időpont: 2009. október 11.
Helyszín: Kaposújlak repülőtere.
Ha úgy vesszük, nem is lett volna különleges dolog, hogy részt veszek a találkozón. Már évek óta járok Esztergomba, Kaposújlakra, a fényképeim a galériákban fellelhetők. De most ez mégis más.
Ez a negyedik kaposi találkozóm volt, de az első is egyben, ugyanis első alkalommal gördülhettem be Lia kerekein a parkolóba, és foglalhattam el a helyem:))
Reggel szokásos helyszínen, az M1M7 melletti Agip kút parkolójából indult a konvoj, mely ezúttal igen csekély létszámú volt. A korábbi 10+ autó helyett most csak 5-en mentünk együtt. De ez is élmény volt :)) Kicsit késtem, mert Lia fürdött még reggel, 20 perccel 8 után viszont indulhatott a csapat:)
Az M7-en még együtt, utána pedig az első előzgetős részen egyszercsak eltűntek a többiek, és ketten maradtunk. Nem könnyen, de végül sikerült felvezetés nélkül megérkezni.
Az élményt mindenki ismeri, akinek volt első találkozója, így nincs is értelme leírni:))
Több, mint 200 kép készült, nemsokára felkerülnek az ftp-re, hogy más is megtalálja magát :))remélem minden autó rákerült, ki kicsiben, ki nagyban :))
Jó volt nagyon, a gyűjteménybe 3 db Formula1-es 1:43-as autó került, melyből 2 világbajnok:) (1953 Ascari, 2002 Schumacher.) -> mellettük Gilles Villeneuve '82-es Ferrarija is helyet kapott (R.I.P.)
Szóval nagyon jó találkozó volt, nagyon szép időnk volt, remélem még sok ilyet átélünk Liával:))
Ezzel a bejegyzéssel vagyok adósa magamnak és a nagyvilágnak (persze, akit érdekel:))
Az első komolyabb utja Liának Görögországba vezetett. Két hét alatt összesen kb. 4500 km-t tett meg, mindenféle probléma nélkül. A fogyasztása 6 liter alatt volt, gyakorlatilag minden tankolással több, mint 1000 km-t megtett. (ennyit tud a JTD szív:))
Bejártuk észak- és közép Görögországot.
Sajnos az időjárás nem kényeztetett el minket. Az eredetileg strandolós nyaralásból utazós nyaralás lett... ami, ha úgy vesszük nem baj, mert így rengeteg szépséget láttunk, felfedezve a görög tájat, mely tényleg csodálatos. A kultúra pedig.. hát igen. az ókori világ egyik alapja.
Az útvonal oda (és vissza is):
Budapest - M5 Szeged - Belgrád - Nis - Macedonia M1 autópálya - Görögország - Paralia Katerinis
Gyakorlatilag végig az E75 jelzésű autópályán mentünk. Semmi probléma nem volt, forgalom sem volt nagy (a török vendégmunkások rohama már lecsengett). Kicsit aggódtam a szerb rendőrök miatt, de nem volt gubanc, jóval korábban a szembejövők ezerrel villognak, hogy mérés van.. bennük lehet bízni.
A határokon sem vártunk 15 percnél többet egyszer sem.
Az út végül 13 órás lett, sok pihenővel.
A görögökre viszont lélekben fel kell készülni. Milánóban már vezettem. Az olaszok egy stílus. De a görögök... ijesztő, ez talán a legjobb kifejezés:)) motorosok mindenhonnan a semmiből tudnak megérkezni, a vészvillogóval leállított kocsik a parkoló autók mellett a főúton, elzárva a sávodat alap... de túléltük:)) nagyon kell figyelni, szívbajosak, vagy azok, akik nem érzik a kocsi két szélét, inkább bízzák másra a vezetést :)) persze CSAK a városokban. Mi Thessalonikiben voltunk, de ott mélyvízbe dobódtunk:))
Az utószezon, és az, hogy a túristáknak nem mindent mutatnak meg a buszos szervezésű irodák azt eredményezték, hogy kb. bárhova mentünk, szinte csak egyedül kószáltunk a romok közt vagy az erdőben.
Katerini mellett Paralia településen volt szállás, ajánlom mindenkinek:) van magyar étterem is, magyarul szólnak hozzád a vendéglősök (már aki tud), magyar feliratok.. nagyon rámentek a magyar turizmusra.. de jól csinálják.
Az árak korrektek, egy Gyros-t 1,8-2,1 EUR-ért vehettünk, a pizza 6-8 EUR, szóval mint itthon.
Odakint a következőket néztük meg:
Edessa, Thessaloniki, Delphoi, Thermopyles, Ioannina, Vikos kanyon, Dodoni, Dion, Platamonas, Tempi völgy, Olympos, Litochoro, Meteorák.
..és ami az Alfa Romeo-t illeti:
A görögök szeretik, nagyon sokat láttunk, legtöbbjük 156-os volt, 159-es, 33-as.. 166-ot egyáltalán nem láttam, de 2 MiTo is feltűnt:)
Nem kísérleteztem villogással, egyik sem kezdeményezett, ott nem szokás.
Nagyon ajánlom mindenkinek, aki szereti a szerpentineket, a nagy hegyeket, szép völgyeket, és az ókori emlékeket.:)
Lia első útja tökéletes, megmutatta, hogy mennyire szeret menni:)
Amúgy az utak jó minőségűek mindenhol, kevés a vacak.
Az üzemanyagárak 20 cent eltérést is mutathatnak 100 m-en belül:))
Érdemes a legolcsóbbat tankolni, ha valahogy kinéz a benzinkút, mert a minőségük jó. Én 0,885-ért olyan dízelt kaptam, amivel simán mentem 1000 km-t... szóval nem kell több az olcsóbból:)
2010-ben vissza kell menni :)
Ma Lia valami nagyon jópofa kis ajándékot kapott.
A szerkezet lényege, hogy ha valami nem úgy van, ahogy neki lennie kell, ő bizony nem indul el :))
Bevallom, ilyet még soha nem is láttam, és korábban se hallottam ilyenről, de ahogy egyre jobban, újra és újra átgondolom... nagyon tetszik:))
Egyszerűen nagyszerű, ahogy mondani szokták.
Mivel hamarosan útra kelünk, szükség van jó gumikra.
Tegnaptól új nyári gumikon futunk, így a 8 felni mindegyike felöltözött :)
Debica 205/60 R15
Akciós volt, addig jó lesz, amíg jó lesz:)
Az első bejegyzés :)
Hogyan is lett Lia az enyém...
Már évek óta cél volt egy Alfa, de hogy milyen, azt homály fedte. Aztán 2009. nyarán már annyira kellett, hogy nekivágtam, és napokon át a használt autókat bújtam:)
Az hamar kiderült, hogy a 156-os lesz a befutó, az pedig már sokkal-sokkal korábban, hogy nekem egy dízel kell :)
És mit ád az Ég, létezik dízel 156 :))
Ezen felbuzdulva, az évjáratot és a maximum árat beállítva összesen 11 lehetséges jelölt maradt, melyek közül összesen 4 volt közel:) Kettőre szűkült azután, hogy osztottam, szoroztam, egy kereskedő árulta az egyiket, másikat magánszemély.
Utóbbi volt az első, de ha lehet azt mondani egy Alfára, hogy "nem"... hát az olyan volt :))
NEm úgy a másik, vagyis ő, vagyis Lia.. ez szerelem volt első látásra. Amint megláttam, tudtam, hogy kell. A kereskedő legnagyobb örömére, ugyanis elvileg már kb. egy éve nem tudta eladni.
Lia Belgiumban szolgált, majd valahogy a németeken át jutott el hozzánk. Itthon rendelte valaki, aki a válság miatt inkább lemondott róla, amikor megérkezett.. a legnagyobb örömömre :)))
Tetszett, kellett.
Átvittük egy nap átnézetni, de ott sem találtak olyat, ami miatt elálltam volna tőle. A szerelem erősödött :)) Nem volt törve, nem volt az égvilágon semmi komoly baja.
2005-ös, de mintha új lenne.. tökéletes:))
Az ár lealkudásával pedig már minden akadály elhárult előttem.
2009. augusztus 18-án az enyém lett, a kulcsokat átvettem :))
A kilométeróra állása: 118.806 km
Elindultunk a nagyvilágba :))