Kareszka1984 - főkép
>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2011-11-16

Eddig tartott a polír adta csillogás. Történt ugyanis, hogy hétvégén páromnál voltam, az utcán parkoltam, szomszédban pedig kutat fúrtak az előző hétvégén. Ez eddig mind szép és jó, de a feltörő felesleg vizet kifolyatták az utcára, ami rengeteg szürke homokot vitt magával. Ez a víz odakint elfolyt, a homok fennmaradt, megszáradt, majd a hétvége folyamán a szelecske mind ráhordta a frissen polírozott Pirire :-/ Úgy nézett ki, mintha legalábbis valami homokbányában rallyztem volna. Bő vízzel és finom kefével a lehető legtöbbet lemostam róla, majd szarvasbőrrel szárazra töröltem. Végezetül pedig ki is porszívóztam, hamár így jött.

 
>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2011-11-10

Kapott ma a kocsi egy full polírozást így a tél előtt...azt mondják nem árt :) Tegnap természetesen lemostam.
Fotót sajnos nem tudok mellékelni, nincs itthon a fényképező :(
2011.11.11. - időszerű volt már lassan 2 év együttlét után a szélvődőt belülről is lepucolni O:-) ezt is megejtettem, meg ha már ott voltam, az összes üvegfelületet lepucoltam belülről...

 

Sikeresen felkereültek a téli gurulók egy alapos balanszírozás után. Érdekes módon a pincében pihenés alatt nem vesztettek a nyomásukból :)
Természetesen ezt a műveletet is saját kezűleg végeztem, így a költségem: 0
km állás: 150280

>> AutóápolásAlfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2011-09-23

Hazai aukciós oldalon sikerült 2 euróért vennem egy flakon Valvoline MaxLIFE Fuel System Cleaner adalékot. Egyenlőre a polcon pihen, amíg be nem lesz építve a katalizátor. Nemtudom ki hogy van vele, de ennyiért megérte :)

 

Multkori diagnosztikán hibát mutatott a kuplunpedál kapcsolónál. Nemis nagyon tulajdonítottam neki jelentőséget, amíg utánna nem olvastam. Az alábbi kisebb iromány után döntöttem úgy, hogy rámozdulok a témára:

"Kuplungpedál kapcsoló
Működési leírás:
A kuplungpedál kapcsoló szolgáltatja a jelet, hogy a kuplungpedál működtetve van-e vagy nincs.
Az Üzemanyag mennyiség szabályozás rendszer komfortfunkciója megakadályozza a motor rángatását.
A kuplungpedál működtetésekor rövid időre lecsökken a befecskendezett mennyiség.
A kuplungpedál kapcsoló> részegység jelét a következő rendszerek használják:
- Üzemanyag mennyiség szabályozás
- Menetsebesség szabályzás
- Motor vezérlőegység

Kihatások a kuplungpedál kapcsoló kimaradása esetén:

- Bejegyzés a hibatárolóba.
- A motor vezérlőegység elindítja a kényszerjárati programot."


Ergo erősebb lesz a motorfékem, az injektorok is lelövik magukat amikor mindegyik pedál felvan engedve. Nameg az egésszel úgy voltam, hogy ilyen kis alaktrészen ne múljon :) Remélem siekrrel járok a cserével. Előreláthatólag a katalizátorral egy időben lesz ez is kicserélve.

Tegnap nagy utazások és idegeskedések árán sikerült eljutnom Érdre, egy alfa bontóba, ahol sikerült szert tennem egy ép katalizátorra. Sokáig kerestem ezt a fajtát, elkell mondanom nagyon ritka :( Volt benne még egy kontroll szonda is, aminek külön megörültem, mivel nálam az is kukás.
Egyenlőre még nem építem be, szükség van még pár alkotóelemre, hogy ne keljen 2x bepiszkolnom magam (remélhetőleg)
Egy kisebb időre sikerült összefutni Hozé-val és II knoXXX-al :)

Végre beépítésre került, a még múltkor megvásárolt aktívszenes pollenfilter. Kb 10perc alatt készen is voltam.
km állás: 149200

Eddig minden autómnál 8000km után cseréltem az olajat, most Pirinél sincs másképp :) A szokásos Valvoline MaxLife 10w40 került bele, természetesen új olajszűrővel. Folyamatot nem írom le, mert azt mindenki ismeri, fényképezőgép pedig jelenleg nincs nálam :)
km állás: 149123

Meglett ejtve egy futómű állítás is. Nem húz semerre, stabil az úton, szépen veszi a kanyarokat...ez az eredmény :) Lehet nyomni egy reset-et a futómű óráján :)
Ja, a futómű állítás ingyenes volt, mivel szomszéd műszakiztató/szervíz állomáson dolgozik :P

 

Készen lett. Barátkoznom kell az új kinézettel. Most olyan családiasabb hangulatot sugall, ültetve inkább volt sportos, sőt, nagyon sportos. Az úthibákat klasszisokkal szebben veszi, kanyarba is megmaradt a stabilitása. Úgy mondom, hogy ahol eddig a szr út miatt másodikban mertem hajtani, ott most simán szedi a lábát 4-ikben (városon belül). A nagy teszt estére várat magára, amikoris hazafelé meglátom hogyan viselkedik az agyonra kátyúsodott főúton...remélem sima utam lesz :)
km állás: 148880
2011.08.08. - sima volt az utazás, észrevhető a különbség :)