Tagok >> Kareszka1984 >> Blog
Tegapi napon érdekes utam volt. Páromtol indultam hazafelé, 30km-es távot potom 2 óra alatt tettem meg. Behavazott...de nemcsak havacska, kőkemény tökös hó hullott.
Az útszélen árokba csúszott és sorsukra hagyott autók, 2 méteres hótorlaszok, egymáson segítő autósok. Én nemis tudom láttam-e már ilyesmit. Hóláncot felraktam a két első kerékre, aki hasonló úton közlekedik melegen ajánlom ezt a műveletet, mert életet menthet!!! Egyáltalán nem csúsztam meg sehol, de ígyis max második sebességben lehetett közlekedni a havas/jeges úton.
Idézet egy újságcikkből, csakhogy képben legyen az olvasó:
"Topolya: a katonaság tankja tolta félre az útzárlatot okozó kamiont
A szerbiai katonaság tankja segített abban, hogy az autópálya topolyai szakaszánál az utat elzáró kamiont félretolják, s a mögötte feltorlódó mintegy 11 kilométeres sor végre megindulhasson.
Az autópálya eltakarításába a Vojput dolgozói mellett a szerbiai katonaság is bekapcsolódott, s egy tankkal tolják félre azokat a nyergesvontatókat, amelyek akadályozzák a forgalmat.
Időközben a belügyminisztérium tűzoltó szolgálatának mentői négy helyen áttörték az autópálya sávelválasztó kerítését , hogy az Újvidék felé haladó sávban feltorlódott 11 kilométernyi sorban várakozók vissza tudjanak fordulnak Szabadka irányába.
A nap folyamán korábban két autóbusz indult el Újvidékről az autópályán veszteglőkhöz, hogy kimentsék az autókban rekedt gyermekeket és nőket, nyilatkozta Predrag Marić, a szerbiai belügyminisztérium katasztrófavédelmi osztályának vezetője. (24sata.rs)"
Fotókat nem én készítettem, facebookrol vannak
Pedig olyan jól indult a reggelem. Megittam a szokásos kv adagomat, munkaruhát öltöttem és elindultam dolgozni. Reggelente 2-ik sebességben haladok max 2500-as fordulattal, hogy melgedjen a moci, meghát ugye nem sietünk sehova álmoskásan. Ma sem volt másképp...
Szóval közeledtem a munkahelyre és az utcában van egy igen éles és beláthatatlan kanyar, ezért egy tükröt is raktak a kanyarba segítésképpen. Én már a sövény mellett jártam, amikor megjelent egy kamion elég nagy sebességgel a kanyarban, gondolván levégva azt rámrántva a kormánnyát. nemláttam jobb menekülési utat, mint a sövény felé rántani a kormány. Okés is lett volna a dolog, ha mondjuk megvárja, hogy visszatolassak, de nem így történt. Úgy kb 3 másodperc várakozás után megindult előre mégjobban szorítva engem a sövény felé. A maga után húzott pótkocsi pedig egyre közelebb került a kocsim elejéhez. Vége az lett, hogy menekülnöm kelett, így végigdörgöltem akocsi oldalával a sövényt, még a tükröt is behajtotta. A kamion ugye mint aki jólvégezte dolgát otthagyott mint eb a sz*rját. Rendszámát sem tudtam leolvasni. Alig vártam, hogy beérjek munkára (kb 200méterre volt a helyszíntől), hogy felmérjem a kárt. Az egész oldal végigkarcolászva, de remélhetőleg polírozással megoldható lesz a dolog. Kolega is nézte, szerinte is kihozza a polír. Haza is dobtam rögtön idegességemben, hogy fater mossa le a nap folyamán és menjen neki polírpasztával.
Remélem sikerül eltüntetni a karcolásokat, ahogy néztem "csak" a lakkon érte, nem mnet le a festékig. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem horpadt be sehol...vagyis eddig nem vettem észre :-/
November 1től törvényileg kötelező, így megkerülve a nagy tumultust, lecseréltettem a gumikat.
km állás: 156.950
Hihetetlen mennyire eltud koszolódni belülről (tavasszal pucoltam utoljára) a szélvédő, pedig direkt nem fogdosom, ha nem kell :)
Ajánlom mindenkinek, hogy alkalom adtán pucolja le, mert rengeteget jelent, pláne éjszakai vezetésnél és csökkent látási viszonyok között.
Véget ért a nyaralás és megejtetem az olajcserét, mivel jövő hétvégén lakodalom(lom-lom-lom)ba megyünk, ne legyen ezzel sem gondom.
Ezúttal Selénia Racing került bele. Egyúttal ránéztünk a gyertyákra is, picit megpucolgattuk őket, majd kicseréltük a hátsó lambdát egy bontottra, ami lám, üzemel is...
Egyenlőre eltünt a "motor controll failure" ikonocska a műszerfalról, de szerintem a gázüzem miatt hamarosan ismét befogja dobni. De azért biztató volt, hogy hibatörlés után nem dobta ismét be, valamint szép grafikont is produkált.
Fotókat sajnos nem készitettem, mert a mesternél derült ki, hogy levan merülve a fényképező :-/
Mester szerint most 12-15ezer km-ig ne cseréljem az olajat, mert a racinget jobban fogja szeretni a motor, meghálálja. Hát nem tudom, ha nem eszi meg, akkor megfogadom a tanácsát.
km állás: 156.400
Beszerváltam ma 3 flakon 2 literes Selénia Racing-et. Rokon bezárta a kereskedését és fennmaradt neki, igy áron alul juthattam hozzá (durván 8euro/liter). Egyenlőre tárolom, van még picit több, mint 1000km a cseréig.
km állás: 155.950
Újabb távolsági rekord született 1 teli tank gázzal. Összesen 390km-ert tettem meg vele (400tutira meg lett volna, de nemakartam üresben kocsikázni, meg üres tankal sem garázsba állni).
Első "kattanásig" 29 liter ment bele, összesen 37liter. Eddig 260km után már a kútra gurultam...elégedett vagyok, ezt is tudjuk :)
km állás: 155.570
Eljutottam végre a klímáshoz. Azt mondta nem sok gáz hiányzott a rendszerből, utántöltötte és most egyenlőre jónak tűnik...hűt rendesen :)
km állás: 155.418km
Gyengécskének tünt a klimám, igy első körben megtisztitottam elöl a hűtőjét. Autómosóból kaptam valami spéci löttyöt, amit felkell hordani permetezővel, hagyni kicsit, majd bő vizzel leöbliteni. Szemmel láthatóan tisztább lett a hűtő. Mentem is egy próbakört és azt kell mondjam mintha jobban hűtene :) Azért lehet a töltés nem ártana neki...
Már egy ideje éreztem, hogy másképp viselkedik az autó, meg mintha hallottam is volna furcsa kipufogóhangot, de mivel szinte csak hétvégén van használatban, így el is feledkeztem róla, meg nem is törődtem a jelenséggel.
Tegnap azonban strandról induláskor ismét hallottam azt a bizonyos fura hangot. Hazaérvén hajtott a kíváncsiság, még járó motor mellett befogtam kézzel a kipufogóvéget és egyből világos lett, hogy ez bizony valahol kifúj. Mivel már későre járt az idő, otthagytam. Ma viszont munka után alámásztam az aknába, apum befogta a cső végét és érezni lehetett, ahogy a flexicső utáni csatlakozást követően egy régebbi javítás szövődményeként elég szépen fúj kifelé. Mivel sajnos nekem csőhöz alkalmas hegesztőm nincs, így szakemberhez vittem a kocsit. Ő egyből ki is flexelte a beteg csődarabot és felrakott a helyére egy másikat. Kb 1 órás művelet volt, amiben benne volt a kezdésként eltelt kb 15 perc hűlési idő is.
Azt tapasztaltam, hogy fürgébb lett az autó, csendesebb, nincs az a fura hang, valamint erőteljesebb visszaváltáskor nem jön be a kocsiba az a büdős kipufogógáz (ne firtassuk ennek okát...).
Fotóim sajnos nincsenek, itthon elfelejtettem készíteni, mesternél meg nem akartam ezzel bezavarni a munkába. De képzelje el mindenki, ahogy szikrák csapnak ki a kocsi alól, majd kékes villanások :D
2012.07.06. Update: gyanús volt, hogy túl nagy az üres rész azon a helyen, ahol tegnap ténykedett a kipufogós. Nyomoztam a neten...nem tartott sokáig. Azon a helyen bizony valaha egy dob is volt (fotón pirossal bejelölve), amit az előző tulaj valami okbol kifolyólag kidobott és egy csővel helyettesítette. Mondjuk nemis bánom, semmiben nem hátráltatja a kocsit. Mivel a katalizátorom is csak egy üres dob így ezek szerint full nyílt rendszerem van végig :) ...lehet kikéne dobnom a katalizátorházat és egy sima csővel helyettesíteni??!! vélemény valaki?
km állás: 154.795