Tagok >> Kareszka1984 >> Blog
Már tavaly télen hallani lehetett, hidegen gyújtás után, hogy meg meg csúszik és sivalkodik, de amint az idő megjavult, ez a hang is eltűnt.
Idén télen ismét előjött, azzal a különbséggel, hogy indulás után, menet közben is halványan hallani lehetett a sivalkodást.
Első körben csak hosszbordást cseréltünk, vezető görgője még okés, spanoló tárcsájának a csapággya picit kotyogós, de első körben újranyomtuk zsírral és ment vissza.
Hihetetlen, de a számítógép által dobott szíj nem passzolt hozzá, végül a negyedik boltbarohanás után került a kezünkbe a megfelelő hosszúságú...alfa rejtély :)
Valamivel halkabb lett a motortér, meg mintha jobban harapna, bár ez szerintem csak illúzió :)
Fotók nem a legjobban sikerültek, de látszódik a lényeg...pár helyen keresztben már megvolt repedve, meg teljes hosszban finoman repedezettek voltak a bordák.
km állás: 125.210
Szerencsére ritkán fordul elő...kop kop kop
Patkószög volt a ludas :)
Csont nélkül...
+ üvegbiztosítás
+ utasbiztosítás
km állás: 124.920
Rég szívatott valami meg, mint ma ez a kis p.csa alkatrész. Inkább nem írom le a történetet, mert elég volt átélni a mai 2 kényszermegállót az út szélén, mire eljutottam a szerelőhöz az új jeladóval. Faszányos ám megfogni a kocsit amikor 110-es tempónál kilövi magát a moci és viszi a szervót is...hála égnek felvoltam erre készülve így nem történt nagy baj.
Én is ki tudtam volna cserélni, mert nem nagy durranás, útmutató ITT.
km állás: 124.790
Ismét itt tartunk...nyári garnitùra le, téli fel.
Nyárikat szépen elmostam, száradás után kapnak egy gumiápolást és mennek le a pincébe.
Meglettek nyomva a gömbfejek is...belement annyi friss grafitos zsír, mint legutóbb tavasszal...szal kiszivárog az idővel és ha zsír nélkül marad, felerősödik a kopás.
Költség: 0.00, mivel magam végeztem el
km állás: 123.900 (május óta 2K...keveset használom, beismerem)
Mivel belenyúltam a futóműbe (előző blogbejegyzésem) nem ártott elmenni egy futómű állításra, mielőtt megtörténik a baj.
Délután 4-re kaptam időpontot, tökéletes volt, mert munka után még egy ebédelés is belefért az időbe :)
Rendes, tiszta műhely (kb 3/4 éve nyitottak), profinak tűnő cuccok...HOFMANN 3D-s futóműállító rendszer.
Az aknába nem akartam lemászni, azért ennyire tiszteletben tartom a mesterek intim szféráját :)
Naszóval...meglepetésemre a hátsó futómű sokkal jobban elvolt állítódva, mint az első, pedig ahhoz hozzá sem nyúltam, de még rá sem néztem. Gyanús volt nekem, mintha a jobb hátsó kerekem picit dőlve lenne, de nem törődtem vele, mert 2 éve szomszéd elvitte és állítólag beállították ott, ahol dolgozik, de nekem bűzlött a dolog, lehet csak örült, hogy nem gyalog kell mennie munkára. Ok, nem fizettette meg, így nem rólom fel neki, ez van.
Az első futóműnél szétfelé néztek a kerekek, ami ugye cseppet sem okés, ez is állítva lett...kormány egyenesbe hozva.
Rögötn mentem is egy próbakört. Nekem csendesebbnek tűnik a kocsi eleje még így stabszilent csere nélkül is, ha azzal még nagyobb hatást érek el, akkor az maga lesz a perverzió :) Most inkább a hátulját hallom, az valyon mi lehet? Én a lengéscsillapítók tetején lévő gumi szilentre tippelnék...egyenlőre nem foglalkozom vele, majd ha megint elkap a gépszíj és kopogó szellemet akarok írtani teljes erővel :)
Kocsi nem húz semerre, nem rezonál, simán suklik az úton.
km állás: 121.722
Az eleje
Hol is kezdjem? Sokat olvastam a fórumokon a felső lengőkarok rövid élettartamárol. Valakinél a szilent adja meg magát hamar, valakinél pedig a gömbfej. Én az utóbbi fejlesztésén kezdtem el törni a fejem. Első körben teljesen saját gyártású lengőkarban gondolkodtam cseréhető gömbfejjel, de az túl költséges és munkaigényes lett volna, nem utolsó sorban nagy kockázattal totál működésképtelen. Végül apum adott egy ígéretesnek tűnő tippet, le is írom hogy miről mesélt nekem:
"Amikor anno 1970-ben megvettünk szalonból egy tiszta új Fiat 124-est, elvittük egy ismerős mechanikushoz, hogy dicsekedjünk vele :) Valami okból ott kellett hagyni nála, mert más dolgunk akadt, de mire visszamentünk ő már nekiment én elvégzett pár átalakítást rajta. Történetesen kifúrta a kipuffot a kondenzvíz miatt, valamint belefúrt minden gömbfejbe egy zsírzószemet..."
Hopá, most, hogy mondta nekem nem rémlik, hogy a 3 éve eladott szeretett kicsikocsinkon valaha is kellett volna a futóműhöz nyúlni. Rémlik valami, hogy időnként mintha működtek volna apum meg nagytatám a kocsi körül, de sosem foglalkoztam vele. Mint kiderült, 5000km-enként pumpáltak a zsírzókon keresztül friss zsírt a csuklókba :) Gondoltam ez akár az alfánál is működhet, egy próbát megéer és nemis követel nagy átalakítást.
Megvoltak még a régi lengőkarjaim, amik a szilentek miatt lettek kiszerelve, a gömbfej rajtuk még okéssak voltak. Naszóval azokat kezdtem feltuningolni. Első körben belefúrtam mindkettő gömbfejébe 1-1 zsírzószemet. Második körben pedig kicseréltem a szilenteket rajta. Egy kicsi festés és máris pofásabb lett :)
Felrakás előtt megnyomtuk friss grafitos zsírral, úgy kb egy kiskanálnyit nyomtunk 1 gömbfejbe, szóval kelett neki :) Ahogy számoltam a téli-nyári gumi váltáskor elég lesz újrapumpálgatni őket, nálam kb ezen intervallumok között megyek le kb 5000km-ert. A zsírzószemekhez felemelt állapotban lehet hozzáférni, ekkor lóg annyira le a futómű, hogy rálehessen a zsírzószemre nyomni a zsírzó szelepét.
Maga a csere elvitt egy délutánt, de végülis csak sikerült :)
Szerettem volna a stabszilenteket is kicserélni, meg is érkeztek lengyelből a strongflex-től az újak, de végül túl nagy melónak tünt, így letettem róla, majd szakműhelyre bízom 1x. De azért a stabpálcákat kicserétlem újra, hamár megvettem őket és befestettem szép pirosra mindkettőt :)
Ha minden jól megy és kapok időpontot még a héten elviszem futómű állításra, nehogy gumi nélkül maradjak. Tapasztalatokrol majd szerintem írni fogok...
Még az ősszel bevolt tervezve, de csak most jutottam vele valamire.
A hűtő leg alsó pontján lévő bilincsel nem boldogultam, így az azon csövön lévő felső bilincset bontottam szét a motorba csatlakozásnál. Szépen kifolyt így is a lötyi, csak lefelé kellett fordítani picit. Feltöltöttem a rendszert a friss fagyállóval és mentem egy próbakört.
A próbakör alatt felkúszott a hőmérséklet 12O fokig, venti nem kapcsolt, na gondoltam faszányos. Rögtön elakadásjelzőt nyomtam ás leálltam az út szélére. Motorháztető fel és látom, hogy a tartálya jóformán üres. Levettem akupakját és nagy szisszegések közepette feltöltődött valamennyire. Újra gyujtottam és menet közben gyorsan visszahűlt 9O fokra. Hazaérve ismét szintet ellenőriztem és töltöttem utánna picit. Elmentem a második próbakörre, amin ugyanígy jártam. Na mondom fasza, valamit elbarmoltam. Most rutinosabb voltam, vittem magammal pót fagyállót. Ismét sziszegve nyitottam ki a tartályt és picit utánnatöltve mentem tovább, vissza is hűlt 9O fokra és onnantól akárhogy léptem oda neki, nem mozdult a mutató se le se fel. Tovább aggasztott, hogy nem működik a venti elől.
Klímát belőttem és akkor egyből elkezdett pörögni a venti is, de tudtam, hogy ez így is a normális. Szóval a venti okés...akkor mifakk ment el? Meg miért?? Elgurultam egy autószerelőhöz és mikor odaértem nem oltottam el a kocsit, had menjen, melegedjen. Pár percet dumáltunk (épp szerelt valamit), majd felnyitva a motorháztetőt, látom, hogy pörög a venti ezerrel. Mondja a fickó, hogy nem levegőzött ki rendesen a rendszer és a szenzorja nem kapott a vízből, ezért volt az, ami. Naszóval megnyugodtam, jöhet a nyár! Klíma is dolgozik...
km állás: 121.481
Felkerültek a nyári gumik.
Plusszban még kapott egy teljes mosást.
Megfúrtam 3 helyen a hátsó kipuffdobot...ezt ajánlom mindenkinek, aki főleg városban használja, éveket lehet így rátenni az életére. Kitud folyni a rövid távok miatt lecsapódó kondenzvíz, ami ha bennmarad belülről rohasztja szét a dobot.