Tagok >> Kareszka1984 >> Blog
igaz nem ma...holnap lesz 1 kerek éve, hogy hozzám került "Piri" :)
Emlékszem, amikor 2009 decemberében hóban, fagyban hozattam/vitettem magamat melóba, gyalogoltam és egy autóra fájt a fogam. Ekkor döntöttem el, hogy belevágok és elekzdtem böngészni a netet (akkor még nem ismertem a 147-est, mint típust). Keresgéltem a 206-os Peugeot-ok között, de amikor 1x megláttam 1-et előben és észrevettem azt a kopogós müanyag belsőt, hát...elszállt a kedvem tőle :-/ Ekkor figyeltem fel a városban egy 147-esre...szürke volt, 2 ajtós és tetszett :) Elkezdtem érdeklődni a márka után, majd megtetszett, hogy kicsivel kell csak mélyebbre nyulnom és az enyém lehet. Kersgéltem tovább, de msotmár célzottan 147-eseket. Akkor még nem tudtam mi az a "TS", "GTA", stb... Annyit akartam, hogy benzines legyen, hogy utólag tudjak bele gázrendszert szereltetni. Majd egy szép januári napon megpillantottam egy gyönyörű piros 147-est, ami melett ezt írta: "+PLIN" (szlovén www.avto.net oldalon böngésztem). Rögtön telefont is ragadtam, hívtam unokatestvérem, aki hasnzált autók behozatalával foglalkozik slzovénbol. Egyből ezt mondta "ne vedd meg", de én kötöttem az ebet a karóhoz :D Szerencsémre másnap épp volt újta ki szlovénba és megígérte, hogy elmegy, megnézi és telefonon lemeséli mit lát rajta. Így is votl, este 8 körül jött a telefon, megpróbálom pontosan leírni a párbeszédünket.
én: "na? mien?"
ő: "szar, NE VEDD MEG!"
én: "de mért?"
ő: "mert alfa..."
én: "nade mégis mit látsz?"
ő: "itt-ott apróbb sérülések, nem vészes, klíma dolgozik, az első lökőst valahova odacsapták, javítani akarták és elég szarul rakták össze, lóg..."
én: "hmmmmm...."
ő: "kell?"
én: "meggondolom...."
ő: "ne gondolkodj, f*szomat eljöttem 200km-el arrébb, mert nem ott volt, ahol lebeszéltem vele...kell vagy nem?"
én: "hmmmm..."
ő: "várj, visszahívlak" és lerakta....wattafak??? pár perc csönd, majd csörög a telefon...
ő: "nah, lealkudtam még 300 eurót, kell?" :D
én: "HOZD!"
ő: "ok" és elrakta :D
ekkor elkapott egy furcsa érzés, hogy "basszus...kocsit vettem...és még nem is láttam" :D nagyon furcsa érzés ez, olyan, öröm és aggódás egyeb, de vártam, hogy lássam. Később jött egy sms, hogy hagyott rá 200 euró foglalót, 2 hét múlva lesz leszállítva. Soha ilyen lassan nem telt le 2 hét, mint akkor...örömmámorban úsztam és vártam :P egyszercsak jött egy telefon, hogy elbirok menni megnézni élőben a vámudvarra...jóhogy éltem a lehetőséggel. Elmentünk ,kikértük a kulcsot a portán és elindultunk megkeresni...nem volt nehéz kiszúrni a kis pirost a sok szürkeségből :P első benyomás: "GYÖNYÖRŰ!!!". Beültem, begyujtottam és, egyesbe raktam és...elakadtam :D fagy volt még és nagy hó na :D Picit megjárattuk, majd hazajöttünk. Otthon leírhatatlan az az érzés, ami elkapott, talán mint amikor szerelmes lesz az ember :)
Pár nap múlva vehettem át unokatestvéremnél és indíthattam a regisztrációs hercehurcát. Pár nap elteltével meg is kaptam a táblákat és indulhatott a közös élet :)
Az elmúlt 1 év tapasztalatai (hideg és meleg):
meleg - kurvaszép, imádom, kényelmes, kezes, jól húz, látványos
hideg - kopott lengőkarok által keltett zörgés, olajfogyi, katalizátor mint megtudtam hiányzik, ebből eredően többletfogyasztás, rakoncátlankodó elektronika :)
Az elmúlt 1 évben sok problémánk is volt, de sok kalandunk is. Valóban olyan, mint egy családtag, de abbol is a nyügős és hisztis női fajta :D
Javítgatom, szépítgetem és vigyázok rá :)
Isten éltessen Piri, ne hagyj sosem cserben :) :*
Ez az első fotó, ami készült róla nálam az udvaron:
Ma megkaptam az új EU szabványos rendszámtáblát. Öröm az ürömben, hogy a szélvédőre ragasztandó kis címke szériahibás, felrakásnál megsérült, így szarul néz ki :-/ remélem nem szopom meg emiatt...
Motorkönyvem egyenlőre nincs, azt majd csak 1 hónap múlva kapom kézhez. Most egy igazolás helyettesíti ezt az okmányt.
Sajnos jövőre ismételten cserélni kell, mivel az "okosok" rosszul nyomtatták rá az országcímert :S Mi ez, ha nem lehúzás???
Beléptunk a 145000-ik km-be :) csak így tovább Piri...ne hadj cserben kérlek :)
2 napja érdekes óraállásra lettem figyelmes :) remélem megéljük a 147147-et is :)
Végre nem kis idő után felkerült a helyére a felbuktatható garázsajtóm is. Kapott új csapágyakat, zsírt, meg borítást is, olyan lett, mint az új, remélem gond nélkül használhatom, hogy védve legyen a kicsi kocsim a hidegtől :P
Elérkezett a hideg idő és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a termosztátom kampó. Sehogyse akart felmelegedni a motor, bekómázott mindig 50 foknál, esetleg jobb kedvében 60-70. Fütésem persze pedig szinte a nullával volt egyenlő. Nincs mese, ez bizony termosztát hiba lesz.
Nem sokat gondolkodtam a dolgon, körbejártam az autós üzleteket és egyik helyen berendeltem egy VERNET márkájút (volt facet, de az nekem nem csengett megbízhatóan). Szerencsémre még aznap meg is érkezett, vásároltam még pár bilincset.
Ma neki is kezdtem...munkamenet a következő:
- Légcső ECU-rol le, kompletben félre
- Bilincsek meglazítása
- Hőfokszenzor ki, így könyebb hozzáférni a csavarokhoz
- Felső visszavezető cső le
- Nagy, első, vastag cső le, ilyenkor patak módjára ömlik ki a víz, de no problem, utánna lehet tölteni :)
- Tartócsavarok ki, és így könyebben leválasztható a hátsó cső is
Először felhuzgáltam a csőcsonkokra az új bilincseket, majd az előbb leírtakat fordított sorrendben, szépen lassan és nyugodtan (!) mindent visszaraktam, meghúzgáltam. Rendszert újratöltöttem és nini, lassan emelkedik a motorhő :P Az első vastag cső pedig még mindig hideg, yesss :P Fütésem is lett :) Voltam próbaúton is, úgy áll 90 fokon a mutató, mintha odaragasztották volna :)
Nem bántam meg, hogy egyedül végeztem el ezt a cserét, jó móka volt :)
És basszus még 140.000km után is a gyári termosztát volt benne :D Illet már a csere szerintem... :)
Idejét láttam a téligumi felrakásának. Jobb most, mint hóban szaladgálni a gumishoz. Volt egy garnitúra 15-ös acélfelni nyárigumikkal, meg egy garnitúra téli gumim...igaz nem a "húdefasza" kategóriábol, de egy telet még elfut (remélem). Méghogy nem lehet a 147-be pakolni!!! Máh, ez hülyeség, ezt a fotó is bizonyítja :D 2 garnitúra gumi van épp bent :)
Az alufelnik most lemennek a pincébe téli álmot aludni a teknősbékám mellé...de előtte még holnap lemosom őket, koszosan mégse megyünk aludni, nemde? :P Jajjj, legyen már tavasz :)
Az ár azért ennyi, mert haveré a vulkanizőr műhely :P Köszi Szabi :)
Végre ideértek a még nyáron megrendelt első müanyag sárvédőbetétek (köszönet Erhardt). Kezd körvonalazódni mi is történhetett a gyáriakkal... Gyanús, hogy az előző tulaj (szlovén) hóláncot használt és mivel rosszul rögzíthette, így az mind szét verte a müanyag betétet. Össze volt "stoppolva" dróttal, de engedte a vizet át mint az állat. Sok sarat dobált be azelső lökősbe és ennek egy része a fényszórók alatt távozott, csúnya egy látvány volt...de remélhetőleg ennek mostmár vége :)
Megmostam az acélfelniket is, amikre remélhetőleg jövő hét folyamán felkerülnek a téli gumik is.
Valami különös okból kifolyólag az előző Szlovén tulaj kivágott a hátsó sárvédő textilbetétjéből egy szép darabot a felső ívből. Emiatt esőben mindig beverte a forgó kerék a vizet. Közeledett az ősz, nyakunkon a tél, ezért sürgőssé vált a csere... Nemis olyan hosszas keresgélés után második nekifutásra Phon kolegánál lapult a megoldás, egy bontott textilbetét formályában :) Gyorsan meg is köttetett az üzlet és pár átszállással megérkezet az "új" betét. Mindenféle különösebb gond nélkül bebírtam építeni a régi helyére, minden klappolt, egyedül a csavaroknak kelett készítenem müanyag alátéteket (fém rozsdásodik).
Hamár kintvolt a betét, megigazítottam a hátsó lökősömet is, mivel fél centivel lejebb volt. Így most már fixebb is minden :)
Örümmel vetem észre, hogy korróziónak nyomát sem találtam (kopp-kopp-kopp)
Maradtak még az első betétek cserére, azok is megvannak, csak elkéne őket hozni rokontól :) Talán jövő héten...az acélfelnieimmel együtt, mert még mindig a nyári gumikkal feszítek :(
Végre be bírtam parkolni :)
Ki lett meszelve, takarítva, szóval már csak a használatbavétel maradt hátra. Sokat segít a kiszállásnál az a 2 méternyi kiütött közfal... Gyakorolni kell még a be és kiállást, hozzá kell szokni, mert nem simán egyenesen kell hátra tolatni :-/ Remélem idővel már csuklóbol tudni fogom mikor merre kell csavarni a kormány. Régi fiat-ommal nem 1x dörgöltem meg az orrát kitolatáskor, remélem Pirivel kimaradnak az ilyen "kalandok"...