Tagok >> Fater (Norbi) >> 147 1.6 TS (120 Le) >> Blog
- Típus:147 1.6 TS (120 Le)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio metallizzato
Heti levelezésben vagyunk a biztosítóval - lassan már tegező viszonyba is kerülünk velük..
A kárszakértő megállapította a számlamentes javítási költséget 404 580 Ft-ban. Ebből mondanom se kell a kocsit talpra lehet állítani és megvenni a sérült karosszéria elemeket, de a festésre már nem futná. Mai napon biztosítói szoftver segítségével kiszámították a helyreállítás költséget - ami pont a javíthatósági határérték lett.
Igaz az majd a végén derül ki, hogy mennyi az annyi, de jól kijönni egy ilyen ügyletből a károsultnak nem lehet...
A végére egy jó hír: a kocsi a mai naptól végre a saját lábán tud közlekedni!
Friss!
A levelezésnek és a sok reklamációnak hála megemelték az autó autodatax (olyan, mint az eurotax, de ezt a biztosítók használják) árat majdnem 100 000 Ft-tal, így az autó helyreállíthatósági határértéke 626 000 Ft-ra nőtt. Holnap, 2014.11.03-án pótszemlét tart a kárszakértő, felméri újból az autó extra felszereltségeit, hátha sikerül még valamit kicsikarni belőlük, hogy csak kicsit járjunk rosszul és ne nagyon...
Pénteken délután lementünk Mórahalomra kipihenni a munka által okozott stresszes állapotot. A kocsit a szálloda előtti parkolóban hagytuk és a bejelentkezés után elmentünk vacsorázni. Én a desszertért álltam fel az asztaltól, amikor az étterem előtti parkolóban megszólalt egy autó riasztója - odanéztem - és abban a pillanatban láttam, hogy a mi autónknak nekimegy a jobb oldalt mellette álló hatalmas terepjáró fara és nekilöki a bal oldalon álló másik kocsinak. A vacsora és a kellemes hétvége ígérete ezáltal elszállt.
Nagy nehezen - a tűzoltók és a katasztófavédők nem jöttek menteni, mert nem volt személyi sérülés és nem akadályozta az eset a forgalmat - kézi erővel szétszedük az autókat és megállapítottuk, hogy a sima karosszéria sérülésen felül nagyobb a baj, autómentő kell, mert nem tud saját lábon közlekedni a kocsi...
Ránézésre a futómű, a felfüggesztés, az autó hátuljának mindkét oldala, az első (a járdárakerülés miatt felpúposodott és a festés is megtört) és a hátsó lökhárító is kuka. Alulra nem láttuk be mi lehet még a gond.
A posztban egyenlőre az autómentés díja szerepel Mórahalom - Székesfehérvár útvonalon.
Kezdődik a kárfelmérői biztosítói saga. A kárszakértő szerint az autónk csak 950 000 Ft-ot ért a baleset előtt - érdekes, ennyiért ilyet (állapotú, felújított motorral, kevés futásteljesítménnyel) még a németeknél sem találtunk, a hollandoknál pedig átszámítva 2 millió körül mennek ezek. A kárhatárt egyenlőre 570 000 Ft-ra állapították meg. A maradványra még nem történt meg a roncsérték meghatározása licit útján..., de javíthatónak minősítették az autót!
Lassan mindkettő első stabilizáló rúdak cserélve lettek, eddig bírták a gyáriak (64 236 km). A hiba orvoslása után a Vajda autószervízben kiderült még, hogy a sportosan hangoskodás oka a rezonátorcső lyukadása miatt van. A katalógusok szerint, csak koplett rendszerként lehet rendelni min. 150 000 HUF-ért. Ennek a javításával várunk egy kicsit, majd az alvázvédős kezeléssel együtt lesz a hiba kijavítva a jövő hónapban.
Hát meguntuk a nagy olajfogyasztását (1000 km-re < 1 liter) a motornak és megbontattuk egy szervizben. Ott kiderült az ok, ami a dugattyú megvállasodása volt többek között. A motor szinte komplett felújításon esett át a szelepek és a hengerfej kivételével. A motorblokkot felfúrták a következő méretre, és króm dugattyúgyűrűk kerültek bele. Jelenleg bejáratáson van a motor és új olajmárkát próbálunk ki a liqui molly személyében. A vízpumpa is cserélve lett, mivel kb. 3 hónapja elszállt a hűtőcső és a csere után kizárólag fagyállóval töltötték fel a rendszert , amely így szétmarta a vízpumpa tömszelencéjét. A fagyállónak a mért hőfoka -65 fok volt... Volt közben egy kis kipufogó javítás is (tartófül), de majd hátsó dobot is venni kell a legközelebb rá.
Eddig minden most minden szép és jó.
A hátsó dob így rozsdás kinézettel marad egyenlőre, mivel csak a külső takaró lemezréteg oxidálodik.
A húsvéti hosszabb szünetet kihasználva ellátogattunk kettesben a párommal Prágába a Malvinnal. Mivel még mindig eszegeti a motorolajat vittünk magunkkal 5 liter Selénia Racing olajat. Brno-ban megállva (ebéd és kis vásárlás) ránéztem az olajszintre és megdöbbentem, hogy kb. 1-1,5 litert kellett a motorba tölteni a reggeli max. szinthez képest. Nagyon nem szereti az autópályás haladást ezek szerint..., de bírta a tempót.
Motorgenerál lesz ennek a vége, csak hozzáértő szerelőt kellene találnom. A lakhelyemen ilyen nincs, lehúzókra meg nem akarok költeni..
A hovatartozás jelképeinek beszerzésével megvártuk a tél elmúltát, majd rendeltem és vártam, csak vártam és majd 2,5 hétig tűrtem a matricák hiányát, de a posta nem hozta meg még a mai napig sem. A hosszúra nyúlt várakozás után jeleztem Halesznak, hogy megrendelt és kifizetett termék utáni hiányom van. Ő ajánlottan elsőbbségi küldeményként adta fel - és majd 1 hét után ideért. Balassagyarmatról 3 napon belül itt volt a felnidísz...
Mai napon felragasztottam a matricákat a Malvinra, amit az alábbi képek is bizonyítanak:
A vásárláskor az autón nem túlzottan szép ATS felnik voltak elég ronda felni kupakokkal. A tavalyi szezont (augusztus közepe- október vége) lehúztuk azzal, de eljött az ideje egy kis szépítkezésnek.
GT kartárstól rendeltem felni kupak matricákat és a mai napon nekiálltam a felni kupakokat rendbe tenni. Némi csiszolópapíros felszín egyengetés után, alkoholos törlés, majd jött a ragasztás. Előbb a matrica, utána a a védőfólia. Az eredményt a képek mutatják.
Tegnap délelőtt (2014.01.25) meglátogattuk a Csörgő autószervizt Várpalotán. Csöri lecserélte a 10W40-es Seléniát a sűrűbb 10W60-asra, abban bízva, hogy ezt nem csipegeti a kocsi.
Az olajcserét összekötöttük egy veszprémi családlátogatással is. Ott bóklászva sikerült egy fekete faceliftes 147-est és egy korosabb 156-ost is látni. Utóbbinak inteni is...
Majdnem 3 hónappal és ~2000 km-el később sincs az olaj mennyiségében csökkenés. Bevált a csere!
Rossz az aki rosszra gondol. A hűtővíz csövének fala a gyári bilincsek hatásos dörzsölésének hála elvékonyodott, kilyukadt. Szerencsére elég hideg volt és a páromnak (ő használja a kocsit) nem tűnt fel a vízhiány. Nekem igen, hogy nem volt a kocsiban fűtés, két okra gondoltam: elektronikai vagy vízhiány. Az előbbihez nem értek, az utóbbihoz igen. Így a motorháztetőt felnyitva megállapítást nyert a hűtőfolyadék krónikus hiánya... Pótolva lett és a hűtőcső is ki lett javítva.
Eszegeti a Malvin az olajat, utána kellett töltenem már 2 alkalommal. Az új év rossz esetben egy nagy karbantartással fog kezdődni valamikor január közepén, ha malacunk lesz, akkor csak egy sűrűbb olajra való váltás lesz.