Mostanában keveset használom az autót, akkor is csak városban rövid távokra. Hétfőn elég meleg volt ahhoz hogy bekapcsoljam a klímát, ekkor vettem észre, hogy a hűtőventilátor nagyon pörög. Teljes fordulaton ment, az első fokozat nem működött.
Hazaérve megnéztem. Az első fokozat reléje kattant, tehát az ellenállás környékén lehet a gond. Olvastam már korábban a fórumon, hogy valakinek volt már ezzel problémája, Nála letört az ellenállás lába. Nos nálam nem ez volt a helyzet. Ránézésre egyben volt, csak kissé megmelegedett. Leégett a felirata, és megrepedt a kerámiabevonat, de az értéke stimmelt.
Van viszont egy hőbiztosíték az ellenállás alatt (szintén ponthegesztve), amelyik szakadt volt. TF=184C van ráírva, tehát nagyon melegnek kellett lennie, hogy kiolvadjon. A nagy meleg okát sajnos nem tudom. Megmértem a motor áramfelvételét mindkét fokozatban: 1 - 9,5A 2 - 13,5A.
Mivel a motor adatait nem tudom, ez a mérés alapvetően nem mondja meg hogy van-e valami gixer. Egy oldalon azt olvastam 312W a teljesítménye, de ezt sokallom.
Minden esetre kicseréltem a hőbiztosítékot, csavarkötéssel rögzítettem és most működik az 1-es fokozat.
Ez volt eddig a legolcsóbb hibajavítás :) Hőbiztosíték 130Ft, csavarok 20Ft.
156 1750 2 424 ablakmosó ablaktörlő active alfa ar arese asimmetrico ate betét birth bowden bpc brembo chmarossky cold corsa csatlakozó csomagtér diagnosztika dobbetét dobsinska ebc ecu ellenállás fék fékbetét fékolaj felső feszítő függönylégzsák fúrt futómű giulia good görgő gtv gumi gyári hátsó hosszbordás hűtő javítás karcolás karosszéria kábel kerámia kézifék kilincs kinyomócsapágy kkl koni korrózió kuplung lengéscsillapító lengőkar mechanika museo ocra olajcsere open pannonia pappas patent pillangószelep pirelli pzero q quadrifoglio race reset romeo rozsda sachs slovakia special sport start stelvio szíj szilent szolnok tárcsa téli termosztát tisztítás toronyszilent trw vag valve váltó vezető viadukt világítás xtra year yellow
>> SzervizAlfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-05-04