- Típus:159 Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:295
Elkelt, bár árulva sem volt.
Már kétszer is kaptam vételi ajánlatot mástól, akkor nem szerettem volna eladni, elégedett voltam vele miután rendbe raktam az egészet. Tegnap egy barátom keresett meg vele, hogy megvenné. Elgondolkoztam, és engedtem a csábításnak egy éjszaka után. Drága feleségem Réku is támogatott a döntésben . Ma nála a kulcs, nálam pedig az utód! :)
Néhány kép búcsúzónak , utolsó pedig az utóddal :)
7hónapig birtokoltam és 15.000km-t tettem meg. Megjártam vele Romániát, Szlovéniát, OIaszországot , teljesen hibamentesen. :)
Lekezeltem a bölcsőt ,mert még egész jó állapotú, ezt szeretném a lehető legjobban kinyújtani. Feldrótkorongoztam, RO55, 2K epoxy alapozó, Alkyton fekete festék, majd a végén 2 réteg rücsi. Gondoltam leírom blogban ,hogy ha egyszer eladó lesz, nehogy az legyen ,hogy a rozsdára -felületi egyébként- csak ráfújtam a rücsit, mert ápol, eltakar. :D
Csavarokat lemaszkoltam , hátha kell rá egyszer rakni kulcsot is :)
Ja, és beletoltam vagy fél liter üregvédőt is.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, aktívszenes pollenszűrő cseréhez érkeztem.
Úgy volt, hogy még odébb van ,de 2nap alatt beletettem közel 2.000km-t az autóba, időszakossá vált, így megrendeltem az alkatrészeket, ma sort kerítettem a cseréjükre.
9900km-t tett meg olajcsere óta.
317.300km
Mostanra eléggé kikeményedett a lakk, szóval lakk visszacsiszolás és jöhetett a polír.
Mivel 4napig állt így tudtam rajta dolgozni, kb. 14 munkaóra volt visszafényesíteni.
Végén Meguiars carnuba gold wax. Makita P6000C gép. Közben nem is fotóztam, mert csak pörgettem a gépet, mint a süket.
2 lökhárító még várat magára, túl sok idő ment rá. :)
Egyik pillanatról a másikra észrevettem, hogy csetteg-csattog az autóm. Műhelyben meglestem, már alapból a szíjtárcsára gyanakodtam. Ez bebizonyosodott, pedig a szíjtárcsa jó állapotúnak tűnik, nincs repedezve, semmi jel nem mutat arra, hogy rossz lenne. (1. 2. Kép)
Rendeltem egy másikat, nem volt raktáron, és belecsúszott a hétvége is, biztos ami biztos addig letámasztottam, és GTV-ztem. 4napot állt, kerestünk rajta addig valami tenni valót -> következő bejegyzés.
Hétfőn megjött, bedobtam, hangtalan.
313.000 nél történt a csere.
A közeli szélvédősökre nem bíztam a kocsim miután a 147esünkön az új szélvédőt eltörték, amivel nem lenne gond, megesik, csak nagyon béna kifogásokkal hárítottak, iszonyat amatőrnek hatott... (25év tapasztalattal...)
Egy telefonszámot másik szélvédőstől 2napig vártam, majd miután azóta is várom kicseréltük mi a lakatos cimborámmal nálam.
Neki minden szerszáma adott, a szélvédőt megrendeltem, ráérős tempóban 2óra, és bent van. Minden rendben ment, frankó lett.
Karosszériás tanuló koromban csináltam ilyet párszor, nem ma volt :D Mindent alaposan lemostam összerakás elött, illetve az ablaktörlő karokat le is fújtam.
Az egész úgy indult, hogy volt fél órám.
Gondoltam hamar megcsinálom a pedáljaimat.
A fél órából lett 2 , szokásos. :D
Jó rondák voltak, most meg már nem rondák. Ez is valami. Szálcsiszoltam őket, ahogy gyárilag is vannak.
Mivel nem készültem rá, ezért nem tudtam szép új csavarokat venni bele, így csak szépen megcsiszoltam azokat is, meg gravíroztatni is akartam bele a gyári logokat. Na majd egyszer ha lesz fél órám... :D
Post
2017-ben már csináltam ilyet a másik 159-em en, pontosan ebből az okból kifolyólag, hogy lekopott a foncsorról a króm réteg, és esztétikailag ronda. Szétszedtem, beforrasztottam a led panelt, össze ragasztottam, és a helyére raktam. 1200ft-ból többet nem lehet kihozni. :D
Rendeltem egy új tolatókamerát, mert amivel vettem esztétikailag borzasztóan mutatott. A rendszámvilágításba beépítettet választottam ,ez így jóval igényesebb. 3 csavartakaró hiányzott az ajtóbehúzókból ,így rendeltem abból is egy szett 3D nyomatatottat (egy határ sz.r portéka egy cartárstól)
Csináltam rá egy teljes fényezést. Ilyen sem volt még nálam, gyári színét kapta vissza. :D Küszöbökön volt kis lakatolni való. Kerékjáratokat is mindenhol feldrótoztam ahol kell, 2k epoxy, rücsi mindenhova. 1liter üregvédőt is elfújtam. 2 elemet cseréltem, nem érte volna meg javítgatni. Így most szép egységes, búcsút mondtunk a kavicsfelverődéseknek, belekókányolgatásoknak...
Felniket is újra fújtam, fegyveracél metál lett, matt lakkozva.
Illetve a féknyergek is kaptak szép új piros fényt.