Korábbi gyanúm nem igazolódott be, mely szerint a befecskendezési hiba kialakulása összefüggésben lehet a kevés illetve a menet közben kifogyott üzemanyagos szituációkkal. A hibakód kiolvasás első körben megállapította a fordulatszám jeladó; lmbda szonda illetve lemerült akkumulátor hibáját.
Első körben a fordulatszám mérő jeladó lett kicserélve és ez úgy tűnik meg is oldotta a problémát. A korábbi hibakódok törlését követően az új fordulatszámmérő jeladóval már egyetlen hibaüzenet sem érkezett.
Az elmúlt néhány hét apró "fejlesztései"
Aky166 közremükodésével első -hátsó embléma le lett ragasztva a fekete színű karbon hatású matricákkal. Annyit jegyeznék meg a rgasztási műveletről,hogy nem szabad túl erősen nyomni mert eldeformálódhatnak az alakzatok a logó belsejében.Az ára 1500 Ft
Sikerült beszereznem ...... cartárstól 2 db. visszapillantó tükröt. Eredetileg csak a jobb oldali kellet volna, de csak párban tudtam hozzá jutni. Mindegy, most így van legalább tartalék bal és némi elektronika, de remélem nem kel felhasználnom. Az ára 8000 Ft volt postaköltséggel.
Vásároltam a helyi autósboltban levegőszűrőt is, mert azt nem cseréltem akkor amikor a motorolajat és az olajszűrőt. Majd a héten valamikor be rakom a helyére. Azért hezitáltam ennyit mert a levegőszűrő háza meg van repedve és korábban úgy gondoltam majd valami sport légszűrőt teszek be, ki iktatva a sérült házat. A sport légszűrőröl olvastam minden félét az Amores blogokban és arra jutottam, hogy maradok a gyári elrendezésnél. a szűrő ára 2500 Ft.
A vateráról sikerült használt gumit vásárolnom.(8500Ft) Terveim szerint ezt a nyarat teljesítem velük. Több szezon már úgysem lesz bennük! Aztán jövőre a műszaki vizsga előtt úgyis rendbe kell raknom a futóműveket.
A gumiszerelés 7500 Ft ba. került.
A művelet kb 4 órán át tartott...tapasztalatlanságomnak és makacsságomnak köszönhetően!!! Legközelebb hamarabb kérek segítséget, mert úgy max 1 óra
Az ünnep alkalmával cserélve lett a:
Vezérműszíj (gates)
feszítőgörgő
vezetőgörgő
vízpumpa
A vezérmű szíj tulajdonképpen jobb állapotban volt mint amire számítottam, viszont minél hamarabb cserélni kel a hosszbordás szíjat is és görgőit, mert a hosszbordás szíj sokkal rosszabb állapotban van mint lecserélt vezérműszíj.
A vezérlés szett cseréjét Gábor végezte el, köszönet érte.
Az elmúlt néhány napban sikerült kicserélni az összes hibás izzót (bal oldali első helyzetjelző; jobb oldali tompított és hátsó rendszámtábla világítás)
Következő világításhoz kapcsolódó feladat a fényszórók beállítása.
Ma sikerült kiszednem a bal oldali-működő- tompított világítás izzóját, átraktam a jobb oldalra és világított.
Ott világított ,ahol eddig sem az eredeti sem a tartalék (tungsram) izzó nem működött. Az legalább jó hír, hogy nem a vezetékben van a hiba. Egyszerűen szereznem kell egy az eredetivel 100% ig egyező izzót. Úgy látszik az sem mindegy, hogy ki a gyártó.
Holnap viszem az autót állapotfelmérésre, ezért arra gondoltam összegzem amit a megtett ezeregynéhányszáz km alatt tapasztaltam.
ELVÉGZETT MŰVELETEK
- kicseréltem a motorolajat és a motorolajszűrőt
- a termosztát cserét is elvégeztem
(Sikeres műveletnek minősítem bár a hűtőfolyadék hőfok mutatója "rejtélyesen" mozog. a hűtőfolyadék mennyisége állandó, fűtés van, a "víz" nem forr fel és a ventilátor is bekapcsol)
EZEKRE REMÉLEK VÁLASZT
- a világítási hiányosságok továbbra is fenn állnak
( Erről már korábban írtam és le is kellet volna fotóznom a bizti táblát valakinek a fórumról. A holnapi állapotfelmérés után remélem legalább a hiba okáról be tudok neki számolni.Ez így lenne korrekt ha már próbált segíteni, majd utána járok ki is volt az.)
- az alapjárat véletlenszerűen ingadozik
(kb. 850-és 1050 fordulat között de nem mindig )
- a levegőszűrő "dobozánál" az egyík rögzítő csavar nem tölti be a funkcióját, mert a körülötte lévő műanyag "elvált" tőle, lehet hogy ez az oka az alapjárati ingadozásnak
- motorolajcsere alkalmával lefotóztam a "váltó vagy difi" alatti olaj szivárgást
- továbbra is hallom az úthibáknál való áthaladáskor a kopogást az első futómű felől
- ma peddig az M31-en haladva az autó hátsó részén "nyiszorgást" hallotam. Először azt hittem valami beltéri műanyag burkolat az oka, de amikor le húztam az ablakot egyértelművé vált, hogy kintről jön a hang.Szemrevételezés és tapintás alapján úgy tünt hogy a bal hátsó fékbetét időnként bele ér a féktárcsába - nem tudom ez hogy történhet meg-. A jelenséghez tartozik,. hogy ívekben illetve oldal irányú erők hatására a zaj megszűnt.
Na kérem szépen!
Tegnap elvégeztem az első olajcserét (Selénia) illetve kicseréltem az olajszűrőt is. Viszonylag könnyen ment a dolog, az okozot némi problémát hogy a Puntonál használt edények most nem fértek az autó alá így ujjakat kellet készítenem. Na meg én sem férek be már alá olyan könnyen így a 8 -as imbuszkulcsot gyakran csak két ujjal értem el. Az olajcserét követően nekiláttam a termosztát cseréjének is. A fórumos véleményekre hagyatkozva szombatra rendeltem az autósboltban egy új termosztátot melynek ára 11000 Ft. volt. A termosztát cseréjével tovább bajlódtam mint korábban gondoltam. Elégé sok tömlővég „ gyűjtő” alkatrésze a termosztát és a gyári bilincsek csak „enyhe erőszak” hatására voltak hajlandóak lazítani talán évtizednyi szorítás után. Még bontási fázisban kiderült a 13-as villásom „torz”és csak elsarkalja a csavart, később pedig a krova törött el. Beültem a „tartalék” autóba és mentem a szülői házhoz 13-ért. Sajnos ott is elég gyatra minőségűnek tűnt a készlet ezért mindet és mindenfélét hoztam. Tulajdonképpen a szétszerelés sokkal tovább tartott mint az új beszerelése. Amikor végeztem a beszereléssel feltöltöttem a rendszert fagyállóval és kb 45 km es utazással ki is próbáltam. (Persze a maradék motorolaj és fagyálló a csomagtartóban volt na meg a szerszámos láda)
Indulás után a hűtőfolyadék hőmérséklete egyenletesen kúszott fölfelé 90 fokra+2-3 mm ig. Kb 30 másodpercig ott is maradt, majd visszazuhant 80 fokra. Az egész út során ez a ciklus ismétlődőt annyi változással, hogy a 90 fokos időszak egyre hosszabb lett. Végül már hosszú percekig tartott.Mindenesetre bekapcsoltam a fűtést és az működött, ebből arra következtettem hogy van folyadék a rendszerben.
Ma megnéztem az autó alatt van -e olajcsöpögés és ellenőriztem az olajszintet: max jel alatt áll kb. 3mm el; a hűtőfolyadék tartályba viszont a min. jel eléréséhez kellet bele töltenem kb. 1.5 dl folyadékot.Majd holnap munkába menet figyelem a hőfok mutatót.
A légtelenítés művelete:
Kiegyenlítő tartályról le kell venni a kupakot, majd alapjáraton járatni a motort. Aztán amikor a bekapcsol a ventilátor a légtelenítő csavart meg kell lazítani és "sziszegve" jön ki a levegő némi folyadék kíséretében. amikor már egyértelműen csak folyadék jön ki, akkor légtelenítve van a rendszer. ( Ha a venti nem indul el, akkor valami probléma adódik a rendszerben, szóval arra azért figyeljünk, hogy ne "főzzünk"meg semmit!)
Az normális jelenség, hogy 25 30 km-es távon is csak alig 70 fokra megy fel a hűtővíz hőmérséklete és ingadozik 50-70 fok között?
Út egyenletlenségeken áthaladva az első futómű felől kopogást hallok? Ez Alfás jelenség és szokjak hozzá vagy futómű hiba?
Illetve van némi világítási hiányosság tompított jobb első és bal oldali helyzetjelző nem világít, de erremég van 1-2 ötletem.
Korábbi autóm egy Punto volt. Azon az évek múlásával már rutinszerűen cseréltem motorolajat és levegő szűrőt, fékbetéteket és különböző bowdeneket,; vízpumpát; termosztátot és vízhűtő tartályt. Ja és izzót.
Az Alfát sem kel minden kis aprósággal szerelőhöz vinnem, ugye?
(Igaz ez már nem a Punto)
Tudja valaki, hogy az Alfának a számozott típusai mi alapján kapják a számaikat? Pl. a 156 az miért lett 156 ; a 155 az miért lett 155 illetve annak idején a 33-as, miért lett 33? Vagy ebben nincs logika?
Köszönettel:MEO