Tagok >> frusciante >> Blog
Az autó gazelvetel után illetve alapjáraton de csak melegen kopogott de nem ritmusosan és nem is mindig... Felálltam az aknára és 1x. Hallgatva azt hittem hajtokaros lett a gép amit elég nehezen emesztettem volna meg . Mielőtt levettem volna a kartelt, hogy szemrevetelezzem a fotengelyt és a csapagyakat levettem a hosszbordasszijat. Hála égnek azonnal megszűnt a kopogas. A feszítő adta ki a hangot. Rendeltem Dayco szettet és kompletten cseréltem az egészet.
Megérkezett tegnap Csöritol az új Bosch. Cseréltem hibakodot töröltem. Egyenlőre napfény csillogás. Vagyis annyira nem mert ma átkerült szerelohoz (ezúttal sajnos nem Csörihez mert így nem akartam lemenni Palotara ráadásul muszakiznija is kell ) remélhetőleg ki tudják cserélni a feltengely gumiharangokat illetve a jobbos szimeringet.
Ugyan csak 5000 km telt el az előző olajcsere óta de egy éve volt utoljára cserélve. Cseréltem mellette a vihutocsovet mert a rozsda kikezdte és nem lett volna szerencsés ha útközben elszáll illetve ha már ott voltam és volt itthon egy teljesen rozsdamentes hűtő tartóm gondoltam ha passzol kicserelem. Igazából a Q2es alá akartam de a jtdmel nem passzolt így megnéztem a GTA alá és hál istennek stimmelt. hűtő falyadekot is cseréltem. Jövő héten elvileg megérkezik a légtömegmérő illetve cseréltem a feltengo gumiharangokat és megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a megmaradt jó időből.a vizcső illetve a hűtő tartó cseréje gyerekjáték cserébe az olajszűrő cseréje bönyálas....
Az autó elkezdett 5 hengerezni. Meglátogattuk Csörieket nagyjából telefonon megtippelte, hogy gyertya vagy trafó, az is volt a 3as henger trafoja áthúzott. Cseréltük illettve az összes gyertyát és a komplett motorkabelkoteget. Sajnos a tesztkor alatt kidobta a legtomegmerőt is így megrendeltuk de már csak ha visszajön a nyaralásból a Mester akkor cseréljük illetve a két külső féltengely gumiharang is egyszerre adta meg magát őket is cserélnem kell... 😒 Sokat nem autoztunk hiba mentesen... Legalább nem szaladnak bele a kmek.... Még mindig nincs 110xxx benne. Remélhetőleg hó elején ezeket is megoldjuk és még augusztusban rohatom vele az utakat télre ugyanis lepihen biztosan. Csöriek egyébként megint jó és korrekt munkát végeztek!
VízHőmérséklet jeladó cserélve. Néha szórakozott így nem vártam meg míg teljesen tönkre megy. Termosztátnál egy bilincs csere. Két első indexbe a foglalatok totál elrohadtak mivel persze mindkettő beázott. Csörinek hála megtudtam, hogy a gtkben ugyanilyen foglalatok vannak így beszereztem ezeket de az egyiknél csatit is kell cserélni mert belerohadt a foglalat. Csabinak hála (Csabo22) lesz csatim is(illetve neki köszönhetem az akksilefogo zsanért amit kis varrassal ratettem a gyári tartora illettve kaptam tőle egy hibátlan gumikédert a motortérbe mert az is elfáradt. Szóval szépülgetünk, de van még hova... bár amíg pénz, idő és energia engedi a folyamat nem áll meg.
Tegnap Csöri helyrerakta az elrakott vezérlést. Az alapjárat kisimult. Hibakód megszünt. Én eddig kicsereltem a tágulási tartályt, kapott új. Bosch lapátokat, új antennát cakk pakk egy hiányzó Bose csipogo fedelet, Q2es feliratot. Megtettünk eddig 1200kmet motorolaj nem fogy hála égnek víz sem... A kocsi megtalálta az első gazdajat és az első tényleg hozzá értő szervízt. Csöriékröl csak jókat tudok mondani. Korrekt munka , folyamatos tájékoztatás aktuális helyzetről, ügyfélközpontú hozzáállás, családias légkör...
8 éves vágyálom múlt hétvégén valóra vált. Lassan 10. éve alfazom és ugyanennyi éve 47ezek. A legelső megvasarlasa óta oda voltam a GTA ért. A gép egyike az első 3
Agyarorszagi gtaknak. Majd két évig az FAM tulajdona volt sajnos ott látott sok újságírót es Nuvoarit. Ennek ellenére a bal első sárvédő volt csak fújva vagy lakkozva ott 240 mikron vastagok vagyunk egyébként végig gyári fenyezessel. 105.000 lépéssel vettem. Egy két kissebb karc és horpadás van a kasznin, de reményeim szerint fényezés nélkül orvosolhatóak. 25-én megyünk Csörihez egy hy két aprósággal és remélhetőleg utána sok boldog kmünk lesz együtt.
A teljesen felújított, garis turbó a kipuf oldalon tolta kifele az olajat... Visszavittem gariba cserélték. Még szép... 3 napot és kB 800 kmet ment.... Azóta elment megint egy 1000est most már sehol semmi olaj... És nem is fogy mint ahogy a dpfes korszakban sem evett egy milit se cserétől cseréig... Az egészre nem tudom, h mit mondjak elég tré, h ilyen munkát végeztek, vagy esetleg az eltömődött dpf adott neki, viszont jó pont, h azonnal szó nélkül javították 2 napon belül...
Túl van a kocsi a turbó teljes felújításán, 1 év vagy 15.000 km garis, illetve ha az olajcserére is hozzájuk viszem újabb egy év vagy 15000 gari ha mindig ők cserélik akkor örök élet... Viszont a turbó halál oka érdekesebb valamit kapott a kipuf oldalról, ami valszeg a geometriai egy leválló darabja lehetett, ami adott a tengelynek és a csapágynak is... Hála az égnek itt nem értek véget a dolgok. A turbó megszórta olajjal a dpfet ami eltömődött és nem akart regenerálni, így felhívtam Ifj. Lengyel Ákos Cartársunkat egy SOS munkára, amit szerencsémre aznapra vállaltak is... Röpke 300 kmet utaztam pályán úgy h a telített dpf miatt az Ecu úgy letiltotta a teljesítményt h max 120al engedett menni azt is szakadékba... Emelkedőn volt h épp 70el értem fel.. Nagykanizsa elött 20 kmel elkezdte, h néha visszaadta a ménest néha elvette... Az utolsó 20 kmet viszont már hibátlanul tette meg, de úgy voltam vele, h innen már nincs visszaút... Tekintve h a turbó halála elött átlag 800 kmenként regenerált a dpf kíváncsi voltam rá h a plussz olaj milyen kárt okozott rajta... a szélein ugyan el volt dugulva, de nem égett át a közepe se a dpfnek se a katalizátornak amire gondoltunk... Mindenesetre egy gonddal kevesebb... Természetesen az 🐭 sem maradt érintetlen így minden kártevőt kivégeztünk amit kellett. A teljesítményt nem zaboláztuk elégnek érzem én a 150 pacis ehhez a kocsihoz... Ákosék szerint is egészséges a hangja. Januárban folytatódik a projekt a hátsó kipuff cserével...
Miután lélekben felkészítettem magamat az első komolyabb költségű szervízre ezen a dieselen végiggondoltam, h igazából eddig egyszer hagyott cserben(féltengely törés Visegrádon)és igazából mindene hibátlan vagy mert én felújítottam, vagy mert előző tulaja cserélte. Kicsit mérlegeltem, hogy vajon mennyi pénzt öntöttem a kocsiba. Ehhez a matekhoz jó alapot nyújtott az Amore illetve, h csak összesen 3 webshoptól illetve alkatrészüzlettől vettem hozzá minden alkatrészt.... Elöljáróban annyit, h mindig mindenből gyári új(vagy azzal megegyező minőségű)alkatrészt vettem, tehát nem a legolcsóbbakat, viszont 90%ukat magam cseréltem, tehát ha vki ezeket szerelővel cserélteti még az utángyártott cuccokkal is többe kerül neki... A matekban minden szerepet kapott nem csak a szervizek, hanem pl a felnik amiket vettem hozzá. Üzemanyaggal, mosással, tisztítással tehát úgymond szépségápolással illetve a nyállal nem foglalkoztam ez minden autó mozgatásához szükséges...
Szinte kerek egy év és 32.000 km alatt 1.108.000 Ft-ot költöttem az egy éve pont ennyiért vásárolt gépemre... A fényképen lesz a táblázat. Talán később majd szétszedem, h mi volt olyan szervíz ami szükséges volt, mi az ami csak a lelkem megnyugtatására(örvénycsappantyúk) illetve mik voltak olyan extrák amik a lelkemnek kellettek... 😀 így számszerűsírve durva, h szinte semmi baja nem volt a kocsinak mégis 1 év alatt megvettem mégegyszer, ráadásul hála a diesel mutyinak jövőre ha esetleg el akarom majd adni max 800at ha kapok érte... Ha nem lenne már most 3 47esem két főre úgy, h jövőre biztos jön egy 4. Biztos nem adnám el, viszont a 4.nek mindenképpen meg kell érkeznie, h a 47es álom beteljesüljön így viszont lesz legalább 1 de inkább 2 felesleges autóm amit ha nem akarok a kertben elrohasztani gombokért kell majd eladnom...
Tanúság: Nem szabad megvenni egy autót csak azért mert jó állapotú, ha közben van egy olyan amire régóta vágysz... Mert csak "feleslegesen" beledurrantod a pénzed amit nem látsz soha többé... 😀