Többen kértétek tőlem ,ezért összefoglalom röviden a fő lépéseket az első stabilizátor rúd szilent cseréről (Alfa 156 1,9 JTD ->1999) ez tényleg csak a lényeg…a komplett cseréről több oldalt lehetne írni
Tehát az egyre jobban erősödő kopogó hang miatt elszántam magam hogy kicseréljem a szilenteket.
Fő lépések:
- Szerelőaknára parkolva megemeljük az autó elejét bal és jobboldalt (kibakoljuk a kocsit természetesen ahogy azt kell)
- Mindkét oldalt levesszük az első kerekeket, majd kikötjük a stabilizátor rúdat (stabilizátor pálcáknál az alsó gömbfejnél a 17-es fejű csavart, imbusz kulccsal ellentartva nehogy elforogjon)
- Mindkét oldalt leengedtem a komplett futóművet úgy ,hogy a toronynál letekertem a 4 db 17-es fejű anyát
- Célszerű (nem kötelező)a külső kormányösszekötő gömbfejeket is kikötni hogy ne feszüljenek (ehhez gömbfej kiugrasztó célszerszám szükséges)
- Stabilizátor rúd szilent tartó bilincsekből kitekerjük a 13-as fejű csavarokat (2-2 db)
- Ezután jöhet a munka java a bölcső leengedés, enélkül meg se próbáljátok kivenni a stab. rúdat !
- A bölcsőt mindkét oldalon 3-3 db csavar fogja a kocsi hátsó része felöli oldalon illetve 1-1 db a szélén .
Tehát 1-1 db szélső hosszú csavarok (18-as fejű) 2-2- db 18-as fejű csavar illetve 1-1 db 15-öes fejű csavar. Ezeket mind ki kell venni úgy hogy közben a bölcső alá emelőt teszünk és szép lassan engedjük le…ami még útban volt nekem az a kipufogó feletti lemez borítás…ezt 13-as fejű csavarok fogják ezt is leszereltem.
Nekem a kormánymű miatt nem sokat jött lefelé a bölcső ezért kitekertem a két hosszú 21-es fejű csavart is ami a kormányművet a bölcsőhöz rögzíti. Ezt nagyon óvatosan kell mert az alumíniumból recsegve –ropogva jön ki persze szétszerelés előtt minden csavart be kell fújni csavarlazítóval.
- A bölcső kb. 8-10 cm-t mozdul lefelé ha minden csavart kivettünk…ez elég lesz ahhoz hogy a stabilizátor rúdat hátrafelé (kicsit ferdén , óvatosan kiemelve) ki tudjuk venni. Talán ez a legnehezebb része a dolognak mert mindig elakad valamiben de azért így már ki lehet venni.
- Ha már kint van a stabilizátor rúd akkor a bilincseket kell szétszedni….ezek össze vannak gyárilag szegecselve , mi az egyik szegecset szétfúrtuk (marófejjel) úgy hogy a menet ne sérüljön meg, ezután a bilincset szét lehet hajtani és akkor már cserélhető a szilent.
- Mielőtt az új szilenteket (Birth – gyárilag is ilyen volt benne) rászereltem , lefestettem a stab. rúdat…kicsit le volt kopva már a festék róla a szilentek helyén.
- Ha fenn vannak az új szilentek a stab. rúdon akkor mehet vissza a helyére (ez is kicsit nehézkes) összeszerelés fordított sorrendben a bölcsőt ugyanúgy emelővel visszailleszteni és a csavarokat sorban visszarakni (két szélsővel kezdtem)…csak akkor húztam meg teljesen a csavarokat amikor már minden a helyén volt. Érdekes hogy összerakni könnyebb volt mint szétszerelni
- A stabilizátor szilenteket tartó bilincsek csavarjait a legvégén húztam meg amikor már fenn voltak a kerekek és az autó súlya is rajta volt a futóművön. (így van megfelelően előfeszítve a stab. rúd)
- EREDMÉNY: megszűnt a kopogás és egy szuper stabil halk futómű szóval megérte a sok munka. Kb. 5-6 órát vett igénybe, de legközelebb gyorsabban menne bízom benne hogy ezek az új szilentek is kibírnak legalább 13 évet mint az előzők.
- Megjegyzem hogy a kopogó hang miatt a legtöbb szerelő nekem már lengécsillapítót ,kormányművet , kormányösszekötő rúdat/gömbfejet stb. akart cseréltetni pedig azoknak semmi bajuk. Ezért csinálom inkább jómagam, megint jó sok pénz maradt a zsebemben mert magamtól nem kértem munkadíjat :)
147 156 17 2.5 215/45 ablaktörlő alapjárat alfa alufelni beállítás befecskendező bilstein bőr brembo continental csere cső egr eibach első embléma fék fékbetét fékcső féknyereg fékolaj felirat felső fémcső fémkönyök feszítő- fogyasztás futómű generátor gumi gyertya hosszbordásszij injektor izzó katalizátor kettőstömegű klímapanel kompresszió kormány kuplung lambdaszonda légszűrő légtömegmérő lendkerék lengéscsillapító lengőkar levegőnyomás lmm map michelin motor munkahenger műszaki nyaralás nyárigumi nyomásszabályzó olaj pálca pollenszűrő rádió remus rendszám rúd rugó sachs stabilizátor szelep szelepsapka szenzor szilent szilikon szívócső szűrők téligumi termosztát tiszta trafó tükör tükörburkolat turbó v6 váltógomb vezérlés vezetőgörgő visszapillantó vizsga
>> SzervizAlfa 156 1,9 JTD // 2013-06-29