Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.
Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.
Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)
Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!
A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.
https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html
Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.
Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.
Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)
Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.
Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html
Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.
Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:
New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))
164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))
További típusok minden fontos paraméterrel:
http://www.witchhunter.com/injectordata1.php
http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf
Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php
Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM
Jó nézelődést:)
147 156 17 2.5 215/45 ablaktörlő alapjárat alfa alufelni beállítás befecskendező bilstein bőr brembo continental csere cső egr eibach első embléma fék fékbetét fékcső féknyereg fékolaj felirat felső fémcső fémkönyök feszítő- fogyasztás futómű generátor gumi gyertya hosszbordásszij injektor izzó katalizátor kettőstömegű klímapanel kompresszió kormány kuplung lambdaszonda légszűrő légtömegmérő lendkerék lengéscsillapító lengőkar levegőnyomás lmm map michelin motor munkahenger műszaki nyaralás nyárigumi nyomásszabályzó olaj pálca pollenszűrő rádió remus rendszám rúd rugó sachs stabilizátor szelep szelepsapka szenzor szilent szilikon szívócső szűrők téligumi termosztát tiszta trafó tükör tükörburkolat turbó v6 váltógomb vezérlés vezetőgörgő visszapillantó vizsga
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-04