Tagok >> Lexlutor >> 159 1.9 Jtdm Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 Jtdm Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Fekete
Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.
Csomagtér ajtómban tavaly cseréltem két hátsó teleszkópot. Került bele Magneti Marelli illetve noname. Mind a kettő jól mükődőtt, de egy baja volt. Felnyitáskor kicsapódott. Nem csillapított vissza mint a gyári. Így mindig meg kellett fogni illetve elkapni az ajtót. Tehát csak gyárit kell rakni bele: Liftomat. Bár ez jóval drágább..
Antennám már rég óta gyengélkedik. Korábban már javítottam 1-2 szer, de egy idő után megint gyengült a vétel. Valószínűleg az erősítője már nincs a helyzet magaslatán. Végül rászántam magam és vettem egy újat. Kiderült hogy 3 féle is van belőle ahogy böngészgettem a netet. 27-40e ft-ig. Az enyémbe szerencsére a legolcsóbb kellett. Antenna aljáról olvastam le a számot.
Szerelése, javítása, korábbi blogomból
Nyitott motorháztetőnél észrevettem hogy zörög a burkolat. Ha kézzel rányomtam egy kicsit akkor abbahagyta. A 4 gumi patent volt kikopva. Az első képen látszik hogy el van vékonyodva a nyaka. Próbálkoztam ragasztó szalaggal körbetekerni, de nem lett tökéletes és meg is keményedet a szalag egy idő után. Végül vettem gyárit. Nem volt olcsó 5400.-ft.a 4 darab. Viszont most halkabb lett a motor, nincs rezgés.
A visszajelzőt Jani blogja alapján készítettem el. Jani blogja Tavasszal megrepedt az egyik víz csövem de szerencsére akkor észrevettem. Kínából rendeltem egy érzékelőt. Esztergáltattam hozzá egy 30 mm -es hosszabbítást Jani mérése alapján (kép 1-2). Sajnos nekem rövid lett. Bár a két érzékelő egyformán néz ki, Jani úszója üreges, enyém viszont zárt fém. Mivel az enyém így nehezebb volt picit, nem mozdult ki az úszó. Méregetések és próbák után esztergáltattam egy 60 mm -es toldást ami jó lett (Kép 3). Picivel az alsó szint alatt jelez. Janival ellentétben én egyszerűbben engedtem le a vizet. Miután lekötöttem a két bilincset lehúztam a csöveket és alul befogtam az ujjammal. Így csak pár csepp ment mellé. Ezt bele engedtem egy nagyszájú flakonba. Kifúrtam a tartályt. Először egy vékony fúróval, majd a vastagabbal (kép 4). Pontosan kell bejelölni , mert csak 1-2 mm-t lehet tévedni. Különben vagy a sapka vagy a perem van útban. Majd alulról behúztam a tartály furatába. Alulra a hozzá kapott tömítést raktam, felülre egy kis szilikont (kép 6). A toldáshoz is szilikont használtam tömítésnek. Majd a kábelt rákötöttem a fékfolyadék visszajelzőjéhez egy csatlakozóval (kép 5). Kipróbáltam és működik (kép 8). Egy fekvőrendőrnél egyszer bejelzett, ahogy áthajtottam rajta. Így biztosan tudom működik.
A beépített karikák nem húzták sokáig. A belső foltosan kiégett és elég csúnyán nézett ki mind két oldalt (kép 1.). Így rendeltem Kínából 2 csere darabot. Sajnos a méretett elrontottam. Mivel amit először rendeltem , műanyag karikával jött. Azzal együtt volt az átmérő 85mm. Az új meg önmagában volt ekkora (kép 6.). Így nem fért bele a gyűrűbe. Mivel már darabokra szedtem a kocsit , így beraktam nélküle. A bekötésen változtattam kicsit. Alap helyzetben csak a két szélső világit. A belső kettőt reflektorra kötöttem. Több oka is volt neki. Egyik hogy nincs kedvem 4 havonta darabokra szedni mert kiég valamelyik. Ráadásul egy napos munka. A másik hogy olyan erős volt a fénye hogy elnyomta az indexet és reflektort. Mindig többször kelet villantanom hogy észre vegyék. Ráadásul a árnyalat is 3 féle volt a külőmbözö helyekről rendelve.Bár észrevettem az egyik szélsőben is egy kiégett pettyet. Lehet a szélsőket is a reflektorra kötöm. Végeredmény (kép 7.) Ha tudom hogy ennyit fogok szopni vele, lehet neki se álltam volna beépíteni.
Mivel a régi bedöglött , jött az új. Prestigio 519i lett a választás (kép 1.). A kábelt elvezettem balra a tetőkárpitban, le a B oszlop burkolata mögött (kép 4.). Bekötöttem gyújtás után , így automatikusan működik. A kamera króm részét lefóliáztam, hogy ne látszódjon annyira (kép 2.). A csúszka részre tettem egy kis ragasztó csíkot mert kotyogott az illesztés (kép 6.). Utána már nem mozgott. A tükör mögé került jobbra. A vezető ülésből gyakorlatilag nem látszik (kép 3,5,6-8.) Került bele egy 32 Gb Samsung kártya, amire 3 óra Full Hd felvétel fér el.
Update: kis hibája, összekavarja a dátumokat.
Észrevettem a hátsó tároló rekeszeken hogy kézzel megkocogtatva kicsit mozog. Így egyik felére egy kis szivacs darabot hozzá szigetelő szalagoztam ideiglenesen. Most már nem kotyog.
Motortér szigetelő gumi jobb oldala mindig előre bukott. Szemmel láthatóan nincs semmi baja a guminak, de valamiért mindig előre bukik. Tettem alá erős kétoldalas ragasztót majd visszanyomtam a helyére. Remélem bírni fogja.
Jobb elején halottam valami viszonylag hangos zörgést. Lökhárító leszerelésekor vettem észre a légszűrő alján a két pöcköt ami zörgött. Nem tudom mi a funkciója. Talán a légszűrőben fog valamit. Kipattintottam és betekertem kis ragasztó szalaggal. Utána visszanyomtam és nem zörgött.
Update: Kivettem a pöcköket mert elvileg a vizet vezeti ki...