Mutasd

>> Szerviz2017-08-15

Eldurrant a bal cooler csővem. Újba 100e körül akarták adni kompletten felső résszel, automatába. Kéziváltósba 40e körül van. Szinte tök egyforma a két cső, mégis sokkal drágább. Bontott lett 5e. Pedig meg akartam venni az újjat. Külön nem lehet megvenni a gumi részt. Utángyártott csövet (gumi része) találtam a neten lengyel gyártmányt, 25e az ára.

 
>> Tuning és extra2017-08-15

Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.

 
>> Egyéb2017-07-01

Rég ki akartam próbáli ezt a kocsit. Befizetem egy tesztvezetésre a Kakucs-ringen. Elég soká kaptam időpontot, jó előre kell foglalni. Volt egy meglepi amikor mentem. Aláirattak velem egy papirt, ha megsérül fizetnem kell a kárt. Azt mondták mivel versenypálya ezért nem érvényes rá a bizosítás. A pályára való bizosítás több millió ft. lenne, de akkor nem lehetne megfizetni a tesztvezetést. E miatt volt egy kis hezitálás, de bevállaltam. Azt kell mondjam brutál. Méltó a Godzilla névre. Nem a gyorsulás vagy a fék fogott meg hanem a tapadás. Azt hittem a 159 tapad jól de tévedtem. Brutális a kanyarsebessége és úttartása. Nyomtam neki, de egy 1mm se tudtam megcsúsztatni. Amerre fordítod arra megy. Még a 10 kör után se hittem el hogy be birtam vele venni, nagy sebességgel a szük kanyrokat. Egy másik dimenzió. Tapadásra kb. 3x tudja mint az Alfa. Remélem egyszer lesz egy ilyen kocsim.

 
>> Szerviz2017-04-27

Többször jártam úgy hogy megálltam valahol és utána nem indult a kocsi. Belül a relé kattogott ,de önindító nem forgatott. Általában melegen csinálta. Általában fél évenként jött elő a hiszti és sokszor egymás után. Ilyenkor általában várakozás után sem indult be nekem, csak ha rábikáztam. Amióta meg van a kocsi azóta szenvedtem vele. Megpróbáltam a végére járni. Először az önindítót szedtük szét, de újszerű volt a belseje.
Utána rákötöttünk egy szál vezetéket az önindítóra egy leddel és felhoztuk a szélvédőre hogy lássuk megy-e rá áram (Kép 1-2). Indításnál világított mindig tehát ment rá áram. Amikor nem indult be, ezt a kábelt hozzáérintettem a pozitív pólushoz és ekkor pöcre beindult. Tehát önindító tuti jó. Utána megmértem mennyi áram megy az önindítóhoz. Amikor indítóztam 10v-nál beindult. Ment volna feljebb is de a műszer lassú volt hozzá. Amikor nem indult láss csodát 6.5-7v feszültség volt a kábelen. Nem volt elég áram megforgatni az önindítót. Így beraktam egy relét az önidító elé. Meg lett előtte szakítva a kábel és felhoztam bal oldalra ahol közé került a relé (Kép 3-4). Így ha nem megy elég áram a kábelre akkor is beindul, mivel a relét be bírja húzni. Így mindig 12v megy az önindítóra. Három hónapja csináltam meg ,azóta mindig indult. Kapcsolási rajz (5kép).

 
>> Tuning és extra2017-04-26

Rendeltem egy kínai univerzális antennát. Színbe érkezett, így festeni nem kell. Antenna tetejére kell rátenni, egy 5mm-es csavarral bekötni a kábelt az antenna helyére. Ebben egy sima kábel van, de létezik olyan is amelyiknek nyáklap van a végén. SanyiJTD is rakott fel ilyen antennát, de nem feküdt fel mert nagyon íves az alja. Rányomta erősen de egy idő után középen elállt neki (kép3), elengedte a ragasztó. Én úgy oldottam meg, hogy síkba csiszoltam az alját. Főleg az elülső része volt ívesebb (kép4-7). Az alját gyakorlatilag teljesen síkra csiszoltam, csak egy pici ívet hagytam, ami a tetőnek is van (kép7). Így szépen felfeküdt,eltünt a rés. A kivágás peremét kiszélesítettem elől (kép2), mivel enyém Gps-es antenna így kicsit szélesebb. Mivel elég keskeny a pereme, egy kis ragasztóval megerősítettem két szélső peremét belülről (kép6). Feltettem rá a kétoldalas ragasztót (kép8). Beállítottam a pontos helyét, ragasztócsíkkal, bejelölve (kép9). Majd rögzítettem a kábel 5mm csavarral (kép10). Majd felragasztottam (kép11-12).
Élőbe jobban néz ki mint a képeken. Feldobja a kocsit.
Első tapasztalatok: kicsit gyengébb mint a gyári antenna. Azok az adok amik jól jöttek most is jól szólnak. Ami gyengébben jött adó annak hullámzik a vétele, vagy bejön vagy nem. Használom pár napig azt meglátom hogy marad-e.
Update: Lekerült 1 hét után, mert gyengének találtam.

 
>> Egyéb2017-03-27

A frissen festett felni mellett csúnya volt a rozsdás csavar. Vettem cink-spray-t és lefestettem. Előtte (kép5), utána (kép4,6). Drótkefés fejjel jól lecsiszoltam, majd 2 rétegben lefestettem. Sokkal szebb lett az őszkép. Remélem tartós lesz, ha nem veszek új csavarokat.

 
>> Tuning és extra2017-03-25

Sikerült végre vennem 18" kereket. Gpek cartástól vettem 130.000.-ft-ért. Szakszerűen becsomagolva küldte (kép1). Picit karcosak voltak amúgy jó állapotban. Ismerősöm lefestette 30.000.-ft-ért, Így 160-ba volt frissen festve. A színe M-es Bmw felni színe, azt mondták szép lesz, az lett. Gumit 2 félére szűkítettem, ami belefér a keretbe. Közép kategóriást néztem, kínai szart nem akartam. Gondolkodtam használton is , elég siralmas volt a felhozatal.
A két gumi:
Barum Bravuris 3 HM 235/45/18
Kumho Solus XC KU26 235/45/18
Jókat olvastam mind a kettőről. Végül az ár döntött. Mind a kettő 30.000.-ft körül volt átlagban. Már majdnem megrendeltem a Barum-ot amikor egy weblapon találtam Kumhot-t 23.200.-ft-ért. Gondoltam túltárolt vagy ilyesmi, hogy ennyivel olcsóbb. Max nem veszem át ha valami nem jó. Azt írták 7 nap a szállítás mert külföldről jön, 4 nap múlva megkaptam. Szerencsére minden renden rendben volt 2016 34 heti volt 3db, egy 2016 42 heti. Eddig jónak tűnik a gumi. Nem hangos,szépen fut.

 
>> Tuning és extra2017-03-18

Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).

 
>> Szerviz2017-03-06

Észrevettem hogy nincs a helyén a hátsó kárpit magas hangszorója. Be volt esve, kiugrott a helyéről. Levettem a kárpitot és ott lifegett. Amikor vissza patintottam kicsit zörgött a helyén és mozgott picit. Körbetekertem egy kis szalaggal hogy ne rezegjen. Utána stabilan bepattant a helyére. Másik oldalt is megcsináltam ezt.

 
>> Szerviz2017-03-02

Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.