Mutasd

>> Egyéb2014-08-21

Voltunk Horvátországban Brac szigetén Bol városában az Alfával.
Összesen 211liter benzinnel mentem 2410km-t.
Ez 8,75liter átlagyfogyasztás.
Általában 4ember+csomagok az út nagyobb részén. Autópályán szinte végig kb 120as tempót tartva néha 140ig elengedve.
0 hibával ami a legfontosabb, egyedül az összkilométer kijelző aludt el nem tudom miért lehet a ledek feladták a harcot benne.

>> Szerviz2014-08-12

jobb alsó lengőkar csere után csak elvittem egy beállításra, a balos összekötő be volt állva melegíteni kellett. Összetartás kihozták szépen viszont főleg a bal oldalon elég tré a dőlés.
A melegítés miatt drágább volt a móka.

>> Szerviz2014-08-09

Hamarosan hosszabb útra kell vinnem az autót és előtte átnézettem.
A lista:
- jobb + bal alsó lengőkar, a jobbost máris azonnal cseréltük (TRW került bele), a balos még hátravan
- első hajlékony fékcsövek (cserélve)
- 2 hátsó stabilizátorrúd (még hátravan)

+ kapott egy olajcserét Mahle szűrővel és a pollenszűrőt, a levegőszűrőt majd később cserélem, az kicsit mindig tolódik az olajcseréhez képest mivel miután hozzám került egy majdnem új volt benne amit nem volt szívem kidobni belőle.

Sajnos rossz híreket is kaptam, habár a szerelőm nem karosszériás szerinte a kasztni menthetetlen, nem csak a küszöbök rohadnak hanem szinte minden, pl a bölcső körül főbb tartóelemek is. Nem szokott hülyeséget beszélni az öreg, ezért a nyaralás után elviszem a karosszériáshoz aki az előző autómat is rendbe rakta, ő mondja ki a végső verdiktet. De nincs kizárva, hogy el kell bontani.

Költségek a munkadíjat (5k), a jobb alsó lengőkart (30k), az olajat (9k), az olaj és pollenszűrőt illet a két fékcsövet tartalmazzák.

Futóművet még be kell állíttatnom indulás előtt.

>> Szerviz2014-07-25

Sajnos nem sokáig tartott az öröm az előző klímaszervíz óta. Egy ideig szépen fújta a hideget majd két-három hét után egyre drasztikusabban vesztette el az erejét.
Visszavittem a szervízbe, hátha valami garanciális probléma az előző javítással kapcsolatban. De sajnos nem (legalábbis ezt mondták). Most a kompresszornál szökött el a gáz állítólag a tömítéseket fújta ki.
Szervíz elküldte egy kompresszor felújító céghez, akik állítólag minden tömítést és "körmöst" kicseréltek. Én ebből csak annyit látok, hogy a klímakompresszor már nem olajos és dzsuvás hanem tiszta tehát csak levették valamiért.
Remélem most tényleg nem lesz baja, az új tulaja ha elkel meg hideg klímával viheti.
A költség tartalmazza a kompresszor felújítást (15ezer), szerelési költséget (5ezer) és az újrafeltöltést (6ezer).
Bár most kicsit csalódtam a Drei Cargoban a srác azt ígérte a töltést nem számlázza ki ehhez képest mégis...

 
>> Szerviz2014-06-12

A nyári felni eladását követően belekezdtem az autó általános állapotának rendberakásába.
Az időjárás miatt adott volt, hogy a klímával kezdjük.

Pár héttel ezelőtt már kiderült, hogy valahol elereszti a nyomást, tömítetlen a rendszer, töltésre vittem, de a töltés előtti vákuum teszt sikertelen volt. Most újra szervízbe került, a gáz festése és feltöltés után megállapították, hogy valahol a műszerfal alatt lesz a probléma.
A műszerfal alatt megy egy (ha jól értettem) alumínium főnyomócső, aminek egy szakasza elrepedt.
Az új darab 64ezer forint lett volna így a szervízesek az alumínium hegesztés mellett döntöttek. Ezt hegesztés után a műhely ahol csinálták le is nyomáspróbázta, Reméljük egy jó darabig nem lesz vele gond.

Tételesen a költség:
- műszerfal fel-le 3óra munkadíj bruttó 13500
- alu cső hegesztése nyomáspróbával bruttó 10000
- klíma töltés bruttó 6000FT

A klímatöltés meglehetősen olcsó itt ugyhogy K-Mo-i illetve debreceni cartásaknak javaslom a Drei-Cargo Kft-t korrektek, kedvesek, eddig csak futómű miatt hordtam oda az autóimat mostmár a klímát is bizton bízom rájuk.

Egyelőre nem jelentkezett a mostanában többeknél előforduló túltöltöttség és a nyomásszabályzó miatt ki-bekapcsoló klíma jelenség pedig jártam vele üzemmeleg körülmények között is.

>> Egyéb2014-06-12

Mivel tudtam, hogy az autó általános állapota meg fogja kívánni egy közepesebb pénzmag ráköltését ezért azt az elhatározást hoztam, hogy megválok az egyébként marha szép Schmidt felniktől.

Egyelőre visszakerült a téli szett, meglátjuk mit engedélyez a pénzmag esetleg még nyárra. Addig meg óvatosan nagyobb féktávokat tartva közlekedek. És persze nekikezdek a legfontosabb dolgok rendbehozásán.

Az eredeti nyári garnitúrás blogbejegyzést ahol a költségek felsorolva voltak töröltem mert így reális az autóra költött összeg.

 
>> Esemény2014-04-14

Felkerültek végre a nyári kerekek. Schmidt felni, Pirelli gumi 215/40 r17 méretben, 4db mozgókúpos +1 kerékőr van felninként. Tehermentesítő karika van a felni és az agy között.
Az elején vegyesek voltak a benyomásaim, de minél többet nézem annál jobban tetszik.
Kis fújkálás lesz még a féknyergeken és a kerékagyon. A Schmidt kupakokat nem merem használni félek hogy egyből lelopják, esztergáltatok majd kupakot valószínűleg fekete fehér Alfa matricával rakom fel.

 
>> Szerviz2014-03-19

Előző bejegyezéshez visszatérve, azt hittem hogy hogy pedig dehogy. Bontott légtömegmérő jó volt kb pár percig, aztán hiba ugyanaz, azóta lmm nélkül járok. Remélem a cseredarab minél hamarabb megérkezik Schiff Mártontól és az már jó lesz....talán nem lesz folyt. köv.

Update:
Úgy néz ki a cseredarab jól szuperál, ennek már a Bosch száma is egyezik. Mivel a nyakán nincs fehér beütött szám/betű kombináció ezért ebben még kehet a betét is eredeti és nem utángyártott Pierburg.

 
>> Esemény2014-03-10

Történt hogy múlt héten megállt alattam a szamár. Rángatás majd eldobta az alapjáratot és lefulladt. Beindítottam, járt 1-2 másodpercig majd lefulladt. Köszbaszdmeg. Este meló után hazahúztuk. Először megpróbáltam az ecu resetet kevés sikerrel. Majd megpróbáltam Mreni tanácsára beindítani LMM csati nélkül, beindult, járt, persze nem volt szép az alapjárat de az mindegy is. Bontott LMM jött pénteken (most csak erre volt pénz). Kicseréltem rádugtam, minden fasza minden ok.
Persze a házon lévő szám nem stimmel hiába egyeztettem le az eladó Cartárssal (akit egyelőre nem nevezek meg). Mindegy most az a lényeg, hogy járóképes, aztán majd meglátjuk.....

 
>> Szerviz2014-02-16

Ez is megtörtént, lassan a kötelező szervizek végére érek, hogy nemsokára újrakezdhessem őket. Olajcsere előtt már láttam részlegesen a levegőszűrő betétet, akkor még igencsak újszerűnek tűnt. Ebben a műveletben ugye semmi érdekfeszítő nincs.
Kivéve, ha egy nyilván nagy tudású szakember korábban a fedél csavarjai közül az egyiket egy olyan darabra cserélte ami se menetsüllyedésben se hosszban nem stimmel.
Az egyébként zseniális cold air intake amit az olaszok kitaláltak ilyenkor átokká válik, mivel a doboz alapvetően se felül se alul nem fér ki. Végülis sikerült kioperálni a szar csavart a foglalattal együtt majd a foglalatot visszaütlegelni.
Most már szívhatja a friss levegőt.
Légszűrő típusa most Filtron. Munkadíj nem volt.