Az előző blogbejegyzésben leírt mélyközép láda sajnos útban volt, így mennie kellett, de a 100Hz környékével valamit csinálnom kell...
Az ajtó szigetelése mellett döntöttem (de jól is tettem!). Vettem egy 8db-os szigetelő lap készletet és egy pár 200mm-es mélyközepet harmad áron (újak, de az egyik javított volt).
A 8db öntapadós bitumenlap szűkösen de elég volt a két ajtóra, már csak a 200mm-es mélyközepeket kellett valahogy az ajtóra varázsolni. Méricskéltem és a 165mm-eshez gyártott két MDF kiemelő gyűrű kapott plusz egy szélesebb gyűrűt amire belefért a nagyobb mélyközép. Így Peerless Definition magasok vannak az A oszlopon, Peerless Definition hangváltó, Audison AP8 mélyközép, és Gladen Audio M10 mély 22 literes zárt ládában. Az AP8 eszelős mélyeket ereszt mélyláda nélkül is. Már csak az M10-nek kellene egy 30 literes reflex láda...
A Peerless Definition 6 mélyközepei jól szóltak, de a 80..100Hz környéke még gyengélkedett (a hangszínszabályzó csak szükség megoldás volt). Az ajtó szigetelése lett volna a megoldás, de az otthon meglévő dolgokból barkácsoltam 100Hz-es támogatást: volt egy pár 165mm-es Phonocar kickbass sugárzóm, egy használaton kívüli Magnat 4 csatornás erősítőm, amihez már csak pár MDF lap kellett. Készült is két kis csapott láda, amit az első ülések elé be lehetett rakni. Egész elfogadható eredményt adott, csak a lábnak volt kicsit útba. Nem titok, hogy csak ideiglenes lett beszerelve. Folyt. köv...
A mélyközép elég gyengén szólt, gyakorlatilag csak a közép tartomány jött ki belőle. Nemrég döbbentem rá, hogy gyári hangszórórács rögzítőfülei részére kialakított lyukak, gyakorlatilag akusztikus rövidzárként üzemelnek. Két 18mm vastag kiemelő gyűrűt faragtam MDF lemezből. Ezeket csavaroztam a gyári helyre, a lyukaknál kis FBS-sel segítettem a tömítettség javításán. Meggyőző lett az eredmény: a mélyládát lehalkítva is elég jó mélyek lettek elöl, pedig még nincs szigetelve az ajtó...
Már csak egy kis kárpitozás kell rá, hogy ne csak jól szóljon, hanem ki is nézzen valahogy...