Tagok >> ricsko96 >> 145 1.4 Twin Spark >> Blog
- Típus:145 1.4 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:fekete
Megadta magát a vezérlés, így ki lett cserélve az egész. AC pumpa, szűrő, 2 gyertyakábel, szelepfedél tömítés.
Amivel vettem lökös már gyorskötözővel volt hozzáfogva, és rendkívül ocsmány volt. Sikerült egy orros beállásnál leszakítanom sajna. (hülye is voltam meg nem is, bőven elfért volna, csak az a tákolt lökösnek lógott az alja és beleakadt a padkába) Volt lökhárítósnál aki visszarakta, de megint balek voltam. Ezúttal már beszereztem egy tökéletes állapotú faceliftes lököst, ami színre volt fújva. Felraktuk, most fasza, és már odafigyelek, hogy csak fenékkel állok be mindenhova. :) Pofásabb is így az autó, majd hátulra is be fogok szerezni egyet.
Az első féktárcsákat lefestettem pirosra, ez is sokat dob rajta. :)
Sajna berepedt az anyósnál a szélvédő, így cserés lett. Tudni kell még a régiről, hogy bármit csináltam eszméletlen párás volt állandóan, így sötétben elég sz*r volt vele közlekedni. A Határ úton, a Delta Glass megcsinálta nekem, új szélvédőt raktak bele és mint kiderült a réginek már utólag ragasztott volt az alján a gumi, így nem volt jól leszigetelve, és ez okozta az állandó párát. Most már király, tiszta nem párás, de azért még a pollenszűrőt ha kijön a jobb idő kicserélem. :)
eltelt 1 év és 10 000 kilóméter, így megcsináltuk az olaj-légszűrő-olajszűrő cserét. CASTROL 10W40 ment bele, amúgy minden oké a kocsival, júliusban meg kell járnunk münchent és vissza, izgalmas lesz az már biztos :D
történt még februárban, hogy a kocsi nem akart indulni. állt 1-2 hetet, majd sokadjára végre beindult. sikeresen lementem vele Ráckevére, meg vissza. valami angyali szerencse lehetett, mert az utazás után pár nappal a házhoz közel egy kereszteződésben leállt a motor, nem reagált semmire, félre kellett tolni. megint 1-2 hét állás. hibalehetőségek között volt az alapjárati motor, üzemanyag pumpa. majd zéhez levontatva pár nappal később kiderült, hogy a boruláskapcsoló kipattant és az egyik relét kimarta az akksisav ami miatt nem kapott üzemanyagot. ( Ráckevére csak a hatalmas szerencse vitt le és hozott vissza) sikerült orvosolni a problémát, azóta tökéletes.
a műszaki is már lejárt, szóval az is meg lett csinálva. :) 2018ig nyugi lesz remélem :D
Amikor megvettem a kocsit, áprilisban, voltak hidegebb napok még, és feltűnt a szervó nyögése, de nem foglalkoztam vele túlságosan, ahogy az idő egyre melegebb lett, úgy megszűnt a probléma.
Most jöttek az igazi hidegek, és valami kegyetlen módon visított minden indulásnál, és még meleg motornál is hallatszott, így még az előző tulajtól kapott bontott szervószivattyúval lementem Tárnokra, Ferké-hez, aki megcsinálta nekem.
Még az előző utamnál Tárnokra Ferke megállapította a jobb hátsó lengőkarcsapágy "elavultságát" ( kotyogott ), így ha már ott voltam, azt is megcsináltattam.
Ezúttal is köszönöm neki :)
ui.: remélem végre csendben mehetek mindenhova az idegen szempárok rámtapadása nélkül :D
Nyáron nagy melegekben hosszabb indítózást igényelt a kocsi, nagyon egyenletlenül húzott hideg motorral. Télen is szenvedős volt az első pár kilométer.
Ferkéhez elvittem, és kiolvasta a légtömegmérő hibáját. Sikerült olcsóbban beszerezni egyet, amit ki is cseréltünk faterral még november végén. Azóta már hidegen is szép egyenletes, és jobb fogyasztást is mértem. ( 9,8 litert mentem vele most, főleg városban, előtte télen 11 körül volt.)
A szervó lesz a következő, amit meg akarok végre csináltatni, mivel főleg ezekben a hidegebb időkben kegyetlenül visít.
A jobbos visszapillantó tükör már nagyon gáz volt, összevissza volt csavarozva, aztán nem esett volna jól ha egyszer elhagyom valahol. Bontottat vettem, 6000-ért 2 darabot, ki is cseréltem. Sajna már úgy kaptam meg hogy le volt törve a műanyag részéből 1 darab ( nincs vele gond, csak ronda ) , majd küldenek helyette másikat.
Első izzóim közül kiégett a bal, két Valeo BLUE EFFECTtel ( hú de nagyon kékek , tiszta xenon :) :) ) cseréltem.
Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.
Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)
Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.
Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.
Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )