Nos egy ideje kerestem 159 SEDAN 3.2 Q4et... Valamint még a Bmw E90-ekkel szemezgettem. De amikor rá néztem egy E90-re vagy 159-re, az Alfa dobogtatta meg igazán a szívem.
Facebookon is kerestünk eladó 159-et, de sajnos eredménytelenül, illetve kaptunk pár ajánlatot olyanoktól akik nem voltak tisztában a CSAK SEDAN!! A Q4 és a 159 fogalmával...
Sw persze akadt de mivel nem rajongok a kombikért így ez kizáró tényező volt. Első kerekeset semmiféleképpen nem akartam (akkor már inkább az E90 hiába tetszik jobban az Alfa) és mivel 159 ből vagy első kerék vagy összkerékhajtás van így nem maradt sok opció. A Diesel sem a szívem csücske, de nekem kellett már egy új autó, tegnapra vagy még az előtt. Így az egyetlen sedan Q4re esett a választás ami Diesel.
Ha már autót veszek akkor lekérdezem az elő életét, először próbáltam kormány ablakon keresztül... Nem sok eredményel 2019be hozták Magyarországra és naggyaból ennyit tudtam meg róla. Gondoltam megpróbálom a Carverticalt, azon a 10000ft-on nem spórolok... Ugyanazt adta ki mint a kormányablak... A külföldi életéről semmit... Ez már a sokadik eset hogy a semmiért fizetek náluk így nálam leszerepelt, többet nem fizetek nekik.
A mainapon megneztuk és elhoztuk.
Km:150267 Legalábbis jelenleg ennyi van az órába... Kizárt dolognak tartom azt hogy, egy majdnem 12 éves Dieselbe ennyi kilométer legyen...
Röné nevet kapta.
Ma Facebookon láttam egy hirdetést, köztük volt egy elektromos balos tükör is, gyorsan le is csaptam rá.
Első szélvédő cserélve, balos tükör beszerezve, új fűtéscsap a helyére került, új rendszám legyártva.
Túl messze nem ment, uncsitesom át vette. Szóval továbbra is a haz előtt parkol a szépség.
Update: azóta nem túl kegyes hozzá a sors, nem maradt már rajta egy épp elem, szinte minden nap megvan húzva, nyomva, törve, padkázva...
mikor utoljára láttam 2021 szept.1 valakit szépen utolért...
Hajtókar csapágyas volt, a 25-30ezres Olajcsere nagyon jóttett neki... (mint minden más motornak) De nem ez volt a veszte, hanem a német márkaszerviz hozzánem értése vagy figyelmetlensége miatt olajnyomás - 2...
Faterom teljes motorfelujítást végzett rajta . Alját lekezelte. Futómű homokszorva, festve. Friss vizsgával forgalomba helyezve.
A hang : elég sűrűn olvasom azt hogy a V6 JTS a Busso V6 nyomába sem érhet. Ebben nem tudok állást foglalni, gyári rendszerrell nem hallottam még 3.2 v6 Bussot. (Gyárit Gyárival illik hasonlítani ) . Ami pedig a jtst illeti szerintem elég szépen muzsikál a gyári rendszeren keresztül is. Hallottam már pár gyári Busso 2.5 V6-ot hát csak a hangja miatt nem vennék, egy 2.0TS-nek is elég szép hangja van.
A 3.2 jts beszerezhetettlen horror árú alkatrészek csak részben igazak... Ha valaki elég mélyen bele ás a témába, vagy csak egyszerűen használja a Googlet az tudja hogy ezt a motort jó pár autóba rakták. Így az alkatrész árak akár a negyedére is csökkenthetők.
És hát ugye mi mindent beszereztünk...
25-30e km-es olaj csere 8-10e km-re rövidítjük illetve max 1 év ha az éves futás nem haladja meg a 8ezret, valamint a Gyár által előírt olajat használjuk. ( Tudjuk hogy a Selenia a világ legrosszabb motorolaja, hallottuk a sarki péktől, telefonárústól...)
Sokak állítása szerint ez egy: fostalicska gyenge és sokat fogyasztó motor... mondjuk olyannal nem találkoztunk akinek új kora óta megvan és max 10e km-enként olajat cserélt volna.
De még olyannal sem beszéltük erről akinek lett volna...
Igazából ezeket olyan emberek írkálják a Facebookon akik 2 commentel elöbb még azt kérdezték hogy: "mit jelent hogy change oil"... Vagy hogy: "mit jelent ez a piktogram a müszerfalon". Alap dolgokkal sincsennek tisztába de fossák az igét...
A felújításról egy rövid VIDEO
Bal első záram széttépték, rendszamom tartóval együtt leteptek, szelvedot bevertek.
Feljelentés ismeretlen tettes ellen megtörtént.
Update: meglett a köcsög... Kártérítés megtortént...
Valakinek ez nagyon jó buli lehetett...
Sehol egy karc, sehol egy festék nyom.
Feltengengelyek kimosva, újra zsírozva, új porvédővel a helyükön, fékcsövek kicserélve, Kézifék visszahúzó rugói pótolva. A héten még vár rá egy alváz védelem, utána elgurul vizsgára
Fűtéscsap... Életem megkeseritője... Sikerült egy olyan darabot vennem ami a forrasztásnál azonnal folyt. Már inkább nem veszek másikat mert tuti én kapom meg a selejtet, ezért inkább elviszek pár darabot a hüllőkfthez javításra.
Off: végül úgy döntöttem hogy a szaladgálós E36 ot is megtartom pár évig. Ezért elkezdtem költséghatékony módon alkatrészeket keresni. Beszéltem pár bontóssal, jártam pár bontónál végül úgy döntöttem hogy mindenből újat veszek, úgy járok a legjobban. (Míg a használt, picit foglakozós sárvédő 40e/db addig az új utángyártott 9e/db)
Majdnem fél év kihagyás után újra kedvetkaptam hozzá.
2018.12.05.-én raktam le a Hf miatt.
2019.02.03 ekkor már a motor össze lett rakva és csak az apróbb munkák maradtak hátra. De mivel sem időm sem kedvem nem volt már hozzá így ezek máig vártak.
A mainapon, jobbos fékcső cserélve, feltengely kiszedve, kimosva újra zsírozva új porvédővel össze rakva. Pénteken folytatás.
Az Eladás
Először megprobáltam a legnagyobb alfás Facebook csoportban.
Pontosan úgy lett ahogy azt előre sejtettem.
A "komoly érdeklődők" maroknyi csapata azonnal megtalált természetesen pénz és vásárlási szándék nélkül.
Kaptam pár igeretett, valamint Vicckategorias ajanlatott, ebből a kettő legjobb ajanlatott ki is emelném:
"500000forint de igazából még annyit se" a másik egy Ford Transit...
Sajnos ahogy gyűltek a jelentkezők úgy az én türelmem fogyott.
Ezért inkább le is töröltem a hirdetéseket.
Közben beszereztem egy szaladgálós E36 Cabriot valamint pár Apriliat így már csak hétvégi autoként fog üzemelni.
A GTA felnik miatt vettem 2 széles sárvédőt.
Fűtőradiator, gumiharangok és az első fékcsövek megérkeztek.